Nerdhack.se [dementerat av företaget]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

500 spänn i timmen är ju hur ok somhelst, han kan ju ta runt 12-1300 spänn istället om han vill det.

240 sek för bilverkstad var ju ett skämt:)

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Jehapp så de finns konsumenter som anser 500/tim är skäligt men att skicka bil på verkstad för 240/tim är hutlöst? (där reservdelar är betydligt dyrare än nån tusenlapp)
Ang dom andra frågorna, ex legitim försäljare av HP? Service Elgiganten etc, du råkade inte missa å svara på de?

Du måste nog lära dig att skilja på svarta och vita jobb, det finns ingen i Sverige som erbjuder reparation av bilar eller datorer VITT i Sverige för 240 kr per timme. Det skulle nämligen bli ungefär 100 kr efter skatt per timme UTAN några som helst omkostnader. Med lokal, verktyg och andra kostnader så är du nog nere på 30-40 kr per timme om du har tur.

500 kr är mer eller mindre det minsta du kan debitera som egenföretagare om du vill kunna få ut en normal lön utan att behöva jobba 24 timmar om dygnet alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem

240:-/h på bilverkstad då hade dom lätt fått meka med min bil. 1000-1500 är nog mer vanligt skulle jag tro lite beroende på vart i landet 240 kanske det är i polen eller ännu längre ner söder

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Ja, 240kr var mycket billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Den största folkgruppen som inte fått lära sig å lättast å scamma.

Nerdhacks tjänster á la svindyrt
Kan du förklara för en prismedveten konsument varför jag ens skulle fundera på detta?
"Ordinarie.Timkostnad:500kr"

"Brukar du få virus i datorn ? Använder du gratisversioner eller ett sämre internetskydd ? Vi hjälper Dig välja rätt, så du slipper en massa extra kostnader."
Återigen missledande information, då flertal gratis program har visat sig ha fullgott till att ha bättre skydd än betalda licenser. (ex avg)
Följer Ni våra anvisningar minimerar ni ert risktagande online och sparar många sköna slantar... ROFL

Skapa användare - Straffbart å ljuga "När du vill bli kund eller medlem utför vi alltid en kreditkontroll på dig"

Ni berättar ofta "Vi..." vilka är vi? Firman är registrerad som 0 arbetare :?

"Service och reparationer:
Vi utför service åt ett flertal företag, en del större som tex, ELGIGANTEN i Visby."
Skulle "ni" kunna berätta vad för slags service?

GHA "eran" lolllitot sida innehåller så mycke fel att både rättsväsen å kund blir förevigt mörkrädda. (känns inte lönt å leta reda på alla fel åt "er")

Tips: Stäng sidan å bygg upp på nytt (gör om, gör rätt), för som det är just nu så är de MASSOR av punkter som ni sätter er själva i kläm på (tragiskt att du/ni/jultomten) inte förstår de.

Håller lite med där, hemsidan är hemskt oprofessionell och skrämmer förmodligen iväg många potentiella kunder. Felstavningar, svart text mot mörkgrå bakgrund och opedagogisk uppbyggnad ser inte bra ut ur en marknadsförares ögon.

Skrivet av Zyriak:

Om Nerdhack försöker lura kunder eller inte har jag ingen aning om men..

Som företagare så finns det vissa grunder som man måste ha koll på:

- Kunden i centrum
- Agera professionellt

Tycker det finns tydliga brister när det gäller bägge punkterna.

Speciellt som en liten aktör på en tuff marknad där man inte kanske kan slåss om priset utan får leva på värderingar, exempelvis service så tycker jag kingtechs agerande är förkastligt.

Lite konstruktiv kritik:

- Någon annan person kanske kan hjälpa dig med kund/service biten, du verkar vara mer en tekniker, alternativt så finns det kurser inom ämnet som kanske hjälper.

- Låt någon som är professionell göra sidan, kostar lite mer men det är garanterat en bra investering, första intrycket betyder oerhört mycket.

- Om stavning inte är din starka sida så har du säkert någon som du känner som kan hjälpa till, en sida med stavningsfel, konstig grammatik och märkliga meningar är inget vidare och dessutom onödigt, billigt att åtgärda.

