Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Började spela nu igen efter patchen, men ja fattar fortfarande ingenting. Blir f*n slaktad av allt å alla, gjorde en 8/24 runda på caspian precis. Försökte va smart, försökte röra på mig, hänga me min squad, men blev bara köttad hur jag än gjorde. Är inte speciellt kul när man dör var 30:e sekund. Blir en uninstall på skiten snart, spara utrymme på SSD:n. Jag har ju nån BF3 kromosom som saknas tydligen, fattar inte hur folk lyckas köra rundor med assault på caspian å landar på 37/6 å liknande. Ger upp snart

Jag tror du behöver mer tid. Jag börjar komma upp emot 1/1 K/D nu efter ett antal timmars spelande (fortfarande en bit kvar 0.8 ungefär ligger jag på nu).
Det tog mig ett tag att lära sig "hitta motståndare i tid" och att lära sig var folk brukar dyka upp. Jag har runt 20 tim spelat nu tror jag.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Det går inte alltid bra för mig heller, det är ju människor och inte Bots man spelar mot Adda mig om du vill lira någon gång: Jack666Worm

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Jag tror du behöver mer tid. Jag börjar komma upp emot 1/1 K/D nu efter ett antal timmars spelande (fortfarande en bit kvar 0.8 ungefär ligger jag på nu).
Det tog mig ett tag att lära sig "hitta motståndare i tid" och att lära sig var folk brukar dyka upp. Jag har runt 20 tim spelat nu tror jag.

Jag är ingen BF3-gud på steroider. Ligger åsså kring 1 i K/D.. 180nånting poäng per min. Mao, verkligen ingen MVP i BF3. Men jag har roligt som f-n!
A och O i BF3 tycker jag är att känna kartorna man spelar på. När man väl är bekant med en karta så vet man hur man ska ta sig fram för att ha en chans att nå "målet" och var man bäst ligger för att ta eller försvara flaggor etc. När man väl kan en karta bra så brukar det inte kännas som man dör för inget hela tiden.. och framstegen kommer efter hand.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Började spela nu igen efter patchen, men ja fattar fortfarande ingenting. Blir f*n slaktad av allt å alla, gjorde en 8/24 runda på caspian precis. Försökte va smart, försökte röra på mig, hänga me min squad, men blev bara köttad hur jag än gjorde. Är inte speciellt kul när man dör var 30:e sekund. Blir en uninstall på skiten snart, spara utrymme på SSD:n. Jag har ju nån BF3 kromosom som saknas tydligen, fattar inte hur folk lyckas köra rundor med assault på caspian å landar på 37/6 å liknande. Ger upp snart

Banor med mängder av fordon är svårt när man springer runt själv. Det krävs att man verkligen springer tillsammans med flera andra och/eller lär sig hantera fordon bra. Följ gärna en annan tank tex. Ett tips är att spela på 32 slots-servrar, men som kanske ändå kör large conquest. Det blir lugnare helt enkelt.

Jag är inte speciellt bra jag heller, men kan överaska mig själv ibland. Smällde in en 18 kill streak och slutade med 27/2 en runda, och fattade egentligen inte alls hur det gick till. Spelade assault hela rundan, rushade ett par flaggor och överlevde mirakulöst och sedan avvärjde konstant anfall.
Håller man sig bara lugn och följer efter några som verkar veta vad dom gör så går det automatiskt bättre. Försök gå med i grupper där det används squad perks och håll dig nära kompisarna. Ibland hamnar man i ett flyt, ibland (oftare) i ett oflyt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla uppmuntrande kommentarer :P, gör ju att man vill prova igen. Men kanske ska sluta spela själv, å bara spela när jag har nån att spela med, verkar ju inte funka annars.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

jag är ganska kass kd 0.8 spelat 55 tim precis klivit över till lvl34 och spelat i random squads hela tiden, men jag tycker det har funkat riktigt bra för det mesta, hittar man en squad med någolunda vettiga spelare så är det lätt att supporta och få hjälp.
Men väldigt ofta är det bara statskåta jävlar som bara bryr sig om sitt eget spel och då byter jag squad.
Kör annars slaktarbanorna, bazaar, metro med conquest och öva reaktionerna där för att senare spela på större banor och var envis bara satan

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K

Permalänk

Prova med lite mindre kartor som Grand Brazar, Seine Crossing och Metro i vanlig conquest mode(A,B,C) - gärna infantry only och max 32 spelare.

