Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Körde du xp innan och det funkade då? med samma prylar? har du testat en livelinux för att utesluta hårdvarufel?

Det funkade klockrent med XP, aldrig något strul. Det fungerade 'även med W7 men efter en flashning av BIOS slutade det fungera...
Läste någonstans att det kan strula om man har kvar gamla drivrutiner men jag har avinstallerat allt som har något med Belkin att göra!

Permalänk
Rekordmedlem

Nått sånt här kanske är värt att prova http://digital.ni.com/public.nsf/allkb/1D120A90884C25AF862573...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Master of Overkill

har du testat alla USB utag?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Nope... Hjälpte inte... :/ Börjar bli väldigt frustrerad nu, snart installerar jag om skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

har du testat alla USB utag?

Nej, men jag har testat ett som jag vet fungerar...
Jag tycker det är så konstigt eftersom Windows hittar ju dongeln men jag kan bara inte aktivera nätverksanslutningen.

Permalänk
Medlem

Såhär ser det ut när jag felsöker problemet med windows.

Osäker om denna länk fungerar annars lägger jag upp en annan senare idag.
http://imageshack.us/photo/my-images/84/ntverk4.jpg/

Permalänk
Medlem

Jag hade nåt liknande problem när jag installerade Win7. Den kunde inte koppla sig till nätverket trådlöst.
När jag använde kabel för att koppla upp mig så hittade Windows nya drivrutiner och efter det fungerade det trådlösa också.

Jag har en Netgear WN111 (V1).

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorrox:

Jag hade nåt liknande problem när jag installerade Win7. Den kunde inte koppla sig till nätverket trådlöst.
När jag använde kabel för att koppla upp mig så hittade Windows nya drivrutiner och efter det fungerade det trådlösa också.

Jag har en Netgear WN111 (V1).

Jag kör med kabel nu, den säger att de drivrtinerna jag har är bra.

Permalänk
Medlem

Ätnligen löste det sig...

Jag installerade om Windows vilket i efterhand jag tror var onödigt. Boven i dramat var ZoneAlarm som bråkade med mig.
Efter jag installerat om Windows var det första jag gjorde att installera ZA och sedan drivrutinerna för Belkin. Då fungerade det inte. Då insåg jag att det måste vara ZA. Avinstallerade det och då fungerade det!
(Sedan kunde jag installera ZA igen)

Tack för alla input!