BattleField 3 Leverans???

Permalänk
Medlem

Mitt blev skickat igår och är framme idag på mitt utlämningsställe. Seg dag på jobbet nu bara, sen blir det pang pang.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Alltså, vad menar alla ni som säger butik XXXXX suger, så kasst, fick inte spelet i tid.

Releasedag är idag, 2011-10-27.
Ändå förväntar ni er då att ni ska få spelet igår, onsdag, 2011-10-26, så ni kan spela 00:01 den 27:e?

Det säger ju sig självt att det inte går, då får ni ju spelet _innan_ release.

Om ni inte har fått spelet med dagens, 2011-10-27, post, visst, då kan jag förstå att man grinar lite.
Men problemet är ju som sagt att även postgången är opålitlig.

Helt enkelt, om ni nu måste ha spelet prick 00.01, eller ens garanterat på releasedag, beställ inte online, hur svårt ska det vara?
Vidare så är jag även övertygad om att alla ställen som skickat spelet tidigt på något sätt har brutit mot försäljningsreglerna.
Detta då en polare inte fick hämta ut sitt beställda ex från en butiks (inga namn nämda) hämtlager med motiveringen att dom inte får sälja förens den 27e, trots att han hade fått mailavisering om att ordern var tillgänglig. Dom hade ringt sitt huvudkontor som i sin tur hade pratat med <förläggare/ea/dice/whatever> och fått höra att säljstart är den _27:e_. Så han fick traska hem igen och återvända idag efter jobb.

Permalänk
Medlem

Låg i brevlådan idag... skööööönt, hoppas dock webhallen lär sig något av det här, många missnöjda med sen leverans. (vart lovad tills release)

Skrivet av BasseBaba:

Alltså, vad menar alla ni som säger butik XXXXX suger, så kasst, fick inte spelet i tid.
.

Läs tråden istället innan du trollar, folk inkl mig själv vart lovad att ha spelet tills release, dvs igår. Verifierade detta med webhallen innan jag la beställning. Gjorde detta för jag vet att ibland kan det ta någon/några dagar extra med posten, så har man otur har man det inte innan helgen.

Så det jag är irriterad på är att de inte höll det som de lovade mig. Sen skiter jag fullständigt hur deras avtal ser ut, lovat är lovat.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Låg i brevlådan idag... skööööönt, hoppas dock webhallen lär sig något av det här, många missnöjda med sen leverans. (vart lovad tills release)

DET ÄR JU RELEASE!
Releasedag är idag, den 27:e. Du fick det idag den 27:e
Vad är problemet? Du förväntar dig att du ska få spelet den 26:e när release är idag?
Det är väl inte webhallens fel att posten inte delar ut paket 00.01?
Gaah!

Hur många kunde köpa i en affär igår? Ingen. Dom som fick det "vid release" som verkar vara 00.01 för er, är ju dom som stod vid nattöppna butiker.
Fattar inte hur ni kan mena på att ni anser att ni ska ha spelet igår (den 26:e) när release är idag....

Det är ju alltså dom nätbutiker som levererat _innan_ idag som med största sannolikhet gjort fel och brutit mot regler, just pga detta... dom vill försöka se bättre ut än andra butiker, dom körde en sneaky-grej för att gå lite plus i PR...

Permalänk
Medlem

Hahaha vilket gott skratt man får åt alla snåljåpar som inte köpte från Origin

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Ser inte heller att de har gjort något fel, är nöjd med min leverans, fick det på release-dagen vilket jag är nöjd över.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

DET ÄR JU RELEASE!
Releasedag är idag, den 27:e. Du fick det idag den 27:e
Vad är problemet? Du förväntar dig att du ska få spelet den 26:e när release är idag?
Det är väl inte webhallens fel att posten inte delar ut paket 00.01?
Gaah!

Läs min kommentar till dig ovan. Så kanske du förstår varför... Hade du läst hela tråden hade du redan vetat om detta... Sluta trolla nu..

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Vad smidigt det är ibland att bo 200m från en Expert-butik. Plockade precis upp det i lugn och ro för 299 kr.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Nu kom mitt från game.se puh, var lite orolig där ett tag med tanke på att det skickades så tidigt som i fredags,
ikväll blir det pang pang!

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Läs min kommentar till dig ovan. Så kanske du förstår varför... Hade du läst hela tråden hade du redan vetat om detta... Sluta trolla nu..

Ja, men uppenbarligen så är det ju fortfarande så att webhallen lovade nått som inte stämmer överens med hur "en normal release går till".
Jag har ju källor som pratat med ansvarig utgivare som sa att det var strikt förbjudet att låta kopior av spelet lämna återförsäljare innan 00.01 den 27:e.
Så med andra ord så har ju någon person på webhallen fuckat upp och lovat saker som inte gäller.
Och även om nu webhallen _hade_ skickat i tid, så finns det som sagt inga _garantier_ för posten.

