Gigabyte Geforce GTX 560 1gb OC

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce GTX 560 1gb OC

Hej! Jag är ny här och började läsa runt lite efter att jag beställt ett nytt grafikkort - GTX 560 OC (Gigabytes)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635178

Så som jag har läst är det många som har problem med 560 ti kortet, men då undrar jag om det är samma sak med vanliga 560 OC?

Jag är mest ute efter att spela MW3 på High Details.. Har även en Phenom II x4 3.3ghz 95W edition samt 8gb 1600mhz minne.

Kommer jag att ha problem med high settings med detta system? Jag vill helst inte överklocka något..

Och kommer kortet att vara okej utan att jag ska behöva nerklocka/höja V?

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Hej! Jag är ny här och började läsa runt lite efter att jag beställt ett nytt grafikkort - GTX 560 OC (Gigabytes)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=635178

Så som jag har läst är det många som har problem med 560 ti kortet, men då undrar jag om det är samma sak med vanliga 560 OC?

Jag är mest ute efter att spela MW3 på High Details.. Har även en Phenom II x4 3.3ghz 95W edition samt 8gb 1600mhz minne.

Kommer jag att ha problem med high settings med detta system? Jag vill helst inte överklocka något..

Och kommer kortet att vara okej utan att jag ska behöva nerklocka/höja V?

Tack på förhand!!

vet att folk har haft problem med gigabytes 560 ti oc. men det behöver inte betyda att 560 oc är dåligt. se till att ha en hyffsad kylning också

Permalänk
Medlem

Jo hade hoppats att kylningen på kortet räcker, valde framförallt just gigabyte för de två fläktarna. Men undrar om det är någon som använder just detta kort och spelar MW3, BF3, Skyrim osv. Eller om någon stött på problem?

En till fråga. BÖR jag överklocka kortet?

Permalänk
Medlem

Det är just OC varianten som har problem. Finns en tråd om hur man flashar BIOS på det, men om du inte har några problem behöver du inte uppdatera. Så testa kortet ordentligt först(det är inte säkert att det blir fel i FurMark, jag fick problem i vanliga spel när jag spelat några timmar).

EDIT: Skyrim funkar perfekt på max, och överklocka mer kan du ju prova. Själv är jag nöjd med hur det fungerar just nu.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Okej för jag läste i de flesta trådar att det var SOC och inte OC? Men det gäller alltså 560 också och inte bara 560 ti?

Permalänk
Medlem

Har ett 560 ti OC själv, hade problem i början med att BF3 frös/crashade, men efter BIOS-flashning fungerar kortet perfekt. Ligger runt 60° C när jag spelar BF3 på hyfsat höga inställningar, utan någon extra kylning (Standardfläktarna som sitter i ett Fractal Core 3000, borttagen övre hårddiskbur).
BIOS-flashningen är inget som du behöver bli avskräckt av heller, är en barnlek att göra (även för någon utan specialkunskaper).

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem

mm men nu var det ju INTE 560 ti utan bara 560!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Jo hade hoppats att kylningen på kortet räcker, valde framförallt just gigabyte för de två fläktarna.

En till fråga. BÖR jag överklocka kortet?

kortet klarar sig gott och väl. menad chassit