Permalänk
Hedersmedlem

dra iväg ordern :)

hej

ska snart beställa min nya fin fina (förhoppningsvis) dator och tänkte bara höra med er om ni har några kommentarer ang. min konfig. Läste i en annan tråd om abit kd7 att det fanns flera revisioner så man får väl kasnke slänga iväg ett mail till butiken och fråga vilken rev dom har (om dom vet det själva).

xp 2400+ (med ax7)

abit kd7 kt-400

original 512mb pc2700

och ett creative gf4 ti 4600

WD 80gb 8mb cache

jag har en antec låda med ett 430w trupower som ska användas

Det enda jag igentligen är lite osäker på är moderkortet, har läst på många ställen att det kd7 skulle vara ett av det stabilaste korten men nu läste jag nått om spänningar (inte så insatt i el osv) och att kortet inte skulle vara så bra....

nån kunnig person som kan kommer med något fin uttalande?

extremt tacksam för svar... (vill inte beställa nått defekt osv)

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

Re: dra iväg ordern :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
hej

ska snart beställa min nya fin fina (förhoppningsvis) dator och tänkte bara höra med er om ni har några kommentarer ang. min konfig. Läste i en annan tråd om abit kd7 att det fanns flera revisioner så man får väl kasnke slänga iväg ett mail till butiken och fråga vilken rev dom har (om dom vet det själva).

xp 2400+ (med ax7)

abit kd7 kt-400

original 512mb pc2700

och ett creative gf4 ti 4600

WD 80gb 8mb cache

jag har en antec låda med ett 430w trupower som ska användas

Det enda jag igentligen är lite osäker på är moderkortet, har läst på många ställen att det kd7 skulle vara ett av det stabilaste korten men nu läste jag nått om spänningar (inte så insatt i el osv) och att kortet inte skulle vara så bra....

nån kunnig person som kan kommer med något fin uttalande?

extremt tacksam för svar... (vill inte beställa nått defekt osv)

Permalänk
Medlem

Re: dra iväg ordern :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
hej

ska snart beställa min nya fin fina (förhoppningsvis) dator och tänkte bara höra med er om ni har några kommentarer ang. min konfig. Läste i en annan tråd om abit kd7 att det fanns flera revisioner så man får väl kasnke slänga iväg ett mail till butiken och fråga vilken rev dom har (om dom vet det själva).

xp 2400+ (med ax7)

abit kd7 kt-400

original 512mb pc2700

och ett creative gf4 ti 4600

WD 80gb 8mb cache

jag har en antec låda med ett 430w trupower som ska användas

Det enda jag igentligen är lite osäker på är moderkortet, har läst på många ställen att det kd7 skulle vara ett av det stabilaste korten men nu läste jag nått om spänningar (inte så insatt i el osv) och att kortet inte skulle vara så bra....

nån kunnig person som kan kommer med något fin uttalande?

extremt tacksam för svar... (vill inte beställa nått defekt osv)

Jag ska köpa Epox 8K5A2+ med XP 2400+, det är PHETT klockningsbart och stabilt!

Permalänk
Hedersmedlem

ok, var hittar man recensioner på det kortet?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
ok, var hittar man recensioner på det kortet?

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1211&page=1

Permalänk
Medlem

Abit KD7-RAID är ett helt underbart kort... dock så har det visat sig att de första exemplaren som kom till sverige var sunk.. men abit har kommit med rev 1.1. och borde finnas i alla butiker nu... så satsa på det ...
finns inget kort som erbjuder så mycket möjligheter som det!

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Hedersmedlem

usch nu blev det jobbigt!

hatar när det kommer upp dåliga grejjor om saker man kollat upp att det ska vara stabilt och bra på alla sett
nu måste jag ju kolla runt på 20 oliak recensioner om epox-kortet innan jag kan köp det.....

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
Abit KD7-RAID är ett helt underbart kort... dock så har det visat sig att de första exemplaren som kom till sverige var sunk.. men abit har kommit med rev 1.1. och borde finnas i alla butiker nu... så satsa på det ...
finns inget kort som erbjuder så mycket möjligheter som det!

TACK, TACK!!!!

precis vad jag ville höra, skickade ett mail till db och frågade om dom hade rev 2 (kanske dum fråga) men skit samma... vill ju ha abit!

btw, om man skulle få en rev 1.0-kort skulle man ha rätt at byta då?

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk