Permalänk

samma ställe du bygla igång den på
men du kan gott rycka strömmen bak på psun eller om psun har en strömbrytare, bryta där

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att det endast går att visa bild genom HDMI eller Displayport första uppstarten? Jag har testat både VGA och DVI...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

samma ställe du bygla igång den på
men du kan gott rycka strömmen bak på psun eller om psun har en strömbrytare, bryta där

Okej
Det verkade dock inte som att det gick genom att hålla skruvmejseln på samma ställe.

Permalänk
Skrivet av JucoB:

Kan det vara så att det endast går att visa bild genom HDMI eller Displayport första uppstarten? Jag har testat både VGA och DVI...

tror jag icke, du borde få nått pip som indikerar att allt är väl.

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk

då du testat med två olika grafikkort så tror jag inte felet sitter där
å jag utgår från att skärmen funkar på andra datorer

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem

(OBS REKOMMENDERAR INTE ATT DU TESTAR DETTA!!!)
Hade ett Asus striker mobo som inte posta heller, felet löste sig med att man satte gfx kortet halvt på så havla kortet hade kontakt, boota, fick varnings pip och starta sedan om med det fullt i. Felet vart att den lilla skärmen på baksidan av mobot inte ville känna igen någon del i datorn. Skulle rekommendera att kontakta support och kolla med dem, du kan även ha fått ett måndags ex.
(OBS REKOMMENDERAR INTE ATT DU TESTAR DETTA!!!)

Permalänk

Du skrev att alla moderkortsdistanser var monterade (dvs alla hål för distanser fyllda) men att bara 6st används. Säker på att det inte sitter någon distans på fel plats så den pekar in i mobot's baksida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamaon:

(OBS REKOMMENDERAR INTE ATT DU TESTAR DETTA!!!)
Hade ett Asus striker mobo som inte posta heller, felet löste sig med att man satte gfx kortet halvt på så havla kortet hade kontakt, boota, fick varnings pip och starta sedan om med det fullt i. Felet vart att den lilla skärmen på baksidan av mobot inte ville känna igen någon del i datorn. Skulle rekommendera att kontakta support och kolla med dem, du kan även ha fått ett måndags ex.
(OBS REKOMMENDERAR INTE ATT DU TESTAR DETTA!!!)

Kontakta vilken support, asus eller komplett?
Har hört att asus support är värdelös...

Det finns alltså inget mer man kan testa?

Permalänk
Medlem

Spontan tanke så är ditt
Moderkort
Som felar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Jag har ett förslag till dig, plocka ur moderkortet ur chassit och lägg det på en låda eller något, och försök starta datorn.

Jag hade liknande problem en gång, och det var att graffet tog i chassit, så det gick inte riktigt ända ner i slotten, vilket såklart resulterade i att datorn inte startade.

När man felsöker sånt här brukar jag alltid bara ta bort allt som inte behövs för att datorn ska starta, även chassi etc.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Jag har ett förslag till dig, plocka ur moderkortet ur chassit och lägg det på en låda eller något, och försök starta datorn.

Jag hade liknande problem en gång, och det var att graffet tog i chassit, så det gick inte riktigt ända ner i slotten, vilket såklart resulterade i att datorn inte startade.

När man felsöker sånt här brukar jag alltid bara ta bort allt som inte behövs för att datorn ska starta, även chassi etc.

Mm, jag har funderat på detta, ska göra det.

Men kan jag lägga moderkortet ovanpå moderkortslådan som är liksom lite plastig, typ laminerad (fast ändå inte)?

Och går det att låta grafikkortet bara stå i socketen om man är försiktig när man monterar utanför chassit, utan att skruva fast den dvs. ?

EDIT: Och kan man bara lägga den direkt på moderkortslådan utan typ distanser eller nått imellan, ifall inte ligger den väll på alla lödningar?

Permalänk

ett rent träbord funkar annars bra.
Viktiga är att materialet inte är elektriskt ledande

Synd du inte hade ett mindre grafikkort, kan bli vanskligt med så stort kort.
du får känna själv om det verkar stabilt osv.
Sakerna bör helst inte kunna röra på sig.
en kortslutning nere i pcie slotten kan va mycket ohälsosamt hehe

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

ett rent träbord funkar annars bra.
Viktiga är att materialet inte är elektriskt ledande

Synd du inte hade ett mindre grafikkort, kan bli vanskligt med så stort kort.
du får känna själv om det verkar stabilt osv.
Sakerna bör helst inte kunna röra på sig.
en kortslutning nere i pcie slotten kan va mycket ohälsosamt hehe

Jag har faktiskt ett OEM hd 3650 som jag tänkte använda, men jag använder utsidan på moderkortslådan.

