Era karaktärer i Skyrim

Permalänk
Skrivet av Stylaren:

ahh nice!

Men skall nog börja köra light ändå.
Kan man skilla genom att skjuta på måltavlor osv? Tänker på archery.

Är rätt säker på att de måste vara levande för att det ska räknas, dock funkar djur bra, och om du kan summona något "spöke" eller liknande via magi så kan du träna på dem tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Personligen tycker jag att alla armorset:s som inte har "Muffle" på dojorna suger.

Det går inte att banka sig genom _hela_ spelet, iaf inte om man vill "RPG:a", IMO.
En plåtburk passar givetvis i Skyrim .. men .. "ingen skada"-armor, liksom .. kul?

Jag spelar också Nord, men female & inte jättegrovt byggd.

I början använder man ju "det man har", liksom & sen får man väl se hur det blir?
Jag har som sagt också armorset:s, men de passar inte min spelstil alls.
Jag smyger hellre in lite tyst & fint, sätter en pil eller två & går sen över till (lätt)
sköld & svärd ifall fienderna slåss så, d.v.s. fajter utan många bågskyttar.
Kan jag sneak:a en enhands gör jag givetvis det, ibland använder jag gift om det behövs.

Går min hälsa ner under strid tar jag potions, alla sorter jag kommer över & orkar bära.
(Här försöker iaf jag balansera min gear med lite utrymme för loot som jag säljer eller använder
på annat sätt. Disenchanting, Alchemy & framtida smithing-projekt.)
Jag har även bra restoration-spells, som jag dock behöver springa undan lite för att kunna använda.
Använder knappt magi annat än till restoration, eller throw glyhps, vilket är rätt roligt IMO.

Jag har koncentrerat min träning på de områden jag använder när jag spelar. Mha papper & penna
för & minnas var tränarna var är inriktningen light-armor, archery, one-hand/block, sneaking, smithing osv.

Om jag ska jämföra "hur det har gått" med användare ovan i .. tung gear .. så har det gått rätt uselt.

Eller ja .. Jag är visst Thane, Nightingale, Speaker, Dragonslayer, Arch-Mage, Stormblade & Varulv.
Jag bär INTE skeleton key & jag har nästan aldrig någon med mig på uppdrag .. jobbar bättre ensam.
(Mest med tanke på den "jättefina" AI:n på companions som fastnar överallt & måste vallas rätt.)

Avra Verona:
http://forumbilder.se/images/da22201115611f2d6.jpg

Körd Falmer:
http://forumbilder.se/images/b422201120124235e.jpg

Kul spel son .. ja i alla fall, roligt?

Är rätt säker på att man inte kan vara speaker i skyrim

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Den gillar jag. Din gubbe ser totalt kickass ut

Du behöver bara fixa lvl 90 i smithing och crafta Daedric Plate set.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är rätt säker på att man inte kan vara speaker i skyrim
Skickades från m.sweclockers.com

Oops, "Listener" ska det vara.

Permalänk

Mitt lilla katts klädde ut sig till ett uppdrag. Var tvungen att passa in i omgivningen:

En annan skön bild, där pilen satt där den skulle.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

Du behöver bara fixa lvl 90 i smithing och crafta Daedric Plate set.

Jo kom fram till det jag med tillslut
Här är min Nord Warrior Torulf med sin companion Lydia

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jo kom fram till det jag med tillslut
Här är min Nord Warrior Torulf med sin companion Lydia

http://i.imgur.com/bsI1r.jpg

Jahaa .. jag trodde det var din char "Armor", brevid sin kompis "Armor"?
(Jag kan på riktigt inte se vem som är man/kvinna - Torulf/Lydia .. bara armor.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Jahaa .. jag trodde det var din char "Armor", brevid sin kompis "Armor"?
(Jag kan på riktigt inte se vem som är man/kvinna - Torulf/Lydia .. bara armor.)

kollar du in bröstplåtarna så hoppas jag det löser det hela för dig

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

kollar du in bröstplåtarna så hoppas jag det löser det hela för dig

Är det då man hör Lydia "hey my eyes are up here" å sen drar hon svärdet?

Så då har min lilla "ödla" lvl 100 i pick pocketing

Förresten någon annan som tycker det är lite läskigt när man smyger i "grottor" å helt plötsligt lvlar man i "sneak" utan att man ser någon/något? Kan ju upplysa om att för en med spindelfobi går pulsen upp rätt rejält

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Är det då man hör Lydia "hey my eyes are up here" å sen drar hon svärdet?

Så då har min lilla "ödla" lvl 100 i pick pocketing

Förresten någon annan som tycker det är lite läskigt när man smyger i "grottor" å helt plötsligt lvlar man i "sneak" utan att man ser någon/något? Kan ju upplysa om att för en med spindelfobi går pulsen upp rätt rejält

Finns mod som tar bort spindlarna ur spelet, utifall att det är jobbigt med dem.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beengalas:

Finns mod som tar bort spindlarna ur spelet, utifall att det är jobbigt med dem.

Inte till Xbox 360 :/ (vad jag vet i alla fall)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håller på och umm... Skaffar det nu

Har kollat på många gameplays, skulle vänta att skaffa spelet tills jag fått min nya dator, men verkar som det tar längre tid så får la nöja mig så länge med de sämsta grafikerna antar jag...

Det jag tänkt på är vilken ras jag ska vara,

har tänkt mig att spela archer kanske 2h får se, stjäla/sneaka kommer jag göra mycket... Också skulle vara nice med nån super ability

Tänkte på katt rasen, men den fick ingen ability var jag förstått? Vad skulle passa mig och var kan jag se va de olika raserna börjar med?

