Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

begränsad gäller kylning? har alla möjliga separata fickor för strömagg, hårddiskar plus en helvetisk mängd med feta fläktar upp till 140mm, 3 top, 1 vid hdd 1 vid strömagg 1 vid baksidan, så enligt mig kyler den jävligt bra. om man köper vettiga fläktar förstås.

Allt är relativt. Luftkylning? Då kyler ett HAF X bättre.

Visa signatur

Expect disappointment and you won't be disappointed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XrOo:

Allt är relativt. Luftkylning? Då kyler ett HAF X bättre.

Har haft ett Haf X före, ljudnivån är 10 gånger högre på haf X och skall jag vara helt ärlig får jag bättre temps med 800d. så suck on that!

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Igen Det är relativt. Jag upplevde det motsatt. Identisk CPU kylning, grafikkort osv och haf xet presterade bättre, med ljudnivån var något högre jämfört mot ett 800D.
Då med konstant 20C i rummet.

Visa signatur

Expect disappointment and you won't be disappointed.

Permalänk
Avstängd

Jag har fyllt 800D med Noctua NF-P12 runt om och Noctua NH-D14 CPU kylare, har inte använt något motstånd för att få den tystare, behövdes inte då det redan är tyst, har 22 grader i rummet, 19-20 grader idle på CPU, 27 grader i load, hur nöjd som helst

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FallenHero:

sen gillar jag att man kan uppgradera frontpanelen för USB 3 http://www.corsair.com/pc-cases/corsair-computer-case-accesso... och hotswap till SATA 3 http://www.corsair.com/pc-cases/corsair-computer-case-accesso... för en ganska billig peng

jag köpte ett 800D för några veckor sen + ett USB 3 kitt men då visade det sig att det redan satt USB 3 anslutningar på.
så jag tror alla 800D chassin som släpps nu har USB 3 från början.

om inte så har jag ett oöppnat USB 3 kitt över,bara att höra av sig om nån vill köpa det.

ska ni bygga vattenkylning i 800D chassit så är ju en 360 i toppen standard
räcker inte den så slå dit en 140 radd baktill där 140mms fläkten sitter.
så har jag gjort och nu är kylningen på vattnet grymt bra.
jag behöver inte äns köra alla fläktar på max för att få bort värmen,runt 70% räcker.

grymt nöjd med chassit!
galleri här: http://www.sweclockers.com/galleri/8271-corsair-obsidian-800d...

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Köpte mitt för 1000kr.
Enda minuset jag kan ge är ljudnivån.

Gick från fd r2 till denna.
Och det enda som låter i lådan är pumpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Cyklar.;11665333"]Isåfall är det lätt värt det,om du får det för 3 lax.

Vet man vad man håller på med finns det i stort sett inget negativt :

tjena igen jag har ännu en fråga du verkar ju kunna så jag ska bygga en dator men jag vet inte vilken ström försörjning så hur får jag reda på det ?

Permalänk

Jag har ett 800d och jag måste säga att jag saknar gummiupphängda hårddiskar. Och eftersom konstruktionen är som det är med en massa hot swaps så är det inte det enklaste att ordna med heller. Men i mitt tycke är 800d det klart snyggaste chassit på marknaden.

Edit: Detta kan resultera i ett visst oljud från HDD ibland.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av whiskerer:

Jag har ett 800d och jag måste säga att jag saknar gummiupphängda hårddiskar. Och eftersom konstruktionen är som det är med en massa hot swaps så är det inte det enklaste att ordna med heller. Men i mitt tycke är 800d det klart snyggaste chassit på marknaden.

Edit: Detta kan resultera i ett visst oljud från HDD ibland.

Märker jag inte något av hos mig

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

[QUOTE="tol9411;11667237"]

Skrivet av Cyklar.:

Isåfall är det lätt värt det,om du får det för 3 lax.

Vet man vad man håller på med finns det i stort sett inget negativt :

tjena igen jag har ännu en fråga du verkar ju kunna så jag ska bygga en dator men jag vet inte vilken ström försörjning så hur får jag reda på det ?

Det beror alldeles på vad du hade tänkt ha för delar i datorn, förutom ditt 580.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Cyklar.;11668487"][QUOTE="tol9411;11667237"]

Det beror alldeles på vad du hade tänkt ha för delar i datorn, förutom ditt 580.[

vet du nagon hemsida man kan kolla det pa srry for att jag stavade fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyklar.:

Isåfall är det lätt värt det,om du får det för 3 lax.

Vet man vad man håller på med finns det i stort sett inget negativt

Ar dom har RAM minnerna bra ? http://www.webhallen.com/hardvara/143333-g.skill_ripjaws_x_dd...

Permalänk
Medlem

Ptja, det är de väl, men jag hade köpt de här istället:

http://www.webhallen.com/hardvara/137727-corsair_vengeance_lo...

Och det är svårt att säga hur starkt nätaggregat du ska ha o vi inte vet vilka komponenter du ska ha in.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyklar.:

Ptja, det är de väl, men jag hade köpt de här istället:

http://www.webhallen.com/hardvara/137727-corsair_vengeance_lo...

Och det är svårt att säga hur starkt nätaggregat du ska ha o vi inte vet vilka komponenter du ska ha in.

Tja tack for svaret jag hade tankt mig
ASUS rampage III formula
jag tankte mig intel i7 960 men jag sag att i7 2600k kostade lika mycket sa vilet ar best ?
ASUS Matrix platinum
Harddrive undrar jag om du kan rekommendera nagon bra med 7200 rpm ? helst 1TB men inte sa dyr om det finns nagon tack
CD\DVD vet jag inte jag ar lite noob pa hardvara sa kan du rekommendera nagon bra ? tack
RAM typ dom du rekommenderade dom verkar bra jag vet inte varfor men jag litar pa dig
Chassi Obsidian 800D det har ju inte sa mycket med saken att gora men jag ville bara beratta

sen undrar jag arbetar du pa SWECLOCKERS ?
uppskattar for din hjalp
och igen srry for stavningen med som sagt american layout

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Tja tack for svaret jag hade tankt mig
ASUS rampage III formula
jag tankte mig intel i7 960 men jag sag att i7 2600k kostade lika mycket sa vilet ar best ?
ASUS Matrix platinum
Harddrive undrar jag om du kan rekommendera nagon bra med 7200 rpm ? helst 1TB men inte sa dyr om det finns nagon tack
CD\DVD vet jag inte jag ar lite noob pa hardvara sa kan du rekommendera nagon bra ? tack
RAM typ dom du rekommenderade dom verkar bra jag vet inte varfor men jag litar pa dig
Chassi Obsidian 800D det har ju inte sa mycket med saken att gora men jag ville bara beratta

sen undrar jag arbetar du pa SWECLOCKERS ?
uppskattar for din hjalp
och igen srry for stavningen med som sagt american layout

Är inte 100% säker men tror att 2600k är bättre annars i alla fall minst lika bra.
Om du ska ha 2600k så kan du inte ha det moderkortet för den processorn är för 1155 sockeln och inte 1366 som det där moderkortet har.
Skulle då rekommendera detta moderkort istället som är med 1155 sockeln så du kan ha 2600k processorn.
http://www.inet.se/produkt/1901971/asus-maximus-iv-extreme

Varför han tipsade om de andra ram minnena är för att det är få moderkort som stödjer de där minnena just pga hastigheterna på dem.
Det kan även vara svårt för många att se skillnad mellan dem i hastigheterna om man inte använder vissa program osv.
Därav att de ram minnen han tipsade om är bättre för det är knappt någon skillnad men de är mer kompatibla med moderkort och processorer.

Sen om du hade tänkt köpa det där moderkortet och 960 processorn du nämnde så skulle jag även avråda dig från det då intel har precis kommit med nya saker som ersätter den arkitekturen som är från -08a.

Skulle även köpa en 2tb istället för en 1tb hårddisk då det skiljer ca 200kr bara.
http://www.inet.se/produkt/4303985/2tb-western-digital-caviar... 2TB
http://www.inet.se/produkt/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h... 1TB

Det bästa skulle nog vara om du gav oss en summa som du tänker lägga på datorn så kan vi hjälpa dig så optimalt med hjälp för att det ska bli så bra som möjligt för dig. Samt att du säger vad du ska ha datorn till för det gör skillnad i vad för delar.

Till sist så tror jag inte riktigt att någon direkt av oss som hjälper dig här jobbar på sweclockers utan vi är bara intresserade utav datorer och sådant och gillar att hjälpa

Som jag, jag jobbar just nu i en korv kiosk, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Är inte 100% säker men tror att 2600k är bättre annars i alla fall minst lika bra.
Om du ska ha 2600k så kan du inte ha det moderkortet för den processorn är för 1155 sockeln och inte 1366 som det där moderkortet har.
Skulle då rekommendera detta moderkort istället som är med 1155 sockeln så du kan ha 2600k processorn.
http://www.inet.se/produkt/1901971/asus-maximus-iv-extreme

Varför han tipsade om de andra ram minnena är för att det är få moderkort som stödjer de där minnena just pga hastigheterna på dem.
Det kan även vara svårt för många att se skillnad mellan dem i hastigheterna om man inte använder vissa program osv.
Därav att de ram minnen han tipsade om är bättre för det är knappt någon skillnad men de är mer kompatibla med moderkort och processorer.

