Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Ljudet är kass? Förklara gärna hur du tänker där. Ljudet i BF3 är det mest realistiska ljudet av "krig" jag någonsin har upplevt. Jag sitter ändå på ett Sound Blaster Audigy kort med x antal år på nacken och ett par hyfsade Sennheiser lurar.
Fick rysningar första gången jag var nere i tunnelbanorna och pangade eftersom ljudet det var väldigt likt ljuden jag fick uppleva under min SIB utbildning under värnplikten.

Jag kan bara hålla med föregånde talare. Sitter själv med ett xonarkort
Och det låter inte bra. Plat och ingen tyngd låter som ärtbösser och fattsr inte hypen om ljudet alls. Kan det vara kortets drivrutiner tro? Bc2 låter 100 ggr bättre eller cod4!

Permalänk
Medlem

Rank 18, 8h. Laggat en massa gånger så jag skulle lätt vara minst 20, menmen.

Har ett G35 och tycker att ljudet är helt underbart. Grafiken är inte heller något att klaga på.

Permalänk
Medlem

Kommer man har kvar Platoons? jag har skapat Sveriges grupp iaf
http://battlelog.battlefield.com/bf3...0451894530342/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stokstad:

Modern Warfare med fordon är absolut inte Modern Warfare. Stora ytor är absolut inte modern warfare. Att spelet främjar lagspel är absolut inte modern warfare. Du tänker pistoler och gevär jag förstår. Det finns ju Counter-Strike, men det var ju en ripoff på quake som i sin tur tog allting från wolfenstein och wolfenstein var i stort sett samma spel som ninja turtles?

Och vart skrev jag att Battlefield kopierar spel?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

håller med! har n'ästan slagit sönder mitt black widow tangentbord och ger mig fan detta tbordet ryker innan betan är klar! menar ja är varken bra på BF spel men ja fattar iaf att 60% av ett lag kan inte ligga i spawn och skjuta 1-2fiender var 5-6 minut och tro att man kan vinna... nyss var ja i ett game som defender så var det så med attackers att dem satt å snipa across map utom en som sprang och planta, men ja var där å försökte defusa men han tog mig, men de 4-5 runt om i mitt lag skjöt ner han direkt men klarade ej av att desarmera bombh*lv*t*t på 5man och ingen fiende i närheten.. spelet går mig på nerverna, det borde vara en closed beta så bf-spelare spelar och testar spelet efter det (antar de flesa BF spelare fixar en closed beta pga intresse) nu e det ju alla möjliga knarkare,kriminella ,swingers,mat-tanter, analfabeter som sitter å ska försöka spela som i cod ..

Haha, så sant

Permalänk

Avinstallerade betan nyss. Vill inte låsa upp allt under betan och inte heller spela så mycket att man hinner tröttna redan nu Nu ser jag framemot release, förbokningen är klar sedan februari

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad tycker ni förresten om UMP-45?

///Vad jag tycker///

Många tycker den är jävulskt op men det är väl främst för att serverlagg existerar och man sätter nästan alltid dom två första skotten med den.
AEK-971, F2000 eller vilken LMG som helst med foregrip tar den 1v1 om man kan spela någorlunda.

Tycker den är bra, den är dock inte lika bra som PP-2000.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Jag undrar seriöst om han som bestämde att Operation Métro skulle vara i betan blev mutad av Activision.
Hade det inte varit för att jag hade turen att komma in på en Caspian Border server så hade jag nog fan avbokad detta spelet.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk

Bara jag som har problem med att komma in på NÅGON server? Inte kunnat lira på hela dagen typ.. Får connection reset eller dylikt varje gång jag försöker. Har kunnat lira alla andra dagar på betan och har inte ändrat något i router etc.

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimaro:

Så, vilken lvl är alla på? Är själv på 24. Har 7 timmar speltid, Dock har jag laggat ut så extremt många gånger ur spelet. Men kan inte klaga. Älskar det ändå! Har 223 kills med M249 och 166 kills med UMP. Mina top 2 vapen. Helt underbara.

Rank 20(Gunnery Sergeant), 11 timmars speltid. 354 kills med 870MCS(alla unlocks upplåsta, använder den nu mera som mid-range sniper rifle a.ka "Sniper shotgun) och 111 kills med PP-2000. Körde bara med shotgun mellan rank 2-17. Så himla skön känsla, även nu när man sniprar spelare på 60-100 meter med den och de får utbrott i chatten om hur f*n jag kunde skjuta dem på det avståndet med shotgun.