Där får man tid att lära sig kartan bra som är viktigast enligt mig. Då vet man vart man skall inta bäst positioner när man har en flagga. Sen tycker jag att K/D är överskattat - vill man räkna så är det "points per minute" som gäller.

T ex. Assualt; ut med health packs hela tiden var du än står, "reviveva" dina team m8´s etc..

Det är det som är kul med BF3 det är inte bara kills som räknas..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskbiffi:

Prova med lite mindre kartor som Grand Brazar, Seine Crossing och Metro i vanlig conquest mode(A,B,C) - gärna infantry only och max 32 spelare.

Där får man tid att lära sig kartan bra som är viktigast enligt mig. Då vet man vart man skall inta bäst positioner när man har en flagga. Sen tycker jag att K/D är överskattat - vill man räkna så är det "points per minute" som gäller.

T ex. Assualt; ut med health packs hela tiden var du än står, "reviveva" dina team m8´s etc..

Det är det som är kul med BF3 det är inte bara kills som räknas..

Jag har väldigt svårt för att släppa de där med K/D. Känner mig så jäkla dålig om jag inte får upp KD till runt 1, men det kommer jag aldrig lyckas me i denhär takten. Har inte lyckats med det i BC2 heller

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Om du vill förbättra K/d ration, stå inte still så mycket spring hela tiden till nya flaggor att ta över. Bjud in kompisar att köra med å kör ihop mot flaggorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskbiffi:

Om du vill förbättra K/d ration, stå inte still så mycket spring hela tiden till nya flaggor att ta över. Bjud in kompisar att köra med å kör ihop mot flaggorna

De funkar inte att springa runt för mkt. Man blir köttad av alla snipers. Som man inte ens kan skjuta tillbaka på för assault vapen gör typ 0 skada på långt håll, träffar hela tiden men en sniper som ligger ner hinner plocka headshot 3 gånger om innan man får in tillräckligt många skott på honom med assault. Bästa man kan göra är att skrämma dom lite å springa verkar de som. Försökte ta flaggor allt va ja kunde men det käns som man är väldigt exponerad mot alla snipers som campar. Pratar om caspian nu. Lyckades göra 17/15 på rundan så de va väl en jäkla bra runda för att va mig. Men 90% av mina deaths var på grund av snipers. Svårt att flanka dom oxå då hela banan är så öppen, sitter dom då 3 st på samma berg eller kulle så täcker dom ju upp åt alla håll. Satt fast bakom en sten i 10 minuter å bara revivade alla i min sqad hela tiden. Försökte till slut att ta mig bort, men blev slaktad så fort ja sprang ut från skydd. Jävligt irriternade. Saknar smoke granades, när låser man upp dessa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Saknar smoke granades, när låser man upp dessa?

Man behöver runt 15-20 kills med M320 tror jag. Eller Mortar.

Permalänk
Medlem

Har 1.9 i K/d ratio och 494 "points per minute" men får så mycket kills tack vare att jag satsar på objective och snackar med lagkamraterna i skype/mumble.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaMoZ:

Har 1.9 i K/d ratio och 494 "points per minute" men får så mycket kills tack vare att jag satsar på objective och snackar med lagkamraterna i skype/mumble.

