Diablo III, SC2: Heart of the Swarm och WoW: Mists of Pandaria på Blizzcon 2011

Permalänk
Medlem

Skjysta videos.

Synd att blizzard inte gör ett fps mmo like hellgate, det hade varit trevligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

GE MIG DIABLO... NU!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

va det ett skämt med wow? haha känndes som det

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Kung Fu Panda 3!

Tänkte på samma sak jag med.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Så där kan man ju inte resonera. Då skulle ju t.ex. schack också vara ett dåligt spel, lycka till att en bonde kan slå ner ett torn själv.

Jo jag tycker att jag kan det. Varför spelar man annars Battlefield över Quake?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vexo:

Alltså vad!! Pandabjörnar i WoW.... tur man gav upp på WoW iom Lich King.

Panda björnar har funnits i Warcraft 3, nu är de tillbaka i wow och Pandor är faktiskt mer relaterat tilll wow än vad cataclysme kommer någonsin att vara.
Själv gav jag upp med spelandet vid burning crusade

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Det är ju TOTALT orelevant om det är verkligt eller inte? Jag tycker att det är ganska overkligt att dom inte behöver äta t.ex, men det känns inte som att jag skulle kunna ta spelet på allvar om mina units tog en paus för att käka mitt i en strid. Men det kanske du tycker vore bra?

Hur jävla tråkigt skulle det inte vara att spela ett realistiskt spel?
Inga magier, blir man skjuten en gång så dör man (eller blir halt på ett eller annat sätt, och då måste man gå till sjukhuset o bli inlagd). Men det vore väl kul? Du sitter o spelar lite BF med dina polare så blir du skjuten i benet, då äre bara att säga till polarna att du inte kan vara med på ett par månader för du ska ju göra det enda rätta, att realistiskt ta din karaktär till ett sjukhus och sen på rehab och grejer!

Låter som ett fantastiskt kul spel...

Tror aldrig jag garvat så mkt som när jag läste detta! +1

btw ska jag vara ärlig så trodde jag när polaren linka wow trailern att dett var någon som hade gjort den skämt video o laggt upp på internet, forstod först att det inte var fake när jag gick in på battle.net o såg att det låg där med, blizzard måste verkligen tröttnat på wow o gör allt för att avsluta serien ?

Permalänk
Medlem

Någon på blizzard verkar ha gillat kung fu panda

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jo jag tycker att jag kan det. Varför spelar man annars Battlefield över Quake?

Du kanske hellre spelar Battlefield än Quake, jag å andra sidan har spelat betydligt mer Quake än Battlefield. Realism är ingen kvalitetsfaktor som gör att det automatiskt blir ett bättre spel, Quake, och Starcraft för den delen, är långt ifrån dåliga spel.

Du får givetvis föredra mer realistiska spel men Starcraft 2 är inte ett dåligt spel pga. av avsaknaden, vilket det väldiga spelarbasen kan stå som grund för. Skulle alla spel sträva efter realism skulle det inte finnas den mångfald vi har idag.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Någon på blizzard verkar ha gillat kung fu panda

WarCraft 3 kom innan den.

Permalänk
Medlem

så jag undrar när valve kommer stämma blizzard för användandet av ordet dota eftersom valve äger trademarket för defence of the acient and förkortningen DOTA. annars så kommer valve förlora trademark på namnet och jag tror inte dom vill det

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

De där va väl ändå lite hårt. Det är klart man inser att det finns mkt taktik i det att spelet är extremt dynamiskt när man tittar på det i detalj. Men faktum ÄR och kvarstår..att just jag personligen inte tycker det är roligt. Likadant som vissa tycker att fotboll är roligt och vissa tycker det är skittråkigt. Förstår inte problematiken som du försöker framställa där "dom" som inte tycker det är bra har för låg IQ för att förstå att det är bra?

Ok, jag respekterar att du inte tycker det är kul. Jag protesterade främst mot den personen som tog sig till platinum och skyllde på att spelet inte är balanserat och att det är för mkt "hard counters". Det är som att jag skulle säga att fotboll är dåligt för att det bara är att skjuta mot mål vid avspark. Kunskapen och förmågan finns inte där, då ska man låta de stora pojkarna föra talan.

Det finns ingen annan e-sport som är lika underhållande och fylld med förändringar i spelet som SC 2. Jag vet att det är subjektivt, men sök upp Barcraft. det finns inget annat spel som ens har kommit i närheten i tillgänglighet och underhållning att folk faktiskt spelar upp det på barer. Jag har sett på många e-sporter; CS, DOTA, LOL, Q3 etc, och översikten finns inte där. DOTA är visserligen strategiskt, men det når fortfarande inte upp till Macro/Micro-dynamiken som finns i Starcraft 2.
Sättet som matcherna spelas på är också unikt för SC2. En match kan ta 6 minuter om den ena spelaren hittar en timing och lyckas döda den andre fort, men det kan också ta över en timme med fighter över positioner, drops, harass samtidigt som man ska hitta den perfekta enhetskombinationen för att vinna. Och även om man har de perfekta enheterna kanske positioneringen och attackytan inte är givande. Det finns helt enkelt så mycket som kan hända, och varje match är unik.

