Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Projekt - fulltower med extra allt

Tänkte att det var läge att bidra med någonting till forumet då jag brukar läsa - men aldrig skriva.

I alla fall så dök suget för en ny dator upp nyligen, efter ett långvarigt WoW-beroende och väbehövlig time-out från allt vad datorer heter.
Detta är mitt första projekt, håll till godo!

Planerna är en riktig värstingdator, både till utseende & prestanda. Vattenkylning & crossfire finns i tankarna, även om det inte kommer att realiseras riktigt ännu.

Började med att inhandla ett Lian-Li A77F samt ett Corsair AX1200. Detta för att börja med sleeving och diverse metallarbete innan resterande komponenter skulle beställas.

Arbetet har tagit fart och hålet för plexit / acrylen har kapats upp med rondell. Här är det dags för finliret med en enkel fil. Tidsödande och drygt, men bra ska det fan bli!

Bild på chassit, bilden är dock innan finliret. Men det kan ju ge en uppfattning om hur det kommer att bli.

Bild på ATX + 1st PCIE - 8pin.

Nu har det börjat dyka upp lite prylar.

Tyvärr har jag ingenting att montera detta i då chassit är inlämnat för lackering. Färg låter vi vara hemlig än så länge, det får lov att bli en överraskning helt enkelt!

Kommer att uppdatera med fler bilder så snart som monteringen kan sätta igång.

/Anton

Permalänk
Medlem

Inga av dina bilder fungerar för mig :/

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Provar nu på min bärbara, fungerar bra här. Är det verkligen något som är fel?

Permalänk
Medlem

För mig funkar bilderna.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bilderna fungerar kanon för mig. Ska bli kul att se ett förhoppningsvis monster komma till liv.

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt stort fönster blir det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Master of Overkill

varför 6990 och inte 580 i SLI prester så mycket bättre god -.-

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

varför 6990 och inte 580 i SLI prester så mycket bättre god -.-

Jaha -.-

Tycker inte du bort ha med hårddiskburarna, inte så väldigt snygga enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Riktigt stort fönster blir det.

somm jag brukar säga, Stora fönster är för dem som inte hat något att gömma ;D

Permalänk
Inaktiv

Ser lovande ut
Ser fram emot nästa uppdatering

Permalänk

Ser trevligt ut lycka till!:D

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Pratade med lackeraren tidigare idag som inte ens hade börjat lackera chassit ännu, dock så väntas jag ha den i slutet på veckan. Börjar vara rätt sugen nu känns det som.

Under tiden så kommer här en liten uppdatering:

Ett av stagen mellan 5,25" platserna och baksidan av chassit har klätts in i läder. En kompis mamma som brukar göra armband har gjort denna, riktigt snyggt, och första sponsorn ;P

Enda nackdelen är bara att nu vill jag ha fler saker gjorda på samma sätt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fortsch:

Pratade med lackeraren tidigare idag som inte ens hade börjat lackera chassit ännu, dock så väntas jag ha den i slutet på veckan. Börjar vara rätt sugen nu känns det som.

Under tiden så kommer här en liten uppdatering:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/569dd2e8_l%E4der.jpg

Ett av stagen mellan 5,25" platserna och baksidan av chassit har klätts in i läder. En kompis mamma som brukar göra armband har gjort denna, riktigt snyggt, och första sponsorn ;P

http://data.fuskbugg.se/skalman02/bbc73f72_l%E4der2.jpg

Enda nackdelen är bara att nu vill jag ha fler saker gjorda på samma sätt

Tjusigt

Permalänk
Medlem

Tycker du ska lägga upp ett galleri ist för att posta i ett forum. Går ju att uppdatera galleriet allt eftersom. Kan bli väldigt bra & anorlunda det här projektet. skall följas

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Riktigt stort fönster blir det.

Skrivet av KsKz_91:

somm jag brukar säga, Stora fönster är för dem som inte hat något att gömma ;D

Så sant så

Skrivet av hejkk:

Jaha -.-

Tycker inte du bort ha med hårddiskburarna, inte så väldigt snygga enligt mig.

De kommer inte att användas mer än nu i början, och de är inte heller inlämnade för lack.
Planen är att ha 2 radiatorer innanför 5,25"-buren.