Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD Fusion: Asus E35M1-I Deluxe, Gigabyte E350N-USB3, MSI E350IA-E45

Permalänk
Medlem

Yes, fläkten vilar på flänsen och hålls på plats med inget märkvärdigare än ett par bitar svart plasttejp. Burken står i drift just nu så jag kan inte mäta och kolla, men ja, som du säger; 81mm låter definitivt tillräckligt. Flänsen i sig är ju inte högre än IO-portarna, och sen fläkten på det.

Permalänk
Medlem

Tack Scab,

81 mm är avståndet mellan det sista överskåpet och väggen i mitt kök. Det står en trälist där just nu. Moderkortet ska in där "bakfram" och en monitor fästes på "väggen" bredvid. Jag hade tänkt att göra två trälistor med spår i som fästes antingen på skåpsidan eller väggen och som man sedan skyter moderkortet i. HD:n hänger jag med gummiband i moderkortet eller den nedre listen, och PSU:n lägger jag på överskåpet där också elkontakterna finns. Det löser sig alltid på något sätt.

Tack än en gång, PeSi

Permalänk

Ska man köra med 1x4 eller 2x2GB minnen till Deluxe kortet?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Enligt de tester jag läst är minnesåtkomsten singelkanalig. M.a.o. finns inga fördelar att välja 2x2 istället för 1x4.

Permalänk
Medlem

Hej alla,

Jag frågade tidigare om maxhöjden på E35M1-I Deluxe kortet. Jag har mätt det på mitt moderkort till ca 40 mm. Måttet är taget från toppen på de fjäderförsedda skruvarna som håller processorsockeln på baksidan och toppen på det högsta stället på bakplattan. Kylflänsen ligger någon millimeter lägre. Om man placerar en Nexus 120 mm fläkt på kylflänsen blir totalhöjden ca 65 mm.

Hare/PeSi

Permalänk
Medlem

Grafik kort till Delux?

Tjena!

Är det någon som har ett grafikkortsförslag (PCI Express) till Asus Delux-kortet?

Permalänk
Medlem

Blir inte klok på detta på chassie tii mini-itx. Någon som kan hjälpa mig?

Jag har idag en stor antec fusion låda med alla mina diskar i samma chassie. Har sett att det finns ett läckert chassie från fractal design som är för mini-itx och som rymmer 6 3.5" diskar. Verkar trevligt, men kommer dte låta en massa? Skall man istället satsa på ett mindre chassie och sedan ha en nas enhet någon annanstans istället för i tv bänken.

Har även försökt få svar på om detta moderkort out of the box klarar spela upp 1080p i windiws 7?

Permalänk

Virtual PC

Skrivet av Nyhet:

Konceptet AMD Fusion gör entré i avskalade processorer för kompakta datorsystem. SweClockers testar tre moderkort och upptäcker en ny kompetent plattform för mediadatorer.

Läs artikeln

Processorn i min nuvarande gamla dator kan inte köra Virtual PC. Jag ska därför bygga en ny dator.
Så då undrar jag om det är möjligt med Asus E35M1-Deluxe. Och om Windows 7 Ultimate 64 blir bra.

Permalänk
Medlem

Att E35M1-I Deluxe har VGA-utgång stämmer väl ändå inte?

Permalänk
Medlem

Medföljer DVI-VGA-adapter så visst får man en VGA-utgång.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Någon som kört XBMC på Linux med Asus E35M1-I Deluxe? Blir det bättre flyt än i Windows? Jag och polaren får lite små-lagg då och då med Win 7 64 och XBMC, antar att det har att göra med 24hz-problemet? Värst är det på 50/100hz tv men lite bättre på projektor.

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Medföljer DVI-VGA-adapter så visst får man en VGA-utgång.

Fick du med det?
Jag fick då ingen sådan adapter till mitt kort :S

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Medföljer DVI-VGA-adapter så visst får man en VGA-utgång.

Och om jag vill använda både DVI och VGA samtidigt, hur gör jag då?

Skrivet av Arkebuzer:

Fick du med det?
Jag fick då ingen sådan adapter till mitt kort :S

Jag fick det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr0hike:

Och om jag vill använda både DVI och VGA samtidigt, hur gör jag då?

Jag fick det.

HDMI till DVI.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara