Permalänk
Avstängd
Skrivet av JacL:

Jag tar tillbaka allt ont jag har sagt om Webhallen. Tack som fan för att ni skickar ut produktnycklarna till mailen!

schyst!
men spelet då?
vart får ni tag på det?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

l12 efter en halv dags spelande.
buggit, men funkar betydligt bättre än beta.

proxy aktiverat

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

schyst!
men spelet då?
vart får ni tag på det?

Blev så glad att jag inte kollade vilka koder det var. Det var 2 koder, ett till Spect Act och ett till Dog Tags förbokningserbjudandena. CD-nyckeln får vi i fodralet imorgon.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

DETTA ÄR UNDERGÅNGEN.

Jag har hypat detta spelet något fruktansvärt, räknat ner de sista timmarna, och inhandlat både läsk och godis för att kunna sitta uppe och spela inatt.

Ja, det låter sjukt fjantigt och är säkert det enligt många, men jag är faktiskt grymt besviken på Webhallen.

Om det är så viktigt så är det väl ärligt talat rätt korkat att lita på att posten och Webhallen ska göra alla rätt istället för att ladda ner det långt i förväg och ha det installerat och klart när klockan blir 0100?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Blev så glad att jag inte kollade vilka koder det var. Det var 2 koder, ett till Spect Act och ett till Dog Tags förbokningserbjudandena. CD-nyckeln får vi i fodralet imorgon.

Haha samma här, hoppas de fortfarande gäller efter man aktiverat dem innan jag aktiverade spelet!

Permalänk
Skrivet av JacL:

Blev så glad att jag inte kollade vilka koder det var. Det var 2 koder, ett till Spect Act och ett till Dog Tags förbokningserbjudandena. CD-nyckeln får vi i fodralet imorgon.

Faaaaaaaaan, samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Blev så glad att jag inte kollade vilka koder det var. Det var 2 koder, ett till Spect Act och ett till Dog Tags förbokningserbjudandena. CD-nyckeln får vi i fodralet imorgon.

Jag fick bara en kod.. var det någon specialare för att få två?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

proxy aktiverat

stick tillbaka till indonesien nu där du hör hemma

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Webbhallens nya ägare tog över när? kanske ett resultat av det?
Vet inte, men oavsett så är det klantigt, nu beställde jag efter sommaren,
men tycker synd om de som beställt innan sommaren och får hämta ut det / hemskickat sent.

Ska dem ta ansvar så ska de gottgöra alla som berörts tycker jag. Hur vet jag inte.

For the record; Fick mail, finns att hämta spel i butik, Göteborg. yay!

Ny info
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Jag fick bara en kod.. var det någon specialare för att få två?

Battlefield 3 - Limited Edition inkl förbokningserbjudande beställde jag från Webhallen. Olika butiker hade olika förbokningserbjudanden.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Battlefield 3 - Limited Edition inkl förbokningserbjudande beställde jag från Webhallen. Olika butiker hade olika förbokningserbjudanden.

Jag har beställt samma. Fick ett mail om kod och hittade en kod för förbokningserbjudande. Inte två koder.

EDIT: Nevermind, blind som en mullvad... eller helt enkelt trött. Det var båda koderna.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7AAA7:

Webbhallens nya ägare tog över när? kanske ett resultat av det?
Vet inte, men oavsett så är det klantigt, nu beställde jag efter sommaren,
men tycker synd om de som beställt innan sommaren och får hämta ut det / hemskickat sent.

Ska dem ta ansvar så ska de gottgöra alla som berörts tycker jag. Hur vet jag inte.

Det har väl aldrig varit på tal att man paketet _ska_ vara framme innan release dag.
Svensk release är 27e, och det datumet har stått på hemsidan hela tiden, får ni spelet den 28e så kan ni gnälla istället.

Vill man kunna spela på release, och vara garanterad det får man köpa via Origin.

Permalänk
Medlem

@tobblish: tänker inte föra vidare diskussionen där orkar inte, men en fråga som du kan fundera över, varför kalla det förhandsbokning jo för att de flesta förväntar sig att det kommer hem strax innan release?

aja skitsamma,

For the record; Fick mail, finns att hämta spel i butik, Göteborg. yay!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7AAA7:

@tobblish: tänker inte föra vidare diskussionen där orkar inte, men en fråga som du kan fundera över, varför kalla det förhandsbokning jo för att de flesta förväntar sig att det kommer hem strax innan release?

Förhandsbokning är bara att du bokar spelet i förhand, eller missar jag något?
Om folk läser "GARANTERAT ATT DU FÅR SPELET 3DAGAR INNAN" så är det deras eget fel.

Btw, använd citera knappen.

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar BF3 multiplayer nu, och.. jag är inte "underhållen".

BETAn var bland det roligaste jag har spelat det var vackert, intensivt och alla ville spela för att vinna. Men nu verkar det bara som att folk spelar för sina K/D och inte för att vinna.

Vad händer när folk spelar för stats? Jo, du har 15st som bara ligger ned och väntar på offer, gör inget som helst för att vinna flaggor eller spränga MCOMs. Spelet känns otroligt tråkigt just nu.