Permalänk
Skrivet av brajonk:

håller med! har n'ästan slagit sönder mitt black widow tangentbord och ger mig fan detta tbordet ryker innan betan är klar! menar ja är varken bra på BF spel men ja fattar iaf att 60% av ett lag kan inte ligga i spawn och skjuta 1-2fiender var 5-6 minut och tro att man kan vinna... nyss var ja i ett game som defender så var det så med attackers att dem satt å snipa across map utom en som sprang och planta, men ja var där å försökte defusa men han tog mig, men de 4-5 runt om i mitt lag skjöt ner han direkt men klarade ej av att desarmera bombh*lv*t*t på 5man och ingen fiende i närheten.. spelet går mig på nerverna, det borde vara en closed beta så bf-spelare spelar och testar spelet efter det (antar de flesa BF spelare fixar en closed beta pga intresse) nu e det ju alla möjliga knarkare,kriminella ,swingers,mat-tanter, analfabeter som sitter å ska försöka spela som i cod ..

Bästa jag läst på länge, så jävla sant att det e fan otroligt. Finns nog inget spel där man blir så frustrerad. Problemet är ju att man är beroende av sitt lag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Bara jag som har problem med att komma in på NÅGON server? Inte kunnat lira på hela dagen typ.. Får connection reset eller dylikt varje gång jag försöker. Har kunnat lira alla andra dagar på betan och har inte ändrat något i router etc.

dude, jag har inte kunnat lira sen första dagen FRÅN early access. Står bara "joining server" Hela tiden... Har provat allt inget fungerar, det kan jag kalla drygt

Permalänk
Medlem

Pratar med zh1nt0 just nu (http://twitter.com/#!/zh1nt0) någon som har några frågor?

Permalänk
Skrivet av Farner:

Pratar med zh1nt0 just nu (http://twitter.com/#!/zh1nt0) någon som har några frågor?

Va hände med Caspian?

Permalänk
Medlem

Han sa att dom ville endast testa kartan, och när det var gjort så var det "that's it".

Permalänk
Medlem

De servrarna som heter Your_mom_is_a_whore är de typ hackade servrar? :S

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

BC2 har kraftfullare ljud. Dock distorted i Wartapes, och känns lite overdone.

RO2 har perfekt balans mellan kraft och rent ljud.

Du kan inte må bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

De servrarna som heter Your_mom_is_a_whore är de typ hackade servrar? :S

Ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThePreToriaN:

Du kan inte må bra

Klart jag inte mår bra för att jag inte håller med er som hypar upp allt som om spelet vore sänt av "gud".

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Farner:

Pratar med zh1nt0 just nu (http://twitter.com/#!/zh1nt0) någon som har några frågor?

Mest frågor angående hur det går med specifika saker:
- Hur känner han över resposen från betan?
- Känner sig dice stressade över buggsen eller är de mesta redan fixat?
- Kommer de kunna fixa så att de inte är delay när man ligger sig ner och dör efter de (asså de är delay när man lägger sig ner)

Grymt spel förövrigt litar på dice till 100!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av mitso:

Jag kan bara hålla med föregånde talare. Sitter själv med ett xonarkort
Och det låter inte bra. Plat och ingen tyngd låter som ärtbösser och fattsr inte hypen om ljudet alls. Kan det vara kortets drivrutiner tro? Bc2 låter 100 ggr bättre eller cod4!

BC2 låter som det ska låta, har inte lirat BF3 nog mkt för att uttala mig om det än, men det låter bättre än cod4. Cod4's ljud är inte i närheten av realistiska. BC2 va första spelet som jag provat som lät som det ska mer eller mindre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Electronic Arts' Massive 2012 $1.6m Battlefield 3 Tournament: Consoles Yes, PC No!

While PC gamers are getting understandably excited about one of the year's biggest releases, which is guaranteed to have standards-setting graphics at least, there's a kick in the teeth waiting just around the corner. EA and Virgin Gaming have teamed up to launch a massive BF3 contest with $1.6m in cash and prizes - for consoles only. Yes, you read that right. And the reason? Consoles are the "gold standard". That's the aging console platforms reported on TechPowerUp a few days ago.

