AMD FX-8150 och FX-8120 "Bulldozer"

Permalänk
Medlem

Trodde något hade buggat när jag såg diagrammet för strömförbrukningen överklockad

6990 Quad CF + FX 8150 OC = u mad bro?

Permalänk
Skrivet av Hjarter Ess:

Ser att många här dömer ut Bulldozer för sitt förhållandesevis klena prestandaresultat och undrar varför AMD inte har lyckats bättre?. Svaret är mycket enkelt.
Tror ni verkligen att det ligger i CPUN? Är den så dålig? Svar NEJ! I Windows 7 finns det inte tillräckligt med stöd för Bulldozers teknik.
Det sägs dock att problemet ska vara löst i Windows 8. Bara att hoppas på att det kommer ut en Windowsuppdatering till Win 7. Med lite tur släpper Microsoft en sådan om det inte är allt för många koder att skriva om. Då kommer det ingen uppdatering. Bara att vänta på Windows 8 då. Om tålamodet finns är det bara att vänta på Microsofts kommande Windows så ska Ni se att det blir stor skillnad på Bulldozers prestandaresultat. Då kommer det att bli fart på Bulldozer. Windows 7 kände från början inte igen ssd diskar riktigt eftersom de presterade dåligt. Bara att hoppas att Microsoft gör samma sak den här gången som de gjorde med ssd diskarna för att förbättra prestandan.

Ni som dömer ut Bulldozer totalt. Phenom II 1100 X6 3,3 ghz som jobbar i tillverkningsprocessen 45 namometer slår Bulldozer i vissa tester som jobbar i 32 nanometer. Det ska liksom inte vara möjligt. Har ni inte funderat på varför?

Så du menar att AMD som har utvecklat den här fantastiska teknologin i flera år hade siktet inställt på Windows 8? Jag kan väl se en liten poäng i ditt resonemang, men det fungerar ändå inte i verkligheten. Det är inte december 2012 idag, det är oktober 2011. Alla andra processorer presterar finfint i dagens olika operativsystem, då kan man ju knappast komma med en CPU som inte fungerar optimalt i dessa och dessutom försöka ta betalt för prestanda som inte går att använda. Eller är det rimligt tycker du?

Skrivet av Stealthbomb:

Trodde något hade buggat när jag såg diagrammet för strömförbrukningen överklockad

6990 Quad CF + FX 8150 OC = u mad bro?

Stryk 6990 QF och tryck i två Asus Mars II istället

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Så du menar att AMD som har utvecklat den här fantastiska teknologin i flera år hade siktet inställt på Windows 8? Jag kan väl se en liten poäng i ditt resonemang, men det fungerar ändå inte i verkligheten. Det är inte december 2012 idag, det är oktober 2011. Alla andra processorer presterar finfint i dagens olika operativsystem, då kan man ju knappast komma med en CPU som inte fungerar optimalt i dessa. Eller är det rimligt tycker du?

Det finns inte nätagg med 3fas

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Hahaha joo
Perfekt i vintertider ^^

Hoppas AMD lyckas bättre med 7000 serien, de gör ju bra grafikkort nu.

Permalänk
Medlem

Jag vet ... Jag skall bygga en processor och släppa den 2012 men den kommer inte funka riktigt bra förräns 2014 ...Vill NI köpa? Och jag lovar den kommer inte funka med win8, men när win9 kommer ut då skall ni få se på fan..............................

skrev fel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Är det en opålitlig sida eller? Har själv inte stött på dem förr...

I vilket fall som helst verkar det ju som att Dirk onekligen har orsakat AMD skada, annars hade han ju inte fått foten?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inget om pålitligheten, men jag syftade på ironin. För mig var det nästan värre nyheter än att Bulldozer blev en besvikelse. Borde ha hetat "darker side of dark news".

Jag har alltid kört på Intels processorer men på senare tid fått upp ögonen för AMD därför att jag har fått det för mig att AMD är ett ingenjörstyrt företag som ägnar all sin budget åt hårdvaruutveckling och inget åt marknadsföring/fulspel som Intel har gjort. Om artikeln stämmer har jag alltså trott fel om AMD. Tråkigt hur dåligt ledarskap förstör en från början välfungerande verkamhet. Värre är att ingengörer har lämnat AMD för andra företag som Samsung, Apple och Intel (kanske därför det går så bra för dessa?)

