Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte folk som spelar som infantry i BF2/BF3, jag spelar BF2/BF3 för fordons delen eftersom vi redan har hundraelva FPS shooters.
Jag förstår verkligen inte poängen, om man vill spela som infantry så finns det ju ofattbart många andra spel, BC2 t.ex.
Varför gör inte speltillverkarna mer unika spel? Det är så dumt tycker jag att alla spel är så jäkla lika varandra.
Vehicles delen borde vara mycket mer dominant.

BC2 har ju också fordon. Varför kan du inte spela det?

eller du kanske vill flyga jets? Då kan du ju spela http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy%27s_H.A.W.X_2

Förstår mig inte på folk som vill flyga jets när det finns spel som HAWX :S

Permalänk

Sådärja, nu har jag avbokat min pre-order, de ska f*n inte få mina pengar för att de har vanärat Battlefield namnet.
Kommer nog köpa BF2 istället (har redan BF2 men CD skivan har gått sönder.)

Permalänk
Skrivet av Muss3:

BC2 har ju också fordon. Varför kan du inte spela det?

eller du kanske vill flyga jets? Då kan du ju spela http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy%27s_H.A.W.X_2

Förstår mig inte på folk som vill flyga jets när det finns spel som HAWX :S

BC2 suger ännu mer, och BC2 har ännu mindre kartor.
Helikoptern i BC2 är inte ens värt att nämna, den är inte värt 9 sekunder som det tar att skriva denna mening.

HAWX är ett skämt, ett mer arcade spel finns inte.

Permalänk
Medlem

Är caspian border en liten karta? Jahaja. Säg vilken karta i BF2 som är större. Visst, flaggorna ligger ganska nära varandra. Men det kommer ju flera kartor, och caspian border är INTE den största kartan har dom sagt.

Jag spelar nästan alltid infanteri själv. Inte fan spelar man battlefield för att det är nån sorts jävla flyg/tank-simulator. Allt är ju arcade även i battlefield. Jag gillar bäst kartor som Karkand, där infanteri är viktigast men där det även finns plats för tanks och apc. En lite större sån karta med plats för en heli vore nice också.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Kommer vi som förbokat limited få Back to Karkand-paketet nu direkt vid release eller är det bara så att vi får det kostnadsfritt sen när det släpps en månad senare eller vad det var? Om vi får det direkt, vet jag var min första BF3-runda skall äga rum...

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Spelat Caspian Border nu ett par timmar under helgen och...

ÄNTLIGEN!

BF-känslan är tillbaka. Storskaligt krig är vad BF handlar om. Inte att springa runt på en liten karta och panga HS.

Detta handlar om krigsföring, mekaniserat och till fots. BF handlar lika mycket om att hitta fienden som att undvika fienden.
Planera vilken väg man ska ta till nästa flagga, försvara ställningar m.m.

Håller inte med om att teamplay saknas helt. Jag har iof mest spelat med kompisar.
Men ganska ofta stöter man på någon som man kör tank med. Lyckades behålla en och samma stridsvagn nästan hela rundan med en helt okänd person. Vi lagade vagnen hela tiden och såg till att både kanon och kulspruta fick hålla igång.

Ska bli skönt att slippa alla COD-spelare när MW3 släpps som ändå inte hajjar vad BF handlar om...

Jävligt skönt att inte 75% av lagat ligger och kör sniper nu. Den klassen är verkligen bättre balanserad om man jämför med BC2.
Jag stör mig dock inte lika mycket som andra om det ligger en sniper här och där. Visst dom bidrar inte till att plocka flaggor men varje kill dom gör bidrar till lättare vinst.
Som sagt, i BF gäller det att vinna kartan. Inte att få flest kills per runda!

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Är caspian border en liten karta? Jahaja. Säg vilken karta i BF2 som är större. Visst, flaggorna ligger ganska nära varandra. Men det kommer ju flera kartor, och caspian border är INTE den största kartan har dom sagt.

Jag spelar nästan alltid infanteri själv. Inte fan spelar man battlefield för att det är nån sorts jävla flyg/tank-simulator. Allt är ju arcade även i battlefield. Jag gillar bäst kartor som Karkand, där infanteri är viktigast men där det även finns plats för tanks och apc. En lite större sån karta med plats för en heli vore nice också.

Ja caspian border är liten, de flesta BF2 kartor är större.

Nej jag vill inte ha nån simulator heller, men BF2 är definitivt bättre än BF3 när det gäller vehicles.

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Kommer vi som förbokat limited få Back to Karkand-paketet nu direkt vid release eller är det bara så att vi får det kostnadsfritt sen när det släpps en månad senare eller vad det var? Om vi får det direkt, vet jag var min första BF3-runda skall äga rum...

