Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google lanserar musiktjänsten Music

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar musiktjänsten Music

Itunes-utmanaren Google Music är ute ur betafasen och lanseras på bred front i USA. Den strömmande musiktjänsten innehåller åtta miljoner låtar och introduceras till flera plattformar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Varför anvundsjuk på att google gör bättre grejer och produkter?

Permalänk
Medlem

Men det kostar ju!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Kreativt namn...! Hoppas de konkurerar på Apple. Det kan behövas.

Dock inget för mig!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Exakt min tanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Exakt min tanke

Priset på sina produkter

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Låter totalt ointressant!

Permalänk
Medlem

Intressantaste frågan är hur de ersätter artisterna?
Vad är intäktsfördelningen mellan artist/skivbolag/Google?

Detta lär vara samma skit som iTunes/Spotify...

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Medlem

Måste man köpa alla låter man vill lyssna på?
Blir ju svindyrt i så fall..

Permalänk
Medlem

Hmm Apple eller Google...pest eller kolera..

Vi får väl se hur det går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kboman:

Intressantaste frågan är hur de ersätter artisterna?
Vad är intäktsfördelningen mellan artist/skivbolag/Google?

Detta lär vara samma skit som iTunes/Spotify...

Stimmavgift om jag inte minns fel, precis som om de hade spelat låtarna på radio. Sen är det som vanligt, skivbolag har ju i alla tider r*vkn*llat artister.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Jag vill inte betala per låt, framförallt inte för en mp3:a! Känns som två steg tillbaka.
Hade in i det sista hoppats på något spotifyliknande...

Permalänk
Medlem

Varför ta betalt?
Finns fortfarande 100% lagliga alternativ som är helt gratis, utan reklam och funkar både på mobilen och datorn...

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Finns det något Apple inte snott av någon annan och sedan stämmer alla andra för?

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Låter som att Spotify fortfarande är bästa alternativet.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Ja.. Apple har sannerligen "uppfunnit" alla sina produkter och tjänster. Typ, operativsystemet, datorn, laptopen, mobiltelefonen, konceptet att sälja musik över huvud taget osv. Eller vad är det du försöker komma fram till? Du försöker göra oss uppmärksamma på idén att företag tar idéer till varor och tjänster och vidareutvecklar dem, eller vad?

Alla gör det, och så har det alltid varit. Det är lite så utvecklingen går framåt.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Skrivet av kboman:

Intressantaste frågan är hur de ersätter artisterna?
Vad är intäktsfördelningen mellan artist/skivbolag/Google?

Detta lär vara samma skit som iTunes/Spotify...

Google tar 30% av vinsten om en artist säljer musik. Det är dock en oändligt mycket bättre deal än en artist någonsin kan få via ett skivbolag.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör dessa program så populära? är det svårt att använda mp3spelaren som finns i tex. telefonen?
Jag köper min musik på skivor, och kommer nog aldrig byta till något som detta.
(spotify har inte ens metallica sisst jag kollade )

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem

Om dom inkluderar stöd för FLAC, möjlighet att köpa i FLAC format samt att man kan använda det som musikspelare på datorn och ha ett lättöverskådligt bibliotek så är det definitivt något jag kan tänka mig att betala för.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 13th.Marine:

Finns det något Apple inte snott av någon annan och sedan stämmer alla andra för?

Haha...håller med

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Google tar 30% av vinsten om en artist säljer musik. Det är dock en oändligt mycket bättre deal än en artist någonsin kan få via ett skivbolag.

Absolut, om det är hela sanningen vilket jag tvivlar mkt starkt på. Skivbolagen har också sin licensavgift (som varierar efter bolag) som tar en avsevärd del av kakan. I slutändan blir royalties till artister oftast lägre på digital musik än fysiska enheter. Och vad gäller reklamintäkterna i t.ex. Spotify tillfaller hela 0% artisten och resten till Spotify-bolaget (som till stor del ägs av skivbolagen som alltså på så vis tjänar pengar två gånger på musikmaterialet samtidigt som de behåller kontrollen över det).

Jag känner alltid att jag behöver en dusch efter att ha diskuterat musikbranschen :/

Skrivet av Operatören:

Varför ta betalt?
Finns fortfarande 100% lagliga alternativ som är helt gratis, utan reklam och funkar både på mobilen och datorn...

Jag hoppas verkligen inte att du tänker på Grooveshark. SR ftw!

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Haziza:

Finns det något Google inte tar ifrån Apple?

Hehe eller hur

Men bra med konkurrens

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag märker att hälften av de som kommenterat inte egentligen vet vad tjänsten är.

Kort och gott:

1. Du kan lagra upp till 20K låtar i molnet som du kan komma åt från dator eller mobilen.

2. Du kan köpa music ungefär som med Itunes. Finns strax under 10 miljoner låtar (vilket jag inte vet om det är mkt eller lite?) men det kommer utökas till 13 miljoner i framtiden.

3. Finns bara I USA än så länge men är det som när det var i beta är det bara att köra en amerikansk VPN så kan du iaf komma åt dina egna låtar helt gratis.

4. Detta är ingen konkurrent till Spotify (egen åsikt). Snarare ett alternativ. Jag skulle använda enbart spotify om utbudet var större av musik, man har tillgång till all musik oberoende vart i världen du bor och att de slutar ta bort musik som man hade tillgång till tidigare.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kboman:

Absolut, om det är hela sanningen vilket jag tvivlar mkt starkt på. Skivbolagen har också sin licensavgift (som varierar efter bolag) som tar en avsevärd del av kakan. I slutändan blir royalties till artister oftast lägre på digital musik än fysiska enheter. Och vad gäller reklamintäkterna i t.ex. Spotify tillfaller hela 0% artisten och resten till Spotify-bolaget (som till stor del ägs av skivbolagen som alltså på så vis tjänar pengar två gånger på musikmaterialet samtidigt som de behåller kontrollen över det).

Jag känner alltid att jag behöver en dusch efter att ha diskuterat musikbranschen :/

Jag hoppas verkligen inte att du tänker på Grooveshark. SR ftw!

Oberoende artister kan skapa en sida på google music för 25$ och vad jag förstår så går 70% då till artisten.

Kanske dags för alla att gå indie?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem

Så nu har google gjort en ripoff på iTunes, worst shit of all time...
Ser bara detta som ett argument för att inte köpa Android, ett av argumenten för var just att slippa iTunes innan, men om google har samma skit med så kan de ju bara slänga sig i väggen...

Och hur utmanar detta spotify?? :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Så nu har google gjort en ripoff på iTunes, worst shit of all time...
Ser bara detta som ett argument för att inte köpa Android, ett av argumenten för var just att slippa iTunes innan, men om google har samma skit med så kan de ju bara slänga sig i väggen...

Och hur utmanar detta spotify?? :/

Skickades från m.sweclockers.com

???
Har du läst?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av kboman:

Jag hoppas verkligen inte att du tänker på Grooveshark. SR ftw!

Inge fel på Grooveshark, gratis, funkar på mobil, dator och det finns musik där som inte ens existerar på Spotify..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

umm.. whatever guys, det är konkurrens.. men bara för google har detta betyder inte att man måste använda det..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Priset på sina produkter

Glöm inte kvallitén, den stjäl de inte heller

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)