Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Nere för maintenance?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Nere för maintenance?

Jopps, stått på forumet ett tag nu, helt enligt plan.. beräknas vara klart 9am EST vilket blir 15:00 här.
Håll koll på forumet för eventuella förseningar

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt försenat -.- som vanligt. Förseningar kan jag leva med, men den här skiten att de stänger ner forumet varje gång HoN är nere blir jag sjukt förbannad på. Hur ska man veta när spelet kommer upp igen då? Är de så känsliga att de inte klarar alla gnäll-trådar?

Permalänk
Medlem

Lite trist att spelet är nere när man väl har tid att spela:/

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk

så va tycker ni om midas då? Jag tycker han e awesome Ganska grym nuke-skada han kan göra med alla spells samtidigt, med stun. Passa på o njut av honom innan han blir nerfad (vilket han väll snart lär bli).

Permalänk

Cool kille han där Nome, gav mig 15 gold coins så jag kunde köpa jeraziah alt avatar.

Permalänk

vad har HoN som max FPS`limit?

Permalänk

Ingen som vet vart man kan få tag på ett legacy HoN-acc ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av safarisoya:

Ingen som vet vart man kan få tag på ett legacy HoN-acc ?

Köp mitt för 10000 dollars!

Nej men tror inte du kan fixa det, de kanske släpper det i framtiden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Köp mitt för 10000 dollars!

Nej men tror inte du kan fixa det, de kanske släpper det i framtiden

Har redan ett, men kompisen vill ha ett. Får kolla runt på Ebay eller något.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Kan S2 faila mer? Lag nästan varje game så man får dra en remake, vilket jäkla företag, hahahaha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Kan S2 faila mer? Lag nästan varje game så man får dra en remake, vilket jäkla företag, hahahaha..

Roliga är att det inte blivit speciellt mycket bättre sedan beta tiden.

Det sämsta är när folk i ens egna lag får DC och inte ens kan rejoina gamet igen, händer väldigt ofta i HoN, bara att vänta sig en förlust som mycket väl kunnat vart en win. Undra hur som tänkt när dom inte löst det problemet på över 2 år snart?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Roliga är att det inte blivit speciellt mycket bättre sedan beta tiden.

Det sämsta är när folk i ens egna lag får DC och inte ens kan rejoina gamet igen, händer väldigt ofta i HoN, bara att vänta sig en förlust som mycket väl kunnat vart en win. Undra hur som tänkt när dom inte löst det problemet på över 2 år snart?

Att man inte får upp rutan är ganska vanlig ja, men det betyder inte att man inte kan rejoina. ctrl + f8 reconnect och du är inne i spelet igen i 99 fall av hundra. Talar av egen erfarenhet då jag kraschar i snitt vartannat game.

Sen att S2 har gjort en del dumma beslut det kan man inte ta bort från dem, men de är fortfarande det bästa spelet just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Att man inte får upp rutan är ganska vanlig ja, men det betyder inte att man inte kan rejoina. ctrl + f8 reconnect och du är inne i spelet igen i 99 fall av hundra. Talar av egen erfarenhet då jag kraschar i snitt vartannat game.

Sen att S2 har gjort en del dumma beslut det kan man inte ta bort från dem, men de är fortfarande det bästa spelet just nu

Bästa spelet just nu..hmm nja skulle hellre lira dota men mina polare har inte det så. Sen så när dota2 kommer ju HoN dö på ca 5 sekunder och jag kommer verkligen inte lida med S2!

Permalänk
Medlem

Jag har haft lag i ett game senaste veckorna... Och spelat flertal games varje dag.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Har spelat lätt över 1500 games sedan hon kom på mina olika konton och kanske 5-10 disconnects (patchdagar) har jag haft p.ga servern men i 9/10 fall så har jag utan problem kunna reconnecta så jag skulle nog gissa på att ni ska kontrollera eran hårdvara & anslutning innan ni whinar på s2.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

9/10 är inte tillräckligt då det händer ofta, så kanske du bör tänka innan du klankar på vår hårdvara. Dessutom påverkar inte min hårdvara hur S2 servers fungerar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Roliga är att det inte blivit speciellt mycket bättre sedan beta tiden.

Det sämsta är när folk i ens egna lag får DC och inte ens kan rejoina gamet igen, händer väldigt ofta i HoN, bara att vänta sig en förlust som mycket väl kunnat vart en win. Undra hur som tänkt när dom inte löst det problemet på över 2 år snart?

Beta tiden var det knappt inget lag på servrar? Inte för mig iaf. Det har kommit på den senare tiden.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Beta tiden var det knappt inget lag på servrar? Inte för mig iaf. Det har kommit på den senare tiden.

Sant, betan flöt på bra.

