Permalänk
Medlem

Mobilt bredband + Ubuntu

Hej

Jag har Ubuntu 11.10 under test är nöjd med det men jag har ett litet problem jag får inte mitt mobila bredband från 3 med Huawei E372 usb modem att fungera med Ubuntu! Det är min enda internet uppkoppling och vill gärna att det ska funka med Ubuntu eftersom jag funderar att köra endast på Ubuntu i framtiden. Tänkte fråga er om någon vet hur man får det att fungera?

Gärna steg för steg beskrivningar!!!!

Trevlig helg !!!

Permalänk
Inaktiv

Stoppa in det, vänta 5-10 sekunder, klicka på nätverksikonen uppe till höger, leta efter något liknande "skapa ny anslutning" under rubriken mobilt bredband, följ instruktionerna.

Permalänk
Medlem

Om man inte måste köra usb_modeswitch på det först...

Har du använt modemet innan i Windows? Det borde fixa den biten, annars ska det vara som KlavKalashj skrev.

Permalänk
Medlem

jag kör ibland med min galaxy s2 som modem i ubuntu..funkar helt utmärkt smidigt

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Tjena. Jag sitter på xubuntu 11.04, och har ett likadant modem med 3. Jag var tvungen te att köra scriptet 'install' i mappen linux_mbb_install som ligger på modemet. Kom ihåg att tillåta scriptet att exekveras, annars kommer man inte långt. (jag glömde bort det och undrade förtvivlat varför det inte funkade:P).

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Funkar det? Btw, jag tabbade mig. Har inte alls ett likadant modem, har ju ett E353.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Kommer E372 Huawei dongle kompatibel med min Netgear router?

Hej alla, är mitt problem: Jag ska köpa en E372 Huawei dongle för att dela signalen genom Netgear router för mitt kontor, men jag söker från Internet resultatet inte visade E372 kompatibel router eller inte, här be om hjälp, någon har använts eller vet svaret bör uppskattas.

Permalänk
Rekordmedlem

Hittar du ingen kompatibel router får du brygga anslutningen i en dator och dela ut det den vägen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.