Publiken på Blizzcon:

Permalänk
Medlem

Hoppas alla WOW spelare får det så kul med Kung Fu Panda updaten Hahahahaha

Visa signatur

Radeon HD 7970 DirectCU II || Corsair HX 850W PSU || Corsair H80 || ASUS Sabertooth Z77 || Corsair Carbide 500R || 2x Western Digital Caviar® Green 2TB || Crucial M4 128GB || Corsair SSD Force Series™ GT 120GB || Intel 3770k 3,5Ghz || Corsair Dominator Platinum 1866MHz 8GB CL9 || BenQ XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syncmeister:

Japp all the way back to W.A.R och därefter.
Men att kalla nåt av spelen för strategispel är ju helt fel då det i själva verket rör sig om taktik och inte strategi.

Taktik och strategi går för mig under samma kategori. SC2 handlar om att göra rätt beslut och agera smart utifrån vad ens motståndare gör. Kallas ju för Real-Time-Strategi

Permalänk
Medlem

Varje gång det kommer ett nytt WoW förundras jag över hur extremt gammalt det ser ut.
Vi pratar grafik från sent 90-tal.
Jag förstår att det till en viss del handlar om att så många som möjligt ska kunna spela WoW genom att ha en enkel grafikmotor.
Men nu försöker dom hotta upp den så den blir mer krävande men resultatet är ändå så j.....a dåligt att det varken gör till eller från.

Varför gör dom inte en helt ny grafikmotor som dom som vill kan spela på? Borde inte på något sätt vara svårt att kunna köra två olika versioner av WoW.
En för dom klena datorerna och en för dom som har bra datorer.

Men att få en inbiten WoW-nörd att förstå att grafiken är pasé redan vid lanseringen är ju helt omöjligt.
Ja, jag kan förstå att en del gillar den typ av grafik som ser lite tecknad ut. Ändå skulle det kunna sett eoner så mycket snyggare ut.
Texturerna är så låga att man ibland skrattar hur det ser ut.

Smaken är som röven, klöven. Detta är MIN åsikt och den är varken rätt eller fel. Så sluta hugga på att jag har fel!!!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av harith:

så jag undrar när valve kommer stämma blizzard för användandet av ordet dota eftersom valve äger trademarket för defence of the acient and förkortningen DOTA. annars så kommer valve förlora trademark på namnet och jag tror inte dom vill det

Jag hoppas du vet att Blizzard dota kommer vara en "Custom map " i starcraft 2 och det kommer inte vara ett spel man säljer utan något man kommer kunna köra via custom games.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Fail?

Blizzard brukar lyckas jävligt bra med sina spel, vet du vad WC3 är och vad det kallades samt vilka det var gjort av?

Jag tycker Mists ser väldigt trevliigt ut

//

Men blizzard har ju inte gjort DotA, det gjorde Euls -> Guinsoo -> och nu IceFrog. Tycker inte det ser tilltalande och DotA har för stor fanbase för att blizzard dota ska kunna bli stort.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

hahahaha fy fan var e WoW på väg? Tur man slutat med det ett tag tillbaka trodde inte på vad jag först såg fan va larvigt.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej jag anser att hela idén som onlineläget är uppbyggt på är ganska irriterande. Det är inte realisitiskt, så klart är inte det vad Blizzard ville, men det är det jag gillar.

Tilll ex. En hög marines skjuter på en Battlecruiser med assault rifles? Det borde väll knappast göra någon skada om det var "verkligt".

Att man inte tycker det är verkligt kan jag köpa rakt av.
Även det faktum att man inte tycker om det, jag spelar som sagt inte ens själv eftersom jag inte är så förtjust i det.

Det som jag facepalmade var detta:
"Alldeles för "statiskt"/För mycket hardcounters. "Gammal" Command & Conquer veteran här."

Påståenden om statiskt är inte direkt verklighetsanknytna.
Sanck om hard counters är överdrivna.
Och jämför man med Command & conguer på dom punkterna så blir det ännu värre.

Skrivet av Tanax:

Ser många commentators som visar replays där dom använder thors som anti-mutas och det funkar ypperligt bra. Och då snackar vi pro-scene XD Så jag vet inte vad du bildat din uppfattning på.. men men, vi har väl kanske sett olika typer av spelare helt enkelt!