Skrivet av Haziza:

9/10 är inte tillräckligt då det händer ofta, så kanske du bör tänka innan du klankar på vår hårdvara. Dessutom påverkar inte min hårdvara hur S2 servers fungerar.

helt rätt. Alla mina bekanta klagar också så antar att vi alla måste kolla upp våran hårdvara då

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk orkar klaga på S2 hela tiden. Vet ni ens hur "stort" S2 är? Och om ni nu tycker att det laggar och ni får dc hela tiden, varför spelar ni då HoN?

Permalänk
Skrivet av Blabbet:

Jag förstår inte hur folk orkar klaga på S2 hela tiden. Vet ni ens hur "stort" S2 är? Och om ni nu tycker att det laggar och ni får dc hela tiden, varför spelar ni då HoN?

Så du har inte rätt att klaga på en produkt du har betalat för, utan funkar det inte som förväntat så ska man bara skita i det och göra något annat? Verkar hälsosamt. Antar att du aldrig i hela ditt liv utnyttjat garanti på saker som har gått sönder då du lika gärna kan köpa nytt? Varför klaga liksom, gillar du inte att det går sönder så använd det inte.

Permalänk
Skrivet av flashen:

Köp mitt för 10000 dollars!

Nej men tror inte du kan fixa det, de kanske släpper det i framtiden

Säljer dem det i framtiden så blir det som WoW, alla naabs kan få saker bara för utvecklarna viker alla flikar så det de tjänar pengar på, barn, kan få allt.

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Säljer dem det i framtiden så blir det som WoW, alla naabs kan få saker bara för utvecklarna viker alla flikar så det de tjänar pengar på, barn, kan få allt.

Jag håller med dig! Jag tycker verkligen inte att dem ska öppna upp så att man kan köpa loss ett legacy account. Det hade vart tragiskt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anilusion:

Så du har inte rätt att klaga på en produkt du har betalat för, utan funkar det inte som förväntat så ska man bara skita i det och göra något annat? Verkar hälsosamt. Antar att du aldrig i hela ditt liv utnyttjat garanti på saker som har gått sönder då du lika gärna kan köpa nytt? Varför klaga liksom, gillar du inte att det går sönder så använd det inte.

Det är klart att man har rätt att klaga på en produkt och det har jag inte skrivit att man inte får. Det jag skrev var att jag inte förstår hur folk orkar klaga hela tiden då det inte kommer något bra utifrån det. Dock verkar det bara som att folk smutskastar S2 så fort det är några problem utan att veta vad som ligger bakom och det är ju knappast så att S2 bara skiter i alla problem som uppkommer. De försöker ju förmodligen fixa allt så snabbt och så gott det kan men eftersom de är ett såpass litet företag är det klart att det kan ta sin tid och vara svårt att hitta problemen.

Om man nu tycker det är så otroligt jobbigt att det laggar lite ibland och att man bara väntar på att Dota2 kommer ut så att man slipper "värdelösa" HoN då tycker jag personligen att man kan göra något annat istället.

Vad har det här att göra med om jag nyttjar garantier eller inte? Det är ju knappast så att man nyttjar en garanti när man klagar på ett spel.
Och när du godkänner End-user license agreement kan jag ju nästan garantera att det inte står att HoN ska fungera utan lagg m.m så egentligen är det ju inget du kan förvänta dig av produkten.

Permalänk
Medlem

Som jag tidigare har skrivit i denna tråden så tycker jag att det är riktigt tråkigt när folk smutskastar S2. De har sålt ett spel för ynka 250 kr om ens det... bara tänk på det i fem sekunder innan man börjar whina som en liten snorunge.
Samtidigt är dem ett så litet företag så i företagsvärlden har de en budget som liknar en students plånbok.

Jag håller med om att det är mycket lagg och div andra saker som dyker upp titt som tätt men för att ha lagt 250 kr på spelet så ser jag inga problem med att köra en rmk då och då. Har skitkul när jag spelar och om ni andra inte har det så borde ni kanske sluta spela HoN.

Hoppas det är många som trollar i denna tråden för annars tycker jag synd om er...

Over and out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LituM:

Som jag tidigare har skrivit i denna tråden så tycker jag att det är riktigt tråkigt när folk smutskastar S2. De har sålt ett spel för ynka 250 kr om ens det... bara tänk på det i fem sekunder innan man börjar whina som en liten snorunge.
Samtidigt är dem ett så litet företag så i företagsvärlden har de en budget som liknar en students plånbok.

Jag håller med om att det är mycket lagg och div andra saker som dyker upp titt som tätt men för att ha lagt 250 kr på spelet så ser jag inga problem med att köra en rmk då och då. Har skitkul när jag spelar och om ni andra inte har det så borde ni kanske sluta spela HoN.

Hoppas det är många som trollar i denna tråden för annars tycker jag synd om er...

Over and out!