Egentligen skulle Bulldozer ha blivit mindre av en besvikelse om företaget la pengarna på att optimera processorn istället för att betala PR byrå till att skapa en överdriven och felaktig hype. För att ha utvecklats på en tredjedels budget som Intel presterar den ju inte helt fy skam. Den är bara ingen bra spelprocessor, och det var fel att marknadsföra den som det.

Buldozer kanske inte bli någon storsäljare till entusiaster, men AMD lär klara sig ändå då den lär sälja bra på servermarknaden, där pengarna finns. Hoppas att AMD vidareutvecklar sitt Fusion-koncept snabbt nog att vi får se dess fulla potential innan Intel drar ifrån helt.

Å andra sidan, om nu AMD nu skulle gå i konkurs, är det nödvändigtvis en stor förlust? Processorutvecklingen kanske saktar ner men det blir också mindre press på oss konsumenter att uppgradera. Det är bra för miljön och plånboken att man endast behöver uppgradera var tionde istället för var tredje år. Sen kan Intel inte bli hur dåligt som helst, måste överträffa sig själva med jämna mellanrum - tänk vad som händer när alla har skaffat var sin SB.

Permalänk

...

Ja det är precis så jag menar. Ställ dig frågan varför deras föregångare presterar bättre i vissa tester så får du svaret direkt. AMD har själva sagt att problemet ska vara löst i Windows 8.

Skrivet av coolacrille:

Så du menar att AMD som har utvecklat den här fantastiska teknologin i flera år hade siktet inställt på Windows 8? Jag kan väl se en liten poäng i ditt resonemang, men det fungerar ändå inte i verkligheten. Det är inte december 2012 idag, det är oktober 2011. Alla andra processorer presterar finfint i dagens olika operativsystem, då kan man ju knappast komma med en CPU som inte fungerar optimalt i dessa och dessutom försöka ta betalt för prestanda som inte går att använda. Eller är det rimligt tycker du?

Permalänk

Allotså jag menade inte att dom hade siktet inställt på Win 8. Men att problemet seka vara löst då..

Skrivet av Hjarter Ess:

Ja det är precis så jag menar. Ställ dig frågan varför deras föregångare presterar bättre i vissa tester så får du svaret direkt. AMD har själva sagt att problemet ska vara löst i Windows 8.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Lei:

Å andra sidan, om nu AMD nu skulle gå i konkurs, är det nödvändigtvis en stor förlust? Processorutvecklingen kanske saktar ner men det blir också mindre press på oss konsumenter att uppgradera. Det är bra för miljön och plånboken att man endast behöver uppgradera var tionde istället för var tredje år. Sen kan Intel inte bli hur dåligt som helst, måste överträffa sig själva med jämna mellanrum - tänk vad som händer när alla har skaffat var sin SB.

Det som händer om dom går i konkurs (vilket inte kommer hända) är att det blir ett temporärt vakuum på marknaden, och att inte släpper lite sämre grejer ett tag, tills någon annan tar upp bollen och drar nytta av alla arbetslösa ingenjörer som kommer från AMD.

*

Fast det där att det ska fungera till w8 tror jag inte på. W8 finns ju inte! Om det nu skulle fungera bättre så lär väl Intels saker göra det också, balansen ändras inte för det. Jag tror att den kommer fungera bättre med nyare bios och sånt, kanske om 1, 2 månader eller liknande, men det blir nog marginellt.

Att den är så energikrävande är också riktigt dåligt, 30w extra att leda bort redan på tomgång, det är skillnaden på att ha en helt tyst dator och en som för oväsen, för att inte tala om skillanden när den svettas lite, kanske dubbelt eller 3 gånger så högljudd i praktiken som en Intel p g a den extra värmen.
Inte bra.

Om man köper ett nytt moderkort idag och en ny CPU då vill man att det ska fungera idag, inte när windows 8 kommer!

