2st. 560Ti graffikkort 3dmark! p4914 normalt?

Permalänk
Medlem

2st. 560Ti graffikkort 3dmark! p4914 normalt?

Hej jag lånade min kompis gigabyte gforce 560Ti för att kolla om det är värt att köpa en till ,så man har 2st gigabyte gforce 560Ti i min dator och jag undrar om det är tillräcklig 3dmarks poäng för 2st såna och är det normalt med så lite poäng så det inte är fel eller något. http://3dmark.com/3dm11/2052201?show_ads=true&page=%2F3dm11%2...

tacksam för svar

Permalänk

Du har inte slagit på SLI vilket görs i Nvidias kontrollpanel Det står i deras lilla tabell under ditt resultat!

Slå på det och posta gärna nya resultaten!

Permalänk
Medlem

avinstallerade du drivrutinerna och installerade om drivisar efter att ha monterad det andra kortet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiiVeN:

Hej jag lånade min kompis gigabyte gforce 560Ti för att kolla om det är värt att köpa en till ,så man har 2st gigabyte gforce 560Ti i min dator och jag undrar om det är tillräcklig 3dmarks poäng för 2st såna och är det normalt med så lite poäng så det inte är fel eller något. http://3dmark.com/3dm11/2052201?show_ads=true&page=%2F3dm11%2...

tacksam för svar

När du lägger till ett kort så är det bäst o installera om drivrutinerna, sen måste du aktivera sli.
4900 får man när sli är av stängt.
Du borde få runt 7000poäng beroende på klockningen..

Permalänk
Medlem

har ominstallerat invidia drivrutinerna men hittar inta var man sätter på sli har kollat guider å allting !

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiiVeN:

har ominstallerat invidia drivrutinerna men hittar inta var man sätter på sli har kollat guider å allting !

NVIDIA Control Panel -> Konfigurera SLI, PhysX, Surround -> Kryssa för Maximera 3D-prestanda

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

NVIDIA Control Panel -> Konfigurera SLI, PhysX, Surround -> Kryssa för Maximera 3D-prestanda

det enda som finns där är: ställ in physx-konfiguration och där kan man bara välja mellan: välj en physx-processor.

har letat överallt och jag hittar inget där det står nånting med "SLI" !

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiiVeN:

det enda som finns där är: ställ in physx-konfiguration och där kan man bara välja mellan: välj en physx-processor.

har letat överallt och jag hittar inget där det står nånting med "SLI" !

Har du satt dit SLIbryggan? Strömsladdarna till båda korten? Kontrollerat att de sitter som de ska i slotsen? Stöder ditt moderkort SLI?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Har du satt dit SLIbryggan? Strömsladdarna till båda korten? Kontrollerat att de sitter som de ska i slotsen? Stöder ditt moderkort SLI?

JAPP DET GÖR DET OCH JAG HAR ALLT I SUTTET SOM DU SA.

Permalänk
Medlem

Har du provat korten var för sig? Dock känns det snarare som user error än ett måndagsex.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

tror du att man kan aktivera SLI i BIOS ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiiVeN:

tror du att man kan aktivera SLI i BIOS ?

Nej, det är i drivrutinerna.

Något fattas helt klart. Såhär ska det se ut om du gjort rätt:

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej, det är i drivrutinerna.

Något fattas helt klart. Såhär ska det se ut om du gjort rätt:

http://i.imgur.com/xUwQj.png

det finns inte sett SLI men det andra finns men sett SLI finns inte där/SLI configuration

men den visar att det finns 2 graffikkort i phyxs setting :/

Permalänk
Medlem

Har du ett P67 eller Z68 MK?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snox:

Har du ett P67 eller Z68 MK?

P68

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiiVeN:

det finns inte sett SLI men det andra finns men sett SLI finns inte där/SLI configuration

Ursäkta men den meningen förstod jag inte.

