konventera Ntfs - fat32 extern hdd/boxer?

Permalänk
Medlem

konventera Ntfs - fat32 extern hdd/boxer?

Köpte en boxer med en extern disk. Blev lagom besviken när det inte gick överföra materialet till datorn.(enda syftet med köpet)
Har då försökt formatera till fat32 men det alternativet går inte ens välja på datorhanteringen .. Kan man fixa detta utan att de blir problem i någon ända?
Surt om man ska behövt bränna 12mil för två resor till netonet.. :S

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Boxer? menar du Boxee box? Annars länka produkten. Har du läst manualen?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Din dator ska kunna läsa FAT32-filsystemet. För att göra om en disk från NTFS till FAT32 måste du nog tyvärr formatera disken, men i övrigt ska det inte vara några större problem.

Testa genom att skriva "cmd" i "kör" och sedan följande: "format X: /FS:FAT32 /Q" exempelvis, där X: är din externa disk.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Din dator ska kunna läsa FAT32-filsystemet. För att göra om en disk från NTFS till FAT32 måste du nog tyvärr formatera disken, men i övrigt ska det inte vara några större problem.

Testa genom att skriva "cmd" i "kör" och sedan följande: "format X: /FS:FAT32 /Q" exempelvis, där X: är din externa disk.

så man ska kunna öppna den utan att formatera? då jag är tvungen att ta bort innehållet först för att kunna skapa en ny "E" tex så kan jag inte göra som du sa?

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rottbo:

så man ska kunna öppna den utan att formatera? gjorde som du sa men "hade inte behörighet"

#11557651

Eller snackar du om digitalbox för boxerabonnemang, där du spelar in på extern hårddisk och vill kopiera inspelningarna till datorn?
Om det är det sistnämnda så går det inte för att disken och /eller inspelningarna är krypterade. Krav från medieindustrin.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ok men hur gör då alla andra på youtube som spelat in från en tv kanal?

kan man då göra det med en boxee box?

Visa signatur

gott o blandat

Permalänk
Medlem

Det är lättare med TV-kort i datorn. Det finns ett fåtal boxar som man kan använda hur man vill. Dessa är dock aldrig godkända av tjänsteleverantören. Tex Dreambox.

Att jag blandade in Boxee var att jag till en början inte förstod att du talade om Digitalbox för boxer.
Dreambox faq http://www.dreambox.se//faq

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Okej finns lite att välja på, vill du ge mig en länk på en sådan dreambox som funkar med boxer kortet?
så med den kommer jag lätt kunna överföra ?

Visa signatur

gott o blandat