Permalänk

Ser inte hela bilden på TV

Hallå!

Jo jag har en dator kopplat till en 32 tums tv via hdmi, men vilken upplösning jag än använder så blir bilden lite utanför skärmens kanter (antingen uppe, eller på sidan). Någon som vet vad som kan vara problemet?

Tack på förhand.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

inställningarna i datorn
antar att du använder amd overdrive kolla runt lite där inne på vad du har för inställningar
vet inte vad du använder för program vara för bild så kan inte vara något mer specifik än så tyvärr

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

kan vara tv´n också, kolla så du har "visa helskärm" och inte 16:9 eller liknande i tvns upplösning

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk

Du kanske måste skala bilden på grafikkortskontrollpanelen? Så fick jag göra för att kalibrera bilden så att det passade in bra runt ramen.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem men det löste sig när jag laddade ner amd vision engine control center. Sedan finns det i menyn till vänster att man kan flytta bilden

Permalänk
Skrivet av pumba-kung:

inställningarna i datorn
antar att du använder amd overdrive kolla runt lite där inne på vad du har för inställningar
vet inte vad du använder för program vara för bild så kan inte vara något mer specifik än så tyvärr

Använder Nvidia Control Panel

Skrivet av MauseRR:

kan vara tv´n också, kolla så du har "visa helskärm" och inte 16:9 eller liknande i tvns upplösning

Skrivet av Chryspyon:

Du kanske måste skala bilden på grafikkortskontrollpanelen? Så fick jag göra för att kalibrera bilden så att det passade in bra runt ramen.

Ok, får testa det.

Skrivet av Swippz:

Hade samma problem men det löste sig när jag laddade ner amd vision engine control center. Sedan finns det i menyn till vänster att man kan flytta bilden

Har som sagt nvidiakort. Det konstiga var att innan så hade jag ett AMD kort (ATI 2400) och då fungerade allting helt okej. Sedan avinstallerade jag alla drivrutiner etc till det, och installerade de nya till nvidia kortet. Kan detta ha något med felet att göra?

Visa signatur