Era karaktärer i Skyrim

Permalänk
Medlem

Först och främst måste jag säga att jag är helt ny till denna spel serie och hittills tycker jag det är skit skoj!

Som ni förstår har jag ju ingen aning om vad jag bör skilla osv. Jag har "försökt" inrikta mig på archery och two/one handed weapons.
Jag vill bli bra på archery först och främst för att jag tycker det är roligast. Skall man då ha light armor? Har mest kört Heavy då är det som jag hittat mest här och var. Jag menar ju bättre armor desto bättre eller hur? Förmodligen inte men det har inte jag förstått. Hur skall jag göra? Vill ju vara smidig och snabb med rejäl damage med bågen!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Skrivet av Stylaren:

Först och främst måste jag säga att jag är helt ny till denna spel serie och hittills tycker jag det är skit skoj!

Som ni förstår har jag ju ingen aning om vad jag bör skilla osv. Jag har "försökt" inrikta mig på archery och two/one handed weapons.
Jag vill bli bra på archery först och främst för att jag tycker det är roligast. Skall man då ha light armor? Har mest kört Heavy då är det som jag hittat mest här och var. Jag menar ju bättre armor desto bättre eller hur? Förmodligen inte men det har inte jag förstått. Hur skall jag göra? Vill ju vara smidig och snabb med rejäl damage med bågen!

Light armor kan du springa snabbare och längre med, och smyger mkt bättre, dock finns det ju perks på heavy armor trädet som tar bort flera såna nackdelar som heavy armor har.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Light armor kan du springa snabbare och längre med, och smyger mkt bättre, dock finns det ju perks på heavy armor trädet som tar bort flera såna nackdelar som heavy armor har.

ahh nice!

Men skall nog börja köra light ändå.
Kan man skilla genom att skjuta på måltavlor osv? Tänker på archery.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Precis. Den ligger i en låda som har ett expert lås. Det tog mig ca 15 minuter att picka den.

Menar ni denna källare?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Numera i orkpansar, level 25 nord med fokus på svärd, sköld och tung rustning. Efter att ha träffat och hjälpt en magiker som jag slog mig ihop med blev livet mycket lättare. Jättar är nu väldigt enkla, då jag står och tankar medan hon dps:ar från avstånd. Förut hade jag problem med jättar eftersom jag inte kunde hålla någon vettig dps uppe, då jag måste blocka eller springa undan från deras attacker (en missad block innebar rejält med skada på mig). Nu kan jag blocka, basha och stunna dem (stagger) medans hon gör rätt hög dps och de går ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Får inte grepp om det här spelet... Kan ha och göra med att jag aldrig spelat ett singelplayer RPG spel innan. Det är för jävla svårt, och jag fattar i princip inget alls.

Det är en satans massa skills, perks, proffessions och allt vad det heter. Har ingen aning om hur man använder proffessions. Inte lyckats enchanta en en pryl än. Det ända jag har lyckats med är att göra någon form av mat...

Ner i grottorna då. Så kommer det ett förväxt gollum sak, som slashar mig med 3 slag. Pang boom, död. Hur är det tänkt att jag ska försvara mig mot dessa?

Känns som att jag behöver en kunnig snubbe, som kan leka guide åt mig

"That makes two of us" har inte den blekaste aning om vad jag sysslar med

Skrivet av Stylaren:

Först och främst måste jag säga att jag är helt ny till denna spel serie och hittills tycker jag det är skit skoj!

Som ni förstår har jag ju ingen aning om vad jag bör skilla osv. Jag har "försökt" inrikta mig på archery och two/one handed weapons.
Jag vill bli bra på archery först och främst för att jag tycker det är roligast. Skall man då ha light armor? Har mest kört Heavy då är det som jag hittat mest här och var. Jag menar ju bättre armor desto bättre eller hur? Förmodligen inte men det har inte jag förstått. Hur skall jag göra? Vill ju vara smidig och snabb med rejäl damage med bågen!

Jag vill gärna lvla archery bara för att slippa gå nära spindeljävlarna, annars har jag just nu lvl 87 i pick pocketing och lvl 57(tror jag) i alchemy(inte använt ett skit bara "boostat" den ingen aning vad man ska blanda ihop ) samt lvl 26 i one handed utan att ha dödat nåt förutom 3 vargar ;), det blev samma där boosta tillsammans med ficktjuveri

Är fortfarande i whiterun å stjäl ihop lite grejer har ~6 timmar spelade och är lvl 18.