Sen om du hade tänkt köpa det där moderkortet och 960 processorn du nämnde så skulle jag även avråda dig från det då intel har precis kommit med nya saker som ersätter den arkitekturen som är från -08a.

Skulle även köpa en 2tb istället för en 1tb hårddisk då det skiljer ca 200kr bara.
http://www.inet.se/produkt/4303985/2tb-western-digital-caviar... 2TB
http://www.inet.se/produkt/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h... 1TB

Det bästa skulle nog vara om du gav oss en summa som du tänker lägga på datorn så kan vi hjälpa dig så optimalt med hjälp för att det ska bli så bra som möjligt för dig. Samt att du säger vad du ska ha datorn till för det gör skillnad i vad för delar.

Till sist så tror jag inte riktigt att någon direkt av oss som hjälper dig här jobbar på sweclockers utan vi är bara intresserade utav datorer och sådant och gillar att hjälpa

Som jag, jag jobbar just nu i en korv kiosk, haha

tack för svaret uppskattar att folk hjälper till jag tänkte kanske lägga ungefär 13000 på den och 2TB Hårddisken ser bra ut vissde inte om pris skillnaden den ska vara mycket för gamming men ändå kunna köra vanliga saker jag är inte så intresserad av SLI/CROSSFIRE eftersom SWEclockers test visar att det inte blir lika bra som man tror och ASUS matrix gör ju andå ett bra jobb prestanda är viktigt grafiken är inte allt och jag tänkte inte dirkt köra tre skärmar så bara en BENQ 1920x1080p men dom två tusen går till skärm så det blir väl 11000 till komponenter men jag undrar om du vet en bra full hd tv typ 30-40 tum för typ 3-4 tusen tänkte köpa den innan datorn för datorn blir ett sommar projekt jag måste sommarjobba först pengar växer ju inte på träd =( sen undrar jag om vattenkylning är ett bra val tänkte köpa en CPU vattenkylare tack uppskattar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

tack för svaret uppskattar att folk hjälper till jag tänkte kanske lägga ungefär 13000 på den och 2TB Hårddisken ser bra ut vissde inte om pris skillnaden den ska vara mycket för gamming men ändå kunna köra vanliga saker jag är inte så intresserad av SLI/CROSSFIRE eftersom SWEclockers test visar att det inte blir lika bra som man tror och ASUS matrix gör ju andå ett bra jobb prestanda är viktigt grafiken är inte allt och jag tänkte inte dirkt köra tre skärmar så bara en BENQ 1920x1080p men dom två tusen går till skärm så det blir väl 11000 till komponenter men jag undrar om du vet en bra full hd tv typ 30-40 tum för typ 3-4 tusen tänkte köpa den innan datorn för datorn blir ett sommar projekt jag måste sommarjobba först pengar växer ju inte på träd =( sen undrar jag om vattenkylning är ett bra val tänkte köpa en CPU vattenkylare tack uppskattar det

Tog en liten stund att läsa igenom då du glömde lite punkter, haha.
Men det gick

Om du bara ska lägga 11 000kr på datorn ska du definitivt inte köpa 1366 eller 2011. Då de moderkorten och processorerna kostar typ så mycket tillsammans.
Samt att om du ska sommarjobba först innan du kan köpa så skulle jag avråda dig från att köpa exempelvis gtx 580 då nästa generation kommer under våren.
Så det bästa är att vänta med att kolla upp delar osv förrän det är aktuellt med att köpa då priserna ändras samt nya saker kommer.

Tv däremot kan man kolla på nu om du tänkt köpa den i den närmaste framtiden.
Men om du ska köpa en TV för 3 till 4 tusen så blir det svårt om du vill ha kvalitet.
Men hittade en samsung som jag av erfarenhet tycker är bra för strax under 4000kr med 32" och Full HD.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=851109

Slutet vattenkylnings system är relativt bra.
Finns däremot luftkylning som är bättre för samma pris.

Men om du ska köra på ett 800D så skulle jag tipsa dig om att köra komplett vattenkylning om din ekonomi skulle tillåta det då 800D är bättre för vattenkylning är luft kylning.