Tack :DD tyckte det va onödigt att göra en tråd för detta

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

Det jag tänkt på är vilken ras jag ska vara,
Tänkte på katt rasen, men den fick ingen ability var jag förstått? Vad skulle passa mig och var kan jag se va de olika raserna börjar med?

Du får ju shoutsen för alla raser även om det är vissa abilities kan vara trevliga speciellt då de inte delar cooldown med shouts. Lista finns här t.ex http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Races_%28Skyrim%29 Jag valde i alla fall helt utan att kolla stats/powers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem

Ny egen-enchantad armor, vars delar var hittade eller köpta utan enchants (har ingen blacksmith skill/perks så kan inte göra rustning själv).

Permalänk
Medlem

Här har ni min nord

Permalänk
Entusiast

Sådär, Tog allt sin tid!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk

Snabb fråga, vilken kod använder man för att se bilden i sin helhet? Testade alla men lyckades inte :S

Mad Pete, lvl 26, Redguard

Kör dual-wield Ebony svärd atm, snabba samt bra dmg. Kör mest på perks som Heavy armor, Lockpicking, Speech, One-handed men tränar dessutom upp allt jag hittar hos NPC's.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Dock är Daedra hearts semi-jobbiga att få tag på om man vill spela utan guide, så man gör ofta dragon före efterssom dragon ben/hud är jätte lätt att.få tag på i stora mängder.

Eller så köper man de från Alchemy NPCs, de brukar alltid ha 1 eller 2 i lager så att få tag på alla man behöver tar inte särskilt lång tid.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Börjar bli dags för andra karaktären nu, själv hatar jag alla ostiga armors och groteska svärd.

Tänkte ha som mål att få så nära 100 % magic resistance som det går (85 % + fire/frost resistance), vad ska man satsa på? Breton/enchanting etc?

En till fråga till er som kört med alteration. Går det att överleva utan armor och genom att enbart köra på oak/stone/ebonyflesh-spellsen? Vill kunna strida one-handed och inte dö helst...

Visa signatur

Q6600 | 4GB | 9600GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Totalt:
Sen har jag även en ny skapad mage, blev riktigt nöjd med utseendet. Man dras verkligen till dem intensiva ögonen.
http://i40.tinypic.com/zlfe3d.png

http://i40.tinypic.com/zlfe3d.png <- Större

Vad är det för ras på magen och hur lyckades du få henne så snygg? Jag lyckas aldrig att få till utseendet på tjejer.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaZteR:

Vad är det för ras på magen och hur lyckades du få henne så snygg? Jag lyckas aldrig att få till utseendet på tjejer.

Nord, ända med bra form. Imperial ser alltid gammal ut. Ja, sen är det bara att mixtra med settings.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Min "nya" dårå:

(Nord, level 32 atm)

Lite beheading är roligt:

Nedra drake, här ska du få:

Kör i den "daedric"-armor man kan smitha efter "Companions", men har inte skills
att banka upp den högre än "superior" ännu. Epic Skyforge steel sword/Ysgramor shield.
Har en Orc-båge med för långdistans, ingen enchantad gear eller vapen.

Ingen köpe-gear alltså, bara sånt jag hittat (skölden & bågen) eller gjort själv (armor & svärd).
Kör f.ö. alltid utan hjälm för att slippa armor-bonusen, det blir för lätt då ..

Permalänk
Skrivet av AndersonYYY:

Tjena alla Skyrim-lirare! Jag tänkte göra en tråd här där folk gärna får skriva lite om hur de väljer att spela sina karaktärer då det kan vara en väldigt bra inspirationskälla för andra läsare!

Ni får gärna skriva varför ni kör med just den spelstilen. Ex. vad var det som fick dig till att låta din wood elf ta upp kampen med just en båge och restoration?

Själv så sitter jag i en sån jobbig sits att jag har beslutsångest över hur min spelstil ska bli(alltid haft det här problemet i Elder Scrolls-serien xD) så det slutar bara upp med att jag sitter och producerar en halv armé som jag sen sitter och roterar genom. Men den här gången så skulle jag gärna vilja kunna gå pang på rödbetan och finna en tilltalande spelstil snarast så jag verkligen kan börja ta itu med lite drakdräperi!

NORD WARRIOR! Ofc, måste visa vilken viking man igentligen är Jag kör mest Sword/Axe och shield med heavy armor, är inte mycket till Magi så jag kör oftast close combat Det är vad jag tycker är roligast, använder dock magi till bossar eller svårare creatures måste ju använda upp alla de 1000 magicka potions man lootat

Permalänk
Skrivet av Buio:

Ny egen-enchantad armor, vars delar var hittade eller köpta utan enchants (har ingen blacksmith skill/perks så kan inte göra rustning själv).

http://i.imgur.com/Ddg1D.jpg

Vilken hjälm är det? Kör själv Orcish armor osv, inte hittat mycket bättre än. Inte kört mycket main quests heller vill inte råka spoila hela spelet som ja gjorde misstaget med i Fallout 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZebbeSebbe:

Vilken hjälm är det? Kör själv Orcish armor osv, inte hittat mycket bättre än. Inte kört mycket main quests heller vill inte råka spoila hela spelet som ja gjorde misstaget med i Fallout 3

Ser ut som Ebony rakt igenom.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Ser ut som Ebony rakt igenom.

Stämmer bra, fast bootsen är Ork då jag inte hade hittat rätt variant än. Har inte perken i Heavy Armor som ger armorbonus för komplett set, så det är lugnt ändå.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://imageshack.us/photo/my-images/402/tesv2011111218132684...

Not a single fuck was given
Fysikmotorn är rätt spännande i Skyrim.

Visa signatur

#framtiden