- Branding, du tyckte själv att det inte var något problem med att sidan namn/utseéndemässigt riktar sig mot gamers men att du egentligen riktar dig mot äldre. I det långa loppet kommer det dock inte att fungera, välj inriktning eller om du vill ha ett bredare fokus bör du tänka på ett nytt namn och nytt utseende.

- Tydlig information, var tydlig, berätta om företaget, göm inte din FAQ, skriv f-skattsedel, telefonnummer och andra kontaktuppgifter tydligt.

Du är säkert duktig på datorer, det tvivlar jag inte på, tyvärr är dina kommunikationskunskaper bristfälliga, sådant kommer skada företaget så försök ta tag i den biten.

Håller med om allt du säger, för att företaget ska kunna ses som seriöst i mina ögon borde allt det där fixas till. Dock hjälper det inte så mycket nu i efterhand när ägaren kallat Sweclockers medlemmar för IQ-befriade på sin hemsida, där försvann all trovärdighet för ägaren hos mig. Om man gör ett sådant uttalande är man själv inte så klipps imo.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Om Kingtech läser denna tråden igen så måste jag säga att det är synd att du fått så dåligt rykte här på SweC, då det verkar vara oförtjänt. Sen att du skrev ett meddelande som kanske blev litet missriktat är givetvis trist.

Sen måste jag säga att hemsidans namn känns klockrent. Jag menar jag är ju nörd och hacker så det måste vara perfekt för mig detta.
En liten brist i hemsidan fick mig dock att rygga tillbaka och ändra mig. Ett klent utbud av Babycallers känns inte bra på en hemsida som heter nerdhack.
Konstruktiv kritik: Dela upp hemsidan i olika kategorier. Känns inte så seriöst som hacker nörd att kolla datorprylra för tusentals med kronor och se 1 milljard med flikar med saker från andra kategorier samtidigt. Blev lite loppiskänsla och hackernördar hatar loppisar;)

Sen tycker jag det var lite väl hårt att stänga av användaren som startade tråden. JA han hade fel, men om Kingtech gått in och kommenterat inlägget proffesionellt och snyggt, kanske gett något legitimt bevis för sin seriositet, så hade vi inte tjatat så mycket.
Men det är väll för ... ett forum? En person gör ett felaktigt antagande och vill varna oss andra från en "scamsida" i Goda avsikter. Många gör misstag men det som har skadat Nerdtechs rykte mest är definitivt inlägget med hets mot folkgrupp som förklarade att alla på SweC är IQ-befriade. Är det någon som borde bli avstängd för att ha skadat NerdTechs rykte oförtjänt så är det Kingtech(eller?)!

Jeez jag hade aningar om att jag var korkad men helt IQ-befriad?

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloopy:

Den största folkgruppen som inte fått lära sig å lättast å scamma.

Nerdhacks tjänster á la svindyrt
Kan du förklara för en prismedveten konsument varför jag ens skulle fundera på detta?
"Ordinarie.Timkostnad:500kr"

"Brukar du få virus i datorn ? Använder du gratisversioner eller ett sämre internetskydd ? Vi hjälper Dig välja rätt, så du slipper en massa extra kostnader."
Återigen missledande information, då flertal gratis program har visat sig ha fullgott till att ha bättre skydd än betalda licenser. (ex avg)
Följer Ni våra anvisningar minimerar ni ert risktagande online och sparar många sköna slantar... ROFL

Skapa användare - Straffbart å ljuga "När du vill bli kund eller medlem utför vi alltid en kreditkontroll på dig"

Ni berättar ofta "Vi..." vilka är vi? Firman är registrerad som 0 arbetare :?

"Service och reparationer:
Vi utför service åt ett flertal företag, en del större som tex, ELGIGANTEN i Visby."
Skulle "ni" kunna berätta vad för slags service?

GHA "eran" lolllitot sida innehåller så mycke fel att både rättsväsen å kund blir förevigt mörkrädda. (känns inte lönt å leta reda på alla fel åt "er")

Tips: Stäng sidan å bygg upp på nytt (gör om, gör rätt), för som det är just nu så är de MASSOR av punkter som ni sätter er själva i kläm på (tragiskt att du/ni/jultomten) inte förstår de.