Jag har ett bygge med 800D i min sign som du kan kolla på.
Håller fortfarande på med det galleriet och bygget så det är inte hundra procent klart bara så du vet.
Men jag hade aldrig haft vattenkylning förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Tog en liten stund att läsa igenom då du glömde lite punkter, haha.
Men det gick

Om du bara ska lägga 11 000kr på datorn ska du definitivt inte köpa 1366 eller 2011. Då de moderkorten och processorerna kostar typ så mycket tillsammans.
Samt att om du ska sommarjobba först innan du kan köpa så skulle jag avråda dig från att köpa exempelvis gtx 580 då nästa generation kommer under våren.
Så det bästa är att vänta med att kolla upp delar osv förrän det är aktuellt med att köpa då priserna ändras samt nya saker kommer.

Tv däremot kan man kolla på nu om du tänkt köpa den i den närmaste framtiden.
Men om du ska köpa en TV för 3 till 4 tusen så blir det svårt om du vill ha kvalitet.
Men hittade en samsung som jag av erfarenhet tycker är bra för strax under 4000kr med 32" och Full HD.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=851109

Slutet vattenkylnings system är relativt bra.
Finns däremot luftkylning som är bättre för samma pris.

Men om du ska köra på ett 800D så skulle jag tipsa dig om att köra komplett vattenkylning om din ekonomi skulle tillåta det då 800D är bättre för vattenkylning är luft kylning.

Jag har ett bygge med 800D i min sign som du kan kolla på.
Håller fortfarande på med det galleriet och bygget så det är inte hundra procent klart bara så du vet.
Men jag hade aldrig haft vattenkylning förut

Tack så hemskt mycket uppskattar det men grejen är den att tex om jag köper något för fyra tusen så kan jag köpa det av en snubbe som köper in utan moms och momsen är på 250kr på varje tusenlapp 4000 blir 3000 så grejerna jag köper kanske kostar 13-14 tusen men jag får det för 11 men som sagt det är ett framtids projekt men TV du länkade verkar ju rätt grym för den låga prisklassen men som sagt det kommer ta lite tid att få fram 3-4 tusen där också så när jag har pengarna kanske nåt bättre (Större) finns att köpa priserna går ju liksom inte uppåt för TV (Det hade varit enklare om man var milijonär ) och SRRY för att jag inte hade några punkter rätt dålig på svenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Tack så hemskt mycket uppskattar det men grejen är den att tex om jag köper något för fyra tusen så kan jag köpa det av en snubbe som köper in utan moms och momsen är på 250kr på varje tusenlapp 4000 blir 3000 så grejerna jag köper kanske kostar 13-14 tusen men jag får det för 11 men som sagt det är ett framtids projekt men TV du länkade verkar ju rätt grym för den låga prisklassen men som sagt det kommer ta lite tid att få fram 3-4 tusen där också så när jag har pengarna kanske nåt bättre (Större) finns att köpa priserna går ju liksom inte uppåt för TV (Det hade varit enklare om man var milijonär ) och SRRY för att jag inte hade några punkter rätt dålig på svenska

Haha, hade inte varit fel att vara miljonär
Men har du så bra deal att du får utan moms är det ju jätte bra

Kan ju säga såhär, gör en tråd om dator samt tv osv när du ska köpa det för att få råd och tips om det när det blir aktuellt.
Mycket lättare för dig att få det bästa just då

Ingen fara med punkterna, haha
Det gick ju att läsa i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Haha, hade inte varit fel att vara miljonär
Men har du så bra deal att du får utan moms är det ju jätte bra

Kan ju säga såhär, gör en tråd om dator samt tv osv när du ska köpa det för att få råd och tips om det när det blir aktuellt.
Mycket lättare för dig att få det bästa just då

Ingen fara med punkterna, haha
Det gick ju att läsa i alla fall

Tack

Permalänk
Medlem

Dumt att köpa green-disk om du inte har SSD. Helt enkelt därför att de är mycket långsammare. Har du en ssd så kommer du ha alla program du behöver att de startar snabbt poå den, och lagring på green-disken. Men om du bara ska ha en mekanisk hårddisk så ska du inte ha en green, imo.

Green-diskar har långsammare rotationshastighet vilket innebär att de är långsammare, men det innebär också att de drar mindre ström, och därav namnet green. Men som sagt. Köp en spinpoint ändå. Eller en SSD.

Edit: Nej, jag jobbar inte på sweclockers

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyklar.:

Dumt att köpa green-disk om du inte har SSD. Helt enkelt därför att de är mycket långsammare. Har du en ssd så kommer du ha alla program du behöver att de startar snabbt poå den, och lagring på green-disken. Men om du bara ska ha en mekanisk hårddisk så ska du inte ha en green, imo.

Green-diskar har långsammare rotationshastighet vilket innebär att de är långsammare, men det innebär också att de drar mindre ström, och därav namnet green. Men som sagt. Köp en spinpoint ändå. Eller en SSD.

