Epic portar Unreal Engine 3 till Flash

Permalänk
Inaktiv

Varför flash när både Apple och Microsoft låser det ute i sina webbläsare längre fram? :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Orici:

Eller Silverlight?

Nej. Till något som inte behöver nåt sabla plug-in.

EDIT: Sorry om jag låter arg och aggressiv så är det inte... låter dock kommentaren stå kvar i sin ursprungliga form

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Eller Silverlight?

Silverlight som funkar bara på Windows mm bra val där.

WebGL skulle vara ett mycket smartare val med tanke på att Adobe har svårt att få tummen ur rumpan för att uppdatera sina flash versioner för olika operativsystem samt att stabiliteten är inget vidare med den heller.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Snart så jag kan lira Unreal Tournament 3 på min Experia Play då. GILLAS!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Awesome!!!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Avstängd

Vad är det som kommer bli bra med detta, spelbart på mobiler? crossplattform? Men blir det inte mer tungdrivet att spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Vad är det som kommer bli bra med detta, spelbart på mobiler? crossplattform? Men blir det inte mer tungdrivet att spela?

Mobiler tror jag inte så mycket på, Crossplattform ja, tungdrivet ja, ostabilt ja.

Kan gissa att skiten kommer krasha så fort man tar upp youtube när man har deras demo igång.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Palla flash, låt det dö bara.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

Ni som skriver att de skulle porta UE till html5 hur tänker ni? Man kan inte porta en spelmotor till en kodstandard. Man kan dock inkludera UE i html5 vilket inte kommer göras då specen redan är klar.

Permalänk

Sjukt nice! HTML5 nästa?

Skrivet av abflex:

Ni som skriver att de skulle porta UE till html5 hur tänker ni? Man kan inte porta en spelmotor till en kodstandard. Man kan dock inkludera UE i html5 vilket inte kommer göras då specen redan är klar.

Varför skulle det inte gå att lägga till ett library? Ett skal ovanpå bara? Om allt som går att köra i flash går att göra i html5 så varför inte?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Flash 11 är väl redan ute? Eller är det bara uppspelaren som är klar?

Du har rätt. Jag har missat att Flash player 11 släpptes för två dagar sedan Iaf pratas det om extrema förbättringar på 3d-avdelningen.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

UE3 <3

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fille3002:

Varför skulle det inte gå att lägga till ett library? Ett skal ovanpå bara? Om allt som går att köra i flash går att göra i html5 så varför inte?

Allt som går att göra i flash går inte att göra i html5; många verkar tillskriva det kosmiska superkrafter.
Det finns vissa nya elemt som t.ex. <audio> och <video>, men notera att html inte är ett programspråk. Du kan inte konstruera logik eller utföra beräkningar med det. Du behöver att program som du kan göra detta i (för att konstruera t.ex. ett spel) som dessutom går att bädda in i html som t.ex. flash. Det finns andra sätt att göra det på med det kräver fortfarande en plugin.

Permalänk

Vet nån om det fortfarande är mycket folk som spelar Unreal Tournament 3? Tänkt köpa det, men känns ovärt om det inte är nå folk online.

Permalänk

Undrar vad det är för odds (på typ ladbrokes) på att flash player finns i iPhone om fyra år? Tror att de börjar smyga med att tillåta Adobe Air och sen följer flash player. Det känns bra att den gemensamma standarden t. ex. html5 utvecklas för den knuffar, som ifallet i artikeln, fram de proprietära ett eller några steg framför sig. Apple borde i längden inte kunna utesluta sina användare från det senaste, om de så är silverlight, flash eller något annat.

Visa signatur

Bättre aldrig än sent

Permalänk
Skrivet av abflex:

Allt som går att göra i flash går inte att göra i html5; många verkar tillskriva det kosmiska superkrafter.
Det finns vissa nya elemt som t.ex. <audio> och <video>, men notera att html inte är ett programspråk. Du kan inte konstruera logik eller utföra beräkningar med det. Du behöver att program som du kan göra detta i (för att konstruera t.ex. ett spel) som dessutom går att bädda in i html som t.ex. flash. Det finns andra sätt att göra det på med det kräver fortfarande en plugin.

css3 + html5 + javascript = flash?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

får hoppas att flash kommande plugin är mer stabila än vad de varit i sådana fall.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk

Den här får en ny innebörd

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Silverlight som funkar bara på Windows mm bra val där.

Nu när det finns så fina sökmotorer så tar det inte lång tid att kolla något innan man gör bort sig

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

css3 + html5 + javascript = flash?

Precis, folk som skriver HTML5 menar förstås hela nya standarden med HTML5 + CSS3 + JS men det verkar ju inte vissa haters förstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

True, True...

Aldrig vart så insatt i det här med HTML5 och flash, vad är HTML5 och varför är det så mycket bättre än flash?
Och varför är ens flash dåligt, om det finns så här bra grafik inom det kan det väl ändå inte vara dåligt?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Varför inte WebGL i stället? :S

Jag håller med.. verkar helt stört..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeta Two:

Precis, folk som skriver HTML5 menar förstås hela nya standarden med HTML5 + CSS3 + JS men det verkar ju inte vissa haters förstå.

Du kommer fortfarande behöva webGL eller något liknande. Jag är ingen hater, okunskapen kring detta är bara lite oroväckande stor ibland. Dessutom så finns det ett relativt vedertaget namn på "den nya standarden" html5+. Men det är definitivt inte html5 som är den springande punkten i fall man skulle skapa en spelmotor med html5+. Det har gjorts Q2 finns att köra direkt i browsern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Du kommer fortfarande behöva webGL eller något liknande. Jag är ingen hater, okunskapen kring detta är bara lite oroväckande stor ibland. Dessutom så finns det ett relativt vedertaget namn på "den nya standarden" html5+. Men det är definitivt inte html5 som är den springande punkten i fall man skulle skapa en spelmotor med html5+. Det har gjorts Q2 finns att köra direkt i browsern.

Mjo, för att få tillräcklig prestanda så krävs det antagligen men WebGL är ändå en del av HTML5+ och inte något flash-pluginskräp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeta Two:

Mjo, för att få tillräcklig prestanda så krävs det antagligen men WebGL är ändå en del av HTML5+ och inte något flash-pluginskräp.

Jag är inte heller speciellt förtjust i flash. Du missuppfattade mig om du trodde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Då borde du vet hur flash är uppbyggt och hur det kan utvecklas? Varför skulle det gå under?
Fungerar ypperligt båda på min androidtelefon och mitt windows 7.

Mata inte trollet, titta bara på dess signatur så förstår du varifrån agendan kommer.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Varför använda flash?
Trodde att vi var påväg mot ett slut för flash.

Annars trevligt.

Apple som fått dig att tro det. Dumma Apple.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu när det finns så fina sökmotorer så tar det inte lång tid att kolla något innan man gör bort sig

Pratar du om Moonlight så kan du glömma den tanken igen. Titta bara hur mono funkar. Bara för att det går att installera betyder det inte att det funkar eller är i närheten av vad man förväntar sig.

Bara titta på Flash, fortfarande funkar inte flash som den borde med två skärmar på Linux som rapporterades på flash buggsystem för vad 5 år sen?
64bitars flash för Linux var inte så länge sen en 32bitar I en wrapper som gjorde med skada än nytta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Haha fränt

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Pratar du om Moonlight så kan du glömma den tanken igen.

Eftersom jag citerar din kommentar angående Silverlight och inte anger annat så är det naturligtvis Silverlight från Microsoft jag syftar på och inget annat.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net