Permalänk

Datorskärm 2-3000, Tips?

Tjena Swec!

Skulle behöva lite tips rörande införskaffande av en ny skärm. Har ca. 2-3000 kr att lägga på detta. Spelar en del, på sistone mest League of Legends, men är egentligen en sann fps-lirare. Blir nog att köra BF3 ihop med nya skärmen! Därför skulle inte 120 Hz sitta helt fel. Håller också på en del med musikproduktion (amatörnivå), därför är det väl härligt med en stor högupplöst skärm som är trevlig att titta på!

Alltså, bästa 22-27 tums skärmen för 2-3000 kr. Gärna 120 Hz om det för plats i budgeten. Och sen fin bild såklart. Några tips?

Och en till grej, sitter på i5 2500k och ett 560ti, tror ni detta räcker för bf3 i 1080p på medium-höga inställningar?

Mvh
Victor

Permalänk

27 tum 120 hertz kostar 5-6k du kan max få 23" 120 Hz för 3k.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Ok, 23" är nog ändå ganska lagom.
Har tittat lite på följande:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=703901,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1024446,'
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=642236.
Alla verkar ha fått bra betyg vad jag har lyckats hitta, förstår dock inte skillnaden på dom sista två?

Permalänk
Medlem

Köp inte Philips 273E3LHS. Jag har är inte speciellt nöjd med den. Men ska du ha en skärm för spel borde den inte vara något alternativ ens.

Har hört att Dell UltraSharp U2412M ska vara schysst men har varken testat eller tittat på den en längre stund. Tänkte mest avråda dig från philips skärmen. Någon på forumet borde ju ha dell rutan och kunna tala för den.

Permalänk

Jag har själv gjort lite research om vilken 23" 120 Hz skärm som är bäst och kom fram till att Samsung S23A700D är bäst tätt följt av Asus VG236HE (samma som VG236H fast utan glasögon). Enligt killen som driver Pcmonitors.org va samsungen lite bättre på färger än Asusen.

Båda de skärmarna är glossy så det kan bli ett problem om man har väldigt ljust i rummet. Om du vill ha höj/sänkbar skärm så har Asusen det men inte Samsung. Samsung skärmen är i princip samma som S23A750D och S27A750D fast billigare enligt han på Pcmonitors och de har fått mycket bra recensioner medan det inte finns en enda för S23A700D.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defecto:

Köp inte Philips 273E3LHS. Jag har är inte speciellt nöjd med den. Men ska du ha en skärm för spel borde den inte vara något alternativ ens.

Har hört att Dell UltraSharp U2412M ska vara schysst men har varken testat eller tittat på den en längre stund. Tänkte mest avråda dig från philips skärmen. Någon på forumet borde ju ha dell rutan och kunna tala för den.

inte för att vara fanboy men jag har inga problem alls med min philips :S tycker den är klockren! du kanske borde testa att ändra inställningar om du inte gjort det. när jag först fick den var jag lite skeptisk men när jag ändrat inställningar tyckte jag den lugnt var värd dom 1800 jag lade för den hos dustin! tycker den flyter på bra i bf3 och HoN.
men värt att säga är väll att min erfarenhet av skärmar är inte den bästa, men jag är nöjd med min!
det bästa för dig vore dock om du går till någon butik och ser vilka skärmar dom har uppe också kollar du hur dom är utgör vad som passar dig och din plånbok bäst!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

inte för att vara fanboy men jag har inga problem alls med min philips :S tycker den är klockren! du kanske borde testa att ändra inställningar om du inte gjort det. när jag först fick den var jag lite skeptisk men när jag ändrat inställningar tyckte jag den lugnt var värd dom 1800 jag lade för den hos dustin! tycker den flyter på bra i bf3 och HoN.
men värt att säga är väll att min erfarenhet av skärmar är inte den bästa, men jag är nöjd med min!
det bästa för dig vore dock om du går till någon butik och ser vilka skärmar dom har uppe också kollar du hur dom är utgör vad som passar dig och din plånbok bäst!

Har pillat lite med inställningarna men väldigt knepigt att få dem riktigt bra. Har dock bara haft den ett par dagar och inte riktigt haft tid att få en bra config. Kanske kommer ändra min uppfattning men än så länge så gillar jag den inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defecto:

Har pillat lite med inställningarna men väldigt knepigt att få dem riktigt bra. Har dock bara haft den ett par dagar och inte riktigt haft tid att få en bra config. Kanske kommer ändra min uppfattning men än så länge så gillar jag den inte

synd för jag tycker iaf att det är en toppen skärm för det priset! den går ju självklart inte jämföra med en ips för 10000 ^^

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

VG236HE rekomenderas varmt Dock inte helt perfekt men det är inget.
Det är iallafall en av dom bästa 120hz skärmarna, om man inte har ett fönster bakom sig.
Det beror iofs på vad man läser för recentioner, den har visst 8ms inputlag, och 2ms g2g.
Förstår dock inte hur man kan lida av 8ms inputlag, nervsignalerna till handen lär lagga mer än så

Permalänk
Medlem
Permalänk

Står nog mellan Asus VG236HE och Samsung S23A700D just nu. Tack Insanity92 och alla andra för utförliga svar!
Så vad tror ni, kan man köra bf3 i 120 fps på medium i 1080p med ett 560ti och en 2500k?

Permalänk
Skrivet av Victor50000:

Står nog mellan Asus VG236HE och Samsung S23A700D just nu. Tack Insanity92 och alla andra för utförliga svar!
Så vad tror ni, kan man köra bf3 i 120 fps på medium i 1080p med ett 560ti och en 2500k?

Nej, går inte. Med min dator (se sig) droppar jag till 60 FPS och det är inte ens i 1080p utan i 1440*900. Dock så hade jag 70-100 i high innan de senaste patcherna så de kanske fixar det igen.

Sen kul att jag kunde hjälpa till. Har sökt info om detta i tre dagar nu och kom fram till resultatet igår kväll.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

synd för jag tycker iaf att det är en toppen skärm för det priset! den går ju självklart inte jämföra med en ips för 10000 ^^

Lite ot.

Har du hittat någon drivrutin som funkar till 64 bitars. Jag kör med PnP drivrutin och kan inte ställa in allt som ska kunna pillas på i Smart Control