Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Ja, mat brukar lösa sig där.
Bör väl gå att få tag på i caféet, men vatten i allmänhet är förvånansvärt svårt att få tag på.

Rly? På summer så gick jag och många andra till en vattenkran som var lätt tillgänglig, som verkade vara för att fylla på vattenflaskor och dylikt

Permalänk
Medlem

Finns det någon information om events etc på dh? Funderar på att ta mig ner för att kika på lite Sc2 och annan e-sport och nödvändigtvis inte släpa med mig en dator. Men om man ändå skulle dra med sig en dator, vart är bästa stället att sitta om man vill hänga med i tävlingar och events runt omkring?

Är närmare tio år sedan man var på DH senast, så det skulle vara kul att se hur det utvecklats.

Är förövrigt en 26åring som i så fall ska ta sig ner från Gävle, troligtvis ensam för att eventuellt möta upp folk på plats, så resesällskap kan ju vara intressant. Hör av er om ni passerar/utgår från Gävle på väg ned.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Finns det någon information om events etc på dh? Funderar på att ta mig ner för att kika på lite Sc2 och annan e-sport och nödvändigtvis inte släpa med mig en dator. Men om man ändå skulle dra med sig en dator, vart är bästa stället att sitta om man vill hänga med i tävlingar och events runt omkring?

Är närmare tio år sedan man var på DH senast, så det skulle vara kul att se hur det utvecklats.

Är förövrigt en 26åring som i så fall ska ta sig ner från Gävle, troligtvis ensam för att eventuellt möta upp folk på plats, så resesällskap kan ju vara intressant. Hör av er om ni passerar/utgår från Gävle på väg ned.

tjaa vi är två som åker en bil från västerås. du kanske kan åka med oss från västerås om du känner fört. vi ska dock vara kvar och lira iaf fram till söndagen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spel565:

Rly? På summer så gick jag och många andra till en vattenkran som var lätt tillgänglig, som verkade vara för att fylla på vattenflaskor och dylikt

Varierar friskt. Vissa gånger finns det vattenkranar utsatta (Oftast av Telia, kallas fyndigt för "Telia Refill") lite överallt, men vissa gånger, främst på sommarn, så finns det inte alls. Frågat crew flera gånger om vart jag kan hitta vatten, de flesta kan inte ens svara. En svarade tillomed "Ehh, du kan ju köpa typ Ramlösa i kiosken." x)

MEn förhoppningsvis så finns det kranar i vinter! Vatten är mitt bästa tips till alla Dreamhackdeltagare!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av menlivet:

tjaa vi är två som åker en bil från västerås. du kanske kan åka med oss från västerås om du känner fört. vi ska dock vara kvar och lira iaf fram till söndagen.

Låter intressant. Är förövrigt ursprungligen från Västerås (flyttade när jag var 23 typ), Gick teknik på wenströmska, studenten 2001. När är planerad avfärd från Västerås?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Låter intressant. Är förövrigt ursprungligen från Västerås (flyttade när jag var 23 typ), Gick teknik på wenströmska, studenten 2001. När är planerad avfärd från Västerås?

riktigt så långt har vi inte kommit i planeringen. så vi kommer väll antagligen dit när alla andra ska in, typ mitt i kaoset skulle jag tro. Första året både för mig och min kompis. men jag skulle tippa på att vi åker ner så vi är där runt insläppet eller någon timme efter är nog mer troligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Varierar friskt. Vissa gånger finns det vattenkranar utsatta (Oftast av Telia, kallas fyndigt för "Telia Refill") lite överallt, men vissa gånger, främst på sommarn, så finns det inte alls. Frågat crew flera gånger om vart jag kan hitta vatten, de flesta kan inte ens svara. En svarade tillomed "Ehh, du kan ju köpa typ Ramlösa i kiosken." x)

MEn förhoppningsvis så finns det kranar i vinter! Vatten är mitt bästa tips till alla Dreamhackdeltagare!

Vatten är kung, nu är bara frågan hur man ska få tag i bra te/kaffe /vatten så man kan göra bra uppiggande varma drycker

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spel565:

Vatten är kung, nu är bara frågan hur man ska få tag i bra te/kaffe /vatten så man kan göra uppiggande varma drycker själv :l

Spritkök på parkeringen? Finns minst en vattenkran, i ena hörnet i hall D, under en trappa.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Spritkök på parkeringen? Finns minst en vattenkran, i ena hörnet i hall D, under en trappa.

Haha kan ju ;D
För om man köper kokande vatten /kaffe kommer det väl kosta en det? :/

Permalänk
Inaktiv

Kan rekommendera alla som inte är fjortisar att sitta i E-sporthallen, det är helt klart den lugnaste hallen även om det såklart är kaoz där med. För övrigt är Dreamhack Winter större än summer och enligt mig mycket roligare då det spelas mer tävlingar och många nya spel kommer o oktober/november-tider. Vi har ju BF3, MW3, Skyrim, Diablo 3 (tveksamt) Dota 2 Open beta (Troligt) osv.

Permalänk
Medlem

Någon/några som skulle kunna tänka sig att ha mig bredvid?
Grejen är nämligen att mina polare är för "Vuxna" för att spela dator och liknande på dreamhack (Jag är 20år)
Jag har inte spelat så mycket på ett tag men jag gillar nästan alla spel förutom dota, men inte är jag omöjlig.

Men om ni känner att ni saknar en extra, eller oxå är ensam skriv ett pm vet jag

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Inaktiv

Stark.jr: du behöver absolut inte oroa dig för att.vara äldst. Det blir min första gång på dreamhack. Har byggt en budgetburk endast för detta event.

