Omformatera iMac till Windows 7?

Permalänk
Medlem

Omformatera iMac till Windows 7?

Hej!

Tänkte köpa in två stycken iMac's. Främst för att dem är mycket snygga, men också för att de drar mindre el, tar mindre plats jämfört med större datorer och så vidare. Undrar helt enkelt om möjligheten med att göra en total omformatering från Mac OS X (eller vad det heter) till Windows 7. Jag vill alltså inte alls använda Mac's operativsystem överhuvudtaget, inte ens ha det installerat på disken.

Är detta möjligt? Samt, är det möjligt att använda SteelSeries tangetnbord och möss till en iMac?

iMac 27"

Processor
3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7
Minne (RAM-minne)
16 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 4 x 4 GB
Hårddisk
2 TB Serial ATA-enhet + 256 GB SSD-hårddisk
Grafik
AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5

32 349,80 kr/st

Tack för alla svar!

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara svårare än att du skickar in windows skivan, bootar från den och rensar bort alla mac partitioner och skapar en ny för windows där du installerar systemet. Sedan installerar du alla drivrutiner från Mac OS X skivan i Windows.

Möss och tangentbord spelar sedan ingen roll vad du använder, de alla ska funka lika bra som på en "PC".

Permalänk
Medlem
Skrivet av taailyn.:

Det ska inte vara svårare än att du skickar in windows skivan, bootar från den och rensar bort alla mac partitioner och skapar en ny för windows där du installerar systemet. Sedan installerar du alla drivrutiner från Mac OS X skivan i Windows.

Möss och tangentbord spelar sedan ingen roll vad du använder, de alla ska funka lika bra som på en "PC".

Tack ska du ha, misstänkte att det var som på Windows, men man vill inte lägga ut ~60 000 kr utan att vara säker på sin sak.

Men "Sedan installerar du alla drivrutiner från Mac OS X skivan i Windows.", vad menar du med det? Vilka drivrutiner är det som behövs till Windows?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesteNN:

Tack ska du ha, misstänkte att det var som på Windows, men man vill inte lägga ut ~60 000 kr utan att vara säker på sin sak.

Men "Sedan installerar du alla drivrutiner från Mac OS X skivan i Windows.", vad menar du med det? Vilka drivrutiner är det som behövs till Windows

Det är drivrutiner som finns på den dvd-skiva som kommer med datorn. Det är för alla kretsar, så att funktions knappar m.m. fungerar. Helt enkelt som vilka drivrutiner som helst. Jätte enkelt, kommer det sedan uppdateringar så kommer dessa att installeras via ett program som också installeras.

Permalänk
Medlem

Råder dig att inte göra så inte värt de för de priset. Gjorde så på min macbook och ångrade de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Det är drivrutiner som finns på den dvd-skiva som kommer med datorn. Det är för alla kretsar, så att funktions knappar m.m. fungerar. Helt enkelt som vilka drivrutiner som helst. Jätte enkelt, kommer det sedan uppdateringar så kommer dessa att installeras via ett program som också installeras.

Okej, förstår. Tack så jättemycket för all din hjälp, uppskattas enormt.

Skrivet av SAAANDEN:

Råder dig att inte göra så inte värt de för de priset. Gjorde så på min macbook och ångrade de.

Hur menar du? Vad är inte värt "priset"? Det jag är ute efter är ju allt inlagt i skärmen, och där är Apple verkligen överlägsna. Det är bara operativsystemet jag anser behöver bytas ut, annars har man ett grymt fräscht och snyggt paket.

Vad är det du ångrar med det du gjorde?

Permalänk
Medlem

att lägga 64 k på 2 mac datorer och formatera om till w7, de går inte in i hjärnan för mig. OSX är gjort för mac alltså inte byta till windows. Är de ett måste att ha allt i ett ? Dom är grymt snygg de håller jag med om.

Allt var så konstigt, touchen paden funkade inte optimalt och allt sånt

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att det är enkelt att uppgradera internminnet själv, ett femminutersjobb. Köpte 2x4GB för ~600kr och fick totalt 12GB, och för Apples uppgradering till 16 GB betalar du 5460 kr.

Permalänk
Medlem

Självklart så om TS vill köra Windows på sina maskiner så ska han få göra det utan att bli idiotförklarad. Det kan finnas orsaker för att han behöver Windows som vi inte vet om.

