Permalänk
Medlem

m-ITX med spindelväv @ Bygg Logg

sorry för att jag inte genomförde mina andra projekt iPad3 etc....men nu kommer jag att bygga lite m-ITX med ett Chassi som ser ut som en spindel

Permalänk
Medlem

jahapp...det var inte mkt info du gav inte här..när börjar du med detta bygget då?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

så ättlingen har jag hittat en skärm som passar mini-ITX

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen info om nått...bilder kanske vore bra, lite spec på vad du ska bygga osv...desto mer bilder/fakta destomer uppskattat blir det här..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

kommer att komma med bilder och lite småt och gott när jag väll kommer i gång

kommer att sy böjbara stälpinar på en projektor duk med anpasade stag och en projektor som projekserar en bild och en stälingen till projektorn. Sammtidigt så får projekseringen inte ströas av stag eller tält pinnar så det blir lite att tänka och klura på men det ska nor gå det här

sorry igen men måste få i hop till en budget först innan man kan bygga kommer att upptatera här då

MVH Dekin88

Permalänk

Enu en kalas rolig tråd av Derkin

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Enu en kalas rolig tråd av Derkin

Som förmodligen kommer att sluta på samma låga nivå som dom som redan finns i galleriet.

OT:
Är nyfiken på hur man syr böjbara tältpinnar ..BTW.

Permalänk
Medlem

tror inte det kommer bli bra med en duk på det där sättet..du kommer inte kunna se mer av bilden bara för att duken är sne, för jag gissar att du vill få bilden ungefär som när man använder tre skärmar..det kommer bara bli konstig bild då projektorn vill ha en platt yta att projektera bilden emot..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Tycker att vi borde sätta upp några kriterier för hur en "bygg logg" ska vara och vilka krav man ska uppfylla. Två meningar, två produktbilder och sedan en paint skiss? Ett tips är i alla fall att börja att skapa något som detta i t.ex. sketchup för att få någon tanke om storlek, mått och avstånd. Hur har du tänkt att kompensera bilden i den konkava duken? För detta så behöver du en lins så du optiskt kan kompensera bilden.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=rNsFSVhZi9w&feature=player_emb...

det är det du vill komma fram till. 30k utan projektor.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

jDOME är ju det jag tänk att bygga fast till lite billgare pris tilll min mini-itx

Permalänk
Medlem

Va ? Nyss var det väl ett chassi av något slag men nu en kurvad projektor duk ?

Aja.. lycka till med dina projekt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkta bra in flicka detta som förklarar varför jag kan verka lite skum här på SWEC men jag rår inte för det att jag inte fattar allt är inte arg eller inreterad vill bar upp lysa er om Asperger koll min Vlog nu och lysnna och se http://www.youtube.com/watch?v=RXqeYn-GFBg