Asrock ger sig in i PCI Express 3.0-kriget

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Kan köpa att alla utom Asrock gör bra moderkort (eftersom Asrock har fått kritik i flera trådar för att vara problem och "skitkort":)).

Sitter på ett Asrock Extreme 4 Gen 3 och det är de bästa kortet jag haft. Inga problem med nånting och jag klockar en massa också.

Att asrock är skit är någon konstigt stämpel folk har fått för sig. Har även haft asrock i 7 år gamla saker och de funkar än idag så sug på den karamellen.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Njae att jämföra dom två går ju inte då mina Apple produkter aldrig har gått sönder.:)

OnT: Tja, jag tycker du kan vänta tills det har lanserats OM det visar sig att nämnda saker ovan inte har några problem/barnsjukdomar.:)^^

Om vi omformulerar då, om något av dina Apple produkter går sönder, kommer du tala lika illa om Apple och bojkotta deras produkter efter det?

Ont: Barnsjukdomar lär väl finnas men lämnar alltid testandet till alla andra och köper när allt sådant är fixat.

Men vad jobbigt det här blev, nu måste jag börja forska mer om Sandy Bridge-E och vad som kommer den närmaste tiden. Gah...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Om vi omformulerar då, om något av dina Apple produkter går sönder, kommer du tala lika illa om Apple och bojkotta deras produkter efter det?

Ont: Barnsjukdomar lär väl finnas men lämnar alltid testandet till alla andra och köper när allt sådant är fixat.

Men vad jobbigt det här blev, nu måste jag börja forska mer om Sandy Bridge-E och vad som kommer den närmaste tiden. Gah...

Jo men om du köper "tills allt är fixat" då får du väl vänta längre (än du hade velat om jag förstår dig rätt)? Men jag förstår att du vill undvika barnsjukdomarna vem vill inte det liksom!:D^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Vilket smutskastarkrig detta med PCIE 3.0 verkar vara haha. Underhållande

Permalänk
Avstängd

Det som är komiskt är en kommentar under klippet: "I ordered an asrock gen3 mobo and it was doa :("...xD

Vad heter denna rockiga version (om du råkar veta) av det klassiska stycket btw?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ericsundell2:

Sitter på ett Asrock Extreme 4 Gen 3 och det är de bästa kortet jag haft. Inga problem med nånting och jag klockar en massa också.

Att asrock är skit är någon konstigt stämpel folk har fått för sig. Har även haft asrock i 7 år gamla saker och de funkar än idag så sug på den karamellen.

Njae...sugande på saker och karameller lämnar jag med varm hand över till tjejerna!;):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Är inte Asrock ett dotterbolag till Asus? Taskigt att tala fult om sin mamma...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Är inte Asrock ett dotterbolag till Asus? Taskigt att tala fult om sin mamma...

Har för mig att de är två skilda bolag men det var väl inte allt för länge sedan som Asrock var en del utav Asus.

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Är inte Asrock ett dotterbolag till Asus? Taskigt att tala fult om sin mamma...

ASRock började som dotterbolag till Asus men är numera fristående.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

ägs inte Asrock av Asus? :S

är de inte lite fail att smutskasta Asus då? :S

Nej! Asus äger inte ASRock *1

Skrivet av tivook:

Märkligt att Asrock skulle hoppa på Asus då det är ett dotterbolag till Asus så vitt jag vet? Eller är det avknoppat?

ASRock är inte ett dotterbolag till Asus! *2

Skrivet av MacEnkronan:

Kan köpa att alla utom Asrock gör bra moderkort (eftersom Asrock har fått kritik i flera trådar för att vara problem och "skitkort":)).

Då har du inte läst många trådar, jag vet om att många trådar börjar med förutfattade meningar om ASRocks kvalle, men alla trådar slutar på samma sätt! Dom som vet o hänger med, har tystat dom som inte vet!

Skrivet av tivook:

Jag tycker det är rätt att hänga ut konkurrenter, varför inte?

Så länge anklagelserna är korrekta så gynnar det ju bara oss konsumenter.

Klart det är rätt, du är helt rätt på det

Skrivet av Tempel:

Asrock är inte kvalite.

Tillåt mig skratta för att du har gått på en myt! Har du egen erfarenhet av ASRock?