Men jag tycker att TS kan ge OSX en chans.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAAANDEN:

att lägga 64 k på 2 mac datorer och formatera om till w7, de går inte in i hjärnan för mig. OSX är gjort för mac alltså inte byta till windows. Är de ett måste att ha allt i ett ? Dom är grymt snygg de håller jag med om.

Allt var så konstigt, touchen paden funkade inte optimalt och allt sånt

Men om han skaffar en iMac skaffar han väl rimligtvis också tangentbord/mus som inte har cmd och de knapparna som inte funkar i windows?

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av systra:

Tänkte bara tipsa om att det är enkelt att uppgradera internminnet själv, ett femminutersjobb. Köpte 2x4GB för ~600kr och fick totalt 12GB, och för Apples uppgradering till 16 GB betalar du 5460 kr.

Möjligt att man betalar 5 460 kr via Apple, men enligt uppgift jag fått kostade det ca 1 500 kr att uppgradera maskinen, från 8 GB till 16 GB. Jag vet att det är enkelt att sätta in, har nämligen byggt många datorer själv tidigare.

Skrivet av Josasp:

Självklart så om TS vill köra Windows på sina maskiner så ska han få göra det utan att bli idiotförklarad. Det kan finnas orsaker för att han behöver Windows som vi inte vet om.

Men jag tycker att TS kan ge OSX en chans.

Tyvärr kan jag inte ge det en chans, anledningen är att jag själv jobbar som programmerare - och det är inte speciellt bra förutsättningar med många av de program vi använder oss utav. Så tyvärr har vi inget annat val än att använda Windows, vilket jag, och anställda trivs bra med.

Skrivet av GaMeR2K5:

Du är nyregistrerad på forumet... sedan skriver du i din första post att du tänker köpa 2 st Apple-datorer som sammanlagt kostar lite drygt 60.000 kr, för att sedan installera Windows på dem.

Första reaktionen blir automatiskt "forumtroll".

Jag trodde man köpte en Apple-dator för att använda OSX? Det är ju i stort sett hela grejen.

Att pengar ska avgöra om man är ett forumtroll eller inte anser jag är konstigt. Grejen med köpet är i så fall design och hårdvara. Hårdvaran kan du ju använda oavsett om du kör Windows eller Mac OS.

Skrivet av Cyklar.:

Men om han skaffar en iMac skaffar han väl rimligtvis också tangentbord/mus som inte har cmd och de knapparna som inte funkar i windows?

Helt korrekt. Det blir annat tangentbord och annan mus.

----------------------------

En liten annan fråga, ljudingångar till en Apple, hur ser de ut? Är det svart/grön/orange/rosa som finns tillgängligt också?
Sen HDMI finns där väl inte heller, det måste man väl konvertera om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesteNN:

Hej!

Tänkte köpa in två stycken iMac's. Främst för att dem är mycket snygga, men också för att de drar mindre el, tar mindre plats jämfört med större datorer och så vidare. Undrar helt enkelt om möjligheten med att göra en total omformatering från Mac OS X (eller vad det heter) till Windows 7. Jag vill alltså inte alls använda Mac's operativsystem överhuvudtaget, inte ens ha det installerat på disken.

Är detta möjligt? Samt, är det möjligt att använda SteelSeries tangetnbord och möss till en iMac?

iMac 27"

Processor
3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7
Minne (RAM-minne)
16 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 4 x 4 GB
Hårddisk
2 TB Serial ATA-enhet + 256 GB SSD-hårddisk
Grafik
AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5

32 349,80 kr/st

Tack för alla svar!

Här är ett inlägg rakt från hjärtat.

Den där hårdvaran är skräp om man tänker på priset. 32k, du kan få tre riktigt bra datorer för det priset. Mitt råd är alltså; om du är rik - kör på, skönt för dig. Om du inte är det - ta tag i närmsta tekniknörd och fråga honom eller henne..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag trodde man köpte en Apple-dator för att använda OSX? Det är ju i stort sett hela grejen.

Huh... Så om vi nu är överens om att man köper Apple för att använda OSX, varför köper du inte en PC, säg den här: http://www.youtube.com/watch?v=HPxGcoXUWUg

och installerar OSX på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Här är ett inlägg rakt från hjärtat.

Den där hårdvaran är skräp om man tänker på priset. 32k, du kan få tre riktigt bra datorer för det priset. Mitt råd är alltså; om du är rik - kör på, skönt för dig. Om du inte är det - ta tag i närmsta tekniknörd och fråga honom eller henne..

Vilken återförsäljare erbjuder likvärdig eller bättre hårdvara som är inbakad på samma sätt som i iMac?

