Diablo III, SC2: Heart of the Swarm och WoW: Mists of Pandaria på Blizzcon 2011

Permalänk

Blizzard DotA? Fail inc . . .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ni har inte spelat Warcraft märker jag

Haha.
http://qkme.me/357ber

Permalänk
Medlem

Då är den stora frågan hur man ska spendera sin lediga tid mellan Dota, SC2 och Diablo....

Edit: Jävla Panda får mig att bli sugen på att lira WoW också...

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot Diablo III, hoppas spelet håller vad det lovar!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Håller med, är det ett gammalt April-skämt?

Kanske dags att ta fram wc3 ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Asså, no offense, men facepalm!

Men det beror ju på hur man spelar, jag gillar inte heller att spela SC2 i multiplayer, men hur statiskt det är beror mest på ens egen förmåga.

EDIT: Var lite för snabb på posta knappen.

Jag tror jag gillar det mesta av förändringarna i SC2 faktiskt, Carrier och Mothership har inte funkat särskilt bra. Carriers finns redan i BW där jag tycker dom är magnifika.

Thors är coola men har inte riktigt funkat så bra, tyvärr. Ibland funkar dom väldigt bra, ibland funkar dom inte alls. Jag gillar dock inte ändringen, dels tycker jag hela grejen med att bara kunna ha 1 enhet inte funkar riktigt i Starcraft, undantaget var Protoss, men även Mothership kändes mest som gimmick.
Nu känns Thors som en slags massiv siege tank, otroligt cool men fyller ingen riktig funktion och passar inte riktigt in som jag ser det.
Ändringarna i Zerg ser riktigt intressanta ut!

Du verkar inte spelat så mycket TvZ
Thors är ju A och O när det gäller skydd mot mutas. Thors och marines.

Men ja, det gäller ju att använda rätt enhet i rätt situation. Thors funkar ju inte så bra mot lings liksom..

Permalänk
Medlem

HoS kommer bli najs.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Pandaren Brewmaster FTW!

Ontopic: Så nu är det dags att spöa ännu en liten djävul i d3. Måste väl snart vara slut på bröder tycker man.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Du verkar inte spelat så mycket TvZ
Thors är ju A och O när det gäller skydd mot mutas. Thors och marines.

Men ja, det gäller ju att använda rätt enhet i rätt situation. Thors funkar ju inte så bra mot lings liksom..

Jag spelar som sagt inte alls mycket SC2. Knappt spelat en 1v1 melee på ett år tror jag. Var platinum utan att anstränga mig när jag spelade ett litet tag. Så jag är kass liksom.
Men Thors är i teorin väldigt bra mot mutas och på lägre niveår är dom jävligt bra när mutas inte "micras".
Men dom är så stora, långsamma och klumpiga att det är lätt att flyga någon annanstans med sina mutas.
Sen är det också ganska lätt att undvika splash med magic box "tricket" om det är i en sådan situation.

Och jag följer inte SC2 så mycket, jag tycker BW scenen fortfarande är ljusår bättre, men jag kollar ändå en del och det mesta jag sett så är mutas överlägsna mot Thors nuförtiden.

Så Thor som anti-muta enhet funkar inte längre och den behövde förändras eller bytas ut på något sätt imo.

Permalänk
Medlem

Jaha... WoW går helt överbord... Var väl kanske väntat.

Sett några pers som säger att alla klagar alltid på de nya expansionerna men jag tkr inte den jämförelsen funkar med den här expansionen... Det är ungefär som om att ens mor skulle servera bajs till middag och när man klagar säger hon "du klagade när jag serverade soppa också men den åt du ju upp"...

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Hedersmedlem

Cooming soonish!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Jaha... WoW går helt överbord... Var väl kanske väntat.

Lyckligtvis blir vi räddade av SWtOR den 20:e december som helt enkelt ser skitbra ut

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

när släpps Diablo 3 ? 2014 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Lyckligtvis blir vi räddade av SWtOR den 20:e december som helt enkelt ser skitbra ut

Alternativt Guild Wars 2 ^^

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

heart of the swarm är helt klart den titeln som jag sitter och väntar på just nu. Singleplayerdelen var riktigt schysst nu innan och blizzard brukar inte svika på den sidan så jag kan tänka mig att denna inte kommer att bli sämre.

CS2 kan upplevas något statiskt kanske, men ibland så har man de där epicmatcherna, mycket beroende på map. Har lira ett par omgångar (drygt 1500) så det börjar bli dags för en uppdatering så spelet förhoppningsvis blir något mer nyanserat.

