Permalänk
Medlem

Är inet så bra igentligen?

Hejsan alla goa och glada , jag ska köpa ny dator till jul.. hade tänkt mig via Inet för det verkade bra och billigt sen så har jag läst runt på massvis av trådar och massor har fel och dom vägrar och fixa typ du får köpa ny etc etc. Är det verkligen så bra ? för jag vill inte lägga ut 12-14 k sen kanske inte nått funkar sen får jag kanske betala 4 k till för att få det och funka någon som tankar om det (förlåt om detta är på fel tråd sida eller så är ganska ny här på Swec)

Tackar:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wobblez:

Hejsan alla goa och glada , jag ska köpa ny dator till jul.. hade tänkt mig via Inet för det verkade bra och billigt sen så har jag läst runt på massvis av trådar och massor har fel och dom vägrar och fixa typ du får köpa ny etc etc. Är det verkligen så bra ? för jag vill inte lägga ut 12-14 k sen kanske inte nått funkar sen får jag kanske betala 4 k till för att få det och funka någon som tankar om det (förlåt om detta är på fel tråd sida eller så är ganska ny här på Swec)

Tackar:)

Det dom vägrar fixa är väll för att folk försöker lura dom på pengar och reklamera prylar dom själv haft sönder, köpte en mus av dom som lasern var dålig på och fick tillbaka en helt ny av valfri modell t.om.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

De har ju blivit utnämnda till årets datorbutik flera år i rad av Sweclockers medlemmar. Ser ut att bli samma resultat i år också. Har aldrig haft problem med dem. De har ju en del kunder så en del negativa trådar är oundvikligt.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Har beställt i stort sett alla mina datorprylar ifrån inet och alltid varit snabb leverans, bra priser och bra kundbemötande

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk
Medlem

Jag personligen gillar Dustin, men de tenderar att vara något dyrare. Men Inet är ett seriöst företag, och det borde vara fina fisken att beställa från dem

Permalänk
Medlem

De är nog minst lika bra som alla andra. Lär ju inte finnas ett enda företag som kommer vara givmilda och jättesnälla när de misstänker att en kund utnyttjar dem. Så handla du från inet, min erfarenhet av dem är i alla fall bra!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Lägg en extra tusenlapp till din buffert och köp från Dustin. Då slipper du eventuella framtida problem om du nu är tvungen att skicka tillbaka någonting.

Permalänk
Moderator
Moderator

Var är dessa "massor" av trådar? Inet hanterar kanske ett sexsiffrigt antal försäljningar per år och hur många trådar hittar du här där de verkligen beter sig felaktigt, fem?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Gillar Inet starkt! Om du vill vara 100% säker på att få en reklamation, ta bilder på sakerna innan du mixtrar ihop det. Detta gäller inte inet endast, utan allting! (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara goda erfarenheter med inet, men en polare har ett ärende som går till ARN, ett moderkort, mot inet.. Så jag är numera "tveksam".

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

hehe okej, har inte sagt nått dåligt men efter ett par trådar man läst så blir man lite fundersam hehe , men blir nog Inet eller Komplett

Permalänk
Medlem

Kolla bara på alla recension på prisjakt så får du se vilka butiker som är vettiga, håll dig undan bara från pixmania!
Inet har utvecklat ett stort förtroende hos Sweclockers genom åren, stor del är med hjälp av fri frakt över 500kr för Sweclockers medlemmar (eller vad det står) Egentligen är alla dom större datorbutikerna mer eller mindre lika bra, för mig så spelar varustatus in när jag beställer vilket inte är Inet starkaste sida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wobblez:

hehe okej, har inte sagt nått dåligt men efter ett par trådar man läst så blir man lite fundersam hehe , men blir nog Inet eller Komplett

Har alltid handlat hos komplett, men troligen blir det enbart från inet i framtiden pga fri frakt + att dom verkar riktigt j*vla bra!

Känns inge kul att behöva dra ner prestandan på burken bara för att frakten kostar 3-400 (Ja, jag är fattig.)

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Sötast

Meh, de flesta fallen där någon har problem med Inet är när de har uppenbara självförvållade skador som de försöker få ut som retur/garanti.

Permalänk
Medlem

Japp , lite så jag tänker sen vet jag inte om jag satt ihop rätt delar osv har försökt posta i andra forum posterna får typ 1 svar dom säger jag tror det passar sen får man inget mer svar.. men Inet känns bra ville bara Höra hur ni folk tyckte och tänkte, eftersom man har läst vill man ju vara extra noga !

Permalänk
Avstängd

Både komplett och Inet har gett mig nya grejer när de gamla gått sönder inom garantin.
Är det ditt fel att de går sönder så får du självklart ingen ersättning.

Permalänk
Medlem

Inet e top of the line, var inte orolig. CDON har fri frakt över 600 kr och 5% på ALLA datorkomponenter om du är sweclockermedlem
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wobblez:

Hejsan alla goa och glada , jag ska köpa ny dator till jul.. hade tänkt mig via Inet för det verkade bra och billigt sen så har jag läst runt på massvis av trådar och massor har fel och dom vägrar och fixa typ du får köpa ny etc etc. Är det verkligen så bra ? för jag vill inte lägga ut 12-14 k sen kanske inte nått funkar sen får jag kanske betala 4 k till för att få det och funka någon som tankar om det (förlåt om detta är på fel tråd sida eller så är ganska ny här på Swec)

Tackar:)

Som 13ers3rk skrev är det grymt många som försöker fuska. Finns många trådar med brände grafikkort/cpu/moderkort osv där köparen på nåt sätt gjort fel men ändå är det fler som rekommenderar att man skickar in det på garantin "Man kan ju ha tur" eller "det går ju inte bevisa vem som har förstörd det". Kallas bedrägeri

Dock gör även Inet fel och ibland medvetet. Fanns en tråd där en tjej vill lämna in datorn på garanti direkt till Inet, men det vägrade dom. Efter att TS och jag hade skrivit mejl och inlägg på Facebook valde dom att ändra deras policy. (De raderade dock våra inlägg på Facebook, men ändrade som sagt deras köpvillkor på hemsidan.