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

Om amd hade kursat hade priserna eskallerat och utvecklingen stannat upp. Det hade inte kommit strömsnålare processorer = dåligt för miljön.

Jag skrattade nästan när jag läste testet... Amd har lyckat göra en helt ny arkitektur om drar mer ström än den gamla, är LÅNGSAMMARE än den gamla per kärna och innehåller mer än DUBBELT så många transistorer än konkurrenten UTAN grafikdel, trotts det är den betydligt långsammare TROTTS högre frekvens...

VAD FAN SYSSLAR AMD MED???!!! De skulle struntat i en ny arkitektur och satsat pengarna på den gamla... då

Jag har kört amd innan , senast var phenom II 955,då var amd fortfarande dugligt bra till ett bättre pris än intel men nu är amd helt uträknat, de kommer aldrig hämta marknadsdelar på processorsidan...

Nu tävlar dock inte Intel och AMD på samma vilkor, även om bulldozer hade varit betydligt bättre än sandy bridge och varit billigare och dragit mindre ström så hade amd sålt dåligt, inel hade bara använt sitt stora kapital till att muta cheferna på dell, hp mm att INTE köp amd. Hade marknaden varit rättvis så hade intel varit mindre och amd större idag, amd athlon 64 var ju riktigt grymma, dock fick inte de sålt mycket pga intels mutor.. Men amd fick ju dock typ 3 dollar i skadestånd för det. Nej marknaden handlar inte om att göra bra produkter, det handlar om att ha mycket pengar och makt, muta, stämma så mycket som möjligt och sattsa allt på marknadsföring...

Skrivet av Lei:

Vet inget om pålitligheten, men jag syftade på ironin. För mig var det nästan värre nyheter än att Bulldozer blev en besvikelse. Borde ha hetat "darker side of dark news".

Jag har alltid kört på Intels processorer men på senare tid fått upp ögonen för AMD därför att jag har fått det för mig att AMD är ett ingenjörstyrt företag som ägnar all sin budget åt hårdvaruutveckling och inget åt marknadsföring/fulspel som Intel har gjort. Om artikeln stämmer har jag alltså trott fel om AMD. Tråkigt hur dåligt ledarskap förstör en från början välfungerande verkamhet. Värre är att ingengörer har lämnat AMD för andra företag som Samsung, Apple och Intel (kanske därför det går så bra för dessa?)

Egentligen skulle Bulldozer ha blivit mindre av en besvikelse om företaget la pengarna på att optimera processorn istället för att betala PR byrå till att skapa en överdriven och felaktig hype. För att ha utvecklats på en tredjedels budget som Intel presterar den ju inte helt fy skam. Den är bara ingen bra spelprocessor, och det var fel att marknadsföra den som det.

Buldozer kanske inte bli någon storsäljare till entusiaster, men AMD lär klara sig ändå då den lär sälja bra på servermarknaden, där pengarna finns. Hoppas att AMD vidareutvecklar sitt Fusion-koncept snabbt nog att vi får se dess fulla potential innan Intel drar ifrån helt.

Permalänk
Skrivet av Hjarter Ess:

Ser att många här dömer ut Bulldozer för sitt förhållandesevis klena prestandaresultat och undrar varför AMD inte har lyckats bättre?. Svaret är mycket enkelt.
Tror ni verkligen att det ligger i CPUN? Är den så dålig? Svar NEJ! I Windows 7 finns det inte tillräckligt med stöd för Bulldozers teknik.
Det sägs dock att problemet ska vara löst i Windows 8. Bara att hoppas på att det kommer ut en Windowsuppdatering till Win 7. Med lite tur släpper Microsoft en sådan om det inte är allt för många koder att skriva om. Då kommer det ingen uppdatering. Bara att vänta på Windows 8 då. Om tålamodet finns är det bara att vänta på Microsofts kommande Windows så ska Ni se att det blir stor skillnad på Bulldozers prestandaresultat. Då kommer det att bli fart på Bulldozer. Windows 7 kände från början inte igen ssd diskar riktigt eftersom de presterade dåligt. Bara att hoppas att Microsoft gör samma sak den här gången som de gjorde med ssd diskarna för att förbättra prestandan.