Som sagt jag har ingen aning vad jag ska göra med enchants, alchemy mm kunde inte ens smida ett bättre svärd eller rustning måste nog försöka läsa nån guide eller nåt........

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Yes.

Gå frammåt på bilden tills du kan svänga vänster, sen direkt vänster igen. Där inne ligger pilbågen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReconSweden:

Har inte köpt skyrim än men funderade bara lite över balanseringen. Ända sen baldurs gate och dyl så har det varit väldigt mycket enklare att specca/välja en melee char för att komma nånvart i rpg. Här verkar alla specca melee primärt vilket verkar lite trist om man vill ha en utmaning. Är det spelbart att köra som enbart magiker på dom högre svårighetsgraderna?

Jag har spelat pilbåge hela spelet utan problem på svåraste (med dagger för att döda när jag smyger fram på folk) och det fungerar finfint. Magiker är garanterat balanserat och roligt

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Haha, jag har nu 73 timmar på nacken, så om du undrar något så kan jag säkert hjälpa dig lite iaf Lyckades du få fram mat genom att enchanta? Nu blev jag imponerad!

Om du inte sedan tidigare TES spel är van vid att enchanta så skulle jag inte rekommendera det till att börja med, utan ge dig på lite smithing, kanske bara att uppgradera de rustningar och vapen du hittat.

Gällande för svåra fiender så kan du ju antingen ge det några försök, eller helt enkelt inse att du inte har en chans, kasta in handduken, och fly för att en annan dag kunna spöa skiten ur honom när du tränat upp din gubbe en aning.

Gällande perks så är det väl inte så himla knepigt?

Om du föredrar att använda pilbåge så verkar det ju lämpligast att lägga "skillpointen" eller perken, som de kallas, på just archery. Det står ju vad varje perk gör, och då är det väl bara upp till dig om du känner att just den fördelen skulle passa din spelstil.

Hoppas du begriper något av detta, är inte säker på hur vettigt allt dedär blev såhär mitt i natten. Om du undrar över något mer får du gärna skicka ett meddelande

Haha, nej, gjorde mat vid en sån där gryta Problemet är väl att jag gärna kör sneaky, med daggers och grejer. Samtidigt är det ju för jävla tufft med magi. Och att gå rakt in och kötta är ju inte heller fel...

Antar att jag måste bestämma mig bara...

Har en fråga faktiskt. Var ska jag göra av alla grejer? Tycker min inventory blir överviktig i princip direkt. Finns det någon form av safehouse, där jag kan lägga prylar utan att riskera att bli av med dem?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Haha, nej, gjorde mat vid en sån där gryta Problemet är väl att jag gärna kör sneaky, med daggers och grejer. Samtidigt är det ju för jävla tufft med magi. Och att gå rakt in och kötta är ju inte heller fel...

Antar att jag måste bestämma mig bara...

Har en fråga faktiskt. Var ska jag göra av alla grejer? Tycker min inventory blir överviktig i princip direkt. Finns det någon form av safehouse, där jag kan lägga prylar utan att riskera att bli av med dem?

I riverwood kan du hyra rum, annars kan du köpa hus som kostar 5000 guld (Billigaste huset i whiterun). Det är nog dragonbones o scales som väger upp allt, om du alltid väger mycket, gå och sälj massa skit bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Efter att ha träffat och hjälpt en magiker som jag slog mig ihop med blev livet mycket lättare.

Aldrig får man vara riktigt nöjd. Illia som hon heter har ett par gånger fastnat i combat och vill inte röra sig ur fläcken efter det. Enda som har hjälpt är att ladda gammal save och köra om.

Permalänk

Är inte så imponerad av överstylade gears typ som daedric. Steel plate är ganska snyggt dock Den här bilder är rätt så gammal nu, men tyckte att den var värdig att lägga upp!

http://imgur.com/7eDV3 om ni vill se den i full storlek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Är inte så imponerad av överstylade gears typ som daedric. Steel plate är ganska snyggt dock Den här bilder är rätt så gammal nu, men tyckte att den var värdig att lägga upp!

Jag håller med, Daedric armor känns lite mer cheesy än den härliga stämning spelet generellt sett har. Hjälmen i heavy dragon armor var dock riktigt snygg och bibehöll den nordiska känslan.