Edit: Söker runt själv lite. HP har några modeller, har dock inte satt mig in i hårdvaran ännu.
Alternativ finns, även om de kanske inte riktigt ser lika snygga ut, enligt mig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Har haft ett antal iMacar genom åren och primärt kört Windows på samtliga, dock har jag kört via Apples Bootcamp och partionerat hårddisken. Har lämnat kanske 30GB till OS X och resten till Windows. Har inte haft någon iMac med SSD dock, vet inte om det påverkar något förutom att lämna 30GB till OS X hade kännts mer då man har begränsat med plats på SSD:n

Vet inte om man kan/bör rensa OS X helt från disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Här är ett inlägg rakt från hjärtat.

Den där hårdvaran är skräp om man tänker på priset. 32k, du kan få tre riktigt bra datorer för det priset. Mitt råd är alltså; om du är rik - kör på, skönt för dig. Om du inte är det - ta tag i närmsta tekniknörd och fråga honom eller henne..

Haha, jag är lite av en tekniknörd själv (har jobbat med datorer tidigare, dock ej med Mac).
När du säger "man kan få 3 riktigt bra datorer för de priset", så är det ju ett märkligt resonemang - men jag förstår det. Grejen är ju liksom att ha allt inbyggt i skärmen, och då är det ju faktiskt den prislappen som gäller, så är det ju faktiskt. Men om man vill ha stora hus som låter, dammar och drar mycket energi så förstår jag att det blir billigare. (dom är dessutom riktigt fula om man ska ha det på ett kontor som ser rent och fräscht ut)

Skrivet av Vesper_old:

Huh... Så om vi nu är överens om att man köper Apple för att använda OSX, varför köper du inte en PC, säg den här: http://www.youtube.com/watch?v=HPxGcoXUWUg

och installerar OSX på den?

Vi är inte överens om det. Det är designen Apple är så överlägsna med, och det är därför valet lutar åt Apple's håll.

Skrivet av backspace:

Vilken återförsäljare erbjuder likvärdig eller bättre hårdvara som är inbakad på samma sätt som i iMac?

Edit: Söker runt själv lite. HP har några modeller, har dock inte satt mig in i hårdvaran ännu.
Alternativ finns, även om de kanske inte riktigt ser lika snygga ut, enligt mig.

HP har jag också tittat på faktiskt, men jag håller helt med dig om att de ser verkligen inte alls lika "snygga och fräscha" ut som Apple's iMac gör.

Skrivet av b1ghen:

Har haft ett antal iMacar genom åren och primärt kört Windows på samtliga, dock har jag kört via Apples Bootcamp och partionerat hårddisken. Har lämnat kanske 30GB till OS X och resten till Windows. Har inte haft någon iMac med SSD dock, vet inte om det påverkar något förutom att lämna 30GB till OS X hade kännts mer då man har begränsat med plats på SSD:n

Vet inte om man kan/bör rensa OS X helt från disken.

Tack för inlägget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av b1ghen:

Har haft ett antal iMacar genom åren och primärt kört Windows på samtliga, dock har jag kört via Apples Bootcamp och partionerat hårddisken. Har lämnat kanske 30GB till OS X och resten till Windows. Har inte haft någon iMac med SSD dock, vet inte om det påverkar något förutom att lämna 30GB till OS X hade kännts mer då man har begränsat med plats på SSD:n

Vet inte om man kan/bör rensa OS X helt från disken.

Klart att det går att köra dual boot på SSD. Klart att det går köra enbart Windows på en iMac.

Permalänk
Medlem

Kör bootcamp på min macbook och det funkar perfekt. Dock så måste du ha osx men du kan ju bara lägga det på 2tb-disken. Blir nog rätt så krångligt med drivrutiner för samer som grafiken och kameran utan bootcamp men du kan ju alltid prova. Funkar det inte kan du ju bara dra in osx igen och köra bootcamp.

Btw så är bootcamp apples dualbootsprogram. Finns med drivrutiner för all hårdvara till windows på osxskivan.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Orkar inte citera alla inlägg jag tänkte svara på. Hoppas att ni fattar ändå.

1. Hur svårt är det att kolla själv hur ljud in-/utgångarna ser ut? Iaf det är ljud ut och ljud in, inget annat på den.

2. Sluta snacka skit om att det följer med en DVD med drivrutiner. Köper du en iMac idag så följer det inte med nån skiva alls och det är bara att installera windows 7 så ska det funka.

