Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iPhone 4s eller Galaxy Nexus?

Permalänk
Medlem

Galaxy S2 HD LTE är ju på ingång också... Själv har jag haft två SG2 varav ena blev stulen och den andra vattenskadad, så nu väntar jag tills det kommer något nytt och kör på min gamla Motorola Milestone så länge...

det som avgör för mig i valet mellan Android och iPhone är:

-Större skärm (läser mycket mail och surfar en del på luren)
-Möjligheten att bara kunna drag and droppa divx/xvid/h265 och spela upp direkt i luren utan att behöva göra om filerna till ett "iPhonekompatibelt" format...
-Möjligheten att kunna göra om gränssnittet och vad som ska visas precis som jag vill ha det.
-Fullt flash stöd

Men iPhonen känns mindre plastig och OS:et verkar flyta på bra... dock lite för tjock i jämförelse med SG2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Lite osäker om jag vill gå ut med vem jag är i jobbet, då jag delar många av mina personliga åsikter här på forumet.

Men alltid roligt att höra att någon tycker att man jobbar med något coolt, haha!

Fullt förståligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heddan:

Galaxy S2 HD LTE är ju på ingång också... Själv har jag haft två SG2 varav ena blev stulen och den andra vattenskadad, så nu väntar jag tills det kommer något nytt och kör på min gamla Motorola Milestone så länge...

det som avgör för mig i valet mellan Android och iPhone är:

-Större skärm (läser mycket mail och surfar en del på luren)
-Möjligheten att bara kunna drag and droppa divx/xvid/h265 och spela upp direkt i luren utan att behöva göra om filerna till ett "iPhonekompatibelt" format...
-Möjligheten att kunna göra om gränssnittet och vad som ska visas precis som jag vill ha det.
-Fullt flash stöd

Men iPhonen känns mindre plastig och OS:et verkar flyta på bra... dock lite för tjock i jämförelse med SG2.

Den versionen som släpps i Sverige kommer inte ha LTE som alla verkar tro, Sverige har inte kommit så långt än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Den versionen som släpps i Sverige kommer inte ha LTE som alla verkar tro, Sverige har inte kommit så långt än.

Det är ju märkligt då vi har ett förhållandevis väl utbyggt LTE-nät i storstäderna... och även till viss del landsbygden redan idag.

Var har du läst att den inte kommer till Sverige?

Permalänk
Skrivet av heddan:

Galaxy S2 HD LTE är ju på ingång också... Själv har jag haft två SG2 varav ena blev stulen och den andra vattenskadad, så nu väntar jag tills det kommer något nytt och kör på min gamla Motorola Milestone så länge...

det som avgör för mig i valet mellan Android och iPhone är:

-Större skärm (läser mycket mail och surfar en del på luren)
-Möjligheten att bara kunna drag and droppa divx/xvid/h265 och spela upp direkt i luren utan att behöva göra om filerna till ett "iPhonekompatibelt" format...
-Möjligheten att kunna göra om gränssnittet och vad som ska visas precis som jag vill ha det.
-Fullt flash stöd

Men iPhonen känns mindre plastig och OS:et verkar flyta på bra... dock lite för tjock i jämförelse med SG2.

Kan jag fråga varför folk väljer Android. Jag menar inte på ett dissigt sätt, utan undrar bara vad den har för egenskaper eller funktioner som folk gillar.
Vad jag har hört från ett par typer är att det är deras protest mot iPhone-modet, men jag antar att alla inte skaffar Andorid av samma orsak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanndahl:

Kan jag fråga varför folk väljer Android. Jag menar inte på ett dissigt sätt, utan undrar bara vad den har för egenskaper eller funktioner som folk gillar.
Vad jag har hört från ett par typer är att det är deras protest mot iPhone-modet, men jag antar att alla inte skaffar Andorid av samma orsak.

Många glömmer bort att folk även väljer telefon efter ex prisklass, utseende, storlek, färg osv osv
Iphone finns i en modell medans androidtelefoner finns i alla färger, former prisklasser osv

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanndahl:

Kan jag fråga varför folk väljer Android. Jag menar inte på ett dissigt sätt, utan undrar bara vad den har för egenskaper eller funktioner som folk gillar.
Vad jag har hört från ett par typer är att det är deras protest mot iPhone-modet, men jag antar att alla inte skaffar Andorid av samma orsak.

Jag angav ju alla mina skäl där ovan...

Permalänk
Medlem

guuud vilket svåååårt val... Skulle valt android alla ggr. Testade en 4s igår å hur tråkigt var inte det OSet??? Kan ju inte göra nått skoj alls med ikoner, startskärmar eller nått sånt.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanndahl:

Kan jag fråga varför folk väljer Android. Jag menar inte på ett dissigt sätt, utan undrar bara vad den har för egenskaper eller funktioner som folk gillar.
Vad jag har hört från ett par typer är att det är deras protest mot iPhone-modet, men jag antar att alla inte skaffar Andorid av samma orsak.

Mode och mode, vill säga att det snarare är android som är på modet medans iphone har blivit en svenssonmobil. Som teknikintresserad vill jag ha en telefon med lite med mer funktioner. Lite mer möjligheter, lite mer alternativ, lite mer att pilla på.
Iphone har samma designen år ut och år in och passar för personer som bara "vill ha" en smartphone "för att". Personer som inte hänger med i telekom utvecklingen benämner ofta alla smartphones för iphones, alla tablets för ipads osv.

Själv så väljer jag Galaxy Nexus primärt för att det är en nexus telefon med Android 4.0 från start med snabba uppdateringar.