Det kanske är det som krävs för att det ska gå riktigt bra? Synd bara att alla mina vänner BARA vill spela HC som om det är nån religiös sekt man inte kan lämna. Personligen tycker jag det riktigt uselt för att uttrycka mig milt. Känns som halva spelet är borta med HC inställningarna. Men den debatten behöver vi inte ta här.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen inte heller om HC men satsa på objective och spring det konstigaste vägarna dit så kommer det gå bättre

Permalänk

Det handlar mycket om att hitta en spelstil som passar just dig. Du kan aldrig spela som någon annan gör och tro att det ska gå bra för att det gör det för den andra personen.

Mitt tips är att först hitta en sens på musen som man tycker funkar bra för allt, aim, spray och liknande. Sen att hitta en stil som passar dig, aggressiv, passiv eller något mitt emellan.
Jag spelar väldigt aggressivt och det passar mig kanon bra. Jag springer ofta långt fram på kartorna och möter ofta folk som inte här beredda på att någon kommer att vara så långt fram eller ett så oväntat ställe. Jag dör nog ganska så mycket men får ändå oftast död på 3-5 stycken innan jag dör. Har ca 2.3 i k/d och har runt 620 score per min.
Sen så hjälper det ju också att skjuta mycket HS men det är inte det viktiga jag sätter siktet typ i börst/hals höjd och låter siktet gå upp av sig själv. Men detta är inget jag lägger ner tid på att tänka på utan jag gör det bara. Det viktiga är att du är snabb på att få iväg 5-10 skott på kroppen på din fiende som du möter. Man dör ändå så lätt så att lägga ner tid på att sikta folk i skallen förlorar man bara på.
Sen gäller det att tänka lite också, själv så räknar jag alltid med att möta en fiende runt ett hörn. Jag är redan inställd på att det kommer vara någon där och ibland är det de och ibland inte. Är det de så kommer du säkert hinna döda han som är där då han inte alls är med på att du helt plötsligt kommer runt hörnet och siktar på han. För att kunna tänka så här och använda det så behöver du nog kunna banorna ganska så bra så att du vet lite vart det är väldigt vanligt att folk står också men det skadar inte att hela tiden vara beredd på att behöva skjuta.

Sen det där med att spela med kompisar hjälper också det blir roligare och man blir lite mer avslappnad. jag spelar mycket med polare och då kör man typ alla kartor och hjälper varandra. Spelar jag själv så spelar jag nästan bara de mindre kartorna där man bara springer runt och skjuter folk.

Men hitta en stil som passar dig och som du gillar så kommer det att börja gå bättre.

Och en sak till jag kom på. Försök att använda mini mapen för om någon fiende är nära dig så ser du dem på den om det skjuter. Tror det är så det funkar att de måste skjuta eller om det är vid en viss längd ifrån dig som du ser dem på i vilket fall så ser du dem där ibland och då har du ett ganska så stor övertag.

Ursäkta att jag skrev en liten novell nu men det blev bara så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Ursäkta att jag skrev en liten novell nu men det blev bara så.

Dock en bra novell Baronen. Din förtjänst att jag håller mig över 1,0 i K/D ratio

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Saxat från battlelog:
General:
-You never spot.
-You never look at the minimap (get knifed son).
-You never spawn on your squadmates even if they are trying to cap a point.
-You don't approach a point until it's close to being capped (i.e. you bait your mates).
-You run away from points that are being contested... to go somewhere else... for some reason... just cuz.
-You stand in front of your teammates blocking their line of fire.
-You stand in a doorway completely preventing your teammates from getting in or out (GTFO the way)
-You choose a squad specialization your squad already has.
-You complain about weapons & perks you have never used.
-You shine your flashlight into your teammates' faces.
-As Squad Leader you never mark objectives.

Assault
-You never revive people.
-You have medic bags but only use them on yourself.

Support
-You never toss down ammo bags despite teammates spamming Q in your face.
-Also, those flashing ammo indicators on your minimap are teammates that need ammo.
-You put your mortar too close to a building and the debris crushes you when you shoot into it.