Skrivet av MacEnkronan:

Så säger alla.:P Samma sak med D-Link. Alla säger de har ryckt upp sig, men ändå så är det andra produkter man rekommenderar inom respektive segment.^^ Konstigt då att Acer inte har ryckt upp sig i så fall...;) "Efter alla dessa år" så att säga.:)

Ju mer du skriver MacEnkronan, ju mer gör du bort dig, du verkar inte alls ha egenerfarenhet på hårdvara, du bara hänvisar till "alla säger"

Skrivet av MacEnkronan:

Ingendera.:) Jag bara konstaterar att man tidigare här på Swec. har konstaterat att Asrock inte är det som man ska välja om man vill ha (funktionalitet och?) hållbarhet på sitt moderkort.:)

Ingen erfarenhet av ASRock du bara " konstaterar" tillåt mig att asgarva, dom flesta som skriver här har en källa eller egen erfarenhet, du bara " konstaterar"

Skrivet av MacEnkronan:

Njae att jämföra dom två går ju inte då mina Apple produkter aldrig har gått sönder.:)

OnT: Tja, jag tycker du kan vänta tills det har lanserats OM det visar sig att nämnda saker ovan inte har några problem/barnsjukdomar.:)^^

MacEnkronan!! Herregud säger jag bara, du har ju inte ens ägt en ASRockmoderkort! Hur kan du bara skriva så då? Kolla i min sign, mitt äldsta ASRock moderkort har gått i 24/7 i 6 år!!!!! Sex år.

Kom inte o säg att det inte är respekt! plus att mitt 939 dualsata2 kort är ett av dom roligaste korten som jag ägt, för att det har både AGP OCH PCI-E 16. Men andra ord det perfekta felsökningsmoderkortet i en testrigg
Och än en gång, 24/7 i sex år med ett ASRock
Det är min erfarenhet med ASRock, vad är din ?

Många är det här som har förutfattade meningar om ASRock, men fler är vi med erfarenhet som vet

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Nej! Asus äger inte ASRock *1

ASRock är inte ett dotterbolag till Asus! *2

Då har du inte läst många trådar, jag vet om att många trådar börjar med förutfattade meningar om ASRocks kvalle, men alla trådar slutar på samma sätt! Dom som vet o hänger med, har tystat dom som inte vet!

Klart det är rätt, du är helt rätt på det

Tillåt mig skratta för att du har gått på en myt! Har du egen erfarenhet av ASRock?

Ju mer du skriver MacEnkronan, ju mer gör du bort dig, du verkar inte alls ha egenerfarenhet på hårdvara, du bara hänvisar till "alla säger"

Ingen erfarenhet av ASRock du bara " konstaterar" tillåt mig att asgarva, dom flesta som skriver här har en källa eller egen erfarenhet, du bara " konstaterar"

MacEnkronan!! Herregud säger jag bara, du har ju inte ens ägt en ASRockmoderkort! Hur kan du bara skriva så då? Kolla i min sign, mitt äldsta ASRock moderkort har gått i 24/7 i 6 år!!!!! Sex år.

Kom inte o säg att det inte är respekt! plus att mitt 939 dualsata2 kort är ett av dom roligaste korten som jag ägt, för att det har både AGP OCH PCI-E 16. Men andra ord det perfekta felsökningsmoderkortet i en testrigg
Och än en gång, 24/7 i sex år med ett ASRock
Det är min erfarenhet med ASRock, vad är din ?

Många är det här som har förutfattade meningar om ASRock, men fler är vi med erfarenhet som vet

Men jag har ju inte utgett mig för att äga ett Asrock moderkort heller.^^ Och jag hänvisar till tidigare trådar för att sökfunktionen suger här på Swec. Hade den inte gjort det hade det varit en annan 5:a, eller Krona.;) Dom flesta moderkort klarar 24/7 i 5-6 år ca. och det finns säkert undantag avseende Asrock också.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacEnkronan:

Ingendera.:) Jag bara konstaterar att man tidigare här på Swec. har konstaterat att Asrock inte är det som man ska välja om man vill ha (funktionalitet och?) hållbarhet på sitt moderkort.:)

Så du är troll med andra ord? visst asrock brukar vara billigare pga att man kan köpa kort med mindre bling men vem har konstaterat att korten skulle ha sämre hållbarhet eller funktionalitet? Nee jävla obegåvat skit snack.
Ett tips är att yttra dig om saker där du vet vad du snackar om men du har nog bränt dina broar om du hade tänkt att göra det i fortsättningen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Men jag har ju inte utgett mig för att äga ett Asrock moderkort heller.^^ Och jag hänvisar till tidigare trådar för att sökfunktionen suger här på Swec. Hade den inte gjort det hade det varit en annan 5:a, eller Krona.;) Dom flesta moderkort klarar 24/7 i 5-6 år ca. och det finns säkert undantag avseende Asrock också.:)

Det är ju exakt det jag menar! Du har ju aldrig ägt en ASRockModerkort! Hur ? Kan du då dizza ASRock som du har gjort i denna tråden ??