Ibland har jag fått vänta 3-4 dagar på brev/paket som skickats inom Stockholm...

Så, helt enkelt, om det nu är så viktigt att man har spelet exakt 00.01 så är inte postorder the way to go, aldeles för många felkällor.
Förstår bara inte att folk är så naiva att ni blir förvånade...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja, men uppenbarligen så är det ju fortfarande så att webhallen lovade nått som inte stämmer överens med hur "en normal release går till".
Jag har ju källor som pratat med ansvarig utgivare som sa att det var strikt förbjudet att låta kopior av spelet lämna återförsäljare innan 00.01 den 27:e.
Så med andra ord så har ju någon person på webhallen fuckat upp och lovat saker som inte gäller.
Och även om nu webhallen _hade_ skickat i tid, så finns det som sagt inga _garantier_ för posten.

Ibland har jag fått vänta 3-4 dagar på brev/paket som skickats inom Stockholm...

Så, helt enkelt, om det nu är så viktigt att man har spelet exakt 00.01 så är inte postorder the way to go, aldeles för många felkällor.
Förstår bara inte att folk är så naiva att ni blir förvånade...

Förvånad nja, mer som sagt irriterad på att de lovar något de inte håller. Dvs att någon hos dem "fuckat up" precis som du säger. Tycker dock webhallen ska räkna med postdistributionen i sina utskick. Till och med om man köpte direkt från origin så har man ju kunnat preloada liret i flera dagar nu. Så känns ju inte som att EA följer sina egna relger precis... Iofs om några har rätt till att bryta dessa så är det ju dem

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

jag har vart och hämtat mitt spel på posten nu och håller på att installera för fullt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Hahaha vilket gott skratt man får åt alla snåljåpar som inte köpte från Origin

Ja för såååå mycket billigare var det ju på Webhallen. Tror de flesta här vill ha en fysisk produkt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fick min skiva nu. Får väl bita ihop och acceptera det här.
Men aldrig mer webbhallen i såna här sammanhang. Tvi vale

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Ja för såååå mycket billigare var det ju på Webhallen. Tror de flesta här vill ha en fysisk produkt.

Att ha en "fysisk produkt" är ju som att samla på VHS filmer i dags läget... Digitalisering är vad vi går mot här i världen så alla samlare från 90 talet tror väll att en fysisk kopia alltid är bättre för då fungera ju inte internet i mer än 56K.

100MB lina och du behöver inte röra en skiva längre och kopiorna av spelen finns garanterade på nätet forever.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Att ha en "fysisk produkt" är ju som att samla på VHS filmer i dags läget... Digitalisering är vad vi går mot här i världen så alla samlare från 90 talet tror väll att en fysisk kopia alltid är bättre för då fungera ju inte internet i mer än 56K.

100MB lina och du behöver inte röra en skiva längre och kopiorna av spelen finns garanterade på nätet forever.

Men om man är en gammal VHS samlare från 80-talet då?

Permalänk
Medlem

va just och hämta mig ett packet med buddypack x2 i brevlådan från webhallen, fick det kanske inte igår men idag blir det att lira!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Men om man är en gammal VHS samlare från 80-talet då?

Ja man får helt enkelt samla på vad man vill poängen var ju att folk lipar över sina försenade spel osv när dom kunde betalat nästan samma pris direkt på origins hemsida och spelat det redan i måndags men ja folk lär sig väll aldrig.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Köpt spel och saker för över 7 k på webhallen och förhandsbokade i maj 2010.

Och det här är tacken ?

Kan inte låta bli att bli rasande när jag läser detta på deras twitter :

"Alla barn, BF3 är precis som jul . Bara för att man vill ha presenter tidigare gör inte att datumet för julafton ändras . Release = 111027
25 Oct"

Så då är det bättre att inte skicka alls ?
Vilka jävla tomtar dom är lol.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Vad klagar ni på egentligen?!?.

Om det nu är så otroligt viktigt att ni kan spela exakt den minuten som spelet aktiveras så beställ inte en fysisk produkt som skickas via post. Det är massa led som kan gå fel. Tänk på att det är vanliga människor som hanterar spelet, packar det, fäster adressettiketten, hämtas av posten, sorteras. skickas, sorteras igen, delas ut. Hur många led som helst där det kan smyga in ett litet misstag som försenar paketet. Hur svårt kan det vara att förstå? Sluta gnäll och tänk till lite.
Jag beställde mitt spel för några veckor sedan från Webhallen. De skickade spelet en dag innan spelet släpptes. Det trillade ner i lådan med posten kl 13:11 idag.. Samma dag som spelet släpptes. Jag är nöjd. Jag slapp gå till affären och köpa det och fick en fysisk kopia. För besväret tog webhallen ynka 9 kr extra i porto.

