Permalänk
Inaktiv

Razer naga epic. Bra mus?

Tänkte köpa en Razer Naga Epic (den trådlösa) för att typ 80% av alla spel jag spelar idag är MMORPG så den hade verkligen underlättat.
Men nu är det även så att jag har rätt stora och grova händer och alla andra Razer möss jag har testat har varit för små.
Hur är det med Razer Naga? Är den rätt stor?
Någon som har den som även kan berätta lite vad dom tycker om den?

Sen så undrar jag även ifall trådlös mus verkligen är så dåligt som folk säger. Asså att det är dålig mottagning på den och att det kan bli "interference" i anslutningen mitt under spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Tänkte köpa en Razer Naga Epic (den trådlösa) för att typ 80% av alla spel jag spelar idag är MMORPG så den hade verkligen underlättat.
Men nu är det även så att jag har rätt stora och grova händer och alla andra Razer möss jag har testat har varit för små.
Hur är det med Razer Naga? Är den rätt stor?
Någon som har den som även kan berätta lite vad dom tycker om den?

Sen så undrar jag även ifall trådlös mus verkligen är så dåligt som folk säger. Asså att det är dålig mottagning på den och att det kan bli "interference" i anslutningen mitt under spel?

Har en naga, den är väldigt liten, förmodligen en av de minsta gaming mössen på marknaden.

Om man har små händer eller gillar små möss är det dock en jävligt bra mus

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zcorc:

Har en naga, den är väldigt liten, förmodligen en av de minsta gaming mössen på marknaden.

Om man har små händer eller gillar små möss är det dock en jävligt bra mus

Är den mindre än en QPAD 5K Gaming?

Permalänk
Medlem

det följer ju med silicon&plast ploppar som du kan klistra fast på sidoknapparna för att lättare hitta lära sig vilken knapp som är vad funkar perfekt sen när man vant sig kan man ta bort dom utan problem, har man stora händer så blir det ju lättare att trycka ner rätt knapp också (ist för att man trycker ner 2-3 knappar samtidigt om man bar bamse fingrar)
har dock lite problem med min då jag inte får sidoknapparna skilda, 2an och 4an reagerar som samma knapp osv.

i övrigt så är det ju underbart att kunna ha många bindade knappar på musen, jag fick mkt mkt bättre kontroll och förbättrade resultat i rörlig kombat (läs MMO pvp/boss fighter)

använder inte ens 1-5 på tangentbordet QERF är de enda jag har från tangentbordet resten används med nagan, kom ihåg också att du kan binda SHIFT + all knappar , CTRL och ALT också så det är tot 4 uppsättningar x12 knappar + scrollen = 51 bindings vilket räcker till alla actionbars

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Tänkte köpa en Razer Naga Epic (den trådlösa) för att typ 80% av alla spel jag spelar idag är MMORPG så den hade verkligen underlättat.
Men nu är det även så att jag har rätt stora och grova händer och alla andra Razer möss jag har testat har varit för små.
Hur är det med Razer Naga? Är den rätt stor?
Någon som har den som även kan berätta lite vad dom tycker om den?

Sen så undrar jag även ifall trådlös mus verkligen är så dåligt som folk säger. Asså att det är dålig mottagning på den och att det kan bli "interference" i anslutningen mitt under spel?

Jag har vanliga razer naga och jag tycker att det är den bästa musen uppfunnen för Idag, imorgon och framtiden. knapparna på sidan kan man dra nytta av i vilket spel du än lirar och det är lätt att vänja sig vid musen och veta vart knapparna sitter.

Dock, som många kan tycka är den en av de mindre möss på marknaden men om du sitter med ClaW-grip som jag själv så funkar den bäst!

Permalänk

QPAD 5K Approximate size: 125L x 90W x 42H (in mm)
Naga Epic Approximate size: 116L x 77W x 41H (in mm)

Jag har en QPAD 5K av anledningen att den just är lite större, hade gärna vart ännu större men den är enligt mig en av de skönare mössen.
En kompis till mig (wow spelare) köpte Razer Naga (inte epic), och han har knappt använt sina extraknappar, han tycker dock att det är en bra mus. Jag tyckte den var för liten, men fungerade bra även om det var onödigt många knappar.

Jag använde en trådlös mus innan, Logitec G7, jag satt och lirade fps med den och det fungerade prima, märkte aldrig av störningar eller delay.

Men om jag vore dig så skulle jag fundera på om det är värt alla knapparna, det är fortfarande hotkeys till tangentbordet och av vana så använder man tangentbordet. Macros går att sätta på tangentbord. Jag tycker att 5K's två knappar räcker, även till mmo spel.
Det kan vara bra att kolla på en innan du köper dig en också, om du har möjlighet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av undrande:

det följer ju med silicon&plast ploppar som du kan klistra fast på sidoknapparna för att lättare hitta lära sig vilken knapp som är vad funkar perfekt sen när man vant sig kan man ta bort dom utan problem, har man stora händer så blir det ju lättare att trycka ner rätt knapp också (ist för att man trycker ner 2-3 knappar samtidigt om man bar bamse fingrar)
har dock lite problem med min då jag inte får sidoknapparna skilda, 2an och 4an reagerar som samma knapp osv.

i övrigt så är det ju underbart att kunna ha många bindade knappar på musen, jag fick mkt mkt bättre kontroll och förbättrade resultat i rörlig kombat (läs MMO pvp/boss fighter)

använder inte ens 1-5 på tangentbordet QERF är de enda jag har från tangentbordet resten används med nagan, kom ihåg också att du kan binda SHIFT + all knappar , CTRL och ALT också så det är tot 4 uppsättningar x12 knappar + scrollen = 51 bindings vilket räcker till alla actionbars

Mina fingrar är inte jätte tjocka men är knapparna jätte små så att dom kan vara jobbiga att klicka in?

Permalänk
Medlem

Kanske kika på Corsairs M90 som kommer om någon vecka? Bara ett förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Mina fingrar är inte jätte tjocka men är knapparna jätte små så att dom kan vara jobbiga att klicka in?

Knapparna är inte små, men jag som själv kör på Mamba (som har samma form som en deathadder) och tycker att den är bra tycker att naga är för liten. den slutar lixom mitt i handflatan.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Naga epic har samma z-axis-bugg som alla andra philips twin eye-möss, dvs när du lyfter och sätter ner musen, även bara rakt upp och ner, flyttar sig muspekaren nedåt till höger en lång bit.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Naga epic har samma z-axis-bugg som alla andra philips twin eye-möss, dvs när du lyfter och sätter ner musen, även bara rakt upp och ner, flyttar sig muspekaren nedåt till höger en lång bit.

Helt rätt, provade precis! En till sak att skylla på när jag blir ägd i cs då

Det handlar dock inte om mycket, har ganska hög dpi i windows och den förflyttar sig 0.5-1 cm så det är inte livsavgörande om man inte lirar cs på världsnivå, har faktiskt inte tänkt på det förens nu

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Jag klarade inte av det på Mamban, blev knäpp! Dessutom är den väldigt kinkigt med underlag...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5