3. Jag tror inte att det är en bra ide att göra sig av med OS X helt eftersom man då inte kan uppdatera firmware och annat sånt. Det har kommit ett flertal firmwareuppdateringar sedan jag köpte min iMac i augusti, så jag tror att det kommer komma fler också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Mycket trevligt alternativ för en tredjedel av priset!

30 lappar för en imac, det är rent slöseri på pengar ärligt talat, designen är inte värd 20k ärligt talat. Det är liksom påslag på dubbelt så mycket för vad hårdvaran kostar. Men är man rik så ja, då är det ju en annan femma.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Mycket trevligt alternativ för en tredjedel av priset!

30 lappar för en imac, det är rent slöseri på pengar ärligt talat, designen är inte värd 20k ärligt talat. Det är liksom påslag på dubbelt så mycket för vad hårdvaran kostar. Men är man rik så ja, då är det ju en annan femma.

Den ligger ju på ungefär samma pris som iMacen, om man jämför med instegsmodellen på 21,5" vilken ASUSen ligger närmast specsmässigt (cpu, skärmupplösning, minne).

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr slizer:

Den ligger ju på ungefär samma pris som iMacen, om man jämför med instegsmodellen på 21,5" vilken ASUSen ligger närmast specsmässigt (cpu, skärmupplösning, minne).

Jaså? Länk till detta pris asus tar som är nära imacen?

Högsta jag hittar är 18k och då skiljer det fortfarande ca 15k...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Mycket trevligt alternativ för en tredjedel av priset!

30 lappar för en imac, det är rent slöseri på pengar ärligt talat, designen är inte värd 20k ärligt talat. Det är liksom påslag på dubbelt så mycket för vad hårdvaran kostar. Men är man rik så ja, då är det ju en annan femma.

Det är exakt detta som är fel..

Bara för att DU tycker det är slöseri med pengar, att DU inte tycker att designen är värd 20k betyder inte att alla kommer tänka likadant. Det är det som gör alla människor olika och bra det säger jag. Jag personligen sitter på en speldator (PC) och en Macbook Pro (OS X). Jag köpte macbooken för att jag ville ha en smidig, SNYGG, STILREN dator vid soffan och sängen. Bara för att JAG anser att det var värt att betala de extra tusenlapparna för designen, betyder inte nödvändigtvis att du kommer tycka likadant. Och vet du vad, jag kunde inte bry mig mindre.

Om TS vill köpa in två iMacs till sitt kontor, där en av anledningarna är att det ska vara snyggt och stilrent och passa in i kontorsmiljön så ska han få göra det utan att någon PC fanboy ska hoppa in och säga att det är slöseri med pengar. För dig kanske det är det, men inte för honom.

Till TS: Jag har använt Windows på min macbook pro under en längre tid och det fungerar kanon. Go for it, du kommer inte bli besviken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasDS:

Det är exakt detta som är fel..

Bara för att DU tycker det är slöseri med pengar, att DU inte tycker att designen är värd 20k betyder inte att alla kommer tänka likadant. Det är det som gör alla människor olika och bra det säger jag. Jag personligen sitter på en speldator (PC) och en Macbook Pro (OS X). Jag köpte macbooken för att jag ville ha en smidig, SNYGG, STILREN dator vid soffan och sängen. Bara för att JAG anser att det var värt att betala de extra tusenlapparna för designen, betyder inte nödvändigtvis att du kommer tycka likadant. Och vet du vad, jag kunde inte bry mig mindre.

Om TS vill köpa in två iMacs till sitt kontor, där en av anledningarna är att det ska vara snyggt och stilrent och passa in i kontorsmiljön så ska han få göra det utan att någon PC fanboy ska hoppa in och säga att det är slöseri med pengar. För dig kanske det är det, men inte för honom.

Till TS: Jag har använt Windows på min macbook pro under en längre tid och det fungerar kanon. Go for it, du kommer inte bli besviken!

Tack för att du kallar mig pc-fanboy

iDevices by M. Quick, on Flickr

Stämmer nog rätt bra va? Köpte mig en 4S 32GB från apple store här om dagen bland annat..(till höger i bild), sen fattas några iphones till som inte är i bild och lite annat "skit".

Jag älskar apple produkter, men när det är så pass stor skillnad prismässigt endast för designens skull så måste man som människa faktiskt vakna till liv och se vad det är man får för pengarna ibland. Som sagt, har han råd, go for it, jag bryr mig inte. Jag säger bara att om man slitit hårt för sina pengar så kanske man skall fundera på andra alternativ istället.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Skrivet av Skillz:

Tack för att du kallar mig pc-fanboy

http://farm8.staticflickr.com/7142/6393684429_3ef0ce9e40_z.jp...

iDevices by M. Quick, on Flickr

Stämmer nog rätt bra va? Köpte mig en 4S 32GB från apple store här om dagen bland annat..(till höger i bild), sen fattas några iphones till som inte är i bild och lite annat "skit".