Ni som dömer ut Bulldozer totalt. Phenom II 1100 X6 3,3 ghz som jobbar i tillverkningsprocessen 45 namometer slår Bulldozer i vissa tester som jobbar i 32 nanometer. Det ska liksom inte vara möjligt. Har ni inte funderat på varför?

Så AMD utvecklar en CPU baserad på en windows beta ????? Den var bra den. Dagens bästa ! Det tog mig 20 min att sluta skratta.

Detta påminner mig om när Itanium släpptes. När man testade den så underpresterade den. Den kunde inte klara av 16 och 32 bitars kod uten fick köra via en emulator vilket gjorde den seg sirap. Intels svar: Det var microsofts fel! De borde ha givit ut ett bättre 64 bitars NT-Server OS. När AMD ett par år senare släppte Opteron med x86-64 så var fiaskot fullständigt. Itanium blev en Unix CPU. Det bästa är än idag så erkänner inte Intel itanium som ett fiasko.

Nä den riktiga orsaken till BD fiaskot är enklare än så. AMD glömde bort en cardinal regel: Keep it clean, Keep it simple. Jag betvivlar inte att AMD så småningom kommer få ordning på BD, men varför släppte det ut en ofärdig produkt ? Vista, Fermi har visat vad som händer. Och deras egna ATI 38xx serie. De skulle ha gjort en Phenom 3. Dvs krympt till 32 nm, mer cash, en kärna till och högre hastighet ! Mao köpt tid. Det fungerad med Intel och Pentium D. Det skulle ha fungerat här!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Skrivet av Hjarter Ess:

Jag dömmer inte ut något, men nej.. windows 8 kommer inte magiskt lösa något.

Kolla in testet själv: http://www.tomshardware.com/reviews/fx-8150-zambezi-bulldozer...

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av Hjarter Ess:

Du kan inte vara seriös.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjarter Ess:

Det rör sig om ett fåtal procent, beroende på applikation och fall. Bulldozer presterar dåligt även med några procents ökning av prestandan. Oavsett så är en eventuell ökning långt borta, eftersom Windows 8 inte kommer lanseras på ett bra tag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bigmac pro:

Det som händer om dom går i konkurs (vilket inte kommer hända) är att det blir ett temporärt vakuum på marknaden, och att inte släpper lite sämre grejer ett tag, tills någon annan tar upp bollen och drar nytta av alla arbetslösa ingenjörer som kommer från AMD.

*

Fast det där att det ska fungera till w8 tror jag inte på. W8 finns ju inte! Om det nu skulle fungera bättre så lär väl Intels saker göra det också, balansen ändras inte för det. Jag tror att den kommer fungera bättre med nyare bios och sånt, kanske om 1, 2 månader eller liknande, men det blir nog marginellt.

Att den är så energikrävande är också riktigt dåligt, 30w extra att leda bort redan på tomgång, det är skillnaden på att ha en helt tyst dator och en som för oväsen, för att inte tala om skillanden när den svettas lite, kanske dubbelt eller 3 gånger så högljudd i praktiken som en Intel p g a den extra värmen.
Inte bra.

Om man köper ett nytt moderkort idag och en ny CPU då vill man att det ska fungera idag, inte när windows 8 kommer!

Windows 8 finns som testversion.
Det som skulle optimera Bulldozer i Windows 8 gör inte ett piss för Intel eftersom det har med hur operativsystemets schemaläggare fungerar. I dagsläget vet inte den om att två kärnor hänger ihop och delar resurser utan den ser alla kärnor som helt oberoende enheter för det är så processorer är byggda idag. Alltså spelar det ingen roll vilken kärna som får vilken tråd. I bulldozer är det dock relevant eftersom trådar som hör ihop då kan dela resurser om de placeras i samma modul.
Eftersom Intel saknar moduldesignen får de noll och ingen nytta av den optimeringen i operativsystemet.
Sen bör det nämnas att det enda testat jag har lyckats hitta är en liten ruta från Anandtech som visar fps i ett par spel och där ger de en vinst på mellan 2 och 10 % beroende på spelet. Detta är alltså mellan Windows 7 och Windows 8. Eftersom siffrorna kommer från AMD själva bör de tas med en nypa salt. I praktiken blir det antagligen inga enorma skillnader på grund av just den lilla detaljen men det skulle minska gapet lite.
Här kan du läsa på mer om problemet: http://www.anandtech.com/show/4955/the-bulldozer-review-amd-f...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