En sak som jag stör mig på lite också är ju att antalet buggar som fanns i BETAn inte är borta, mängder är kvar och stör i hela spelupplevelsen. Dom irriterande färgstrecken som många led utav, CTD, WSC ala BFBC2 style, du kan inte välja squad själv utan blir utplacerad i en random med mera. 360 dosan fungerar också ruskigt dåligt. (Finns fler men ni förstår)

Jag har nog byggt upp lite för höga förväntningar att det ska vara så bra som alla drömt om redan från början, hoppas bara DICE, NViDiA, AMD mfl släpper uppdateringar på löpande band för att åtgärda allting så vi spelare äntligen får njuta av denna skapelse!

Hoppas nu när folket som väntat så snällt till 01.01 kommer in spelar spelet till fullo, och inte bara söker efter enkla kills. I wantz to have fun! (:

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Det har väl aldrig varit på tal att man paketet _ska_ vara framme innan release dag.
Svensk release är 27e, och det datumet har stått på hemsidan hela tiden, får ni spelet den 28e så kan ni gnälla istället.

Vill man kunna spela på release, och vara garanterad det får man köpa via Origin.

Precis så är det ja. Fattar inte varför folk gnäller. Kommer det inte med posten under dagen, ja då kan ni gnälla. Och "förhandsbokning" menas bara att man har bokat det på förhand. Inget annat. Den 27e är releasen och får ni/vi spelet den 27e så är det som det ska vara. Mycket att böla över ett par missade timmar. Sov istället!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag beställde spelet (BF3 LE) hos Webhallen och har inte heller fått det än. Men jag bryr mig inte så fasligt mycket. Har en riktigt flickvän (alltså inte en sån där IRC-flickvän som lika gärna kan vara en han) som jag ska krypa ner i sängen med nu och skeda. Mitt tips till alla er hårdvarunördar är att förhandsboka en flickvän nästa gång istället

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Spelat några timmar BF3 multiplayer nu, och.. jag är inte "underhållen".

BETAn var bland det roligaste jag har spelat det var vackert, intensivt och alla ville spela för att vinna. Men nu verkar det bara som att folk spelar för sina K/D och inte för att vinna.

Vad händer när folk spelar för stats? Jo, du har 15st som bara ligger ned och väntar på offer, gör inget som helst för att vinna flaggor eller spränga MCOMs. Spelet känns otroligt tråkigt just nu.

En sak som jag stör mig på lite också är ju att antalet buggar som fanns i BETAn inte är borta, mängder är kvar och stör i hela spelupplevelsen. Dom irriterande färgstrecken som många led utav, CTD, WSC ala BFBC2 style, du kan inte välja squad själv utan blir utplacerad i en random med mera. 360 dosan fungerar också ruskigt dåligt. (Finns fler men ni förstår)

Jag har nog byggt upp lite för höga förväntningar att det ska vara så bra som alla drömt om redan från början, hoppas bara DICE, NViDiA, AMD mfl släpper uppdateringar på löpande band för att åtgärda allting så vi spelare äntligen får njuta av denna skapelse!

Hoppas nu när folket som väntat så snällt till 01.01 kommer in spelar spelet till fullo, och inte bara söker efter enkla kills. I wantz to have fun! (:

Blir ju bättre när du kör på servrar som är bra. Dock tycker jag att på betan var det väldigt många som sket i objectives och gick enbart på kills.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Tycker lika dant, löjligt med små buggar som är kvar sen beta och sen server lagg på vissa servar med 64 spelare =/
Hade ochså velat ha mer BF2 känsla, banor som inte har allt i mitten, okej banor som inte är rakt fram etc, saknar det lite väl mycket faktiskt

Och sen bara en riktig Vehicle map, Operation Firestorm som har flaggorna så löjligt utsatta att man vill peta ut sina ögon.

Dock tycker jag att det fortfarande är ett bra spel, inte en 10, eller 9 inte ens 8 men en stark 7a får spelet iaf.

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Jag beställde spelet (BF3 LE) hos Webhallen och har inte heller fått det än. Men jag bryr mig inte så fasligt mycket. Har en riktigt flickvän (alltså inte en sån där IRC-flickvän som lika gärna kan vara en han) som jag ska krypa ner i sängen med nu och skeda. Mitt tips till alla er hårdvarunördar är att förhandsboka en flickvän nästa gång istället

Åh spännande! Hur fungerar denna "flickvän" funktionen? Har hört lite om de, Har hört att de kan vara svårt att få tag i, man måste tydligen kunna hur man ska boka så snabbt så möjligt!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förhandsbokning är bara att du bokar spelet i förhand, eller missar jag något?
Om folk läser "GARANTERAT ATT DU FÅR SPELET 3DAGAR INNAN" så är det deras eget fel.

Btw, använd citera knappen.

Uppfattas väl olika, men när jag spelade 2142 aktivt och förbeställde så fick jag det innan release.