We continue to believe that the console is a strong platform and will continue to be the gold standard. Says: GameStop's president Tony Bartel.

The biggest, most realistic, room-shaking FPS ever demands a tournament that will always be remembered," the contest's sign-up page brags. "That's why Virgin Gaming, and EA DICE have come together to bring you an online competition you'll be telling your grandkids about. So strap on your boots and check your magazine-when the spoils of war are this rich, you can bet things are gonna get messy.
--------------------------------------------------------------------------------

That page then goes on to include links for PS3 & XBOX360 to register, but not the lowly PC. On top of that, it won't even be available on Steam, but gamers will instead have to sign up for the competing EA Origin platform.

This strategy appears to make no sense. Why spend all that money on developing the game only to alienate a massive market segment, even if it's perceived to not be as big as the console one? It will very likely sell massively well to PC gamers regardless, but wouldn't it have made even more dollars by not artificially restricting the competition like this? This goes to show the arrogance and contempt that some big companies show towards their customers and EA is no stranger to controversy, restrictive DRM issues being a major source.

Source: Maximum PC, Techpowerup
http://www.techpowerup.com/152773/Electronic-Arts-Massive-201...

Eller om det hör till vanliga "BF3" tråden så får en mod ta bort/flytta posten.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Prudo:

Bara jag som har problem med att komma in på NÅGON server? Inte kunnat lira på hela dagen typ.. Får connection reset eller dylikt varje gång jag försöker. Har kunnat lira alla andra dagar på betan och har inte ändrat något i router etc.

Samma för mig har inte kommit in på en server dom senaste två dagarna nu. Får bara connection lost eller att servern är full hela tiden.

Dessutom så kör jag med ganska annorlunda keys än original kontrollerna så när man väl är inne och spelar så är det som att styra en elefant. Fattar inte varför man inte kan mappa om kontrollerna...

Men det är bara knappt 4 veckor kvar tills man kan spela conquest på riktigt igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Mest frågor angående hur det går med specifika saker:
- Hur känner han över resposen från betan?
- Känner sig dice stressade över buggsen eller är de mesta redan fixat?
- Kommer de kunna fixa så att de inte är delay när man ligger sig ner och dör efter de (asså de är delay när man lägger sig ner)

Grymt spel förövrigt litar på dice till 100!

1: Positiv och Lärorikt
2: Det mesta är redan fixat
3: Hörde inte riktigt vad han sa här, tyvärr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Farner:

1: Positiv och Lärorikt
2: Det mesta är redan fixat
3: Hörde inte riktigt vad han sa här, tyvärr

Fråga han varför DICE dissar PC i Turneringen?
"Electronic Arts' Massive 2012 $1.6m Battlefield 3 Tournament: Consoles Yes, PC No!"

Och ang 2an.. varför ger de ut en GAMMAL build om nu det mesta är fixat? Kul att repetera saker på forumet om saker som redan är fixade?

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Fråga han varför DICE dissar PC i Turneringen?
"Electronic Arts' Massive 2012 $1.6m Battlefield 3 Tournament: Consoles Yes, PC No!"

Är ju inte dice utan EA som skapar denna tunering!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Farner:

1: Positiv och Lärorikt
2: Det mesta är redan fixat
3: Hörde inte riktigt vad han sa här, tyvärr

Detta ville jag höra

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Farner:

Pratar med zh1nt0 just nu (http://twitter.com/#!/zh1nt0) någon som har några frågor?

1. Ska de fixa ett riktigt ingame squad system?
2. Får squad leader någon karta där han kan sätta upp ordrar precis som i bf2?
3. Kommer vi få en förbättrad end-screen där man ser bästa squadsen, teamwork stats etc som det var i bf2? Eller tänker de bara på de inviduella statsen såsom k/d?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Farner:

1: Positiv och Lärorikt
2: Det mesta är redan fixat
3: Hörde inte riktigt vad han sa här, tyvärr

Okej, härligt!
Blir nog super. men till punkt 3 hörde du så pass mycket så att han tror de kommer fixa sig? eller du kanske inte hörde så pass mkt

Tack iaf för svar

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Varje gång jag lyckas connecta till en operation metro conquest bana så blir det bara svart fast jag hör att man har tagit över baser o så är det ngn mer än ja som har det här problemet?