Skickades från m.sweclockers.com

Då var en plats bokad och betald. Provar B-hallen. En fråga till er som har varit där tidigare. Är ljudnivån från rad 5 från Storbildsskärmen mycket hög?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Stark.jr: du behöver absolut inte oroa dig för att.vara äldst. Det blir min första gång på dreamhack. Har byggt en budgetburk endast för detta event.

Skickades från m.sweclockers.com

Då var en plats bokad och betald. Provar B-hallen. En fråga till er som har varit där tidigare. Är ljudnivån från rad 5 från Storbildsskärmen mycket hög?

Jag kan inget om b-hallen men har du headsett är det ju absolut ingen fara tycker jag iaf och jag har suttit på 4rader från scen i d-hallen

Sedan skiter jag i ålder jag älskar att spela, gemenskapen, fixa datorer och allt annat som händer inne på DH
Det är mina kompisar som är fjantiga och bryr sig om åldern.

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon2110:

Då var en plats bokad och betald. Provar B-hallen. En fråga till er som har varit där tidigare. Är ljudnivån från rad 5 från Storbildsskärmen mycket hög?

Är ju lite personligt, men iallafall jag tycker det är alldeles lysande där. Inte så högt så att man inte hör varandra när man pratar, men ändå tillräckligt högt för att kunna lyssna om man känner för det.

Vi sikter själva på runt rad 4-5 i B, fast på högra sidan (Närmare till toaletten, mycket viktigt!)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leifson:

Är ju lite personligt, men iallafall jag tycker det är alldeles lysande där. Inte så högt så att man inte hör varandra när man pratar, men ändå tillräckligt högt för att kunna lyssna om man känner för det.

Vi sikter själva på runt rad 4-5 i B, fast på högra sidan (Närmare till toaletten, mycket viktigt!)

Jag är på den högra sidan av rad 4-5 i B-Hallen. Iofs är det mitt första DH, men tror att jag inte kommer att orka med D-hallen. Jag tycker att vi definitivt bör anordna en sweclockersträff.

Stark.Jr: Håller med fullständigt. Fick inte heller med några av mina polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Jag är på den högra sidan av rad 4-5 i B-Hallen. Iofs är det mitt första DH, men tror att jag inte kommer att orka med D-hallen. Jag tycker att vi definitivt bör anordna en sweclockersträff.

Stark.Jr: Håller med fullständigt. Fick inte heller med några av mina polare.

Hur gammal är du då?
Själv blev man 20idag så nu går livet ner för haha

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

jag har bokat in mig och en kompis i D-hallen. kanske lite dumt så här i efterhand

Permalänk

Men... Det måste väl finnas handfat osv på toaletterna där man kan fylla på vatten?

Permalänk
Inaktiv

Stark.Jr; En bra bit över din ålder. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Men... Det måste väl finnas handfat osv på toaletterna där man kan fylla på vatten?

Nej, man går bara in där, skiter och går ut.

Självklart finns det handfat på toaletterna. Att alla pratar om den där under trappen är för att då slipper du en längre kö i ett illaluktande utrymme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

dator
tpkabel

Ingen skärm då?

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av menlivet:

jag har bokat in mig och en kompis i D-hallen. kanske lite dumt så här i efterhand

Nej tror absolut inte det kommer vara någon fara annars boka om platserna

Skrivet av anon2110:

Stark.Jr; En bra bit över din ålder. ^^

Helt underbart mer folk som dig
Man är fan inte äldre än vad man gör sig, och är man dator nörd spelar det ingen roll om man är 12 eller 100

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

Bokade nyss, 3:e vintern i rad för min del.
Den här gången ska jag försöka att inte sova när det är swec träff som alla andra gånger.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

första gången för mig blir det iaf

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Köpte precis biljetten
Nu skall man bara hitta vart man skall sitta någonstans

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark.Jr:

Nej tror absolut inte det kommer vara någon fara annars boka om platserna

Helt underbart mer folk som dig
Man är fan inte äldre än vad man gör sig, och är man dator nörd spelar det ingen roll om man är 12 eller 100

//S.Jr

jo jag såg att de gick å göra de. själv är jag 24 och min kompis som åker för första gången. så du bör inte känna dig gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av menlivet:

jo jag såg att de gick å göra de. själv är jag 24 och min kompis som åker för första gången. så du bör inte känna dig gammal

jo det är trevligt med lite äldre folk där
men vilken plats är du och din polare på då?

//S.Jr

Visa signatur

Project [Mac G5]: ReBoot
Stationär: i7 2600k @ 4,4 GHz | CoolIT ECO PnP| EVGA z68 sli atx | EVGA 580 SOC SLI | Corsair 16GB VENGEANCE | OCZ Vertex3 120gb x2 Raid 0 | Corsair AX 850W
Laptop: Acer 5820gt
Dyslektiker så har svårt med stavning och meningsuppbyggnad!

Permalänk
Medlem

D någonstans typ. D44:44 kanske dem heter

Permalänk

Gör en liten instickare här.. Jag har funderat på att åka till DH vinter iår men jag vet inte. Är det värt att åka?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SilentStriker:

Gör en liten instickare här.. Jag har funderat på att åka till DH vinter iår men jag vet inte. Är det värt att åka?

Beror ju på vem du är, men genomsnittlige datorspelsentusiasten skulle nog uppskatta det.

Iallafall jag tycker det är sjukt värt!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.