SSD eller Vanlig hårddisk?

Permalänk
Medlem

SSD eller Vanlig hårddisk?

Om jag ska spela spel som css, bf 3, starcraft 2 och LoL vad är då egentligen bäst? Funkar SSD diskarna bättre för gaming också eller är det bättre att ha en SSD disk med OS:et på och resten på en vanlig?

Permalänk
Medlem

I allmänhet är det bättre med en SSD, då den läser snabbare en HDD'n.
Men passa på vilken SSD du köper, då vissa kan BSOD'a lätt.
SSD diskarna är relativt nya, och vissa tillverkare har inte fått till implementeringen av den nya teknologin helt. Själv väntar jag tills dom blir betydligt säkrare och billigare, IMO är det inte värt med en disk som håller mindre och störtar enklare, i alla fall inte än.

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)

Permalänk
Medlem

Definiera ordet BSOD'a tack. Och vad skulle du rekommendera dör SSD disk för en gamingdator?

Permalänk
Medlem

Han menar helt enkelt att vissa tillverkare gör kassa "diskar".
Köp Intel eller Samsung och var nöjd.
Och det där med att dom skulle ha kortare livslängd är inget som vanliga dödliga behöver bry sig i.
Största skillnaden är att man nu har en mätare som visar slitage, och det skapar såklart panik hos en del som då knappt törs använda sina nya snabba SSD'er.

Och om du kan så ska du såklart ha både spel, program och OS på SSD, skillnaden mot en mekanisk disk är massiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huuqo:

Definiera ordet BSOD'a tack. Och vad skulle du rekommendera dör SSD disk för en gamingdator?

"The Blue Screen of Death (also known as BSoD, Blue Screen, or bluescreen), known officially as a Stop Error [1] or a bug check, is the error screen displayed by the Microsoft Windows family of operating systems upon encountering a critical error, of a non-recoverable nature, that causes the system to crash. The term is named after the color of the screen generated by the error. In UNIX-based operating systems, a similar term is kernel panic."

-Wikipedia

Google is your friend

Kort= Datorn kraschar!

Visa signatur

Citera, så svarar jag också gärna :)