Musdamp efter ändring av vsync / triplebuffering

Permalänk
Medlem

Musdamp efter ändring av vsync / triplebuffering

Provade att lira BF3 med vsync och triplebuffering på, funkade utmärkt i bf3.
Sen ska jag spela MW3 och Musen blir helknäpp! ....
Funkar 3 sekunder sen är det som "sensen" drar upp på en miljon och sen går ner igen och det håller på så hela tiden.
Har lirat MW3 30min tidigare utan detta problem och då var vsync/buffering av.
Har provat starta om datorn med vsync både av och på och ingen skillnad.

Kan detta ha något att göra med vsync/buffering att göra eller är det något annat tro?

Visa signatur

Vad ska man skriva här?

Permalänk
Medlem

Ingen som vet något om detta, hjälp uppskattas verkligen!

Visa signatur

Vad ska man skriva här?

Permalänk
Antielefant

COD-spelen har alltid avskytt VSync och 3-buffering, så stäng av dem i COD. Är det ett NVidiakort kan du slå på/av dem beroende på applikation, är det Radeon får du ändra manuellt eller skapa olika profiler.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Helt ärligt, och inget illa menat men vilket vettig person vill ha vsync på i ett shooter. Det totalförstör precisionen. Alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Helt ärligt, och inget illa menat men vilket vettig person vill ha vsync på i ett shooter. Det totalförstör precisionen. Alltid.

helt medveten om det, men var sugen på kika hur det var i bf3 med vsync på
Har fortfarande inte löst problemet :/

Visa signatur

Vad ska man skriva här?

Permalänk
Skrivet av Shaggen:

helt medveten om det, men var sugen på kika hur det var i bf3 med vsync på
Har fortfarande inte löst problemet :/

Så om du bara ville veta hur det fungerar, varför envisas du då om att få det att fungera om du ändå inte spelar med det generellt? Vsync förstör alltid spelupplevelsen i shooters.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Så om du bara ville veta hur det fungerar, varför envisas du då om att få det att fungera om du ändå inte spelar med det generellt? Vsync förstör alltid spelupplevelsen i shooters.

jag envisas inte?
Jag vill inte lira med det, skulle bara prova lite snabbt om det vart någon skillnad.
Men nu då jag ska byta tillbaka så har musen fått damp!

Visa signatur

Vad ska man skriva här?