När man pratar om vad företaget gör. Så pratar man i vi form, oavsett bolagsform. Allt annat är oproffsigt!

Permalänk
Medlem

Vi form som privat bolag, jo tjena...
Ang verkstad 240/h så är de exkl felsökning,reservdelar,lån av hall etc.
Nåja, de å allt annat kan ändå inte förkasta han´s salu metoder som är mer än bara skrämmande.
Jag är fortfarande nyfiken på mina tidigare frågor ang Elgiganten, hp, etc.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bloopy:

Vi form som privat bolag, jo tjena...
Ang verkstad 240/h så är de exkl felsökning,reservdelar,lån av hall etc.
Nåja, de å allt annat kan ändå inte förkasta han´s salu metoder som är mer än bara skrämmande.
Jag är fortfarande nyfiken på mina tidigare frågor ang Elgiganten, hp, etc.

Bolagsform som bolagsform, vi form är det som gäller.
För det är inte dig själv du pratar om i ett bolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Vi form som privat bolag, jo tjena...
Ang verkstad 240/h så är de exkl felsökning,reservdelar,lån av hall etc.
Nåja, de å allt annat kan ändå inte förkasta han´s salu metoder som är mer än bara skrämmande.
Jag är fortfarande nyfiken på mina tidigare frågor ang Elgiganten, hp, etc.

Jag är fortfarande nyfiken på vilken verkstad som tar 240/h.
Självklart ingår inte reservdelar, men man brukar inte få hyra en hall åt dem.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Vi form som privat bolag, jo tjena...
Ang verkstad 240/h så är de exkl felsökning,reservdelar,lån av hall etc.
Nåja, de å allt annat kan ändå inte förkasta han´s salu metoder som är mer än bara skrämmande.
Jag är fortfarande nyfiken på mina tidigare frågor ang Elgiganten, hp, etc.

Måste säga att den bilverkstad du verkar använda dig av låter mer och mer intressant.
Lån av egen hall? Måste man ta med sin sina egna verktyg också eller ingår det?

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Rubrik redigerad, känner inte till någonting om Nerdhack.se men det känns lite väl hårt att gå ut med så allvarliga anklagelser med endast ett telefonnummer som "bevis". Trådskaparen är dessutom avstängd. Sen kan man givetvis ha åsikter hur Kingtech (Nerdhack) hanterat det hela.

Varför blev mänskan avstängd för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

Varför blev mänskan avstängd för?

Registrerad 2010-10-16 04:30

Sist in, först ut

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad
Ett mycket otrevligt inlägg borttaget och en smula semester utdelad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

*tråd rensad
Ett mycket otrevligt inlägg borttaget och en smula semester utdelad.

varför gör ni mig så nyfiken när ni raderar inlägg?

till ägaren av hemsidan så tipsar jag om att börja att byta namnet på hemsidan och byta webbdesign. får huvudvärk av tex alla grafikkort som man inte ens kan sortera i pris

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

240:-/h på en bilverkstad. vilken värld lever du i?

Han lever i en fantasi värld..

Man får vad man betalar för, inte en enda mekaniker, elektriker eller vem som helst lyfter ett finger för fjuttiga 240kr.

Däck byte för min bil gick på 700kr för 35min, däck och fälg bestod jag med... visst Ali baba i källaren gör det säkert för 50kr

En vettig mekaniker tar runt 750kr per timme, och då är det inte någon källarråtta som inte kan sitt jobb.

Men folk med skitbilar väljer ofta skit mekaniker, not for my Quattro.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superboss:

Luktar markosgames över hela tråden! Aggresiv företagare som hotar, idiotförklarar och beter sig enormt idiotiskt mot potentiella kunder. Dessutom påstås att man har massor med kunder och det vet vi ju alla hur det gick för markosgames?