Permalänk
Skrivet av sandrop:

I riverwood kan du hyra rum, annars kan du köpa hus som kostar 5000 guld (Billigaste huset i whiterun). Det är nog dragonbones o scales som väger upp allt, om du alltid väger mycket, gå och sälj massa skit bara.

Dessutom ökar du hur mycket du kan bära när du ökar stamina.

Permalänk
Medlem

Här är jag och frugan i vårt lilla hus i whiterun

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Är inte så imponerad av överstylade gears typ som daedric.

Inte jag heller. Glas är på vulgogränsen för mig också.
Jag är numera lvl42 & har bankat ihop en full light dragon armor,
samt ett par heavy boots & cuirassen. Ännu inga gauntlets eller hjälmar.
Detta har jag gjort bara för att jag kunde, den används nämligen inte.
Eller jo, jag använder en dragon-sköld ibland. Ingen armor dock.

Den lätta hänger till beskådan för min huskarl i "Vlindrel house", Markhart
& den tunga gear:en ligger i en byrålåda i huset i Whiterun.
Tycker den är skitful helt enkelt. Hade kunnat tänka mig den lätta om den inte
hade haft de där fula pauldronerna som sticker ut (female), men nej .. urrk.
(Den lätta till male char ser bättre ut IMO)

Jag spelade ett tag med Ebony, men nu har jag tränat lightarmor upp till 82
eller vad det är , så nu är det bara lätt som gäller hädanefter .. eller kläder.
Hint till lätt gear med lätt spoiler:

Hittade en "Ancient Shrouded Armor" via "The Assassin of old"-questet
som ger mig typ 130 i armor med en fet sköld, det räcker & blir över.

Dold text

F.ö. tror jag knappt det är möjligt att få ihop "legendary dragon" på så kort
tid som spelet har varit ute, det går visst åt en 15-20 scales till det eller så?
I så fall måste man nog ha inriktat sig så mycket på smithing att själva
spelet har gått förlorat med tanke på vad jag hunnit & jag har spelat .. mycket.

Permalänk
Medlem

Min första val var såklart en Nord Warrior, med endast Shouts som magi. Blev riktigt bra byggt även om jag lade några dåliga perks. Klarar av att döda allt minst 5v1 på Master-Diff utan potions. PS: Sista perken på Block är så sjukt bra att det är OP.

Level: 47
One-Hand: 100
Block: 100
Heavy Armor: 100
Smithing: 100
Enchanting: 100

Armor Set: Dovakhiin of the Shade (custom)

Ebony Armor (AR: 257 (+62 stamina, +62 HP))
Ebony Boots (AR: 110 (+37 Carry, +62 Stamina))
Ebony Gauntlets (AR: 110 (+40% block, +40% Fortify One-Hand))
Ebony Shield (AR: 90 (+40% Block, +20% Magic Res))
Dragonplate Helmet (AR: 131 (Waterbreath, finns bara mage grejer för hjälm)
Necklace: +40% Fortify One-Hand, +20% Magic Res
Ring: +40% Fortify One-Hand, +20% Magic Res
Deadric Sword: 218 Damage med 1 sec Paralyze enchant (Riktigt bra enchant, man stunlockar allt och har riktigt många charges)

Totalt:
AR: 697
HP: 522
Sta: 324
Magic Res: 60% +50% (shield perk)
Block: 80% + bas vad det nu är. Tar ingen skada vid block, så antar det är 100% + iaf.
Fortify One-Hand: 40%^3

http://i39.tinypic.com/122cd9i.png <-Större

Sen har jag även en ny skapad mage, blev riktigt nöjd med utseendet. Man dras verkligen till dem intensiva ögonen.

http://i40.tinypic.com/zlfe3d.png <- Större

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk

Alla verkar så seriösa med sina karaktärer, är det fel på mig som kör oseriöst?

Här är min level~20-khajiit Snusen. Hon springer ofta runt i underkläderna för att höra folks kommentarer och fnissa förnöjt. Hon gillar också lugna hemmakvällar hos folk som sover eller är bortresta. för då kan hon sno allt som inte är fastspikat. När hon är på humör för äventyr smyger hon ut i skogen för att nacka spindlar, banditer och annan ohyra och ta allt de äger. Hon köpte nyligen en häst för att slippa gå hela vägen hem i snigelfart med över 900kilo grejer.