jag köpte 980X vid release och tycker ärligt talat att de varit värt pengarna, efter 1,5 år är de fortfarande klart bästa på marknaden även om den nya E-serien är på gång. AMD kan förhoppningsvis optimera denna nya arkitektur i nästa generation. Undrar hur lönsam bulldozer hittils varit :/

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Medlem

pfff ... we are doomed

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mustafamuaf:

Undrar hur lönsam bulldozer hittils varit :/

Inte speciellt, med tanke på att bulldozer inte finns i butikerna än...

Permalänk
Medlem

Pinsamt att läsa IDG.se testet av AMD
http://www.idg.se/2.1085/1.409711/test-amd-bulldozer-fx-8150-...

Grafikkortet i testet var ju meningslöst haha

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Någon borde även upplysa dem om att biljon på svenska är något helt annat än biljon på engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Någon borde även upplysa dem om att biljon på svenska är något helt annat än biljon på engelska.

Haha juste där har du en poäng till.
Sen tycker jag det är lite lamt att jämföra en clockad Bulldozer mot oklockade I5 / I7 processorer för att måla upp en bättre bild av AMD.
Nog för att man ser i testen att den överklockad har problem ändå så skit sam. Man kan nästan tro dom fått betalt av AMD att visa bättre resultat för deras sida.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Uppgradera core2quad-->Bulldozer är ju inte aktuellt längre för mig. Får bli INTEL igen...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Skrivet av karjix:

Jo, visserligen är det PC för alla som gjort testet, men ett lite bättre grafikkort än HD6570 kunde man ju använt. Det grafikkortet är väl snarare klenare än vad genomsnittet av spelanvändare sitter med och är totalt olämpligt för att visa hur en processor presterar i spel, då det flaskhalsar grovt även i relativt blygsam upplösning (som 1680x1050 som de använder sig av).

Såg att testaren skall göra om testet med HD6970, vilket kommer ge rätt stor skillnad i resultatet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asteroid:

Uppgradera core2quad-->Bulldozer är ju inte aktuellt längre för mig. Får bli INTEL igen...

Faktum är att du kan sitta kvar på din C2Q ett bra tag till, så länge inget revolutionerande sker på spelmarknaden - men det är väl föga troligt.

Permalänk

Köpte ett ASUS Crosshair V Formula med en 955BE för 2 månader sen. Har problem med frysningar så blir att beställa en 2600K nu. Aldrig mer AMD något seriöst.

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

Köpte ett ASUS Crosshair V Formula med en 955BE för 2 månader sen. Har problem med frysningar så blir att beställa en 2600K nu. Aldrig mer AMD något seriöst.

De moderkortet är ett problem kort. Gör en RMA eller om du köpt det väldigt nyss, gör ett byte till ett annat moderkort.

Detta http://www.inet.se/artikel/1902068/asus-sabertooth-amd990fx är bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Frågan är vart finns pengarna idag i processor marknaden.
Det är väll egentligen knappast flaggskeppen som tjänar pengarna. Det är mer mainstream produkter, servermarknad och alla strömsnåla enheter som de stora pengarna finns i. Flaggskeppen är ju egentligen bara reklam produkter för massan som sedan "visar" prestandan för resterande del av segmentet för oss användare.
Lite tråkigt för AMD i detta hänseendet. För de har många bra produkter utanför Bulldozer världen.

Permalänk
Medlem

Servermarknaden är den stora pengakon för processortillverkarna. Priserna är mycket högre, och cloud computing växer så det knakar = nya serverhallar här och där.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Haha men gud vad löjligt! Snacka om att skämma ut sig.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V