Permalänk
Medlem

Hertz krångel. Datorskärm+tv

TJenare Sweclockers. Innan jag bestämde mig för att byta grafikkort från ett xfx Radeon 5850 till ett 6970 så hade jag alltid både tven och min Benq(120 hertz) skärm. Då Funkade det utmärkt att använda dvi sladden till Datorskärmen och en VGa sladd med en DVI adapter in i datorn för tven då. Det funkade alltså att ha 120 hertz på benqen och 60 på tvn. för jag kör duplicate.(spegel)

NU till problemet. När jag nu har kopplat in mitt nya grafikkort så förstår jag ingenting. Jag har testat massor av olika sätt att koppla men det är helt omöjligt att lyckas få 120 hertz på min BenQ om båda är inkopplade. Jag har lyckats få upp bild på båda två men inte få "main" skärmen till 120 hertz.

Om någon har någon rimlig förklaring varför detta sker när det är exakt likadana uttag som kortet jag hade innan och kortet ska ju vara bättre.

All hjälp uppskattas. Hoppas det inte blev för rörigt att förstå nu bara. klockan är ju trots allt 05:00-..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag testade med en HDMI kabel. Och nu har jag dock lyckats få fram så att jag har extended från datorskärmen som då klarar 120hertz. Och tven som står på 60hertz. Men såfort jag byter till duplicate så låser sig hertzen på 100 i windows. Men med en HDMI kabel så får jag inte ut full hd på tven för att den inte stöder full hd med hdmi från en dator. Men med en VGA kabel så får jag full HD

Permalänk
Medlem

Snälla hjälp får panik på det här. Har testat med olika adaptrar hit och dit men det går verkligen inte att få 120 hertz på datorskärmen och 60 på min tv.

http://www.komplett.se/img/p/800/7425e100-c724-42c2-be76-29af... så ser grafikkortet ut. och där det står VGA måste tven sitta för att ens få bild. Men där måste också Datorskärmen sitta om jag ska ha 120 hertz. Sätter jag datorskärmen i den andre får jag bara 60 hertz på båda.