Ganska säker på att vi får det direkt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Sådärja, nu har jag avbokat min pre-order, de ska f*n inte få mina pengar för att de har vanärat Battlefield namnet.

Varför?
Måste de se ut exakt som Bf2 inga ändringar? Självklart är spelet inte perfekt för 5 öre men kom igen det var en beta som va gammal.
Avboka du men säg inte att de har vanärat bf namnet, varför har de gjort det? Det är ändringar, jovisst men vad förväntade du dig, en kopia av Bf2?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Ja caspian border är liten, de flesta BF2 kartor är större.

Nej jag vill inte ha nån simulator heller, men BF2 är definitivt bättre än BF3 när det gäller vehicles.

BF2 var inte ens spelbart de första månaderna... Det är en väldig massa patchar som ligger bakom hur BF2 är idag. Att döma ut BF3 i BETA skedet och dessutom säga att DICE har vanärat Battlefield serien är löjligt. Du borde tänka efter lite innan du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Alla jag frågat har sagt att det antingen inte går, eller att man måste gå igenom EA's support, vilka inte har varit villiga att hjälpa till.

Vart i origin skulle man kunna byta namn, och ändras verkligen ens in-game nickname då?

Du kan byta nick på Origin via EA's live chatt. Jag har gjort det själv

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det går inte längre.
Du måste maila dom i stället.

Vad tyckte ni om betan?

Jag kunnde aldrig få det flyta på grund av klen cpu(så min erfarenhet av betan, är att man stänger av det efter en match).
Fick aldrig flytet, som många andra fick.

Men men, ser i alla fall lika bra ut som crysis 2 i alla fall (nej jag hade inte en suck att höga några inställningar).
Hoppas bilarna inte åker som dom gjorde i betan (var som bambi på hal is).

Håller tummarna för att det inte kommer kännas som att äta med pinnar (var ingen känsla, var stelt och svårt att röra sig snabbt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte alltid de är så pigga på att göra det dock.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte folk som spelar som infantry i BF2/BF3, jag spelar BF2/BF3 för fordons delen eftersom vi redan har hundraelva FPS shooters.
Jag förstår verkligen inte poängen, om man vill spela som infantry så finns det ju ofattbart många andra spel, BC2 t.ex.
Varför gör inte speltillverkarna mer unika spel? Det är så dumt tycker jag att alla spel är så jäkla lika varandra.
Vehicles delen borde vara mycket mer dominant.

Agree to disagree.

Battlefield är helheten. Bara namnet i sig talar för det. Det är infanteri, det är alla typer av fordon. Det är inget antingen eller. För mig är det tjusningen i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det går inte längre.

Jaså?

Skrivet av Arginj:

Inte alltid de är så pigga på att göra det dock.

Gick utan problem för mig. Stöter du på någon som inte känner för att göra det så är det ju bara att du ställer dig i kö igen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Det går inte längre.

Vad tyckte ni om betan?

Jag kunnde aldrig få det flyta på grund av klen cpu(så min erfarenhet av betan, är att man stänger av det efter en match).
Fick aldrig flytet, som många andra fick.

Men men, ser i alla fall lika bra ut som crysis 2 i alla fall (nej jag hade inte en suck att höga några inställningar).
Hoppas bilarna inte åker som dom gjorde i betan (var som bambi på hal is).

Håller tummarna för att det inte kommer kännas som att äta med pinnar (var ingen känsla, var stelt och svårt att röra sig snabbt).

Jag gillade betan i helhet om du stänger ögonen för alla buggarna. Det kändes bra och tror de fixar de. Kommer bli super efter ett par patchar!
Tycker de är synd att folk tar betan som ett demo när de är en beta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Jag gillade betan i helhet om du stänger ögonen för alla buggarna. Det kändes bra och tror de fixar de. Kommer bli super efter ett par patchar!

mm:) tyckte betan inte var så dum. Synd bara hårdvaran hindra mig att njuta fullt ut. Men till spelet släps får man fixa något bättre.

Tror det med eller hoppas att många barnsjukdomar fixas så snart som möjligt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Tycker inte heller Caspian Border är sådär jättestor som vissa vill få det till. Men helt klart tillräckligt stor för att jag ska vara nöjd Strike at Karkand är tex. i mina ögon ganska mycket större.

Skrivet av rhedlnd:

Strike at Karkand eller? Själv är jag grymt sugen på Wake Island, men förstår inte varför man har förstört hela den vackra naturen och gjort hela ön till vad som ser ut som en bränd kolbit Hela Back to Karkand får vi i alla fall på release.