Jag kollar inte så mycket på SC2, tycker som sagt BW scenen är ljusår bättre.
Men jag följer en del och jag förstår inte hur någon som följer det inte kan se hur Thors faktiskt inte är så bra mot mutas som dom borde vara för att det ska vara balanserat.
Först och främst kan jag ju bilda min uppfattning på att Blizzard väljer att ersätta Thor som anti-muta mech i HotS.
Eller rättare sagt, jag ser det som en stark indikation på att min tidigare uppfattning är rätt.

Thors är ju inte dåliga mot mutas, head-to-head mot ihopklumpade Mutas så är Thors helt fantastiska, krossar totalt.
Men när det gäller harass så är det ganska lätt för mutas att åka fram och tillbaka mellan olika baser och undvika att inlåta sig i strid mot Thors som är så långsamma och klumpiga.
Det är svårt och en liten missbedömning kan bli väldigt kostsam.
Men överlag är Thors en för kostnadsineffektiv lösning mot skicklig Muta-harass med väldigt lågt "skill ceiling", det spelar ingen roll hur bra du är, Thors blir inte bättre av micro på hög nivå.

När det gäller head to head så gör magic box att Thors också är otroligt kostnadsineffektiva mot mutas.
Magic box är dock värdelöst mot marines så marines + thor är fantastiskt mot mutas på många sätt, men om man ska blanda in thors i sin marine armé så blir man plötsligt av med mobiliteten som är största fördelen med bio.
En thor eller två är dock bra att ha som supportenhet i en sån armé och dom är inte dåliga, men deras roll är för begränsad och för ofta är dom för kostnadsineffektiva så jag förstår varför Blizzard väljer att ta bort dom, eller ja, förändra dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Jo jag tycker att jag kan det. Varför spelar man annars Battlefield över Quake?

hahaha. Argumenterade du precis för att Battlefield var realistiskt? För så är inte fallet. Mer realistiskt än Quake kanske men långt ifrån realistiskt.

OnT: D3! Så jävla bra.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

hahaha. Argumenterade du precis för att Battlefield var realistiskt? För så är inte fallet. Mer realistiskt än Quake kanske men långt ifrån realistiskt.

Nej. Och man behöver inte skratta åt andra för deras åsikter. Jag argumenterade med att Battlefield, som exempel, är MERA realistiskt. Inte realistiskt.
Precis på samma vis som Command and Conquer är mera realistiskt än Starcraft, och Company of Heroes är mera realistiskt än Command and Conquer. Simpelt, men du kanske inte hänger med i alla fall?

Skrivet av Kilroy:

Sanck om hard counters är överdrivna.
Och jämför man med Command & conguer på dom punkterna så blir det ännu värre.

Vi pratar senare C&Cer, så som C&C3 och RA3. Inte dom bästa i storyn, men bra myclet roligare balanserat online.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syncmeister:

Japp all the way back to W.A.R och därefter.
Men att kalla nåt av spelen för strategispel är ju helt fel då det i själva verket rör sig om taktik och inte strategi.

Kan du utveckla hur du menar att det är taktik och inte strategi?

Citat:

Den klassiska strategins uppgift är

att sammansätta armén för kriget
att välja utgångspunkt (operationsbas) och mål (operationsföremål) för krigsrörelserna
att bereda krigsskådeplatsen, där det låter sig göra
att samla armén eller, såsom det även kallas, verkställa den strategiska uppmarschen
att leda rörelserna och att bestämma när och var striden skall föras
att på rätt sätt använda de vunna segrarna eller begränsa följderna av nederlag

http://sv.wikipedia.org/wiki/Strategi

http://sv.wikipedia.org/wiki/Taktik

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Thors är ju inte dåliga mot mutas, head-to-head mot ihopklumpade Mutas så är Thors helt fantastiska, krossar totalt.
Men när det gäller harass så är det ganska lätt för mutas att åka fram och tillbaka mellan olika baser och undvika att inlåta sig i strid mot Thors som är så långsamma och klumpiga.
Det är svårt och en liten missbedömning kan bli väldigt kostsam.
Men överlag är Thors en för kostnadsineffektiv lösning mot skicklig Muta-harass med väldigt lågt "skill ceiling", det spelar ingen roll hur bra du är, Thors blir inte bättre av micro på hög nivå.

Du verkar ha en generellt bra uppfattning om användningsområdet för thor och förstår dess användning. Jag måste dock säga att man kan inte tänka i "counters" i SC2. Ja, en thor är ganska värdelös mot många mutas som "magic-boxar", men fördelen är att den har en range på 9 (tror) jag. Detta innebär att du kan lämna en thor i din bas i närheten av en minerallinje. Har du 2-3 missile turrets för att hålla mutaliskerna borta i några sekunder och dessutom får in en träff med din thor är det inte längre effektivt för zerg att attackera. Fortsätter zerg mutalisk-attacken har du förmodligen redan fått dit marines för att rensa upp resten.
resume: Thors låser stora områden och köper tid för att du ska hinna reagera. Det är en svinbra enhet.