Permalänk
Medlem

Nu när jag har tagit loss moderkortet ser jag att de små silvriga prickarna innanför ringarna på moderkortet vid monteringshålen är bortskavda på 1 ställe, har dessa någon funktion?

Permalänk
Medlem

Det ska inte spela någon roll om de är bortskavda.

Jag körde på lådan moderkotet kom med, var inga problem, viktiga är att du inte lägger det på en yta som inte kan leda ström, så alla papp, plast etc går jättebra.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Inte glömt bort 8-pin uttaget på moderkortet?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindan:

Inte glömt bort 8-pin uttaget på moderkortet?:)

Som sagts flera gånger tidigare, ja de sitter i. Men tack för hjälpen ändå!

Nu testade jag att köra utanför chassit och det händer precis samma sak som inuti chassit?

Är det dags att maila komplett och be att få moderkortet utbytt, eller finns det något annat man kan göra?

BTW, testade att flytta på jumpern och ta ut batteriet från modekortet i ca 5min, men samma sak efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JucoB:

Som sagts flera gånger tidigare, ja de sitter i. Men tack för hjälpen ändå!

Nu testade jag att köra utanför chassit och det händer precis samma sak som inuti chassit?

Är det dags att maila komplett och få det utbytt, eller finns det något annat man kan göra?

BTW, testade att flytta på jumpern och ta ut batteriet från modekortet i ca 5min, men samma sak efter det.

Ok, hehe. Ögnade bara igenom kommentarerna lite snabbt!:D

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man skall våga sig på att bygga en egen dator och så läser man såna här trådar...

Du verkar ju ha koll och felsökt på ett korrekt sätt och är ändå inte klokare nu än innan... Om det blir så här känns det ju som att det är omöjligt att veta om man själv har gjort något fel eller om exempelvis moderkortet var trasigt när man fick det...

Tror inte alls det beror på det men reagerade lite när jag såg namnet på ditt moderkort, Asus p8p67 LE, jag har kollat på det själv men så har jag sett att väldigt många verkar klaga på att de har olika problem med just det kortet. Tror inte det är samma problem som du har alls, men goggla lite och se om du hittar nåt...

Är egentligen för trött för detta men kolla här, låter det bekant?

http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18228911 (kan vara ute och cykla, är som sagt trött nu)

Asus P8P67 won't POST

Ok so I finally finished putting the new kit together and the flaming thing won't post.

The red LEDs on the motherboard cycle as it tests stuff but then stop with the VGA-LED solidly lit. All fans are spinning and drives powered but no beep and no POST.

I've tried the graphics card from my second machine and this does exactly the same. I've tried both cards in the second machine and they're fine so it's not the graphics cards (phew! - thought I'd blown one).

Anyone have any ideas or is the mobo DOA?

I've given up.

I've removed all other cards and disconnected all the drives, then tried it with three different graphics cards and the same problem persists in all cases.

The board is toast and is going back.

Fler som har samma problem i tråden...
cant get mine to boot at all, tried clearing the cmos, ordered a gigabyte ud4 to rule out the cpu

my cpu led is solid red, does that indicate cpu and not the mobo?

Lite längre ner verkar de ha en möjlig lösning http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20110109013000847&boar...

Ok well the good news is I've got it working!!

Ended up totally clearing the CMOS at the request of Asus support. For the benefit of others, apparently you need to remove the battery AND switch the CLRTC jumper for 5-10 seconds to clear it.

After this it came to life. I can only assume that the CMOS was corrupted in some way but at least it works!

Permalänk
Medlem

Hm, kunde inte ge mig

Kolla här med, detta är väl inte LE versionen men det är ju liknade mobon:

ASUS P8P67 won't boot to install screen

http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=12490

http://www.youtube.com/watch?v=swTTisgD1MU

http://hardforum.com/showthread.php?t=1581490

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Hm, kunde inte ge mig

Kolla här med, detta är väl inte LE versionen men det är ju liknade mobon:

ASUS P8P67 won't boot to install screen

http://www.tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=12490

http://www.youtube.com/watch?v=swTTisgD1MU

http://hardforum.com/showthread.php?t=1581490

Tack för hjälpen!

Dock har jag redan googlat på typ allting men jag hade inte sett de två första länkarna.

Jag tror jag ska testa med mitt gtx 570 igen eftersom de sa att ati(amd) kort hade problem.
Ska även testa att ta ut cmos batteriet LÄNGE.