Jag älskar apple produkter, men när det är så pass stor skillnad prismässigt endast för designens skull så måste man som människa faktiskt vakna till liv och se vad det är man får för pengarna ibland. Som sagt, har han råd, go for it, jag bryr mig inte. Jag säger bara att om man slitit hårt för sina pengar så kanske man skall fundera på andra alternativ istället.

Ah, the jokes on me..

Mitt agrument står sig fortfarande dock. Slöseri för dig betyder inte slöseri för någon annan :). Inte för att det är samma sak men känner jag jag måste dra upp ett vanligt återkommande exempel. Låt oss säga att du har planer på att köpa en bil (t.ex. en Aston Martin) och du lägger upp en tråd på t.ex. garaget.org för lite råd. Då kommer någon in i tråden och skriver något i stil med; "Vakna till liv människa, om du bara ska åka med den kan du lika gärna lägga pengarna på en Fiat för 50.000:- så får du en fräsch, modern och fungerande bil". Nu är det så att personen i fråga tycker om Aston Martins utseende något enormt och är beredd att lägga x kronor för att få det han vill ha, spelar egentligen ingen roll vad dem andra säger. Visst fungerar båda bilarna, båda kan man köra i och transportera saker av x storlek.

Bara för att den ena är betydligt dyrare så är det därför slöseri för oss alla? Skulle inte tro det. Hoppas du förstår vad jag ville komma med min föregående post, om du försöker räkna bort min "PC-fanboy" mening.

Och åter igen, bil och dator är inte alls samma sak, det förstår jag också. Men argumentet fungerar för båda, visst det är större prisskillnad mellan dem men det hör egentligen inte hit. TS frågar inte om det han ska inhandla är prisvärt, han undrar om iMac fungerar med Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hesteNN:

Haha, jag är lite av en tekniknörd själv (har jobbat med datorer tidigare, dock ej med Mac).
När du säger "man kan få 3 riktigt bra datorer för de priset", så är det ju ett märkligt resonemang - men jag förstår det. Grejen är ju liksom att ha allt inbyggt i skärmen, och då är det ju faktiskt den prislappen som gäller, så är det ju faktiskt. Men om man vill ha stora hus som låter, dammar och drar mycket energi så förstår jag att det blir billigare. (dom är dessutom riktigt fula om man ska ha det på ett kontor som ser rent och fräscht ut)

Vi är inte överens om det. Det är designen Apple är så överlägsna med, och det är därför valet lutar åt Apple's håll.

HP har jag också tittat på faktiskt, men jag håller helt med dig om att de ser verkligen inte alls lika "snygga och fräscha" ut som Apple's iMac gör.

Tack för inlägget!

Jag vill bara påpeka att en "Mac" inte drar mindre energi än en "PC" då de innehåller identiska komponenter. En iMac är en PC med ett specialskrivet operativsystem. Om du tar bort operativsystemet har du en relativt klen PC kvar med vissa yttre designfinesser.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Jag tycker att TS ska göra dualboot, det är enkelt och smidigt och fungerar hur bra som helst, så kan man köra båda med båda lägrens fördelar resp nackdelar.
Ser dagligen hemma hur fint det fungerar, kör bootcamp bara så löser sig det hur lätt som helst.
Som, ett annat inlägg så finns det fördelar just med uppdateringar för bios osv.

Jag tycker TS gör rätt, förstår att man gör detta köp men kanske har behovet av att kunna använda windows och att designen på dem är ett aktivt val man kan göra i ett sådant läge för just en fin kontorsmiljö.
Min ena inneboende kör enbart mac, för design och garantier och servicens skull, efter att ha sett ett par ärenden skötas av apple gällande hans datorer, så förstår jag hans val.
Plus, att han kör just dualboot, felfritt så att säga och simpelt och man får bådas fördelar:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem

---------------
Ponera följande att TS har ett kontor som går i vitt och silver eller liknande ljusa färger.

Skulle du då (om du inte är färgblind dvs) ställa in någon av de där gråa eller svarta klumparna?

Inte ens jag som pc-fanboi, skulle göra det.

Särskilt som trådskaparen uttryckligen tycker om Apples design

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(