Permalänk
Medlem

SLI och nätagg

Hej,
En lite mer generell fråga. Klarar en "normal setup" med moderkort och cpu att köra exempelvis GTX-570 SLI med ett Cooler Master Silent Pro M 850W nätagg eller bör man ha mer än 850W?

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen fara, 850W räcker lätt till 570 SLI. Även viss mån av överklockning funkar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Stort tack för snabbt svar Leifson!

Permalänk

Passar på att låna tråden, 460 sli på 550 watt? Får en känsla av att det ej kommer gå, eller vara på gränsen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roffestisse:

Passar på att låna tråden, 460 sli på 550 watt? Får en känsla av att det ej kommer gå, eller vara på gränsen.

Det är på gränsen, funkar men belastar agget hårt, överklockning kan man fetglömma. (Och 460's klockar fint)
Bytte själv upp mig från 550W för att köra just 460 SLI.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Det är på gränsen, funkar men belastar agget hårt, överklockning kan man fetglömma. (Och 460's klockar fint)
Bytte själv upp mig från 550W för att köra just 460 SLI.

Okej men det går alltså vid normal klock att spela. Vill ju inte vara dumsnål och riskera att diverse datorkomponenter ryker ifall PSU:n smäller

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roffestisse:

Okej men det går alltså vid normal klock att spela. Vill ju inte vara dumsnål och riskera att diverse datorkomponenter ryker ifall PSU:n smäller

Som jag sa, jag bytte, rekommenderar dig att göra detsamma egentligen. Agget kommer inte må bra av att belastas så hårt under en längre tid. Det går köra bil på en frusen sjö också, men det är fortfarande rätt korkat. ;P

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.