Om inte detta funkar så kommer jag nog kontakta komplett, detta måste väll gå att reklamera?

Jag har ingen aning om hur man skickar in saker,kan man lämna det till kompletts pick-up.point?
Annars vad ska man skicka det i för kartong och ska tillbehören med?

Permalänk

Du får begära RMA genom deras hemsida, därefter blir du ombedd skriva ett RMA nr på kartongen i vilken du vill returnera del(arna) i. Sen går det bra att lämna det hos komplett's picup point eller skicka det på post. Klart smidigast att lämna vid pickup point'en :>.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikringdahl:

Du får begära RMA genom deras hemsida, därefter blir du ombedd skriva ett RMA nr på kartongen i vilken du vill returnera del(arna) i. Sen går det bra att lämna det hos komplett's picup point eller skicka det på post. Klart smidigast att lämna vid pickup point'en :>.

Skysst!

Men jag beställde många delar så jag har bara en gigantisk kartong, man kan inte lämna den vid pickup pointen i bara moderkortskartongen tror du?

Permalänk

eftersom allt i princip är testat, har du som sista grej testat ta ur o stoppa tillbaks cpun? samt kolla att sockeln ser ok ut och cpun.

som jag nämnde för rätt länge sedan nu

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk

jag skulle vilja föreslå både cpu och moderkort.
Jag hade ett moderkort (väldigt lång historia) som gav upp efter 2-3 dagar.
Visa sig att förutom moderkortet som va trasigt så hade det tagit med sig cpun.
Det dryga va att jag först bara skicka in moderkort då jag inte hade möjlighet o testa cpun separat hemma.
Fick sedan skicka in cpun efter att jag fått nytt moderkort.
Ja du förstår, tar en himla tid.

(När det lagt av betedde det sig ungefär som ditt)

Bäst är väl o föra en dialog med Komplett hurvida du skall skicka enbart moderkort eller moderkort+cpu+minnen.

Hade du testat minnena i nån annan dator?

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

jag skulle vilja föreslå både cpu och moderkort.
Jag hade ett moderkort (väldigt lång historia) som gav upp efter 2-3 dagar.
Visa sig att förutom moderkortet som va trasigt så hade det tagit med sig cpun.
Det dryga va att jag först bara skicka in moderkort då jag inte hade möjlighet o testa cpun separat hemma.
Fick sedan skicka in cpun efter att jag fått nytt moderkort.
Ja du förstår, tar en himla tid.

(När det lagt av betedde det sig ungefär som ditt)

Bäst är väl o föra en dialog med Komplett hurvida du skall skicka enbart moderkort eller moderkort+cpu+minnen.

Hade du testat minnena i nån annan dator?

Inte testat minnena i annan dator, men har testat andra minnen som fungerar i min dator.

Det blir iaf svårt om jag ska skicka in minnena eftersom de köpte jag ifrån cdon (de var typ 200kr billigare där) men cpun skulle jag om så fallet skulle vara kunna skicka in eftersom den är från komplett.

Jag ska nog ta och maila komplett senare idag.

Permalänk
Medlem

Har haft liknadne problem med med olika ASUS kort, ett av dom slutade det med att jag körde in i ugnen på 225 grader i 10min, nu funkar de finfint Dock smälte knapparna där man bootar det på men de spelar inte mig någon roll ^^ Ett annat fel jag vart med om var att ett litet frigolitkorn hade hamnat mellan CPU och sockeln och tryckts ned i ett av hålen och där med inte fick kontakt. Tog några timmar att lista ut det.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

eftersom allt i princip är testat, har du som sista grej testat ta ur o stoppa tillbaks cpun? samt kolla att sockeln ser ok ut och cpun.

som jag nämnde för rätt länge sedan nu

Jag vill helst greja så lite som möjligt med cpun eftersom det är så lite som behövs för att cpun/moderkortssockeln ska gå sönder.
Men jag kommer ändå behöva ta ut den när jag ska skicka in moderkortet, men jag kommer inte testa att lägga tillbaks det, känns inte värt det om alla pins är spikraka.

Permalänk

skriv gärna en rad om hur det gått med komplett osv...

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinTrance:

skriv gärna en rad om hur det gått med komplett osv...

Yes, jag har fått returansökan godkänd, så paketet kommer förhoppningsvis att skickas in imorgon eller i övermorgon...

Dock har jag inte fått svar från komplett om man kan lämna in paketet vid deras pick-up-point eller ej.
Vet att någon sa det här i tråden, men vill ju gärna ha svar från komplett också.