Vad behövs för att spela BF3 på högsta upplösning?

Permalänk
Medlem

Vad behövs för att spela BF3 på högsta upplösning?

Hej Allihopa!

Jag är helt ny på detta forum och antar att frågan har kommit upp X antal gånger den senaste tiden?
Men hursomhelst, jag ska köpa en ny dator för att kunna lira BF3. Då vill jag givetvis kunna spela på högsta upplösningen utan att datorn ska "säcka ihop"

Jag har tänkt att spela på min tv som är en 46" HD ready (720p) ? Så frågan är: Funkar det eller bör jag även köpa en skärm?
Jag hade tänkt att lägga ut mellan 6-10 000kr på datorn, så förslag däremellan uppskattas!

Tack på förhand.

Gmax

Permalänk
Keeper of the Bamse

Oavsett datorkonfig är det en skam att spela BF3 i 1280x720, du vill ha minst 1920x1200

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gmax:

Hej Allihopa!

Jag är helt ny på detta forum och antar att frågan har kommit upp X antal gånger den senaste tiden?
Men hursomhelst, jag ska köpa en ny dator för att kunna lira BF3. Då vill jag givetvis kunna spela på högsta upplösningen utan att datorn ska "säcka ihop"

Jag har tänkt att spela på min tv som är en 46" HD ready (720p) ? Så frågan är: Funkar det eller bör jag även köpa en skärm?
Jag hade tänkt att lägga ut mellan 6-10 000kr på datorn, så förslag däremellan uppskattas!

Tack på förhand.

Gmax

Den här ska nog funka bra http://www.inet.se/kundvagn/visa/1483969/komplett-billig-bf3-...

men du får köra med skärmen i mitt paket för den klarar näst högsta upplösningen(1920x1080/1080p/full hd) din tv klarar tyvärr bara av 1280x720(720p)
högsta upplösningen är 2560xnågot kmr inte ihåg)men det är bara onödigt.
om du kör med det packet jag skrev ovan kan du nog köra med medium höga inställningar, det skiljer sig inte så mycket på medium hög och ultra som många säkert tror

Lycka till;)

Visa signatur

|8320 @ 4GHz| Asus M5A97 LE 2.0| H80i | RipJaws 8GB | ASUS GTX 660 TI | CX 500M | Sandisk Ultra 128GB |

Permalänk
Skrivet av carlsson951:

Den här ska nog funka bra http://www.inet.se/kundvagn/visa/1483969/komplett-billig-bf3-...

men du får köra med skärmen i mitt paket för den klarar näst högsta upplösningen(1920x1080/1080p/full hd) din tv klarar tyvärr bara av 1280x720(720p)
högsta upplösningen är 2560xnågot kmr inte ihåg)men det är bara onödigt.
om du kör med det packet jag skrev ovan kan du nog köra med medium höga inställningar, det skiljer sig inte så mycket på medium hög och ultra som många säkert tror

Lycka till;)

Frågan är om det är lönt att skriva i en 3månader gammal tråd;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!