Har jobbat mest på sneak/lockpick/pickpocket och one-handed/archery/destruction.

Den obligatoriska bilden, med Snusen, Snusens flickvän Illia och en bandit

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av elektrofredrik:

Alla verkar så seriösa med sina karaktärer, är det fel på mig som kör oseriöst?

Här är min level~20-khajiit Snusen. Hon springer ofta runt i underkläderna för att höra folks kommentarer och fnissa förnöjt. Hon gillar också lugna hemmakvällar hos folk som sover eller är bortresta. för då kan hon sno allt som inte är fastspikat. När hon är på humör för äventyr smyger hon ut i skogen för att nacka spindlar, banditer och annan ohyra och ta allt de äger. Hon köpte nyligen en häst för att slippa gå hela vägen hem i snigelfart med över 900kilo grejer.

Har jobbat mest på sneak/lockpick/pickpocket och one-handed/archery/destruction.

Den obligatoriska bilden, med Snusen, Snusens flickvän Illia och en bandit

http://img51.imageshack.us/img51/8814/snusen01.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

haha!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag kör som sneak archer och det är nice att kunna göra brutal skada från stealth

Mina huvudskills: 100 Smith, 90 enchanting, 80 archery, 80 sneak.

Full Dragonscale armor och Glass bow(legendary) som gör 244 skada (x3 från stealth). Jag har hittills bara hittat två monster som överlever ett sneak attack skott med den, Drake samt en stor sak som går att hitta nede i dwarf ruiner ^^

Permalänk

Lite Update på min main char. Typ assassin(daggers och båge) blandat med mage och one-handed + shield.

Och min andra (leker på denna bara, typ i konsollen och sånt)

De röda ögonen är moddat på hjälmen

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk
Medlem

Uppdaterar med en ny kvällsbild på mig, frugan och Hasse som myser i mitt nyrenoverade hus. Livet är bra gött ibland.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

26 Argonian med full daedric armor, med undantag för huvudet! Kör med både daedric hammare och daedric båge (sistnämda används väldigt sällan). Har bara satt poäng i liv och mina stjärntecken är two-handed --> smithing --> block/heavy armor/restoration.
Går in i närstriden och blockar så mycket jag kan, slår så mycket som det går och om det skiter sig så har jag alltid restoration med dual-casting

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att alla armorset:s som inte har "Muffle" på dojorna suger.

Det går inte att banka sig genom _hela_ spelet, iaf inte om man vill "RPG:a", IMO.
En plåtburk passar givetvis i Skyrim .. men .. "ingen skada"-armor, liksom .. kul?

Jag spelar också Nord, men female & inte jättegrovt byggd.

I början använder man ju "det man har", liksom & sen får man väl se hur det blir?
Jag har som sagt också armorset:s, men de passar inte min spelstil alls.
Jag smyger hellre in lite tyst & fint, sätter en pil eller två & går sen över till (lätt)
sköld & svärd ifall fienderna slåss så, d.v.s. fajter utan många bågskyttar.
Kan jag sneak:a en enhands gör jag givetvis det, ibland använder jag gift om det behövs.

Går min hälsa ner under strid tar jag potions, alla sorter jag kommer över & orkar bära.
(Här försöker iaf jag balansera min gear med lite utrymme för loot som jag säljer eller använder
på annat sätt. Disenchanting, Alchemy & framtida smithing-projekt.)
Jag har även bra restoration-spells, som jag dock behöver springa undan lite för att kunna använda.
Använder knappt magi annat än till restoration, eller throw glyhps, vilket är rätt roligt IMO.

Jag har koncentrerat min träning på de områden jag använder när jag spelar. Mha papper & penna
för & minnas var tränarna var är inriktningen light-armor, archery, one-hand/block, sneaking, smithing osv.

Om jag ska jämföra "hur det har gått" med användare ovan i .. tung gear .. så har det gått rätt uselt.

Eller ja .. Jag är visst Thane, Nightingale, Speaker, Dragonslayer, Arch-Mage, Stormblade & Varulv.
Jag bär INTE skeleton key & jag har nästan aldrig någon med mig på uppdrag .. jobbar bättre ensam.
(Mest med tanke på den "jättefina" AI:n på companions som fastnar överallt & måste vallas rätt.)