En liten checklista(och kolla ordentligt):

SLI-brygga Ström Grafikkorten sitter ordentligt Ominstallerat drivrutinerna

Du vet att korten funkar var för sig? Vilka PCI-E Slots har du satt grafikkorten i?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ursäkta men den meningen förstod jag inte.

En liten checklista(och kolla ordentligt):

SLI-brygga Ström Grafikkorten sitter ordentligt Ominstallerat drivrutinerna

Du vet att korten funkar var för sig? Vilka PCI-E Slots har du satt grafikkorten i?

a det som jag har kört på innan vet jag att det fungerar och det andra är helt nytt!

i physx inställningar står det att det finns (graffikkort 1) och (graffikkort 2)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiiVeN:

a det som jag har kört på innan vet jag att det fungerar och det andra är helt nytt!

i physx inställningar står det att det finns (graffikkort 1) och (graffikkort 2)

Vart har du satt korten, i vilka PCI platser?

Det jag kunde se från Gigabytes sida är att det inte fungerar på den sista slotten.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ursäkta men den meningen förstod jag inte.

En liten checklista(och kolla ordentligt):

SLI-brygga Ström Grafikkorten sitter ordentligt Ominstallerat drivrutinerna

Du vet att korten funkar var för sig? Vilka PCI-E Slots har du satt grafikkorten i?

Skrivet av SeF.Typh00n:

Vart har du satt korten, i vilka PCI platser?

Det jag kunde se från Gigabytes sida är att det inte fungerar på den sista slotten.

den mittersta slotten fick graffikkortet inte plats så jag satte den längs ner och de gamla graffikkortet längst up kan du linka där dom sa att det den inte funka ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiiVeN:

den mittersta slotten fick graffikkortet inte plats så jag satte den längs ner och de gamla graffikkortet längst up kan du linka där dom sa att det den inte funka ?

Multi-Graphics Technology Support for ATI CrossFireX™/NVIDIA SLI technology (PCIEX16 and PCIEX8) * The PCIEX16 slot operates at up to x8 mode when ATI CrossFireX™/NVIDIA SLI is enabled.

Och om den tredje slotten står det såhär:

1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4) * The PCIEX4 slot shares bandwidth with the PCIEX1 slot. When PCIEX1 slot is populated, the PCIEX4 slot will operate at up to x1 mode

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3854#s...
Under specifikations.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Min kompis hade samma problem, har du installerat service pack 1 på ditt windows? isåfall får du installera om windows för att SLI ska dyka upp, så var det iaf för min polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Multi-Graphics Technology Support for ATI CrossFireX™/NVIDIA SLI technology (PCIEX16 and PCIEX8) * The PCIEX16 slot operates at up to x8 mode when ATI CrossFireX™/NVIDIA SLI is enabled.

Och om den tredje slotten står det såhär:

1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4) * The PCIEX4 slot shares bandwidth with the PCIEX1 slot. When PCIEX1 slot is populated, the PCIEX4 slot will operate at up to x1 mode

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3854#s...
Under specifikations.

aa då vet jag JAG, TACK SÅ MYCKET för du la ner tid på att lösa problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keh:

Min kompis hade samma problem, har du installerat service pack 1 på ditt windows? isåfall får du installera om windows för att SLI ska dyka upp, så var det iaf för min polare.

hur ser man om man har det installerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiiVeN:

hur ser man om man har det installerat?

Googla, har för mig att det ska finnas en lista med vilka windows updates man har installerat, min polare prövade dock att ta bort SP 1 men det var fortf problem, så han installerade om windows så funkade SLI, riktigt udda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keh:

Googla, har för mig att det ska finnas en lista med vilka windows updates man har installerat, min polare prövade dock att ta bort SP 1 men det var fortf problem, så han installerade om windows så funkade SLI, riktigt udda.

JAPP jag har det installerat .

Permalänk
Medlem

men det är löst nu mitt modekort stödjer inte SLI bara dom 2 längs up och ingen kan få plats med 2 graffikkort "på varandra" fattar inte vad dom tänkte på när dom gjorde moderkortet.