Hallo gamle superboss
Nu vet jag inte hur du kommer att reagera (Troligen helt galet men bara bakom dator skärmen) men jag är tillbaka och även jag behöver ta ledigt efter att man sålt tv-spel i snart 15 år. Att påstå och tro ja vi kan även klämma in ordet spekulera från din sida och det kan du göra i kyrkan. Här får du svaret svart på vit med lite rött

Det tråkiga med detta forumet är att själva sweclockers låter folk trycka ner företag villket inte är något + bland företag. Och alla vet ju att minsta frågan som "hur länge har inte öppet idag" med en rad svar till ts till fan jag har blivit lurad av webhallen och då ska alla bojkotta dem pga av en av hela teamet kanske hade en dålig dag som villken människa på denna jord kan ha. Men i det stora hela så kan faktist folk ta i problemet utan att ställa frågan här eftersom ni förnedrar, spekulerar, misstänker, skriver falska inlägg och mycket mer som gör sweclockers forum till en sandlåda utan sand.

När jag skriver detta så känns det inte bra men samtidigt så vet jag att många företag (stora som små) håller faktiskt med mig.

På återseende

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markosgames:

Hallo gamle superboss
Nu vet jag inte hur du kommer att reagera (Troligen helt galet men bara bakom dator skärmen) men jag är tillbaka och även jag behöver ta ledigt efter att man sålt tv-spel i snart 15 år. Att påstå och tro ja vi kan även klämma in ordet spekulera från din sida och det kan du göra i kyrkan. Här får du svaret svart på vit med lite rött

Det tråkiga med detta forumet är att själva sweclockers låter folk trycka ner företag villket inte är något + bland företag. Och alla vet ju att minsta frågan som "hur länge har inte öppet idag" med en rad svar till ts till fan jag har blivit lurad av webhallen och då ska alla bojkotta dem pga av en av hela teamet kanske hade en dålig dag som villken människa på denna jord kan ha. Men i det stora hela så kan faktist folk ta i problemet utan att ställa frågan här eftersom ni förnedrar, spekulerar, misstänker, skriver falska inlägg och mycket mer som gör sweclockers forum till en sandlåda utan sand.

När jag skriver detta så känns det inte bra men samtidigt så vet jag att många företag (stora som små) håller faktiskt med mig.

På återseende

Inte för att man är denne "superboss" men...

Åhhh herregud... Say what?!? You lost me...

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk
Medlem

Jag riskerar att få mitt inlägg raderat för det här, men seriöst, den här typen av dramatik är en av anledningarna till varför SC är ett så intressant forum.

Priceless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Jag riskerar att få mitt inlägg raderat för det här, men seriöst, den här typen av dramatik är en av anledningarna till varför SC är ett så intressant forum.

Priceless.

Jag kommer nog också bli avstängd för detta... men jag måste!

"+1"

Visa signatur

7800X3D, 16GB 6000Mhz, 7800XT 16GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Se på er själva och se vad ni skapar sweclockers till. Ni skriver helt meningslösa inlägg och just därför är sweclockers en sandlåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markosgames:

Se på er själva och se vad ni skapar sweclockers till. Ni skriver helt meningslösa inlägg och just därför är sweclockers en sandlåda.

Jag tror inte att det här forumet står och faller med din personliga åsikt.

Jag har hört att SweClockers har överlevt många, många oseriösa företag.

Permalänk
Medlem

Jag har också hört att stora delar av många företags målgrupper finns här eller känner någon som gör det..

Permalänk
Inaktiv

Forumet står och faller med användarna, inte oseriösa företag.

Permalänk
Medlem

hoppas ni vet att tråden är från 2010

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jo men snubbarna är fortfarande underhållande! svårt att inte sitta och skratta när man läser hur vissa tänker och fungerar.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Har har man haft en dag ledigt från Swec och så har en egendriftig skum företagare varit i kyrkogården och grävt upp sina gamla trådar igen.
Finns det ens någon som har överblicken över denna soppa? Jag menar, man hittar ju inte nerdhack/markosgames/gamescom längre.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Har har man haft en dag ledigt från Swec och så har en egendriftig skum företagare varit i kyrkogården och grävt upp sina gamla trådar igen.
Finns det ens någon som har överblicken över denna soppa? Jag menar, man hittar ju inte nerdhack/markosgames/gamescom längre.

Då han har skrivit så är han säkerligen tillbaka.
Annars har han väl spridit sina kunskaper till nån annan, därav svaret att vi är dumma mot oseriösa företag.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag låser tråden tillsvidare så kanske Markosgames får något bättre att göra än att väcka döda trådar till liv.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM