Permalänk
Medlem

2 Skärmar till en dator

Jag sitter och funderar över om det skulle gå att ha 2 skärmar till en dator och om det då skulle gå att ha själva "desktopen" på den ena skärmen och spelen man spelar och filmerna man ser gör man på den andra. Skulle detta gå? Fick funderingen eftersom jag har en skärm liggandes bredvid mig som jag ej använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huuqo:

Jag sitter och funderar över om det skulle gå att ha 2 skärmar till en dator och om det då skulle gå att ha själva "desktopen" på den ena skärmen och spelen man spelar och filmerna man ser gör man på den andra. Skulle detta gå? Fick funderingen eftersom jag har en skärm liggandes bredvid mig som jag ej använder.

Detta skulle gå iöverlag. Om du har en dator som klarar av att hantera detta så är det bara att köra. Men du kommer inte att kunna "Dra" musen från skärmen om ett spel är på, utan då måste du spela i "Window" Så kan du dra över musen från ena skärmen till andra då du spelar.

Vad har du för grafikkort/Cpu/Rammine?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

AMD Phenom X4 965 3,4 GHz - Geforce GTX 465 - 4GB

Permalänk
Medlem

Det kommer att fungera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huuqo:

AMD Phenom X4 965 3,4 GHz - Geforce GTX 465 - 4GB

Inga problem isådana fall! Bara att köra på. Men tänk på att ställa in rätt inställningar i Windows om main skärm os,v.

Grattis till den nya skärmen!

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Vart ställer jag in inställningar i windows om main skärm då? :pPPppP

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huuqo:

Vart ställer jag in inställningar i windows om main skärm då? :pPPppP

Antar att det är W7? Högerklicka skrivbord -> Skärmupplösning.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H