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Tycker att MSI gjorde rätt som drog ner byxorna på Gigabyte, men Asrock är mest taffliga när de apar efter och i förbifarten drar in ASUS som inte sagt ett dyft om PCI-E 3.0-stöd på sina brädor.

Skickades från m.sweclockers.com

Gott och väl en månad sedan Asrock började denna kampanjen på sin hemsida. I alla fall veckor innan nyheten om MSIs angrepp på Gigabyte.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Kan köpa att alla utom Asrock gör bra moderkort (eftersom Asrock har fått kritik i flera trådar för att vara problem och "skitkort":)).

Jag tycker dem är väldigt bra ASRock blir det nog i framtiden med

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Skrivet av Sgt. Stinger:

Tycker att MSI gjorde rätt som drog ner byxorna på Gigabyte, men Asrock är mest taffliga när de apar efter och i förbifarten drar in ASUS som inte sagt ett dyft om PCI-E 3.0-stöd på sina brädor.

Skickades från m.sweclockers.com

Läskigt hur du totalt slukar och accepterar vad skribenten vill att du ska tycka. Får fan lite kalla kårar.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

ASRock började som dotterbolag till Asus men är numera fristående.

När blev dom det? har inte hört något om det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Läskigt hur du totalt slukar och accepterar vad skribenten vill att du ska tycka. Får fan lite kalla kårar.

Här slukas ingenting, jag har bildat mig en uppfattning av läget genom andra källor också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Tycker att MSI gjorde rätt som drog ner byxorna på Gigabyte, men Asrock är mest taffliga när de apar efter och i förbifarten drar in ASUS som inte sagt ett dyft om PCI-E 3.0-stöd på sina brädor.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis vad jag tänkte! Förstår inte alla som tyckte det var fel av MSI att hänga ut Gigabyte när de nu upperbarligen har gjort fel. Håller också med om att Asrock lika gärna kunnat hålle inne sitt uttalande i det här, det var ju inte direkt som att de hade något vettigt att tillföra i denna pajkastning...

Skrivet av Zcenicx:

För PCIe 3.0 är ju något som verkligen behövs idag. *suck*.

Man märker för sjutton inte ens en mer en ensiffrig procentuell skillnad mellan PCIe 1.0 och 2.0 med de kraftigaste grafikkorten på marknaden, mindre än mellan PCIe 2.0 x4 och x16 - och ens den är knappt mätbar. Vad skulle 3.0 göra för skillnad då?

Vad spelar det för roll? Som någon annan sa, det är precis som att du köper en AM3+-bräda, men när bulldozer väl kommer ut så visar det sig att du inte kommer kunna använda de processorerna för att moderkortstillverkaren har stått och ljugit om stödet från början... Om det nu inte spelar någon roll om ett moderkort har PCI-E 3.0 eller inte så hade väl Gigabyte kunnat strunta i stödet helt, istället för att ljuga om det?

Sen kan jag tänka mig att det inom några år kommer börja dyka upp kort av olika slag (inte bara grafikkort) som kräver (eller i alla fall arbetar snabbare med) PCI-E 3.0. Ganska surt då om det skulle visa sig att moderkortet inte stödjer det...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Om inte annat blev ASRock ett skitmärke nu när de helt oprovoserat hoppar på Asus.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Varför börja förolämpa varandra över en nyhet? Skärp er nu, så att jag slipper stänga av folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Det är väl lite hyckleri att först säga att moderkortstillverkarna är pajkastare och sedan själva kasta paj på andra moderkortstillverkare?

I vilket fall som helst... ASRock är ett dotterbolag till ASUS under ledning av Ted Hsu som är en av de som skapade ASUS tillsammans med TH Tung, Wayne Hsieh och MT Liao. Ingen (utanför dvs) vet med 100% varför ASRock skapats för att rent av konkurrera med ASUS inom samma marknad men den logiska slutsatsen är ju att ASUS inte ville sätta sitt namn på budgetprodukter men samtidigt ville ta del av marknaden med budgetprodukter. Det finns trots allt en större kundkrets i budget segmentet precis som det finns en större marknad för helt vanliga desktop PC för helt vanliga användare.
Dessa användare ställer inte så höga krav på prestanda och kan nöja sig med 5-15 FPS lägre i spel än dom mest kapabla spel PC (Gaming PC)

ASUS har alltid stått för kvalitet i första hand även om dom också har misslyckats någon enstaka gång. Att ge sig in i budgetmarknaden och bygga (farligt) billiga kort som inte garanterat kunde uppnå en viss kvalitet skulle ju svärta ner ASUS rykte.
ASRock är fortfarande ett dotterbolag till ASUS men det betyder inte att dom inte konkurrerar med ASUS och i detta fallet är det "helt befogat" att anfalla moderbolaget med pajkastning. .