Recon
-Your spawn beacon placement is retarded.
-When sniping you don't spot despite this being your primary job.
-You sit 400m from anything, get 4 kills all round never spot and think you're helping the team.
-When you want to snipe, you don't care if you go prone next to 3 snipers on your team... you snipin'.
-You try to run people over with the MAV instead of spotting with it.

Engineer
-You don't attack tanks because 'you might die'.
-You have the repair tool but never repair.
-You exclusively use your rockets against infantry (pew pew).

Tank:
-You use the tank to cap the points near the spawn at the start of the game instead of going to contested points.
-You sit near the spawn so you can shoot your LMG at helicopters or jets.
-You avoid engaging enemy tanks.
-You avoid assisting in point captures.
-You jump out of the tank trying not to die near enemy engineers allowing them to capture the tank.
-You never look for mines.
-You drive away from and/or run over the engineer trying to repair you.

Humvee / jeep:
-You use the jeep to cap the points near the spawn at the start of the game instead of going to contested points.
-You drive away with the alone jeep leaving 3 teammates at spawn with no transportation.

Jet
-You still can't fly it, stop checking to make sure.

Attack Helicopter
-You go for rocket kills instead of positioning for your gunner.

Rush
-You avoid the objectives like the plague... "people die there".
-You never shoot the EOD Bot.

YOU JUST DON'T EVER FREAKIN' SPOT!!!

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Roliga kommentarer, med mycket hög halt av sanning. Dock tycker jag att Q systemet fungerar dåligt. I Bc2 kunde man tydligt be om amo eller medkit, men i bf3 hör jag aldrig att nån ber om amo. Det är inte allltid lätt att ha koll på minimappen. Lägger alltid ut ändå, men lyckas aldrig få nån amo. I bc2 fick man typ alltid amo när man bad om det.

Sen fattar ja inte menyn som kommer upp när man håller in Q. Är det nån som ser om jag trycker "i need backup!"? Känns ju helt värdelöst annars. Borde finnas bättre sätt att kommunicera utan att behöva ha mumble eller skype igång. Man kan ju inte ha hela jäkla laget på voice chat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Sen fattar ja inte menyn som kommer upp när man håller in Q. Är det nån som ser om jag trycker "i need backup!"? Känns ju helt värdelöst annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är arvegods från BF2. När du trycker "i need backup!" ropar din gubbe det. Men i BF3 är det så mycket andra ljud på gång och din elitsoldat har en väldigt svag röst så oftast hör ingen honom

Sen tycker jag det hade kunnat vara vettigare ord med där, som etx "Bail out" om man sitter i ett fordon och man vill förmedla till sina kollegor att det kommer gå åt helvete snabbt...

/Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Roliga kommentarer, med mycket hög halt av sanning. Dock tycker jag att Q systemet fungerar dåligt. I Bc2 kunde man tydligt be om amo eller medkit, men i bf3 hör jag aldrig att nån ber om amo. Det är inte allltid lätt att ha koll på minimappen. Lägger alltid ut ändå, men lyckas aldrig få nån amo. I bc2 fick man typ alltid amo när man bad om det.

Sen fattar ja inte menyn som kommer upp när man håller in Q. Är det nån som ser om jag trycker "i need backup!"? Känns ju helt värdelöst annars. Borde finnas bättre sätt att kommunicera utan att behöva ha mumble eller skype igång. Man kan ju inte ha hela jäkla laget på voice chat.

Skickades från m.sweclockers.com

Du visste det kanske det redan, men skriver det ändå. Om andra inte vet.

Man siktar på t ex ett fiende plan och trycker på Q och med "markeringen" i mitten menyn som kommer upp när man håller in Q spotar man flygplanet. och sen släpper man Q, då spotar man och flygplanet markeras! Man får även poäng när man spotar!!

* Trycker du på Q när du siktar på en fiende så blir han mycket lättare för alla andra att se.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du visste det kanske det redan, men skriver det ändå. Om andra inte vet.