Jag fattar inte vad ni klagar på...

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volkir:

Vad klagar ni på egentligen?!?.

Om det nu är så otroligt viktigt att ni kan spela exakt den minuten som spelet aktiveras så beställ inte en fysisk produkt som skickas via post. Det är massa led som kan gå fel. Tänk på att det är vanliga människor som hanterar spelet, packar det, fäster adressettiketten, hämtas av posten, sorteras. skickas, sorteras igen, delas ut. Hur många led som helst där det kan smyga in ett litet misstag som försenar paketet. Hur svårt kan det vara att förstå? Sluta gnäll och tänk till lite.
Jag beställde mitt spel för några veckor sedan från Webhallen. De skickade spelet en dag innan spelet släpptes. Det trillade ner i lådan med posten kl 13:11 idag.. Samma dag som spelet släpptes. Jag är nöjd. Jag slapp gå till affären och köpa det och fick en fysisk kopia. För besväret tog webhallen ynka 9 kr extra i porto.

Jag fattar inte vad ni klagar på...

Klart du inte klagar

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Klart du inte klagar

Klart att du inte svarade på min fråga

Visa signatur

Danska HiFi-entusiaster lyssner på orgelmusik:
-"Det saknas vikt och dynamik!"
-"Ja, det behövs mer ljudtryck - 1.000 dB!."

Permalänk

Beställde från Webhallen, inte kommit något än... posten kommer oftast mellan 12:00-14:00, händer att det blir någon timme senare, får hoppas att fallet är så idag.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Låg i brevlådan idag... skööööönt, hoppas dock webhallen lär sig något av det här, många missnöjda med sen leverans. (vart lovad tills release)

Läs tråden istället innan du trollar, folk inkl mig själv vart lovad att ha spelet tills release, dvs igår. Verifierade detta med webhallen innan jag la beställning. Gjorde detta för jag vet att ibland kan det ta någon/några dagar extra med posten, så har man otur har man det inte innan helgen.

Så det jag är irriterad på är att de inte höll det som de lovade mig. Sen skiter jag fullständigt hur deras avtal ser ut, lovat är lovat.

Jag fick spelet idag med posten kring 11:00 och är väldigt nöjd, fick det som utlovat på releasen!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volkir:

Klart att du inte svarade på min fråga

Du kan se mitt svar i tidigare post

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Du kan se mitt svar i tidigare post

Ehh, Nej? Du svarar inte på hans fråga på din tidigare post.

Jag tycker att Webhallen skötte allt skitsmidigt och jag fick som utlovat spelet på releasedagen. Alla som klagar i denna tråd har uppenbarligen inte förstått att releasedagen är den 27 Oktober och inte den 26.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volkir:

Vad klagar ni på egentligen?!?.

Om det nu är så otroligt viktigt att ni kan spela exakt den minuten som spelet aktiveras så beställ inte en fysisk produkt som skickas via post. Det är massa led som kan gå fel. Tänk på att det är vanliga människor som hanterar spelet, packar det, fäster adressettiketten, hämtas av posten, sorteras. skickas, sorteras igen, delas ut. Hur många led som helst där det kan smyga in ett litet misstag som försenar paketet. Hur svårt kan det vara att förstå? Sluta gnäll och tänk till lite.
Jag beställde mitt spel för några veckor sedan från Webhallen. De skickade spelet en dag innan spelet släpptes. Det trillade ner i lådan med posten kl 13:11 idag.. Samma dag som spelet släpptes. Jag är nöjd. Jag slapp gå till affären och köpa det och fick en fysisk kopia. För besväret tog webhallen ynka 9 kr extra i porto.

Jag fattar inte vad ni klagar på...

Är det release 01:00 så ska man ha det det dagen innan. Punkt slut. Det är det vi är upprörda över. Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jasså idag är det releasedag, och inget spel har man.
Mailade dem flera gånger innan om att skickad spelet i tid.

Men nej, idag kollar man och så är det inget spel i postlådan.
Webhallen har verkligen gjort mig besviken denna gången, alltid varit så bra förut.

Nu måste jag vänta kanske 5 dagar innan jag får skiten, nä tack nu är man bra förbannad

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

Förbokade bf3 limited edition, posten var här nyss, och bf3 var inte med.. har varit i telefonkö med webhallen snart i 30 min, för att kolla om dom har nån brev id eller kollinummer så att jag kan spåra det. för på mitt konto hos webhallen, så står det inget brev id eller kolli, eller nåt mail alls..

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag gjorde ett stort misstag när jag bestämde mig för att beställa det från webbhallen igår?
Och det verkar ju absolut inte finnas någon chans att jag får det imorgon......

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"