Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Blir nog att lägga till EA till min "att döda lista". Vet inte om de ska hamna för eller efter CDON dock...

Permalänk
Medlem

Jag har även kommit in på battlelog, och där är nu mitt konto reggat, men jag återkommer om en kvart när spelet är färdigladdat.

P.S. 50% klart

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Som tidigare sagt ladda ner den nyaste versionen från origin och prova igen, det kommer funka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Som tidigare sagt ladda ner den nyaste versionen från origin och prova igen, det kommer funka!

Var hittar vi den???

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

Lycka till,

Jag köpte de fysiskt från Webhallen, men orka inte installera från Skiva så jag la in produktnyckeln och tanka det direkt från Origin. Får samma fel

har även jag köpt det fysiskt från webhallen, men eftersom skivan inte ville fungera så reggade jag nyckel genom origin, vilket tog en jävla lång tid, och sedan installerade om origin och nu laddar jag ner det...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får att dom har problem med registrerings servern och att jag ska försöka igen senare, lyckad kväll känner jag .

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Skrivet av M89:

Var hittar vi den???

http://www.origin.com/se/about

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Får samma problem, aktiverings fel. Någon som har svenska numret till EA? Blir fan att ringa dem!

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Var hittar vi den???

store.origin.com

eller: Google -> Origin

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt att man ska behöva regga sig så här via origin, man hade ju i alla fall kunnat få lira singelplayer undertiden man väntar på denna skiten!

Permalänk
Medlem

Jag antar att det är fler än jag som upplever detta problem:

Efter att ha installerat Origin, och skapat nytt konto, och installerat BF3 (och aktiverat det med medföljande kod) från skiva började spelet genast uppdateras, varefter spelet blev spelklart.

Varje gång jag försöker starta BF3 slutar Origin svara i kanske 10-15 sek, varefter jag får ett meddelande att spelet måste aktiveras (trots att jag uppenbarligen redan aktiverat det). Meddelanddet ger mig möjligheten att aktivera spelet genom att klicka på en knapp, men påpekar samtidigt att jag måste försäkra mig om att jag är inloggad på rätt konto. Några rader under står texten "You are signed in as" efterföljt av tomrum (trots att jag är inloggad på Origin).
Klickar jag på "Sign in as a different user" och skriver in min inloggningsinfo påstår den att användarnamnet eller lösenordet inte stämmer. Klickar jag "Enter product key" får jag det ändlöst snurrande hjulet som flera här redan rapporterat. Väntar jag tillräckligt länge säger programmet att datorn inte är uppkopplad.

Vissa gånger jag försöker startar spelet får jag också ett meddelande som säger att BF3 inte är korrekt installerat.

Är det någon som har den minsta aning om vad man kan göra åt detta?
Tack gode gud i varje fall att jag inte betalade mer än 199 kr för den här pinsamma skiten.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mack:

Får samma problem, aktiverings fel. Någon som har svenska numret till EA? Blir fan att ringa dem!

Tack på förhand

08-44680004

Permalänk
Medlem

Har gjort det har nu version 8.3.1.9 - 108188 ,vilken har du?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av SWE|OggE:

http://i.imgur.com/wg1jo.png

Detta får jag när jag skall starta BF3, roligt osv.

Samma här, får krupp på detta....

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Skrivet av M89:

Har gjort det har nu version 8.3.1.9 - 108188 ,vilken har du?

Samma.. skulle tro att alla har den.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Återigen - nåt du hittar på eller har du bevis för detta?
Har gjort precis du föreslår nämligen, även provat att ladda ner spelet igen, gör ingen skillnad.

Kan vara rätt drygt för dom som tror på det du skriver och det ändå inte funkar.

Permalänk
Medlem

Testa och logga in direkt på battlelog med ert origin-konto

http://battlelog.battlefield.com/bf3/

Ehh, kan väl nämna för säkerhets skull att jag ännu inte kommit in i spelet, 83% nerladdat, så ni som lyckats installera det, och ändå inte kommer in, troligen så är jag i samma sits, men det märker jag inte förrän om tre minuter ungefär. Trodde alla hade samma problem som jag initialt, att jag inte ens kunde installera spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Precis samma problem här, kommer fram till Grey wheel och sen snurrar den bara men inget händer. Jävla skit, var sugen på att lira men se det går inte. Kanonbra ide med Origin... not

Permalänk
Skrivet av tackle:

Hittar du på nu eller har detta funkat för dig?

Haha.. nu känns det fan lite mer OK ändå.

Ja det funkar, 50% kvar av installationen och aktivering lyckades!

som sagt= När jag skulle installera spelet så stod det att jag skulle ladda ner origin igen för att få den mest uppdaterade versionen innan jag skulle stoppa in skivan igen och installera spelet! Jag gjorde precis det och det funkar och installera spelet alldeles utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Superman#1:

HIttade du lösningen på ett problem du hade eller?

Nja, knappast va? Blev informerad om vilket problem jag skulle få ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reine w:

Precis samma problem här, kommer fram till Grey wheel och sen snurrar den bara men inget händer. Jävla skit, var sugen på att lira men se det går inte. Kanonbra ide med Origin... not

FUNGERAR!

Permalänk
Medlem

lol nu kan man inte logga in på Origin heller.... Vilket jävla fail

Permalänk
Medlem

Testade Ea Live chat, väntetid 65minuter.

Behöver jag säga mer?

Blir o vänta en dag eller två har redan slösat bort en timme av mitt liv på att försöka få igång den här skiten.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

This sucks... har väl samma problem som resten av världen just nu :/ går inte att aktivera skiten.

Permalänk
Medlem

1 min kvar på chatten. Återkommer snart.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått ett officiellt svar ang. detta?

Edit hitta detta i battlelog-forum från DICE:
"I don't have any information to give you guys yet, since it's outside BF3, but we've noticed the problem already and notified Origin teams and working on it."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Ja det funkar, 50% kvar av installationen och aktivering lyckades!

som sagt= När jag skulle installera spelet så stod det att jag skulle ladda ner origin igen för att få den mest uppdaterade versionen innan jag skulle stoppa in skivan igen och installera spelet! Jag gjorde precis det och det funkar och installera spelet alldeles utmärkt.

Det är efter att du installerat det, och ska starta det för första gången du får problem :(! Provat via battleloggen ingen skillnad samma wheel of death...

Permalänk
Medlem

inte förvånad igentligen..det var över 9miljoner spelare under betan..undrar hur många som skaffat sig bf3 nu..inte alla har nog spelat betan innan dom köpt spelet så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Näej,grabbar.... nu skiter jag i detta för kvällen. Här tog man ledigt från jobbet för att hämta ut sina ex. av BF3 och stressade hem för att mötas av denna amatörmässiga start från EA/Origin - katastrofalt dåligt! Steamchatten går varm med förbannade polare som sitter i samma sits...... Startar jag spelet via Origin så säger den att spelet ej är korrekt installerat, startar jag via BF3 direkt så kommer snurrhjulet upp...."Activate product key" - har "kommit fram" tre ggr men det funkar ju inte ändå - "Wrong email or password". -So long, nu måste jag kräkas!

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk

Ja, detta suger sannolikt bannanas!

Visa signatur

Ska det stå något här?