Permalänk
Medlem

Drool på Diablo cinematic.

Blizzard dota såg ju lite hmm ja ut.

Wow slutar inte förvåna mig längre, det var väll väntat att kung fu panda skulle locka in mer P12 "yey" som sagt Guild wars 2 får jag hoppas tar över detta elände.

Starcraft har man inte spelat än men det får man väll helt enkelt köpa efter man spelat sönder sig på BF3 ett tag

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Fick känslan av att dom vill på något sätt avsluta serien med den kommande expansionen. Allt ska sluta lyckligt, typ.

Edit: Ursäkta, jag pratar om WoW.

Knappast. Det är en till expansion som blir sista innan Project Titan enligt deras schema.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Kan du utveckla hur du menar att det är taktik och inte strategi?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Strategi

http://sv.wikipedia.org/wiki/Taktik

Definitionen av stategi passar hur perfekt som helst in på SC2

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Du verkar ha en generellt bra uppfattning om användningsområdet för thor och förstår dess användning. Jag måste dock säga att man kan inte tänka i "counters" i SC2. Ja, en thor är ganska värdelös mot många mutas som "magic-boxar", men fördelen är att den har en range på 9 (tror) jag. Detta innebär att du kan lämna en thor i din bas i närheten av en minerallinje. Har du 2-3 missile turrets för att hålla mutaliskerna borta i några sekunder och dessutom får in en träff med din thor är det inte längre effektivt för zerg att attackera. Fortsätter zerg mutalisk-attacken har du förmodligen redan fått dit marines för att rensa upp resten.
resume: Thors låser stora områden och köper tid för att du ska hinna reagera. Det är en svinbra enhet.

Men den är för kostnadsineffektiv för det ändamålet och för stor del av din armé blir då låst i din bas för att skydda mot harass vilket gör att du inte kan attackera lika bra.

Thors är svinbra, men för dyra och för få användningsområden.
Därför får vi mini-thors/goliaths i HotS istället.

Skrivet av mustafamuaf:

Definitionen av stategi passar hur perfekt som helst in på SC2

Ja, i princip ord för ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Gissar då att du inte lirat Wc3 öht vilket är spelet där Pandaren faktiskt kom så det är inte en ny ras inom Warcraft och många fans har velat se Pandaren i WoW sen spelet kom

Nja, jag har faktiskt grundspelet av Wc3, har spelet igenom det 1 gång får länge sedan. Skaffa det bara för det va ett blizzard spel, men jag minns inte några lufsiga pandor där. Human, Undead, Night Elves och orcs är väl de enda raserna i Wc3, några panda-björnar fanns väl inte med där?

Ja va en gång i tiden Wow nörd(dock inte "Lore" nörd), men inte hade jag några drömmar om att få med panda björnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik4870:

Håller helt med att blizzard dota och mists of pandaria kommer bli kefft.

Pokémon och björnar det är det WoW handlar om nu, titta bara på streamen när dom sa att om man köpte 12 månaders subscrubtion så fick man ett mount, alla skrek som om Vanilla skulle släppas igen. Det är det WoW handlar om, mounts pets och björnar. Det är så äckligt att dom har förstört ett sådant bra spel.

Och blizzard dota, seriöst. Varför ens försöka på det? De kommer varken konkurrera ut DOTA 2 eller HoN. Och deras spel ser riktigt p12:igt ut. Eller, många tolvåringar kanske vill spela det men ingen seriös gamer. Såg ni ens namnen på gubbarna? Pudge hette Stitches, vafan är det för jävla namn?

Du inser att de har tagit hjältarna från Warcraft och Starcraft universumet för att spela? Stitches var under vanilla en extremt fruktad fiende som patrullerade Duskwood. Sedan gissar jag att banan kommer att släppas som custom till Stracraft 2 vilket antagligen betyder att några anställda fick lite för mycket tid över på jobbet

Visa signatur

🖥️ | Ryzen 3800X | Radeon 580X | 32 GB | +3 TB SSD

“Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.” - George Carlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nja, jag har faktiskt grundspelet av Wc3, har spelet igenom det 1 gång får länge sedan. Skaffa det bara för det va ett blizzard spel, men jag minns inte några lufsiga pandor där. Human, Undead, Night Elves och orcs är väl de enda raserna i Wc3, några panda-björnar fanns väl inte med där?

Ja va en gång i tiden Wow nörd(dock inte "Lore" nörd), men inte hade jag några drömmar om att få med pandabjörnar.

Human, Undead, Night Elves och Orcs är dom enda spelbara raserna i WC3, men det finns massor med andra raser.
Och Panderen Brewmaster var (är) en populär neutral hjälte man kan spela med.
http://classic.battle.net/war3/neutral/pandarenbrewmaster.sht...