GeForce GTX 560 Ti OC - dåligt klockat från fabrik?

Permalänk
Medlem

GeForce GTX 560 Ti OC - dåligt klockat från fabrik?

Har ett Asus GeForce GTX 560 Ti OC, 900 MHz från fabrik. I BFBC2 får jag white screen och måste ctrl + alt + del för att ta mig ut ur spelet. Googlat runt och många andra verkar ha haft samma problem med samma grafikkort, i dessa forumtrådar har folk klockat ner till motsvarande 560ti utan OC från fabrik för att få det till att fungera. Måste jag göra samma sak, eller finns det någon drivrutin jag missat som kan lösa detta nu?

Permalänk
Medlem

Testa och klocka ner kortet och kolla om det funkar. Annars kan du testa att höja spänningen. Ifall den har för låg spänning för klocken.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Har provat att klocka ner det, öka spänning och alla möjliga olika drivers. Får nog bli till att lämna tillbaka det till Komplett. Usch och blä, blir nog en vecka utan grafikkort då..

Permalänk
Avstängd

Kortet ska funka som det är original, alltså med fabriksklockning, annars är det fel på kortet och ska lämnas in

Permalänk
Medlem

Jo, det är klart att det ska fungera ur kartong. Får väl försöka övertala Komplett att de inte ska behöva testa det i en vecka för att sedan konstatera att det är fel, så jag kan få ett nytt kort direkt

Permalänk
Medlem

Jag har ett likadant kort och har också problem, för mig yttrar det sig i form av att grafikdrivrutinen kraschar ibland, detta kan hända både när man spelar eller när man bara sitter och surfar. Känns tröttsamt att behöva skicka tillbaka det :/
Jag köpte mitt på Webhallen, brukar dom vara besvärliga när man vill RMA'a något?

Permalänk
Medlem

mitt gigabyte 560ti vart oxå vit ruta i bc2 då det är överklockat till 900 från fabrik..drog ner det till 850..då fungerade det. kanske hade räckt att dra det till 890tex för att få det att fungera..har dock inte orkat testat.

edit: just nu kör man på 880mhz utan problem iaf. 20mhz märker man ingen skillnad på iaf..möjligtvis du förlorar nån poäng i nått test program..like i care

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...