Edit: Nej, jag jobbar inte på sweclockers

Vet inte vilka erfarenheter du har om green-disc, men jag hade en WD caviar Green som systemdisk innan jag böt till SSD och du märker ingen som helst skillnad mot en green på 5400RPM och en reguljär på 7200RPM, green-discarna är otroligt snabba trots att de snurrar långsammare

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Vet inte vilka erfarenheter du har om green-disc, men jag hade en WD caviar Green som systemdisk innan jag böt till SSD och du märker ingen som helst skillnad mot en green på 5400RPM och en reguljär på 7200RPM, green-discarna är otroligt snabba trots att de snurrar långsammare

Jag innehar en Seagate Barracuda Green, och den är slö. Väldigt slö.

Om man jämför mellan den och Min WD Caviar Black så är det enorm skillnad, även om Black'en låter bra mycket mer.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyklar.:

Jag innehar en Seagate Barracuda Green, och den är slö. Väldigt slö.

Om man jämför mellan den och Min WD Caviar Black så är det enorm skillnad, även om Black'en låter bra mycket mer.

Har ungefär samma och har inte direkt upplevt någon skillnad.
Det hänger väl mest på hur mycket skit man har i, haha
Alternativt att det kan vara fredags versioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Har ungefär samma och har inte direkt upplevt någon skillnad.
Det hänger väl mest på hur mycket skit man har i, haha
Alternativt att det kan vara fredags versioner

Jag tror nog att det var ett måndags/fredagsex, då den verkligen är långsam. Dessutom att den håller på och stänger av sig när den inte används gör det grymt irriterande då den tar ett tag på sig att starta innan den laddar filerna.

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Avstängd

Bara att stänga av att den inte ska stänga av sig i Windows

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Är inte 100% säker men tror att 2600k är bättre annars i alla fall minst lika bra.
Om du ska ha 2600k så kan du inte ha det moderkortet för den processorn är för 1155 sockeln och inte 1366 som det där moderkortet har.
Skulle då rekommendera detta moderkort istället som är med 1155 sockeln så du kan ha 2600k processorn.
http://www.inet.se/produkt/1901971/asus-maximus-iv-extreme

Varför han tipsade om de andra ram minnena är för att det är få moderkort som stödjer de där minnena just pga hastigheterna på dem.
Det kan även vara svårt för många att se skillnad mellan dem i hastigheterna om man inte använder vissa program osv.
Därav att de ram minnen han tipsade om är bättre för det är knappt någon skillnad men de är mer kompatibla med moderkort och processorer.

Sen om du hade tänkt köpa det där moderkortet och 960 processorn du nämnde så skulle jag även avråda dig från det då intel har precis kommit med nya saker som ersätter den arkitekturen som är från -08a.

Skulle även köpa en 2tb istället för en 1tb hårddisk då det skiljer ca 200kr bara.
http://www.inet.se/produkt/4303985/2tb-western-digital-caviar... 2TB
http://www.inet.se/produkt/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-h... 1TB

Det bästa skulle nog vara om du gav oss en summa som du tänker lägga på datorn så kan vi hjälpa dig så optimalt med hjälp för att det ska bli så bra som möjligt för dig. Samt att du säger vad du ska ha datorn till för det gör skillnad i vad för delar.

Till sist så tror jag inte riktigt att någon direkt av oss som hjälper dig här jobbar på sweclockers utan vi är bara intresserade utav datorer och sådant och gillar att hjälpa

Som jag, jag jobbar just nu i en korv kiosk, haha

Tjena jag har en till fråga hårddisken med 2TB är ju bara på 5400 rpm jag letar efter en med 7200 rpm ? kan du Rekommendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

Jag har fyllt 800D med Noctua NF-P12 runt om och Noctua NH-D14 CPU kylare, har inte använt något motstånd för att få den tystare, behövdes inte då det redan är tyst, har 22 grader i rummet, 19-20 grader idle på CPU, 27 grader i load, hur nöjd som helst

Säkert jättebra kylning, fast det där går ju inte ihop Även om du proppar chassit fullt med fläktar får du nog svårt att få lägre idle-temps än vad du har i rumstemperatur

Permalänk
Skrivet av XrOo:

Sugen på ytterligare ett? Har 1 till
3960X på ingång (utan budget) dock valt att köra på ett Xigmatek Elysium pga dess potential för vattenkylning.

OT:
800D är ett bra chassi. Det är stort och väldigt lätt att jobba med. Men det är också ganska begränsad vad gäller kylning.

har du ett liggandes hör av dig