Varför skriver du ett så långt inlägg när du ändå har fel?

Enligt ASUS Sverige: "ASUS har sålt ut majoritetsägandet i Pegatron (fabrikerna) för att öppna upp för tillverkning åt konkurrerande varumärken till ASUS på notebook-marknaden. Pegatron i sin in tur är majoritetsägare av ASRock."

och enligt digitimes: "Pegatron Technology is expected to use its motherboard brand name ASRock to compete against first-tier motherboard makers and vendors including Asustek Computer after the company is spun off in July 2010, according to sources from motherboard makers.

ASRock was originally established to mainly target the entry-level motherboard market, a segment that Asustek does not cover, to allow the company to have fully coverage of the motherboard market, but after the spin-off, Pegatron is expected to use ASRock to fully advance into the mid-range and even high-end motherboard brand markets, the sources noted."

I ASUStek årsredovisning står även att ASRock och diverse andra relaterade företag inte längre är dotterbolag.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Själv sitter jag på ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 och är super nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Snacka skit, Både Asrock, msi och gigabyte är precis lika bra som det där coola märket ni gärna lägger några hundra extra för att få. och alldeles förmodligen så är det samma komponenter i korten

Hade två 8800 GTS kort, evga och MSI, gissa vilket av dom som fortfarande funkar? precis men jag tycker inte evga är skit för det, alla tillverkar gör kort som går sönder. Och nu har jag ett gigabyte mobo som nog ingen slår i pris/prestanda/överklockning so why the hate?

samma komponenter och olika siffror i rma? http://www.sweclockers.com/nyhet/13859-fransk-datorsajt-publi...
både jag å polarna har dålig erfarenhet med msi, gigabyte hör väl till småbarnen då det ser ut som en jävla lego byggkloss. å asrock är budget i mina ögon iaf

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk

Fulländat!

Skrivet av mfm:

Varför skriver du ett så långt inlägg när du ändå har fel?

Enligt ASUS Sverige: "ASUS har sålt ut majoritetsägandet i Pegatron (fabrikerna) för att öppna upp för tillverkning åt konkurrerande varumärken till ASUS på notebook-marknaden. Pegatron i sin in tur är majoritetsägare av ASRock."

och enligt digitimes: "Pegatron Technology is expected to use its motherboard brand name ASRock to compete against first-tier motherboard makers and vendors including Asustek Computer after the company is spun off in July 2010, according to sources from motherboard makers.

ASRock was originally established to mainly target the entry-level motherboard market, a segment that Asustek does not cover, to allow the company to have fully coverage of the motherboard market, but after the spin-off, Pegatron is expected to use ASRock to fully advance into the mid-range and even high-end motherboard brand markets, the sources noted."

I ASUStek årsredovisning står även att ASRock och diverse andra relaterade företag inte längre är dotterbolag.

Det var nog den bästa och mest utförliga läsning jag har stött på i den frågan.
10+
Det enda jag saknar är länkar till respektive källa, men jag tror dig på ditt ord.
Jag har länge funderat på hur det förhåller sig mellan Asrock och Asus så det
var skönt att få klarhet i det nu

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenix4m:

Det enda jag saknar är länkar till respektive källa, men jag tror dig på ditt ord.

Du hittar om du googlar men ASUS-uttalandet finns på Sweclockers forum, digitimes-artikeln på http://digitimes.com/news/a20091214PD206.html och årsredovisningarna på ASUSteks hemsida någonstans.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Playboy_1338:

samma komponenter och olika siffror i rma? http://www.sweclockers.com/nyhet/13859-fransk-datorsajt-publi...
både jag å polarna har dålig erfarenhet med msi, gigabyte hör väl till småbarnen då det ser ut som en jävla lego byggkloss. å asrock är budget i mina ögon iaf

Kan du ens läsa den statistiken? Enligt den så har gigabyte bäst mobos.
Jag har haft både msi och gainward grafikkort, dom ska tydligen vara bland dom sämsta men ingen av mina kort har gått sönder.

Hade det varit 5% felretur hos något företag och 1-2% hos dom andra så hade det varit något som är fel, men det enda som sticker ut lite i den rapporten är OCZ SSD.

Sen så är sån där statistik väldigt lätt att fuska i, Kolla Apple tex som skyller nästan allt på fuktskada, och då är det ju inte längre nån rma. Har du en bra garanti så kommer du få högre siffror i din rma.

Alla som har köpt mycket hårdvara har haft problem några gånger men att det ska bero på att en tillverkare har dålig kvalité är skit snack. Visst finns det Ace nätagg men det är undantaget som bekräftar regeln.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ivy bridge? eeew...

Bulldozer is the way to go!

Permalänk
Medlem

HAHA nice pik mot ASUS!

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.