print screen på htc desire s?

Permalänk

print screen på htc desire s?

tjena som rubriken lyder undrar jag opm man kan printscreena som man kan gör på iphones? finns det några speciella knappar att trycka in eller?

Permalänk
Medlem

Tror du behöver root och en screenshot till android.
Lite tråkigt men tror det är en säkerhetssak :/

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Det kommer väl i Android 4.0

Visa signatur

Internet: IP-Only Bahnhof 1000/1000 fibern direkt in i UDM Pro
Nät: Unifi UDM Pro, Unifi Switch Pro 48 PoE, U6-Pro, U6-Long-Rang, U6-Lite,
Kameror: 2st G3 Flex, 4st G4 Dome, 4st G4 Bullet
Lagring: QNAP TVS-H1288X W-1290 / 80GB ECC / 2x 500GB M.2 / 2x SSD 1TB / 6x Ironwolf 4TB
UPS: UPS 2000W

Permalänk

Funkar på min Xperia Ray i alla fall (Android 2.3.4), men kanske inte fungerar på samma sätt på en htc desire s. Men i alla fall så håller man inne power-knappen tills en listmeny dyker upp. Ett av alternativen är att ta en skärmbild.

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Har för mig jag läste att på HTC Desire nu efter senaste uppdateringen så kan man först hålla in power och sen trycka home för att printscreena. Tycker ju att det borde fungera på desire S då också.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Har för mig jag läste att på HTC Desire nu efter senaste uppdateringen så kan man först hålla in power och sen trycka home för att printscreena. Tycker ju att det borde fungera på desire S då också.

okej men home knappen är den som ser ut som ett hus eller?

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Tror du behöver root och en screenshot till android.
Lite tråkigt men tror det är en säkerhetssak :/

hur rootar man och vad kan man förlora på det? alltså nackdelar med att roota

Permalänk
Medlem
Skrivet av XboxGamern:

okej men home knappen är den som ser ut som ett hus eller?

Ja.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.