Det som får mig att reagera är att dem har tid på sig att "förbereda" sig lite på saker och ting, kalla in extra personal o.s.v. få saker gjort snabbare.
men ändå inte så big deal, bara om vi fortsätter ha disk.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Förhandsbokning är bara att du bokar spelet i förhand, eller missar jag något?
Om folk läser "GARANTERAT ATT DU FÅR SPELET 3DAGAR INNAN" så är det deras eget fel.

Btw, använd citera knappen.

Eftersom du trollar och inte heller orkar läsa tråden som övriga som skriver liknande saker. Vissa av oss har fått verifierat av webhallen innan bokning att de skulle leverera TILLS release.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7AAA7:

Uppfattas väl olika, men när jag spelade 2142 aktivt och förbeställde så fick jag det innan release.

Det som får mig att reagera är att dem har tid på sig att "förbereda" sig lite på saker och ting, kalla in extra personal o.s.v. få saker gjort snabbare.
men ändå inte så big deal, bara om vi fortsätter ha disk.

Har bara förbeställt några spel och fick hem några 2 eller dagen före men ibland på release dag, dom flesta har som mål att du ska få spelet på release dag.

Skrivet av Fade-swe:

Eftersom du trollar och inte heller orkar läsa tråden som övriga som skriver liknande saker. Vissa av oss har fått verifierat av webhallen innan bokning att de skulle leverera TILLS release.

Taskigt att du tror jag trollar
Eller trollar du MIG?!

Beror ju mycket vart i landet man bor med, finns säkert några som fått bara för att det krävs mindre sortering för att dom ska få det, andra har mer otur.
Still, gnäll så mycket ni vill, ni kommer ändå inte få det innan release då det är idag

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jesper943:

Åh spännande! Hur fungerar denna "flickvän" funktionen? Har hört lite om de, Har hört att de kan vara svårt att få tag i, man måste tydligen kunna hur man ska boka så snabbt så möjligt!

Mitt råd är att undvika digital download och köpa en fysisk version. Helst inte från Webhallen dock för då slutar det nog med att alla andra hunnit testa henne innan du ens fått tillgång till henne

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har beställt "Battlefield 3 - Limited Edition x 2 - Buddy Pack inkl förbokningserbjudande - [PC]" från Webhallen med en polare, blir nice om spelet kommer idag den 27e som lovat. Polaren bli la mer besviken än mig om det inte gör det, då jag har sagt till honom att vi får förmodligen spelt på releasedagen, svik mig inte nu Webhallen Fick iaf koder för specact och dogtags nyligen, orden är i vilket fall behandlad vilket jag är glad över.

Permalänk
Medlem

Fick också mejl från webbhallen om de 2 koderna men jag vågar inte röra dem tills jag får spelet imorgon, om jag får det

När jag loggade in på mitt origin konto nyss så ser jag att jag har Battlefield Bad Company 2 Digital Delux Edition i min spellista och är lite förvånad över det för att jag har inte köpt sen det konstiga är att det går att ladda ner men jag har inte provat om det funkar än. Håller på att ladda ner färdigt nu!!

EDIT: Spelet höll fortfarande på att laddas ner till över 15GB fast egentlig storlek var på 8.4GB och avbryter man nerladdningen så börjar den på 39% om och om igen. Måste ha varit nåt bugg i origin.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Spelat några timmar BF3 multiplayer nu, och.. jag är inte "underhållen".

BETAn var bland det roligaste jag har spelat det var vackert, intensivt och alla ville spela för att vinna. Men nu verkar det bara som att folk spelar för sina K/D och inte för att vinna.

Vad händer när folk spelar för stats? Jo, du har 15st som bara ligger ned och väntar på offer, gör inget som helst för att vinna flaggor eller spränga MCOMs. Spelet känns otroligt tråkigt just nu.

En sak som jag stör mig på lite också är ju att antalet buggar som fanns i BETAn inte är borta, mängder är kvar och stör i hela spelupplevelsen. Dom irriterande färgstrecken som många led utav, CTD, WSC ala BFBC2 style, du kan inte välja squad själv utan blir utplacerad i en random med mera. 360 dosan fungerar också ruskigt dåligt. (Finns fler men ni förstår)

Jag har nog byggt upp lite för höga förväntningar att det ska vara så bra som alla drömt om redan från början, hoppas bara DICE, NViDiA, AMD mfl släpper uppdateringar på löpande band för att åtgärda allting så vi spelare äntligen får njuta av denna skapelse!

Hoppas nu när folket som väntat så snällt till 01.01 kommer in spelar spelet till fullo, och inte bara söker efter enkla kills. I wantz to have fun! (:

Seriöst, har inte squadsen blivit fixade?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jo squad fungerar som i bf2, man kan även kicka folk...

Sedan on topic, man förbokar långt innan bara för att va säker att få en kopia ifall det skulle råka bli en brist på exemplar. Men eftersom det nu för tiden går bra att köpa digitalt spelar det ingen roll längre.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Någon som vet ifall man behöver ha i skivan öht för att installera eller om det går att bara använda key'n i fodralet och tanka via Origin? Mitt nya bygge saknar ODD...

Visa signatur

Töjjbonegjoo