Sälja BF3, efter installation.

Permalänk
Medlem

Sälja BF3, efter installation.

Går det att sälja detta spel efter att man installerat det eller är det låst till kontot. Vilket jävla crap spel, har spelat MW3 i 5 minuter och det är ju som dag och natt. Allt är bättre, grafiken flyter bra mycket bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Går det att sälja detta spel efter att man installerat det eller är det låst till kontot. Vilket jävla crap spel, har spelat MW3 i 5 minuter och det är ju som dag och natt. Allt är bättre, grafiken flyter bra mycket bättre.

Du måste sälja ditt konto på Origin då och alla uppgifter, räcker inte med CD.

Permalänk

du får sälja din origin konto isåfall tror jag

Permalänk
Medlem

Som ovan, BF3 är fast vid Origin-kontot.

En sak måste du dock förstå, kör du en 27" och medföljande upplösning kan du inte ha allt på ultra och tro att det ska flyta, vilket jag antar att du har gjort.
MW3 har en 7 år gammal grafikmotor, så det är rätt logiskt att det är lättare att köra.

Permalänk
Medlem

Funny story.

Jag har samma skärm och kör Ultra på två 6970 @ CF. Du behöver minst två grafikkort, kanske t.o.m. tre om du är lite mer kräsen av dig än mig. FPSen droppar självklart ibland men håller sig nog över 40 till 60 för det mesta överlag. Testa dra ned till medium eller något? BF3 på low är ju snyggare än MW1-3.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Som ovan, BF3 är fast vid Origin-kontot.

En sak måste du dock förstå, kör du en 27" och medföljande upplösning kan du inte ha allt på ultra och tro att det ska flyta, vilket jag antar att du har gjort.
MW3 har en 7 år gammal grafikmotor, så det är rätt logiskt att det är lättare att köra.

Lite ot: Förutom en gammal motor har MW3 otroligt mycket mindre kartor vilket självklart även det kräver mindre av hårdvaran.
ont: Som andra sagt är det att sälja origin kontot som gäller isf, precis samma gäller dock om du tröttnar på MW3 och vill sälja det, då måste du sälja steam kontot.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

förutom upplösningen har op faktiskt gtx580 i sli som borde klara ultra utan allt för stora problem (förutsatt hans sig stämmer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

förutom upplösningen har op faktiskt gtx580 i sli som borde klara ultra utan allt för stora problem (förutsatt hans sig stämmer)

1.5GB minne, den upplösningen och allt "maxat", mycket mycket tveksamt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Klart som f*n att mw3 flyter på bättre, spelmotor är ju flera år gammal! Sänk till high elller medium i bf3, och du droppar inte under 60 samtidigt som det fortfarande är tusen gånger snyggare än mw3.

Vill du ändå bestämt sälja det, så får du sälja själva origin-kontot

edit: såg att du har 580sli, så medium eller ultra borde inte göra någon skillnad så länge du inte har en 120hz-skärm.
edit igen: grafikminne ja... men testa att mixa lite med inställningarna innan du säljer.

Permalänk
Skrivet av anden12:

1.5GB minne, den upplösningen och allt "maxat", mycket mycket tveksamt.

Precis. Det fungerar ju inte så bra med 1.5GB i den upplösningen. Borde köpa sej GTX 580 3GB istället som sagt med den upplösningen!

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Jag har ett 570 DirectCUII 1.3gb. Jag kör medium 1080p för att få bästa flyt, trots att jag har en likadan skärm. 70-80fps är bättre för att inte få de till att droppa under 60. BF3 äter grafikminne, så att höja upplösning/texturer gör att de inte blir lika bra flyt, pga att minnet tar slut.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Ok, trodde kanske att man skulle komma ganska långt med 580SLI OC idag men men. Då får jag sälja konto oxå. sen blir ju inte spelet bättre för det

Jag låg på avg. 80 och droppade ner till 19 sen maxade 201.

Jag ser inga som helst problem i grafik mellan spelen. Ska köra en runda med lägre upplösning så får jag återkomma. Men själva SP läger var skit om man säger så istället för att gnälla på grafiken. Sp läget mellan 2 och 3 är som dag och natt. jag tycker att BF2 är en av de bästa FPS spelen som gjorts. har aldrig och kommer aldrig köra MP så det kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok, trodde kanske att man skulle komma ganska långt med 580SLI OC idag men men. Då får jag sälja konto oxå. sen blir ju inte spelet bättre för det

Jag ser inga som helst problem i grafik mellan spelen. Ska köra en runda med lägre upplösning så får jag återkomma. Men själva SP läger var skit om man säger så istället för att gnälla på grafiken. Sp läget mellan 2 och 3 är som dag och natt. jag tycker att BF2 är en av de bästa FPS spelen som gjorts. har aldrig och kommer aldrig köra MP så det kan jag inte uttala mig om.