Hade velat haft Dragon Valley också. Sharqi Peninsula kunde dom ha skippat imo.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Gillade Betan men, saknade Comma rose som satan i Caspian. I Metro så fungerar teamwork okej men, det behövs order när det finns så många objectives. Tar man bort buggarna/hitbox, lägger till Comma rose, sqaud funktioner/spawn och lite små saker så kommer BF3 vara rätt så grymt!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Jag blir glad bara de fixar hit detection. Orkar inte bli oneshottad och dö efter jag gått bakom en stor betongvägg.

Permalänk
Medlem

Kanske någon här kan svara på hur "bra" min processor egentligen är? Jag har en phenom II x6, men "bara" på 2,6 GHz. Var så att jag funderade på att köpa ett till Radeon 6950 och köra crossfire, men vet inte om det är något värt om processorn är för svag för att det ska göra nån skillnad.

Ligger nere på 40 Fps ibland på caspian, och ibland under. Jag vill ha stadiga 60 Fps så är jag nöjd. Jag kör allt på high med 4x AA och 16x AF på 1440x900 upplösning. Vad tror ni? Klarar den processorn av 60-70 Fps på caspian? Metro är förstås inga problem, 50-60 som minimum där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är grymt besviken på UI:t i alla fordon.. tycker dom är grymt fulaoch kladdiga. Hoppas verkligen inte att det är så i riktiga BF3.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Kanske någon här kan svara på hur "bra" min processor egentligen är? Jag har en phenom II x6, men "bara" på 2,6 GHz. Var så att jag funderade på att köpa ett till Radeon 6950 och köra crossfire, men vet inte om det är något värt om processorn är för svag för att det ska göra nån skillnad.

Ligger nere på 40 Fps ibland på caspian, och ibland under. Jag vill ha stadiga 60 Fps så är jag nöjd. Jag kör allt på high med 4x AA och 16x AF på 1440x900 upplösning. Vad tror ni? Klarar den processorn av 60-70 Fps på caspian? Metro är förstås inga problem, 50-60 som minimum där.

Inte 2,8GHz?

Det är inte en svag CPU, med en överklockning så fungerar den fint

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Handa:

Jag blir glad bara de fixar hit detection. Orkar inte bli oneshottad och dö efter jag gått bakom en stor betongvägg.

Du får ju tänka på att på skärmen hos den som skjuter har du inte hunnit runt hörnet än, och får han ingen träff är det han som klagar över hit detection istället (a la BC2). Problemet är alltså inte hit detection i sig utan att klienterna är osynkade (lagg). Vad skall annars hända i den situationen som gör alla nöjda?

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Du får ju tänka på att på skärmen hos den som skjuter har du inte hunnit runt hörnet än, och får han ingen träff är det han som klagar över hit detection istället (a la BC2). Problemet är alltså inte hit detection i sig utan att klienterna är osynkade (lagg). Vad skall annars hända i den situationen som gör alla nöjda?

Detta händer ju även när i princip alla sitter med 10-20 i ping. Jag är knappast expert på detta och vet ingen perfekt lösning men om detta hade varit ett så stort problem hade jag även upplevt det i andra spel än BF-serien. Eller ja, märkt det mer iallafall, händer ju även i CoD och Source-spelen men inte på samma nivå som BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Detta händer ju även när i princip alla sitter med 10-20 i ping. Jag är knappast expert på detta och vet ingen perfekt lösning men om detta hade varit ett så stort problem hade jag även upplevt det i andra spel än BF-serien. Eller ja, märkt det mer iallafall, händer ju även i CoD och Source-spelen men inte på samma nivå som BF.

Dock vet du ju inte att personen har just 20 i ping, testat att spela på en US server?
Man känner lite lagg med gubben men man får ändå kills etc tack vare att allt görs via clienten och inte servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Inte 2,8GHz?

Det är inte en svag CPU, med en överklockning så fungerar den fint

Nej det är en 2,6 GHz faktiskt. Har sökt på phenom II-processorer och det är kanske inte den vanligaste modellen. 1035t heter den tror jag. Men jo, alltid kan jag ju överklocka den till 2,8 hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

En beta tre veckor innan release som de gör TV-reklam för? Vad var det de betatestade igentligen förutom battlelog och stresstesta servrarna?

Det var ett demo lika mycket som en beta.

Permalänk
Medlem

Tack Du gör oss andra en tjänst, finns inget värre än griniga och gnälliga ungar när man vill spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dock vet du ju inte att personen har just 20 i ping, testat att spela på en US server?
Man känner lite lagg med gubben men man får ändå kills etc tack vare att allt görs via clienten och inte servern.

Har testat med enbart polare på servern, om inte pingen i battlelog är helt fel så borde de haft under 20 då battlelog visade <5. Tror knappast detta problem enbart beror på vad folk har för ping mot servern.