Inets stora fördel är att de har teknikera som bygger och felsöker datorer. Ringar man tex till dustin får man prata med nån snubbe som vet nada om nåt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wobblez:

Hejsan alla goa och glada , jag ska köpa ny dator till jul.. hade tänkt mig via Inet för det verkade bra och billigt sen så har jag läst runt på massvis av trådar och massor har fel och dom vägrar och fixa typ du får köpa ny etc etc. Är det verkligen så bra ? för jag vill inte lägga ut 12-14 k sen kanske inte nått funkar sen får jag kanske betala 4 k till för att få det och funka någon som tankar om det (förlåt om detta är på fel tråd sida eller så är ganska ny här på Swec)

Tackar:)

Jag har aldrig haft krångel eller problem med inet. Det har ingen i min bekantskapskrets heller och jag rekommenderar alltid inet.

Permalänk
Medlem

Jag har felanmält/reklamerat två stycken produkter som jag köpt av Inet och den ena var en bärbar dator med trasig skärm, den andra var en Samsung F3 som gick sönder (firmwaren tror jag det var) men i dom fallen så var det inga problem, fick en .pdf som jag skrev ut o klistrade på kartongen så tog Inet hand om resten

Det är ett företag som precis som Komplett/Dustin satsat på väldigt bra support vilket gör att man tycker att det är en fröjd att handla av dom.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Dom gånger jag har fått prylar med fel på(DOA) så har jag fått en ny direkt dagen efter helt utan krångel. Det har förvisso inte rört sig om några dyra prylar men det är ju helt klockren service.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat många gånger från Inet och alltid fått mina prylar inom utlovad tid. Jag har haft 3 reklamationer och samtliga byttes snabbt och utan krångel. Vad mer kan man begära?

Vissa andra av dom "stora" har skickat fel varor 2 ggr i rad eller försökt sälja begagnade varor som nya. Inet är den enda butiken som än så länge skött sig exemplariskt i min bok.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk

Själv så tycker jag att Inet ser lite skummt ut på något sätt :S men jag själv brukar köpa från netonnet eller komplett !

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk

*Egentligen

Permalänk
Medlem

Är du orolig för problem så köp datorn monterad från Inet, vist det kostar 800:-, men då får du den testkörd och klar.
Du slipper risken att du har sönder nått vid montage, och om nått mot förmodan är trasigt vid leverans så slipper du en felsökning som är besvärlig om du inte har en donator dator att testa med.
Tyvärr så får du inte nöjet att bygga din egen dator, men man får prioritera

Har några reklamationer/garanti ärenden mot Inet utan problem, tycker att många som har problem med att få igenom reklamationsärendem har fysiska skador på grejerna och då har man svårt att få det godkänt, har man skador har någon misshandlat grejerna och då får man skylla sig själv.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Ofta är det så att de negativa personerna är de som postar. De 99% som är nöjda postar inte i forum, tack och lov för det kanske, det skulle bli rätt trist i längden...

Köpte min dator färdigmonterad och efter ett par månaders mailande fram och tillbaka var nog allt utom chassit utbytt (vilket var det som gjorde att det tog så lång tid att få datorn för övrigt...) trodde jag de skulle be mig dra åt h-e. Men de var lika trevliga hela tiden

Jag rekommenderar Inet och har inget att klaga på alls.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

problemet med inet är att det är ingen som gör trådar som heter typ "inet är så jeffla bra" utan det blir bara trådar när det händer något dåligt jag har aldrig haft problem med inet och jag fick tillbaka pengarna på en vara jag köpt, monterat in i en dator, men sedan inte var nöjd med den

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Överlag så har jag bra erfarenhet av Inet.
Dock finns det undantag såsom när jag krigade mot dem gällande ett moderkort med trasiga RAM-slot. De hittade helt enkelt på en annan anledning till varför det inte fungerade, givetvis en anledning som inte täcktes av garantin. Berättade för mig att de fixat kortet och skickade tillbaka det mot en serviceavgift. Självklart fungerade kortet fortfarande ej.
Efter att ha ringt upp dem och skällt lite så gick de med på att ta in mitt kort igen och denna gången var det tydligen ett fabrikationsfel på kortet. Tänka sig!
Fick senare ett likadant (nytt & fungerande) kort skickat till mig. Jag är nöjd nu men tycker att det var riktigt fult spel från deras sida.

Permalänk
Ljusskygg

Fri frakt.. Tar 1-2 dagars leverans, och man får en godis på köpet. Senast jag köpte fick jag en stor Mango godis Jättegod

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej , har inte vart dirrekt tveksam på det viset , självklart förstår jag också att om man själv krashar så får man skylla sig själv.. Men det var bra att man fick höra vad alla ni tyckte ! men är det svårt att bygga en data mycket risker eller gäller det bara att vara noga , har en kompis som kan hjälpa mig är bara rädd att nått ska gå sönder (han har byggt sin egen) ska jag låta inet göra det? Bra i alla fall att få höra era Åsikter!