Om jag har förstått dig rätt så har du alltså köpt BF3 för att köra endast SP? Jag hoppas att jag har läst helt fel.

Permalänk
Medlem

Kör Sp på alla spel. Kör igenom det en gång sen är man klar med det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att sätta dig in i saker och ting innan du kommer in och gnäller, det är ju så onödigt? Hade du läst Sweclockers BF3 test så hade du sett att spelet kräver extremt mycket grafikminne. På upplösningen 1920x1080 krävdes strax under 1500mb (vilket är precis det dina kort besitter). Du kör på en högre upplösning vilket leder till att ännu mer grafikminne behövs. Mitt tipps är att sänka kantutjämningen till x2, med din upplösning kommer du knappt att märka någon skillnad ändå.

Det är så typisk att se folk med monsterdatorer skapa trådar där de klagar på hur dåligt allt flyter när det bumpar upp allt till det högsta möjliga. Ha inte så stora förväntningar, läs på om vad saker och ting kräver och om du verkligen måste ha allt på det högsta basera ditt köp på det.

För övrigt tycker jag BF3 är ett otroligt bra spel. Med ett par kompisar på mumble är det riktigt trevligt! Har inte haft tillfälle att testa MW3, det kommer dock bli ändring på det inom en snar framtid!

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem

vad är det för fel på er?

vad är det som är så svårt?

har GTX560 Ti OC och battlefield 3 flyter hur bra som helst på 1920x1200 på HIGH

battlefield är ett multiplayer spel ...sp är bara extra om du känner för det

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Nog med flamewars, visa att ni kan föra en mogen diskussion. Klättra ur leklådan och läs nedan regler.

Citat:

§ 1 Trivsel

För att hålla diskussionerna på en trevlig och konstruktiv nivå ska alla medlemmar följa de etiska regler som gäller på såväl internet som i det vardagliga livet.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.
§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

*BORT*

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Lånar tråden lite, Jag som har 2 st hd5850 1gb vram, Får jag 2gb i vram eller 1gb i vram när jag kör crossfire?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av filipcombat:

Lånar tråden lite, Jag som har 2 st hd5850 1gb vram, Får jag 2gb i vram eller 1gb i vram när jag kör crossfire?

1 gb

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Varför blir det det? Vill bara veta varför

Det kan då förklarar varför det lite då och då laggar till...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Dra ner till High/medium så ska du se att det flyter bättre. Jag har också GTX 580 sli och har väl medel runt 65-70 på ultra men droppar ner på 30-40 vilket suger men jag störs inte så mkt av det så vill du att det ska flyta så får du köpa ett till grafik kort eller dra ner grafiken. Jag kör då även på 1920*1080 så DU MÅSTE ha dra ner till medium/high för att kunna köra då minnet tar slut i den upplösningen (hade du dock haft 3gb GTX 580s hade det rullat fint)

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

för korten delar inte minnet, bara GPU precis som att mjölk + mjölk smakar inte mer mjölk (kasst exempel men jag är trött) xD

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinEdquist:

för korten delar inte minnet, bara GPU precis som att mjölk + mjölk smakar inte mer mjölk (kasst exempel men jag är trött) xD

ot: beror ju på om det är blå mjölk + röd mjölk för då smakar det mer mjölk än blå enligt min mening.
nä det var menlöst, nu går jag ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Vilka stjärnor det finns !!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Avstängd

Dina droppar berodde förmodligen på att du har för lite grafikminne. Visst har du en väldigt bra dator men bara för det så kan man inte ställa in nya spel på max och förvänta sig att allt ska flyta, gör det inte det så sänker man inställningarna lite och testar igen
Ett tips är ju att stänga av motion blur och sänka AA då det drar väldigt mycket minne, skulle hellre gjort det än att sänka upplösningen.
Sen köper man inte BF för att spela SP, Gör man det så har man köpt fel spel. SP i BF2? det var exakt samma kartor som i MP fast istället för att spela mot riktiga människor så spelar man mot väldigt dumma botar.
Förstår inte vad du har emot MP? testa det iaf, det är skit kul.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Skrivet av RobinEdquist:

Ok, så man kanske ska satsa på 2 st hd6870 2gb? Nää ska köra slut på datorn tills nästa vinter och sen köpa mig en ny då!

Visa signatur

Permalänk

Va fan?! CS flyter bättre än BF3 för mig?! Jävla skitspel!

lol

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Om du har köpt BF3 på Origin så kan du kontakta Origin support så kan du få tillbaka pengarna. Vet inte om det går om du har köpt det i butik.

Permalänk
Medlem

Ur funny

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|