Diablo III lär bli epic även det

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

95%+ av WoW spelarna känner väl inte till det?

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Kanske dags att ta fram wc3 ?

Nje, gillar inte strategi spel så mycket

Permalänk
Medlem

Pandaren och Tauren är typ de enda man gillar i warcraft

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Diablo 3 och HotS, ja tack!
Sen tänker jag inte kommentera vissas "kunskap" av Starcraft 2. Jag ser och spelar det Ca 6 timmar om dan. Fattar man inte att det är svinbra balanserat och den bästa e-sporten är det bara att tacka för lågt IQ och spela fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag spelar som sagt inte alls mycket SC2. Knappt spelat en 1v1 melee på ett år tror jag. Var platinum utan att anstränga mig när jag spelade ett litet tag. Så jag är kass liksom.
Men Thors är i teorin väldigt bra mot mutas och på lägre niveår är dom jävligt bra när mutas inte "micras".
Men dom är så stora, långsamma och klumpiga att det är lätt att flyga någon annanstans med sina mutas.
Sen är det också ganska lätt att undvika splash med magic box "tricket" om det är i en sådan situation.

Och jag följer inte SC2 så mycket, jag tycker BW scenen fortfarande är ljusår bättre, men jag kollar ändå en del och det mesta jag sett så är mutas överlägsna mot Thors nuförtiden.

Så Thor som anti-muta enhet funkar inte längre och den behövde förändras eller bytas ut på något sätt imo.

Ser många commentators som visar replays där dom använder thors som anti-mutas och det funkar ypperligt bra. Och då snackar vi pro-scene XD Så jag vet inte vad du bildat din uppfattning på.. men men, vi har väl kanske sett olika typer av spelare helt enkelt!

Permalänk
Medlem

Diablo III, vilken kick ass animation ... sjukt cinematic

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av martinboson:

Sen tänker jag inte kommentera vissas "kunskap" av Starcraft 2. Jag ser och spelar det Ca 6 timmar om dan. Fattar man inte att det är svinbra balanserat och den bästa e-sporten är det bara att tacka för lågt IQ och spela fps.

Det säger ju lite om din IQ när du säger att det är den "BÄSTA" e-sporten, då vad som är bäst är högst personligt...

Du kanske inte ska vara så snabb att döma andra bara för att de inte tycker som dig?

just sayin'

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Sjukt nice BlizzCon än så länge. Även om jag bara sett Pre-Show, Opening och Diablo 3 relaterat.
Sjukt nice.
Får se om jatg orkar titta igenom det tråkiga en annan dag.
Ska bli kul att se contests imorgon och resten av D3!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Proxmox: JMCD-12S4 \ 96GB RAM \ i5 12500 \ 25TB
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

De där va väl ändå lite hårt. Det är klart man inser att det finns mkt taktik i det att spelet är extremt dynamiskt när man tittar på det i detalj. Men faktum ÄR och kvarstår..att just jag personligen inte tycker det är roligt. Likadant som vissa tycker att fotboll är roligt och vissa tycker det är skittråkigt. Förstår inte problematiken som du försöker framställa där "dom" som inte tycker det är bra har för låg IQ för att förstå att det är bra?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

D3 cinematics, drääägel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ah Diablo 3 ser skitbra ut! Har älskat diablo serien enda sen 1:an. Hoppas Blizzard lyckas behålla den där mörka "creepy" känslan i Diablo 3 också

Permalänk
Medlem

Undra när dom kommer utannonsera wc4, nästa blizzcon, nästnästa? Känns ju verkligen som wow är på dekis nu iallafall och snart släpper dom väl Titan också. Dags för lite uppfräschning inom warcraft som inte kan ske genom wow..lagt ner så sjukt mycket timmar på det spelet sen blir man sviken gång på gång, wotlk påbörjade nedgången, efter att ha lirat nån vecka i cata var det bara att sluta och nu det här? Fattar inte att folk fortfarande spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Ah Diablo 3 ser skitbra ut! Har älskat diablo serien enda sen 1:an. Hoppas Blizzard lyckas behålla den där mörka "creepy" känslan i Diablo 3 också

Exakt min förhoppning också, den känslan minskade något från 1:an till 2:an..kan dock bero på att man hann bli van vid den

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

dayyymn..den där D3 animationen asså, Pixar kan ju dra något gammalt över sig..

Permalänk

Fick känslan av att dom vill på något sätt avsluta serien med den kommande expansionen. Allt ska sluta lyckligt, typ.

Edit: Ursäkta, jag pratar om WoW.