Man siktar på t ex ett fiende plan och trycker på Q och med "markeringen" i mitten menyn som kommer upp när man håller in Q spotar man flygplanet. och sen släpper man Q, då spotar man och flygplanet markeras! Man får även poäng när man spotar!!

* Trycker du på Q när du siktar på en fiende så blir han mycket lättare för alla andra att se.

De räcker väl med att snabbt trycka in Q för att "spotta"? Det jag menar är att det inte verkar finnas nån tydligt sätt för att be om amo osv. Om ja siktar på en kamrat som kör support och trycker q i BC2 så kommer väl en ikon upp över hans huvud + att han hör i högtalarna att jag ber om amo, även om ja står långt bort. I BF3 så märker man inte när folk ber om ammo om dom inte skjuter och och hoppar runt en å skriver "give me some ammo you f.ing moron".

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ett snabbt litet spontant tips är att zooma upp minimappen, funkar för mig iaf. Tittar nog på den 1/3 av tiden. Efter ett tag lär man sig strukturen på den och ser/vet exkat var folk befinner sig så fort dom blir spottade eller skjuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Lirar du Conquest eller Rush? Jag har själv börjat återta BF3 spelandet även om jag tycker att spelet har alldeles för mycket brister. Kör endast på Normal Conquest Large 64 - Caspian Border, Operation Firestorm och Kharg. De servrarna jag lirar på har inte mycket Recons som ligger och sniprar och är det så att det blir mycket camping så byter man bara server. Om du vill kan vi lira lite tillsammans så kan du få lite hjälp med spelandet men kan säga redan nu att jag inte har en mic.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk

Rekommenderar dig att köpa mw3 istället, bf3 är inte för alla människor men om du var bra i bc2 så borde du ju kunna bf3 någorlunda iaf.
rätt uppenbart att dom inte dör om du skjuter 5 meter ifrån dom med stridsvagnen xD.
Du överdriver bullet-dropen. För att kulan ska droppa 3 meter eller vad du skrev så måste man vara sjuuukt långt bort, bullet droppen är bara en 1-2 huven på 400m.
Tror du underskattar hur öppet bf3 är och hur sjukt långa sträckor det är på vissa banor, men prova lira nån lite mindre bana och ha lite spelförståelse och punkta eller dra mycket små burst en 6-8 skott så dör dom, därför jag lirar hardcore ofta, eftersom vapnena gör sjukt lite skada på normal.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Skrivet av Inanimate:

Det smått sorgliga är att ju fegare du blir, desto bättre går det. Med det menar jag inte nödvändigtvis att du ska ligga i en buske med sniper på 800 meters avstånd, utan att låta andra springa in först i situationer, och sedan kliva in när du anar att du kan ha ihjäl någon utan att dö själv. Jag personligen hatar sånt och springer alltid in först när jag går i klunga. Det lönar sig ibland men straffar sig också. Å andra sidan har jag betydligt roligare.

Stämmer inte på alla det du säger. Jag spelar väldigt aggressivt och går nästan alltid först och det lönar sig nästan alltid för mig då jag alltid får med mig mer än 1 gubbe. Har en kd på 2,2 typ och score per min på runt 630. Det handlar mer om vad som passar för sig dig. Då jag har spelat väldigt mkt FPS spel så hjälper det mig mycket och jag spelar på samma sätt som jag gör i andra spel och aimar mkt mot huvudet på folk och har bra reflexer så då lönar det sig för mig att gå fram först och plocka ett par. Sen så är det ju sällan jag överlever men jag har ändå hjälpt mitt lag och dem bakom mig genom att döda 2-3 st innan jag dör.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, tycker jag tar flaggor, skjuter på tanks, lägger ut minor, försvarar flaggor, kastar ut ammo, mdeic packs, revivar....men likt förbannat kommer jag inte över runt 300spm. Dock har jag oftast bra k/d så jag kanske är för defensiv i mitt spelande, har runt 2.4 k/d i snitt. Sen när jag spelar med mina vänner brukar jag oftast gå först och röja upp lite men inte får jag så mycket mer poäng för det.

