Det här med att välja domännamn till en webbshop.

Permalänk
Medlem

Det här med att välja domännamn till en webbshop.

Jag sitter just nu och jobbar på att få min webbshop klar till efter nyår, Januari 2012 på "Livohelvete.se" Men jag är lite klvuven på vad man ska ta till för domännamn till själva shoppen. Ska man köra på en simpel subdomän,"webbshop.liovhelvete.se". Eller ska man köra på en fast domän, som tex "livohelvetes-webbshop.se" ? Jag bestitter ju med ett par domäner sen tidigare som jag ev funderar på om man skulle ta och använda.

- "Hjärnspöken.se"
- "Detspökar.se/Detspokar.se"

Eller vad säger ni om saken ? Ni får mer än gärna komma med förslag till domännamn.
Just det, själva webbshoppen kommer att handla om spöken, hjärnspöken rättare sagt. Så domännamnet får mer än gärna ha något med det att göra.

Men allt annat är klart välkommet det med. Är bara fanastin som sätter gränser.

Vi kan väl säga så här, att den som kommer fram till ett mest passanade domännamn eller förslag, får en liten inglasad, signerad personligt hjärnspöke med posten som tack för hjälpen efter nyår.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Spökshopen.se

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Medlem
Skrivet av thakid98:

Spökshopen.se

Skickades från m.sweclockers.com

Den var bra. Riktigt bra.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Spökshopen.se som thakid98 sa låter bra. Tänk dock på att om du riktar dig mot en internationell publik (kan ju vara mycket troligt att de också vill köpa dina tavlor) så kan åäö inte vara så bra att ha i adressen, ha något alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Spökshopen.se som thakid98 sa låter bra. Tänk dock på att om du riktar dig mot en internationell publik (kan ju vara mycket troligt att de också vill köpa dina tavlor) så kan åäö inte vara så bra att ha i adressen, ha något alternativ.

Nä, i så fall så får det ju bli att man får regga både Spökshopen.se och Spokshopen.se helt enkelt. Med och utan prickar.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Btw vad är hjärn spöken?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Medlem
Skrivet av thakid98:

Btw vad är hjärn spöken?

Skickades från m.sweclockers.com

Hjärnspöken är sånt som alla har, mer eller mindre. Små individer som ställer till livet för en i livet, på gott och ont.. Lite som det här med att vissa har sina "skelett i garderoben", så har andra sina "hjärnspöken" att drass med.

Lite svårt att förklara. Men det hela handlar om att saker och ting inte alltid går som man vill i livet, just pga av sina personliga hjärnspöken. Spöken som ställer till det för en.

Jag vet inte om du blev så mycket klokare av det här.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har hört mig om på lite andra ställen, och har väl mer eller mindre kommit fram till att det är mest logiskt att köra med en subdomän ändå. Men jag håller tråden öppen till efter nyår ifall någon skulle komma med något annat förslag.

Men tack, thakid98.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10