Avra Verona:

Körd Falmer:

Kul spel son .. ja i alla fall, roligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

http://i.imgur.com/RHkR0.jpg

Lvl 34 och mördare/tjyv/hjälpsam/thane(?)/hus och allmänt älskad i städerna.

Spelet är dock för lätt på svåraste (Med undantag för en del extremt jävliga bossar.) och jag har ca 30k guld fastän jag köper allt hos merchants och säljer tillbaka det varje gång jag säljer saker + allt loot i huset.

Bästa RPG spelet jag någonsin spelat, the witcher 2 andraplats och Fallout new vegas trea. Hur de lyckats få in så mycket content som faktiskt är där på 5.6GB är för mig svårt att förstå.

Kan verkligen inte förstå hur du kan tycka att det är det bästa rpg spelet,
kanske för att du har haft mest kul med skyrim?

Rollspelandet i skyrim är bäldigt begränsad ifall man jämför med Planescape torment och Fallout 1&2, därför förstår jag inte hur folk tycket det är det bästa RPG spelet, men ändå är det ett jäkligt underhållande spel men bara för att det är underhållande så gör det inte spelet till en riktig rpg.

On topic:
http://img835.imageshack.us/img835/4647/screenshot22vb.png
http://img204.imageshack.us/img204/5830/screenshot24lx.png

Rotade i skyrim foldern och hittade två gamla bilder som jag tog antagligen när man slaktade en drake.
Kör wood elf rogue som satsar på Restoration, one handed, sneak och archery delvis försöker jag skaffa högre alchemy och enchanting.
Kör med två enchantade Dwarven daggers då jag inte har hittat bättre daggers, har inte direkt letat efter bättre heller och dessutom föredrar jag dwarven weapons då de har piercing damage.

Slutade spela vid lvl 23 då jag tyckte inte det var mycket rollspel och att questerna var väldigt linjära, kändes mer som ett action rpg(Diablo) där du bara går runt och dödar samt gör quester och skaffar stats. Vill inte spela en ny kopia av wow där rollspelet ligger i själva statsen.
För att vara ärlig så hade fallout 3 mer rollspel i sig eftersom det fanns så många olika slut på quester, medan i skyrim har questerna väldigt bra story fast det är väldigt svårt att påverka handlingarna och slut på questerna.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Skrivet av spel565:

http://i41.tinypic.com/esw46f.jpg

Thorolf, nord
Jag till vänster med full orcish sak, min companion med dwarven till höger. Satsat på one handed, heavy armour, restoration och smithing.

Nu har jag dock skaffat full ebony (legendary) med två legendary mace's vilket jag tycker ser ännu bättre ut, har mer än 500 armour och vapnen obuffat skadar 80 var. Dom flesta mobsen är inte så svåra på svåraste svårighetsgraden (master), blir dock sönder one shottad av vissa mages.. kanske skulle ha satsat på block istället

Ska dock göra en ny char nu ^^

Snubben till höger, fetaste hjälmen

Permalänk
Medlem

En till:

Måste nog nanna nu, nattinatti.

Permalänk
Medlem

Jag spelar nu - som jag nästan alltid oxo gjort i Oblivon - som Kissemiss med fokus på bågskytte, sneaking, lockpick, light armor, och two-handed slagvapen.

Brukar vara en grym kombo som redan på avstånd försvagar fienden med pilar, för att sedan avslutar med ett slag eller två. Med tillräckligt hög sneak-skill går jag rakt förbi folk in i deras hus o länsar utan att märkas.

Visa signatur

Laptop

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Haha, nej, gjorde mat vid en sån där gryta Problemet är väl att jag gärna kör sneaky, med daggers och grejer. Samtidigt är det ju för jävla tufft med magi. Och att gå rakt in och kötta är ju inte heller fel...

Antar att jag måste bestämma mig bara...

Har en fråga faktiskt. Var ska jag göra av alla grejer? Tycker min inventory blir överviktig i princip direkt. Finns det någon form av safehouse, där jag kan lägga prylar utan att riskera att bli av med dem?

Klart du kan köra på flera, men blir ju bättre om du fokuserar på så få som möjligt du kan ju göra en ny gubbe med annan klass om du tröttnar om du kör lite på mainstoryn så får du snart tillgång till ett rum med kista, annars får du ett rum med kista om du gör klart alla uppdrag i en guild. iaf hos companions o Dark brotherhood drakben och fjäll kan vara bra att ha om du vill göra drakarmor i framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |