Ångrar mitt PC köp, Tack för Ingeting!

Permalänk
Avstängd

Ångrar mitt PC köp, Tack för Ingeting!

Jag lade upp en tråd här med köp råd och liknade för några månader sen. De som svarade var väldigt noga med att peka ut att jag skulle skippa mina netonnet planer och beställa på "inet" vilket jag till slut gjorde. Den skulle bli 10 gånger bättre och kosta ca 10 tusen. Tyvärr har jag inget att jämföra med men det är långt ifrån fel fritt spelande.

En person tipsade om att köpa en mus till mitt Ps3 istället skulle lyssnat på det, nu sitter jag i skiten. Märkte fort att min gamla mus inte dög, köpte MW3 och det hackar fan satan. BO hackade lite men det gick att leva med men det var absolut inte vad jag hade hoppats på. Trodde mer på att för 10k skulle jag kunna spela kanske BO, MW3, sen kanske 2 st till CoD felfritt, men det räckte som sagt knappt till BO. Förstår att "inet" på nått sätt sponsrar denna sida men jag tycker det är dålig stil.

Hade någon sagt att man måste punga ut 20 tusen bara för att få det spel som finns ute på marknaden idag att flyta på till 100% och sen 20 tusen till nästa spel som kommer ut hade jag aldrig gett mig in i PC spelandet. (och jag orkar inte höra några uträkningar nu på mina "20 tusen uttalanden" jag vet att det inte är exakta summor men det jag menar är att det är sjukt dyrt och man slipper aldrig utgifterna utan måste varje år köpa nytt om man ska ligga på 100% flyt)

NI SOM KÄNNER ATT NI MÅSTE FÖRSÖKA SÄLJA SKITDATORER FRÅN INET NÄR FOLK SOM JAG KOMMER MED KÖP RÅD PÅ ANDRADATORER BÖR PÅ NÅGOT SÄTT SÄGA HUR DÅLIGA DOM ÄR JÄMFÖRT MED VAD DOM KOSTAR. ÄVEN TA REDA PÅ LITE VAD PERSONEN ÄR FÖR PERSON OM HAN HAR RÅD ATT SPELA PC ELLER INTE.

Mvh

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Troll?

Du har aldrig tänkt på att det kanske är något du gör fel? Inte installerat drivrutinerna för grafikkortet eller liknande?
COD är inte krävande överhuvudtaget och kan spelas på en ganska enkel dator.

Jag har ingen aning om vad du har för hårdvara men jag kunde då spela MW1, MW2 och Black Ops på en ca 3 år gammal dator.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

I och med att din förra tråd blev låst så kanske du borde ta en hint och försöka vara lite lugnare och trevligare?

Permalänk
Medlem

Du kan köpa en dator för 6000 som maxar alla CoD utan problem.
Läs på lite och fixa problemet du har istället för att gnälla här.

Permalänk
Medlem

Jag minns din köpråds tråd. Du fick massvis med råd. Kan du inte säga vad du köpte för hårdvara och närmare beskriva felet. Inget av vad du skrivit under kvällen har fört dig närmare en lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Kan inte TS bara bli bannad. Läste nyss samma tråd för en halvtimme sedan. samma veva där och tråden blev låst

Visa signatur

Chassi: Corsair 500R CPU: 2500k CPU kylning: Corsair H60 GPU: 2 x SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Moderkort: MSI Z68A-GD65 (G3) Ram: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz SSD: Corsair Force GT 120 GB PSU: Corsair AX 850W Gold

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.