Permalänk

Köpa mobil, men vilken?

Tjena nu är jag på jakt efter en ny lur, men vet inte vad jag ska välja för någon, så jag frågar er som kan. Länka till några bra lurar.

Det som jag vill att mobilen ska ha är
En bra kamera
Touch
Bra batteritid.

PrisIdè runt 2-3000kr

Permalänk
Medlem

SS neo eller ray är det som tänker på men hur stor ska den var. annars htc wildfire s kanske?

Permalänk
Medlem

HTC desire s eller Samsung galaxy s?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Vill ha en normalstor, som är lätt att ha med sig, skicka gärna länkar till mobilerna.

Permalänk
Medlem

Xperia Ray. 100%

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Permalänk
Medlem

Xperia ray är grym, men kostar lite mer runt 3500:-

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sinsei

Permalänk

Tackar, någon utav dom du rekomenderar? funderar på Xperia ray dock så verkar Xperia neo vara bättre kamera? men tycker Rayèn hade lite finare design.

Permalänk
Skrivet av robbankentor:

Xperia ray är grym, men kostar lite mer runt 3500:-

såg att den fanns för 2500kr på netonet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan240:

såg att den fanns för 2500kr på netonet.

Nice

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sinsei

Permalänk
Medlem

Många funktioner men känslan suger.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: ASUS TUF Gaming VG34VQL3A & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Sinsei

Permalänk
Medlem

Du kan få min HTC Desire!
Skämt åsido. Avråder dig från denna då den var skit, rent ut sagt. Om jag dock inte hade haft lyxen och haft en iPhone innan den hade nog min åsikt vart annorlunda.

Jag avråder dig från att köpa en Android-mobil. Nästa mobil jag provar blir troligen en Windows-phone, även om den inte verkar mycket bättre.

Annars: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917

Permalänk
Medlem

Nu ville han ju ha en bra kamera... Men annars är den väl helt ok för det priset.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Tjejen har en Ray och är riktigt nöjd med den, jag har en Arc och är riktigt nöjd med den. (Samma hårdvara med i olika storlekar, ray är liten, arc är större)

Dom har ruggigt bra kamera, ligger bra i pris och är snygga som satan. Bra nallar helt enkelt

Permalänk
Skrivet av Garnax:

Tjejen har en Ray och är riktigt nöjd med den, jag har en Arc och är riktigt nöjd med den. (Samma hårdvara med i olika storlekar, ray är liten, arc är större)

Dom har ruggigt bra kamera, ligger bra i pris och är snygga som satan. Bra nallar helt enkelt

okej tack för infon, men hur mycket större är arc? klumpig att ha med sig?

Permalänk
Medlem

Kört Rayen i några veckor nu. Riktigt go telefon! Gick tillbaka till Sony Ericsson eftersom jag upplever HTC och iPhone är bra på mycket, men inte att bygga en telefon som faktiskt fungerar som en telefon.

Skärmen på Ray är ett gränsfall vad det gäller storleken men telefonen i övrigt fungerar perfekt! Inte en enda mjukvarubugg, nedkopplade samtal eller täckningstapp so far

EDIT: Kameran är inte i toppklass på Ray, men den är bättre än allt annat jag testat i den prisklassen.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Inaktiv

Köp inte x 10 mini pro , faan den sämsta mobilen jag haft i hela mitt liv, pajar efter en vecka med batteriet och hela skiten. Mycket mer värt att köpa en Iphone 4S visst är den dyr men du får vad du betalar för....

Permalänk
Medlem

Ojämn bildkvalitet, men bra för det mesta.

Batteritiden upplever jag som bättre än mina tidigare smartphones. HTC Incredible S och iPhone 3GS.

Xperia Ray

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Du kan få min HTC Desire!
Skämt åsido. Avråder dig från denna då den var skit, rent ut sagt. Om jag dock inte hade haft lyxen och haft en iPhone innan den hade nog min åsikt vart annorlunda.

Jag avråder dig från att köpa en Android-mobil. Nästa mobil jag provar blir troligen en Windows-phone, även om den inte verkar mycket bättre.

Annars: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917

Du kan ju skriva varför du avråder från en android? Själv hade jag iphone 4 och jag hatade den men jag kan aldrig avråda från den för det är fortfarande ingen dålig mobil. Jag gillade dock inte mjukvaran eller gränssnittet på den och förmodligen hade du samma problem med android.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Du kan ju skriva varför du avråder från en android? Själv hade jag iphone 4 och jag hatade den men jag kan aldrig avråda från den för det är fortfarande ingen dålig mobil. Jag gillade dock inte mjukvaran eller gränssnittet på den och förmodligen hade du samma problem med android.

Självklart kan jag göra det.

Min uppfattning av Android var först mycket god, innan jag testade OS:et. Jag har fått känslan av att det är dåligt optimerat och väldigt buggigt, detta märker man av när man använt OS:et under ett tag. Ibland kan det stanna helt och hållet, och flera av mina apps som jag använde dagligen kunde helt plötsligt sluta fungera. Detta har gjort mig förbannad vid ett antal tillfällen. Det är inte så roligt när man är mitt uppe i något.

Den andra anledningen till att jag föredrar iOS över Android är pga. att Android Market inte har i närheten av samma utbud av bra apps. Detta är väldigt viktigt för mig då jag tycker om att ha mycket apps, då jag anser att det är själva grejen med en smartphone. Nästan alla utav de apparna jag använde på min iPhone fanns inte i Android Market, inte heller någon bra ersättare. På min iPhone hade jag runt 800 apps, och på iPaden har jag runt 100 apps. Detta går inte på en Android-enhet, på min Desire hade jag inte fler än 20 apps och på Galaxyn runt 15. Jag var inne på Market minst en gång i veckan och letade.

Utöver min HTC Desire har jag en Samsung Galaxy Tab 10.1, och har flera testat Android-telefoner. Jag jämför min upplevelse av Android mellan dessa två produkter och iPhone 3Gs samt iPad 1.

Den enda fördelen med Android anser jag vara dess anpassningsbarhet, då den är "friare" än iOS. Men och andra sidan är det inte särskilt svårt att Jailbreaka en iOS-enhet.

Så, mitt val blir iOS i alla lägen.

Tid med iPhone 3Gs: ~1 år och 6 mån
Tid med HTC Desire: ~6 mån
Tid med Samsung Galaxy Tab: ~3 mån (pågående)
Tid med iPad 1: ~6 mån (pågående)

Det kan ju tilläggas att jag har ödslat många timmar till mina telefoner och surfplattor. Därav det höga antalet apps på t.ex. iPhonen. Det är nog på grund av detta som jag har haft dålig erfarenhet av Android. Om man endast använder den vid få tillfällen märker man nog ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Om du kan vänta lite så kommer Nokia Lumia 710 efter nyår och kommer att kosta ca 3000

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Nått som är jävligt stöttåligt är min HTC Wildfire då den klarade ett fall på 3,40 m från en balkong på Gran Canaria ner på en cementplatta med endast en liten repa som komplikation XD . Använde varken skal eller övriga skydd

Permalänk
Medlem

Galaxy S2.... En värsting som jag är supernöjd med.

Visa signatur

Intel Core I9 9900K, ASUS ROG Strix Z390 Gaming, ZOTAC RTX3080 OC, Corsair 32GB DDR4,
Corsair H100i, Corsair Obsidian 650D, Samsung Odesssy G9 49" 240Hz