Steam 1 spel 2 datorer

Permalänk
Medlem

Steam 1 spel 2 datorer

Är helt ny på Steam, så var snälla nu
Köpte Skyrim, upptäckte då att man måste använda nåt som heter Steam. Steam har jag aldrig använt innan........
Gjorde konto, installerade på min dator hemma , allt funkar bra Men jag har resejobb och är borta i veckorna, så nu till min fråga.

Kan jag logga in på mitt Steamkonto på min dator på resejobbet (dator nr 2) och installera Skyrim där utan problem?
Går det att göra eller inte?

Kommer alltså aldrig att köra bägge datorerna samtidigt, däremot så är bredbanden olika hastigheter och leverantörer.
Letade på Google, men hittade olika svar

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk

Går att installera på annan dator och spela där med men du kommer inte kunna spela på båda samtidigt

Permalänk
Medlem

Ah , perfect. Som sagt, kommer aldrig att köra bägge datorerna samtidigt.

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk

Vill bara tillägga att det visst går att spela på ett steamkonto på två ställen samtidigt, bara att ställa in så att en av klienterna kör i offline mode, detta gör det givetvis endast möjligt att spela singelplayer. Men det är praktiskt att kunna spela skyrim samtidigt som systern trots att jag inte har det på mitt steam.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heinkel92:

Vill bara tillägga att det visst går att spela på ett steamkonto på två ställen samtidigt, bara att ställa in så att en av klienterna kör i offline mode, detta gör det givetvis endast möjligt att spela singelplayer. Men det är praktiskt att kunna spela skyrim samtidigt som systern trots att jag inte har det på mitt steam.

Men skyrim har väll bara singleplayer? Och är det bra`?

Permalänk
Skrivet av Diesel:

Är helt ny på Steam, så var snälla nu
Köpte Skyrim, upptäckte då att man måste använda nåt som heter Steam. Steam har jag aldrig använt innan........
Gjorde konto, installerade på min dator hemma , allt funkar bra Men jag har resejobb och är borta i veckorna, så nu till min fråga.

Kan jag logga in på mitt Steamkonto på min dator på resejobbet (dator nr 2) och installera Skyrim där utan problem?
Går det att göra eller inte?

Kommer alltså aldrig att köra bägge datorerna samtidigt, däremot så är bredbanden olika hastigheter och leverantörer.
Letade på Google, men hittade olika svar

Det går fint det, jag är i samma situation då jag jobbar borta på veckorna och således spelar på min bärbara då. Om du har steamguard påslaget (en säkerhetsåtgärd i steam) så kommer den skicka ett mejl till dig med en bekräftelsekod när steam känner av en främmande IP adress. Det är bara att följa anvisningarna.

Skrivet av silicon111:

Men skyrim har väll bara singleplayer? Och är det bra`?

Ja endast SP och ja spelet är mycket bra.

Permalänk
Medlem

observera bara att lokala savegames inte "följer med" via steam till nästa dator.

Permalänk
Skrivet av KoloN:

observera bara att lokala savegames inte "följer med" via steam till nästa dator.

Vissa spel som har steam cloud gör det medan vissa inte gör det så det varierar. TES IV: Oblivion gör faktiskt det.