Kör bara CQ normal mode, spottar väldigt mycket också men det ger ju bara 10p oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag vet inte riktigt vad jag gör för fel, tycker jag tar flaggor, skjuter på tanks, lägger ut minor, försvarar flaggor, kastar ut ammo, mdeic packs, revivar....men likt förbannat kommer jag inte över runt 300spm. Dock har jag oftast bra k/d så jag kanske är för defensiv i mitt spelande, har runt 2.4 k/d i snitt. Sen när jag spelar med mina vänner brukar jag oftast gå först och röja upp lite men inte får jag så mycket mer poäng för det.

Kör bara CQ normal mode, spottar väldigt mycket också men det ger ju bara 10p oftast.

Du gör inget fel utan spelet är obalanserat. Själv kör jag bara CQ och ligger mellan 270-300 SPM och det är väääääldigt svårt att komma över det om man bara kör CQ, tyvärr har de gjort så att alla som kör Rush SQD mm är de som får högst SPM medans såna som mig som bara spelar CQ 64 ska få behöva lida genom låg SPM vilket jag oftast inte bryr mig om men eftersom det tar så mycket längre tid att låsa upp saker och ting så blir det lite tråkigt.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Försök hitta ett vapen som du gillar extra mycket och spela sedan endast med det, på så sätt lär du dig hur vapnet "fungerar".

Jag kör i princip bara med Kh2002 när jag spelar som assault och A-91 när jag spelar som engineer.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Du gör inget fel utan spelet är obalanserat. Själv kör jag bara CQ och ligger mellan 270-300 SPM och det är väääääldigt svårt att komma över det om man bara kör CQ, tyvärr har de gjort så att alla som kör Rush SQD mm är de som får högst SPM medans såna som mig som bara spelar CQ 64 ska få behöva lida genom låg SPM vilket jag oftast inte bryr mig om men eftersom det tar så mycket längre tid att låsa upp saker och ting så blir det lite tråkigt.

Jag kör precis som du endast CQ 48-64 spelare, Kharg, Caspian och Firestorm. Har 542 spm, 3,1k/d och 1.72 w/l ratio.

Tips till både dig och TS är att bli bra på att köra fordon. Hitta er grej, vare sig det är tanks, heli eller jets. Det blir så mycket lättare att få bra stats, och är bra mycket roligare. Alla tips i tråden om att man måste köra mycket lagspel och spela med sin squad för att få bra stats ger jag inte mycket för. Jag spelar helt solo och har aldrig spawnat på en squadmember. (In before "börja spela cod."

Nickar whyumadbrah, vi har säkert setts i och med att vi gillar exakt samma typ av banor/spelläge.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

Jag kör precis som du endast CQ 48-64 spelare, Kharg, Caspian och Firestorm. Har 542 spm, 3,1k/d och 1.72 w/l ratio.

Tips till både dig och TS är att bli bra på att köra fordon. Hitta er grej, vare sig det är tanks, heli eller jets. Det blir så mycket lättare att få bra stats, och är bra mycket roligare. Alla tips i tråden om att man måste köra mycket lagspel och spela med sin squad för att få bra stats ger jag inte mycket för. Jag spelar helt solo och har aldrig spawnat på en squadmember. (In before "börja spela cod."

Nickar whyumadbrah, vi har säkert sets i och med att vi gillar exakt samma typ av banor/spelläge.

Kör du bara Conquest Large då? Själv kör jag mycket flyg men man får så sjukt lite poäng med det och helikoptern är riktigt bra att få upp sina score om man lyckas få tag i den samt en bra pilot/skytt som kan sin grej vilket är en väldigt liten chans.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming