JAg vill ha folk på sweclockers bf3 servern nu !

Permalänk

JAg vill ha folk på sweclockers bf3 servern nu !

Har ledigt från skolan idag och vill kolla om någon kan hoppa på sweclockers servern

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk

Ledsen, jobbar också spelar jag endast HC. En relaterad fråga, varför har inte swec en HC server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ledsen, jobbar också spelar jag endast HC. En relaterad fråga, varför har inte swec en HC server?

Beklagar för OT men vad innebär Hardcore?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Beklagar för OT men vad innebär Hardcore?

Nedbantad UI, inget sikte och man tar skada lättare.

Permalänk
Inaktiv

Är det inte 1 hit, 1 kill? Eller har jag missuppfattat?

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Är det inte 1 hit, 1 kill? Eller har jag missuppfattat?

Det beror på vad för vapen du har, med vissa så absolut.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Zeuxlarsson:

Ledsen, jobbar också spelar jag endast HC. En relaterad fråga, varför har inte swec en HC server?

Pengar pengar och återigen pengar.

Skämt åsido men det finns en del lösa diskussioner om framtiden och fler servers i gruppen, vi kommer att inom två veckor ha ett litet planeringsmöte där vi sammanställer hur lanseringen gått. Hur stabilt servern körts, hur vi som admins klarar läget, budget och alternativ osv. Stay tuned.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tycker vanlig server är lite trevligare. Lättare att få upp lite gruppspel när man inte dör så lätt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Pengar pengar och återigen pengar.

Skämt åsido men det finns en del lösa diskussioner om framtiden och fler servers i gruppen, vi kommer att inom två veckor ha ett litet planeringsmöte där vi sammanställer hur lanseringen gått. Hur stabilt servern körts, hur vi som admins klarar läget, budget och alternativ osv. Stay tuned.

Det som suger är att det bara är P12or inne som står och campar vid jetsen/heli... MAX 10 pers i varje lag som spelar seriöst.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ekbloms:

Det som suger är att det bara är P12or inne som står och campar vid jetsen/heli... MAX 10 pers i varje lag som spelar seriöst.

Jaså? Jag märker inte direkt av det så mycket, tycker det är rätt intensiva och jämna fighter med mycket folk i fält de tider jag spelar på SweC servern (vanligtvis mellan 19-24).

Tyvärr är det inte förbjudet och vi kan knappast diktera att de måste in i fighten på marken. Om jag är inne och ser det brukar jag vänligt uppmana dem att ge sig ut i fält men det är deras val. Dock är det som med de flesta spel, i i början av en lansering är det alltid en större mängd otåliga spelare som sedan tappar intresset.

Ogillar termen P12 för övrigt, den är lite för generaliserad, nedlåtande och fördomsfull även om jag förstår vad du egentligen åsyftar. Fenomenet med X antal spelare som väntar på ett flygplan är lika störande nu som det var i BF2. Vissa servers hade som praxis att kicka om man stod och väntade där då man i förlängningen var en inaktiv spelare för laget, den regeln har inte vi. Om problemet blir alltför stort så kan vi såklart revidera.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Nedbantad UI, inget sikte och man tar skada lättare.

Aha, tack för det. Fick även svar på frågan om det var one hit, one kill.

Skrivet av Lan:

Pengar pengar och återigen pengar.

Skämt åsido men det finns en del lösa diskussioner om framtiden och fler servers i gruppen, vi kommer att inom två veckor ha ett litet planeringsmöte där vi sammanställer hur lanseringen gått. Hur stabilt servern körts, hur vi som admins klarar läget, budget och alternativ osv. Stay tuned.

En sak är iallafall säker, servern är omåttligt populär Den är alltid full när man checkar läget.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Lan:

Pengar pengar och återigen pengar.

Skämt åsido men det finns en del lösa diskussioner om framtiden och fler servers i gruppen, vi kommer att inom två veckor ha ett litet planeringsmöte där vi sammanställer hur lanseringen gått. Hur stabilt servern körts, hur vi som admins klarar läget, budget och alternativ osv. Stay tuned.

Om en till server kommer upp så får man hoppas att det blir HC, jag gissar att efterfrågan på en bra svensk HC server (annat än webhallen och gotland) är ganska stor.

Skrivet av Pimpim666:

Tycker vanlig server är lite trevligare. Lättare att få upp lite gruppspel när man inte dör så lätt.

Det finns ju helt klart två sidor där, å ena sidan så blir det lättare att man campar för att få "lätta frags" å andra sidan så kan det också promota mer samarbete då alla roller behövs när spelet blir svårare och intensivare. Hur man än vrider och vänder så har båda lägena olika för och nackdelar.

Permalänk
Medlem

Jag kör bara hardcore.

Att normal inte har friendly fire är löjeväckande.

Jag tycker man också tål en hel del i hardcore, utan extra skydd dessutom.

För mig känns hardcore bra och roligast.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Själv bryr jag mig inte så mycket om vad det är för server, är på SWEclockers server nu!

Visa signatur

Burken | 4770K | Corsair H70 | MSI Z87 MPOWER | MSI GTX780ti | 16gb RAM | 120+256gb SSD | ZXR

NAS | E6700@2.0, 0.93v | 3tb WD RED

[Dell U2713HM] [Dell U2412M porträtt] [DALI Zensor 3] [Logitech G19] [Xbox 360]

Permalänk
Medlem

På tal om HC. Har fan insett hur mycket roligare och skönare och bättre det är egentligen! Känns mer realistisk (obv bra..) Men att folk faktiskt dör när man skjuter dem känns förjävla bra! Finns inget som stör mig i HC förutom alla TKande noobs

Permalänk
Medlem

återupplivar tråden lite , fler sugna sweclockare där ute som vill hoppa in å lira ?

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Playboy_1338:

återupplivar tråden lite , fler sugna sweclockare där ute som vill hoppa in å lira ?

Skulle gärna göra det om dom hade Rush istället, kan det komma i framtiden tro?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Skulle gärna göra det om dom hade Rush istället, kan det komma i framtiden tro?

ingen aning, var väl folket här som skulle rösta för ändringar om jag inte missuppfattade det hela.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sisyfos:

Skulle gärna göra det om dom hade Rush istället, kan det komma i framtiden tro?

Tidigare i tråden kan man läsa om att någon ville ha hardcore, nu har vi en hardcore server. Fast nu vill ju folk ha rush, så skaffar vi en rush server i framtiden, men då kanske folk vill köra Squad Deathmatch? Man kan inte göra alla nöjda utan väldigt mycket pengar, det har vi inte. Annars blir man lite som Webhallens servrar, mycket utbud, inga admins som tar hand om servrarna. :/

Visa signatur

Meow

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kinekin:

Tidigare i tråden kan man läsa om att någon ville ha hardcore, nu har vi en hardcore server. Fast nu vill ju folk ha rush, så skaffar vi en rush server i framtiden, men då kanske folk vill köra Squad Deathmatch? Man kan inte göra alla nöjda utan väldigt mycket pengar, det har vi inte. Annars blir man lite som Webhallens servrar, mycket utbud, inga admins som tar hand om servrarna. :/

Jag spelar frekvent på Webhallens servar och jag ser inte något dåligt med dom?
Rush måste ju för övrigt vara det mest spelade game-modet har jag för mig?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