Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kompass, health&stamnia bar borta?

Permalänk

Kompass, health&stamnia bar borta?

Har inte kunnat se dessa ända sen jag starta spelet. OTROLIGT irriterande! någon som sitter i samma sits? eller möjligtvis har en lösning?

Permalänk
Medlem

Om allt är borta, även healthbar etc, kanske det är konsollkommandot "TM". Dra ner konsollen (med §) och kör det en gång till.
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Console_Commands_%28Skyrim...

Permalänk

När jag skriver in "TM" i consol så blev det bara värre, då ser jag verkligen ingenting. Inte ens consolen eller komanndot som jag skriver i den.

Permalänk

skönt tips är ju att försöka nämna spelet du pratar om nånstans...

Permalänk
Medlem

Vild gissning: Skyrim

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

+1 Manett..
men jag fixade det!.. delvis, jag kan nu se "fiendens" health min health och min stamnia men ej min kompass :/
jag löste det genom att gå in via Dokument-->My games-->Skyrim och sedan SkyrimPrefs. Tydligen så var kommandona som ska visa dessa på 1,(synligt). men jag slog om det till 0(onsynligt). Och då funkade det :S, men "kompassen" finns fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

skönt tips är ju att försöka nämna spelet du pratar om nånstans...

Forum > Spel > Övriga datorspel > Elder Scrolls

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Har du tweakat eller laddat ner någon INI-fil? Det finns en inställning för kompassen där, fast det inte går att ändra i spelet.

Öppna Mina Dokument\My Games\Skyrim och sen filen SkyrimPrefs.ini i en texteditor. Leta efter "bShowCompass=0" och ändra till 1.

Permalänk

Gissar att du varit in på visuals inställningarna inne i spelet, där kan du ställa in hur transparent din UI ska vara. Kolla där innan du börjar meka i cfg filer.