Till dreamhack! Hur ska jag ha datorn i resväskan?! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Till dreamhack! Hur ska jag ha datorn i resväskan?! Hjälp!

Så hur ska jag lägga datorn i resväskan? Har ett cooler master 430elite chassi. Bild på resväskan http://imageshack.us/f/194/dsc01797ha.jpg/.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Men snälla.. vad förväntar du dig för svar?

"Ja tjena! Jag bor också i löddeköpinge! Kommer över imorgon o hjälper dig packa samt bre en smörgås åt dig."

Tips på hur jag ska sätta datorn i resväskan för att inte skada den på något sätt?

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Bara lägg den ner? Du har inte så många alternativ...

Permalänk
Medlem

Finns ju en del sätt att lägga den, grafikkortet nedåt, uppåt osv etc? Jag vet inte om det gör skillnad, därför frågar jag. Säg istället det kvittar hur den ligger.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Eller så taru burken i armarna som vanligt folk, alt lägger den på din datorstol och rullar vidare den.. Inte fan planerar du att gå runt med datorn 24/7 och det krävs en väska fört?

Btw syns där om du lyckas komma på en lösning på ditt ytterst stora I-lands problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Botten på dator -> botten i väskan -> Wow.. du klarade det.

Botten? Den får inte plats så.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Eller så taru burken i armarna som vanligt folk, alt lägger den på din datorstol och rullar vidare den.. Inte fan planerar du att gå runt med datorn 24/7 och det krävs en väska fört?

Åker buss, går inte då.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Åker buss, går inte då.

Då lägger du den väl i bagaget i bussen? Eller åker du lokalbuss (asså inte "coach")

Permalänk
Medlem

Klart dom tar datorn utan väska bara att den kommer få stå bland allaandra väskor

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Lägg datorn så att datorn står upp normalt när väskan står upp om du fattar hur jag menar.. så har jag gjort när jag åkt till DH eller till 08-byn, datorn funkar utan problem. Brukar skydda lite runt om med ngn tröja eller annat mjukt som skall med. moderkortet skall ligga mot väskans baksida, ej mot "dörren".

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Så hur ska jag lägga datorn i resväskan? Har ett cooler master 430elite chassi. Bild på resväskan http://imageshack.us/f/194/dsc01797ha.jpg/.

hade PRECIS en likadan väska dom gånger jag har åkt till DH.. har alltid gjort som så att man sätter ner den längst ner i väskan (tror att du måste ha fronten eller bakdelen av chassit neråt) så pular man in alla sladdar och sånt som får plats ovanför för att fylla ut lite.. sen en tunnare kudde och sen la jag skärmen där med skärmytan mot kudden och sen va det bara att dra igen.. fick ner precis allt! 24" skärm, tangentbord på sidan av chassit, mus, kablar, lurar och sen alla mina 3 externa diskar utan problem

och får du inte plats så gör du fel^^ jag hade ett Apevia X-Cruiser som är större än ditt chassi

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Lägg den i en Sån stor Ikeakasse eller liknade bara då:-)?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gör som man gjorde på det första LAN-partyt i världen. Ta en den med dina manliga nävar och BÄR den.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

En Jysk/Ikeapåse fungerar utmärkt för att få plats med kringutrustning också!

Permalänk
Avstängd

Är du seriös med den här frågan?

Permalänk
Medlem

Ta'n i en kartong vettja. Detta är en s.k "guld-tråd".

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 16GB DDR4 3200Mhz

Permalänk

Mosa ner den i väska så som det går, ta ur din HD om du har planerat att tappa datorn annars är det väl ingen fara.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

chassit är såpass litet att man lätt klarar sig med 1ica kasse, skärmlådan och ett par armar, klarar du inte det är det kanske dags att lämna datastolen och träna lite?;)

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk

Varför väska !? Har aldrig haft min dator i en väska och åker på LAn varje helg och när jag åkte till DHS iår så ställde jag den i bagaget bredvid skärmen som jag inte hade något skydd för heller? du behöver inget skydd lär att placera det så det inte välter! Och inte tart skada förstås!

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomlarsson:

Varför väska !? Har aldrig haft min dator i en väska och åker på LAn varje helg och när jag åkte till DHS iår så ställde jag den i bagaget bredvid skärmen som jag inte hade något skydd för heller? du behöver inget skydd lär att placera det så det inte välter! Och inte tart skada förstås!

MVH

lol?
alla som har bra skärmar skyddar dom :3

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Botten? Den får inte plats så.

svarade du inte på din egen fråga där?
har du en tung kylare så kvittar det om du har datorn i en väska, är allt jag hade oroat mig för. och självklart inga fall från höga höjder

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Men snälla.. vad förväntar du dig för svar?

"Ja tjena! Jag bor också i löddeköpinge! Kommer över imorgon o hjälper dig packa samt bre en smörgås åt dig."

haha

nä man ställ den i bilen på golvet i baksätet spänn fast den eller tryck ner någon kudde där det glappar så den inte hoppar runt

EDIT.

buss: ta den med händerna och utrustning/skärm i väskan

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

lol?
alla som har bra skärmar skyddar dom :3

Observera "så dem inte tar någon skada förstås" står det klart och tydligt!

Permalänk
Medlem

köp en eller två blåa IKEA påsar för 5 kr. räcker gott och väl.
Ha dom som dator väska eller paketera datorn i den med lite silver tejp

Permalänk

Fyll ut väskan för att förhindra turbulens i trunken, så datorn inte leker flipperspel där inne.

Du kunde inte räkna ut allt detta själv? Du har en bra grund med rollerväska istället för påse för det är smidigare.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

Botten? Den får inte plats så.

Ett tips om den inte får plats på den ledden, vänd på datorn 90grader så kanske den får plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

varje helg? kanske dags att upptäcka va livet har att erbjuda istället. Feest i helgen kanske?!:p Lär ju inte va så kul att va singel hela livet:p lycka till;)

Vad har att vara singel med att lana varje helg att göra? Jag och kompisarna lanar stort sätt varje helg också och 80% av oss har tjej, 2 är till och med gifta, sedan hur vet du att han/hon inte upptäcker livet alla andra dagar i veckan?

OT: Gullig tråd och som någon sa tidigare ibland är det inte lätt, speciellt när det är något man har längtat till så kanske det slår snurr på hjärnan. Det är bara att försöka puzzla ner datorn i väskan vilket inte borde vara så svårt om när du väll försöker. Annars får du ta en ikea/jysk/rusta påse för 5kr då dom funkar utmärkt till att ta dator och all kringrustning.

Permalänk
Medlem

Ta ut grafikkortet så att det inte knäcks vid stötar

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk

Varje år... Kommer exakt lika trådar upp xD typ alltid "ställ datorn så inte allt går sönder på tåget" och "hur får jag datorn till DH bäst" det är inte lätt när det är svårt..;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Förslag #1.
1. Lägg datorn i väskan
2. Fyll på med lite "lull lull" tex tangentbord och mus.
3. Stäng ihop väskan
4. Dra igen dragkedjan.

Tex: GuideN^#1

Förslag #2.
1. Fyll väskan med "lull lull"
2. Stäng ihop väskan
3. Dra igen dragkedjan.
4. Ta datorn i nävarna och ha väskan släpandes med hjälp av ett "koppel" ?

Tex: GuideN^#2

Case closed?

Visa signatur

Tjeeeeeeena!