Hmmz, jadu hur många hundra miljoner kan dom ha tjänat, jag undrar... Istället för att utveckla 3-4 nya heroes i månaden samt 10 nya skins så kanske man kan anlita något företag som tar hand om servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Hmmz, jadu hur många hundra miljoner kan dom ha tjänat, jag undrar... Istället för att utveckla 3-4 nya heroes i månaden samt 10 nya skins så kanske man kan anlita något företag som tar hand om servrarna?

Så du tror att servrarna bara står utan att någon servar eller underhåller dem? Knappast.... Jo dem har ju dragit in ett par 100 miljoner men hur mycket tror du inte det kostar att skapa spelet eller för att inte tala om alla servrar som hostas runt om i världen samt att servrar, spelet och eventuellt databaser måste hela tiden underhållas och uppdateras. Så nej jag tror inte deras plånbok är speciellt stor.

Men jag säger inte att servrarna är perfekta, för de är dem inte. Men för den kostnaden jag har betalat för att spela spelet så tycker jag servicen är bra som fan och förstår mig inte på folk som har mage att klaga på de futtiga problem som finns. Självklart vill man ju att problemen ska lösas, men då kan man också framföra det på ett moget sätt.

Permalänk
Medlem

Helt oki spel men servrarna är under all kritik. Dom borde lägga mer kraft på att få servrarna att fungera och lite mindre på heroes/skins. Älskar responsen i spelet, det har dom verkligen fått till men det hjälper inte när en vanlig dag (för mig iaf) allt för ofta ser ut såhär:

* Väntar på att logga in...segt zzz
* Disconnected from chat server...
* Loggar ut igen...
* Loggar in...väntar
* Funkar på fjärde försöket, yes chatserver!
* Matchmaking nere? hopp...
* Oki loggar ut o in igen då...
* Matchmaking uppe...gogo!
* 2 av 10 kommer inte in i matchmaking
* Oki försöker igen..nu kommer alla in...gött!
* Servern laggar, har ca 2-3 sekunders delay...
* REMAKE

Alla dessa punkterna händer i alla fall mig ofta, kankse inte samtidigt men det börjar bli rejält störande på ett så bra spel.

Är inte insatt i hur servers fungerar men när både login, chat, matchmaking och spelservers failar kanske man som företag bör SE ÖVER SINA PRIORITERINGAR lite. Det är ju inte som om dom uppfinner hjulet direkt...

Skall såklart tilläggas att vissa dagar funkar det helt klanderfritt men det är ju inte speciallet ofta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Helt oki spel men servrarna är under all kritik. Dom borde lägga mer kraft på att få servrarna att fungera och lite mindre på heroes/skins. Älskar responsen i spelet, det har dom verkligen fått till men det hjälper inte när en vanlig dag (för mig iaf) allt för ofta ser ut såhär:

* Väntar på att logga in...segt zzz
* Disconnected from chat server...
* Loggar ut igen...
* Loggar in...väntar
* Funkar på fjärde försöket, yes chatserver!
* Matchmaking nere? hopp...
* Oki loggar ut o in igen då...
* Matchmaking uppe...gogo!
* 2 av 10 kommer inte in i matchmaking
* Oki försöker igen..nu kommer alla in...gött!
* Servern laggar, har ca 2-3 sekunders delay...
* REMAKE

Alla dessa punkterna händer i alla fall mig ofta, kankse inte samtidigt men det börjar bli rejält störande på ett så bra spel.

Är inte insatt i hur servers fungerar men när både login, chat, matchmaking och spelservers failar kanske man som företag bör SE ÖVER SINA PRIORITERINGAR lite. Det är ju inte som om dom uppfinner hjulet direkt...

Skall såklart tilläggas att vissa dagar funkar det helt klanderfritt men det är ju inte speciallet ofta.

låter skämmande likt mina HoN dagar men du glömde nämna att mm queuen är ~15min lång (speciallt om man temar upp med 1 eller flera vänner) och så funkar det inte alltid pga dc's >.<

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

9/10 är inte tillräckligt då det händer ofta, så kanske du bör tänka innan du klankar på vår hårdvara. Dessutom påverkar inte min hårdvara hur S2 servers fungerar.

Om jag + de jag spelar med i vanliga fall inte har några problem med disconnects \ crashar etc så borde det rimligtvis vara din dator \ uppkoppling som är felet och inte S2 så istället för att gnälla så borde du kanske se över dina egna saker först.

Skrivet av Kaksylt:

låter skämmande likt mina HoN dagar men du glömde nämna att mm queuen är ~15min lång (speciallt om man temar upp med 1 eller flera vänner) och så funkar det inte alltid pga dc's >.<

Solokö på ~1700 = 1-2 min
Teamkö på ~1700 = 2-3 min

Då jag jobbar så spelar jag enbart på kvällen så ifall du sitter på dagen kan jag tänka mig at det är längre kö men hur det kan bli S2´s fel förstår jag inte.

Visa signatur

"Signatur"